
Tehoputki Dieseliin
Tehoputki Dieseliin
Eli sellanen juttu et auttaako tehoputki mitää dieselis ku mul ei oikeen oo tietoo asiasta onko jollain muulla kokemusta
ja mitä muutoksia kannattaa tehdä et se auttais paremmin ja autohan on 250TD vm-86.Sit viä olisko vapaavirtaussuodattimesta mitää hyötyä tälläses?

Kyllä putkesta varmaan jotain hyötyä on dieselissäkin, varsinkin jos teet muitakin muutoksia.
Lisätehoja saa kivasti pumpun säädöllä, anna ammattilaisen säätää se kunnolla niin tulos voi olla yllättävän hyvä, 10 -1 5 prosentin tehonlisäys on ihan realistinen.
Vaparisuodatin auttaa yleensä jos auto kärsii ilman puutteesta, ja tehoputkesta on hyötyä jos pakopuoli ahdistaa, kuten mersuissa yleensä.
Lisätehoja saa kivasti pumpun säädöllä, anna ammattilaisen säätää se kunnolla niin tulos voi olla yllättävän hyvä, 10 -1 5 prosentin tehonlisäys on ihan realistinen.
Vaparisuodatin auttaa yleensä jos auto kärsii ilman puutteesta, ja tehoputkesta on hyötyä jos pakopuoli ahdistaa, kuten mersuissa yleensä.
Poikkeaa talvallisesta suuremman pinta-alansa puolesta aineski, ja vapaavirtasuodattimia on tavalliseen putsari koteloon sopivia ja kartiomallisia ja lisä tietoo löytyy http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5859 .oheimala kirjoitti:Voisitteko ystävällisesti valistaa vapaavirtasuodattimesta (lienee ilmansuodatin): Miten poikkeaa tavallisesta, käykö tavallisen tilalle ja kuka myy? Onko vaihtaminen peruskoneeseen mielekästä?
Joku kertoo sit lisää/korjaa mun virheet

