CDI-väyrynen jäätyy?
CDI-väyrynen jäätyy?
Huomenta.
S210 vuodelta -03 ja kone cdi 270. Tammikuun kovat pakkaset tuli ja meni eikä mitään ongelmia, eeberi oli tosin käytössä päivittäin. Lauhtui pari viikkoa sitten miinus kymmeneen ja tuolloin aamulla kylmästä tallista ei luvannutkaan. Vedettiin paikallisen huoltamon talliin yöksi ja aamulla käyntiin hörähti kuin ei mitään. Tuossa vaiheessa pistin tankin täyteen ja Diesel100:sta perään. Homma toimi kunnes eilen lämpömittarissa -04 astetta ja sama juttu. Ei luvannutkaan. Varmaan tänään illalla taas lämpimään talliin yöksi. Onkohan kyse jäätymisestä vai voisko olla kyse jostain muusta? Nyt tankissa oli kunnolla polttoainetta, tosin ohjeeseen verrattuna liian vähän diesel100:sta.
Ensimmäisellä jäätymisellä mykistyi myös eeberi, siihen huolto vasta tulossa. Päästää vain pienen urahduksen ja muuta ei tapahdu.
Aki
S210 vuodelta -03 ja kone cdi 270. Tammikuun kovat pakkaset tuli ja meni eikä mitään ongelmia, eeberi oli tosin käytössä päivittäin. Lauhtui pari viikkoa sitten miinus kymmeneen ja tuolloin aamulla kylmästä tallista ei luvannutkaan. Vedettiin paikallisen huoltamon talliin yöksi ja aamulla käyntiin hörähti kuin ei mitään. Tuossa vaiheessa pistin tankin täyteen ja Diesel100:sta perään. Homma toimi kunnes eilen lämpömittarissa -04 astetta ja sama juttu. Ei luvannutkaan. Varmaan tänään illalla taas lämpimään talliin yöksi. Onkohan kyse jäätymisestä vai voisko olla kyse jostain muusta? Nyt tankissa oli kunnolla polttoainetta, tosin ohjeeseen verrattuna liian vähän diesel100:sta.
Ensimmäisellä jäätymisellä mykistyi myös eeberi, siihen huolto vasta tulossa. Päästää vain pienen urahduksen ja muuta ei tapahdu.
Aki
Onko O-renkaita vaihdettu polttoaineletkuihin.?
Onhan suodattimen kansi kunnolla kiinni.?
Haulla on näistä paljon juttua täällä.
Laita jokin oleellinen sana haku laatikkoon niin jopa tulee asiaa.
esim.sammui.
Tässä yksi juttu aiheesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui
Aikalailla samanlainen järjestelmä on vaikka onkin eri auto kyseessä.
Linkin mukana kuvia josta näät missä O-renkaita on, noin 7 kpl
Kokeile sitä lämmitintä heti ,kun auto on lämpimässä tallissa ollut ,että toimiiko lämpimänä?
Oisko kesälaatua tankissa ja se oireilee.
Onhan suodattimen kansi kunnolla kiinni.?
Haulla on näistä paljon juttua täällä.
Laita jokin oleellinen sana haku laatikkoon niin jopa tulee asiaa.
esim.sammui.
Tässä yksi juttu aiheesta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui
Aikalailla samanlainen järjestelmä on vaikka onkin eri auto kyseessä.
Linkin mukana kuvia josta näät missä O-renkaita on, noin 7 kpl

Kokeile sitä lämmitintä heti ,kun auto on lämpimässä tallissa ollut ,että toimiiko lämpimänä?
Oisko kesälaatua tankissa ja se oireilee.
Pitääpäs lukea nuo jutut, mutta sen verran kuittaan että o-renkaat on kaikki vaihdettu syksyllä. Mutta pitää tarkistaa se kansi, sillä se oli suodatinta vaihdettaessa niin hemmetin jäykkä että toisen kaverin piti naputtaa sitä ja toisen vääntää täysin voimin, että meni kiinni. Jos se vaikka meni väärille jenguille tai jotain...