"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Ex. W123 200D -85
Kyllä on kuten solmuspesialisti kirjotteli että se pumppu on kaiken A jaO. Ei putkella ole pelkästään pumpusta ruuvatussa motissa mitään välii. Mikäli koneen kierroksia muutetaan tai ahdetaan huomattavasti lisää niin silloin tulee liikaa vastusta pakopuoleen. Mynämäeltä löytyy korjaamo mikä on erikoistunut MB:n pumppuihin. Kävin siellä itse säädättämässä aikoinaan ja huiput nousi 15km/h mikäli sillä nyt vanhassa öljypolttimessa jotain väliä on.Mutta väännössä ja kulutuksessa se ero vanhaan on positiivinen.
Lähinnä Mauri H;lle kysymys minkäkokoinen pakoputkisto omaan autoosi tulee ja kuinka lähtö turbolta? Lähteekö samankokoisena kuin ulostulo turbosta vai laitatko laajennuksen heti turbon jälkeen.
Turbohan tykkää mitä nopeammin kaasut pääsevät laajenemaan heti turbiin jälkeen, kuten varmaan tiedätkin.
Turbohan tykkää mitä nopeammin kaasut pääsevät laajenemaan heti turbiin jälkeen, kuten varmaan tiedätkin.
tomaatti kirjoitti:Kävin siellä itse säädättämässä aikoinaan ja huiput nousi 15km/h mikäli sillä nyt vanhassa öljypolttimessa jotain väliä on.Mutta väännössä ja kulutuksessa se ero vanhaan on positiivinen.
Miten paljon tuo pumpun ruuvaus näkyi kulutuksessa? Oliko kaupunki/maantie ajossa paljon eroa entiseen noin niinkuin kulutuksessa?
No 3 tuumainen putki tulee, mieluummin hiukan suurempi turbolta, nyt kun Schwitzer on kiinni lähtee turbolta 3 tuumainen ja yhtyy vakioputkeen (huonosti ja hiukan liitos vuotaa).Petri K kirjoitti:Lähinnä Mauri H;lle kysymys minkäkokoinen pakoputkisto omaan autoosi tulee ja kuinka lähtö turbolta? Lähteekö samankokoisena kuin ulostulo turbosta vai laitatko laajennuksen heti turbon jälkeen.
Turbohan tykkää mitä nopeammin kaasut pääsevät laajenemaan heti turbiin jälkeen, kuten varmaan tiedätkin.
Mulla ainakin kulutus pysyi entisessä, vaikka tehoa tuli lisää ja sen myötä ajotyylikin hieman hätäisemmäksi. Asiasta lisääjehu kirjoitti:Miten paljon tuo pumpun ruuvaus näkyi kulutuksessa? Oliko kaupunki/maantie ajossa paljon eroa entiseen noin niinkuin kulutuksessa?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5675
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Eipä ollut juuri mitään nousua mutta voi johtua siitä et laitettiin myös uudet suuttimet. Kulutus aina pysynyt alle 9L vaikka miten olis polkenu. Ajelin joskus pohjoseen niin alimmillaan meni 5,8L mikä on jo aika vähän 250D ja automaatti.jehu kirjoitti:tomaatti kirjoitti:Kävin siellä itse säädättämässä aikoinaan ja huiput nousi 15km/h mikäli sillä nyt vanhassa öljypolttimessa jotain väliä on.Mutta väännössä ja kulutuksessa se ero vanhaan on positiivinen.
Miten paljon tuo pumpun ruuvaus näkyi kulutuksessa? Oliko kaupunki/maantie ajossa paljon eroa entiseen noin niinkuin kulutuksessa?
Kuulostaa hyvinhyvin samanlaiselta kuin omani kulutuslukemat samalla moottori-vaihteisto yhdistelmällä. Pienimmillään on mennyt vähän alle 6l kun on ollut vaimo ratissa ja matka-ajoa. Työmatkalla kaupunkia ja motaria 90%, menee neljän hengen kuormalla 8-8,5tomaatti kirjoitti:Eipä ollut juuri mitään nousua mutta voi johtua siitä et laitettiin myös uudet suuttimet. Kulutus aina pysynyt alle 9L vaikka miten olis polkenu. Ajelin joskus pohjoseen niin alimmillaan meni 5,8L mikä on jo aika vähän 250D ja automaatti.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Jep, samaa mieltäRaimok kirjoitti:Mun mielestä traktorin äänet on miehekkäät varsinkin jos soittajia on
kuusi ja riittävän suuri viheltäjä. Bensa eli ns. puutarhakoneiden äänet
kuuluvat puistoihin ja nurmialueille (kauniiden opiskelijatyttöjen vehkeisiin.)
Tosi on!

Kyllä se turbo imee pahimman terän niistä äänistä, joten ei ne liian kovat ole, ja sitten kun laittaa kaksi vaimentajaa niin ei pörise liikoja. Kuunnellaan kuitenkin mieluummin vaikka sitä puhaltimen vihellystä.
vaihdoin iltasella takapöntöksi simonssin pöntön tuohon omaan 190D 2.5TD ja äänet eivät oikeastaan kasvaneet tulivat vaan hieman möreämmiksi ja kivasti alkoi turbon suhina kuuluun vaikka on ihan vakio... näkyy olevan tuossa minulla katti etuputkessa onko sillä vaikutusta jos sen poistaa eli taidan hommata katittoman etuputken ja se on vähän mystistä kun auto on vm90 ja otteessa lukee vähäpäästönen ja katti löytyy... vaikka sitä ei kyllä minusta kaikissa tuon ikäisissä ole eikä otteessa lue mitään olisiko jollakin asiasta tietoa??? Autossa ei ole pakokaasun kierrätystäkään...
Ainakin jossain vaiheessa sai autoverosta pienen vähennyksen kun oli katti ja silloin tuli tuo vähäpäästöinen merkintä.petska kirjoitti:Tainnut olla hampurissa katti pakko jo silloin kun auto on ollut uutena siellä päin ja kun se on pari vuotta sitten tullut suomeen niin katsastus mies laittanut merkinnän otteeseen...eli kun vaan tietäisi että onko alkuperäisissä suomi autoissa ollut kattipakko v90
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]