Ajoa on tullut niin ettei kyllä voi kesälaatua olla enää, -32sta on esim nyt tankki täynnä. Eberi ei toiminut edes suorakäynnistyksellä ajon aikana, siis kun auto vielä suostui ajoon lähtemään
. Kaukosäädinkin näyttää että tulilla on, mutta mitään ei tapahdu. Mainittakoon vielä, että Eberiin tehtiin kunnon huolto 10/09.
Ajoa on tullut niin ettei kyllä voi kesälaatua olla enää, -32sta on esim nyt tankki täynnä. Eberi ei toiminut edes suorakäynnistyksellä ajon aikana, siis kun auto vielä suostui ajoon lähtemään

avvain kirjoitti:Pitääpäs lukea nuo jutut, mutta sen verran kuittaan että o-renkaat on kaikki vaihdettu syksyllä. Mutta pitää tarkistaa se kansi, sillä se oli suodatinta vaihdettaessa niin hemmetin jäykkä että toisen kaverin piti naputtaa sitä ja toisen vääntää täysin voimin, että meni kiinni. Jos se vaikka meni väärille jenguille tai jotain...
Ajoa on tullut niin ettei kyllä voi kesälaatua olla enää, -32sta on esim nyt tankki täynnä. Eberi ei toiminut edes suorakäynnistyksellä ajon aikana, siis kun auto vielä suostui ajoon lähtemään. Kaukosäädinkin näyttää että tulilla on, mutta mitään ei tapahdu. Mainittakoon vielä, että Eberiin tehtiin kunnon huolto 10/09.
aika varmasti jäätää.mulla on tehnyt samoja oireita sprintterissä jääti välillä kans sitten annoin auton 4 päivää sisällä niin rupes pelittämään ihan normaalisti.kuulema se diesel 100 aine rupee vasta sitten vaikuttamaan kun polttoaine on sulannut tankissa kokonaan.
Eipä nuo yleensä jäädy, putsari on lämpöisessä paikassa. Ilmavika melko varmaan, o-renkaissa sanomista, vaikka olisi juuri vaihdettu. Mun entiseen C220 cdi:hin piti vaihtaa kuulemma o-renkaat jo vuoden jälkeen uudestaan, kun ei enää lähtenyt käyntiin. Oisko jotain italialaista koppurakumia ollut?
Voi olla myös suutinvika tai commonrailputken anturivika yms. Kannattas katsoa testerissä, mitä vikakoodia näyttää.
Voi olla myös suutinvika tai commonrailputken anturivika yms. Kannattas katsoa testerissä, mitä vikakoodia näyttää.
Kerronpa lisää tapahtumia pällisteltäväksi. Eberin huolto oli ja meni, vikatilaan oli mennyt - useampia ylikuumenemissuojan laukeamisia. Oikeasti ei ylikuumenemista ollut tapahtunut, joten nyt epäillään Eberissä lämpöanturivikaa. Seuraillaan. Nyt toimii kuitenkin .
Sen sijaan auton suhteen kaikki auki. Eilen aamulla taas turha toivo -13 asteessa, kolme tuntia lämminta tallia ja sitten lähti käyntiin. Tänään kun Eberi jo toimi, 15 minuuttia esilämmitystä ja ei mitään pulmaa käyntiin lähdössä. Pakkasta kuitenkin -20. Ei sittenkään liene jäätymisestä kysymys? Ajossa kaikki sujuu, ei nyi, ei mitään oireita. Nyt Volvo-mies ja Eberi-mies epäilevät, että tässä voisi olla taas moottorin lämpöanturin toiminnasta kysymys.
Oisko muuta ehdottaa, jos jätetään se jäätyminen pois laskuista?
Av
Sen sijaan auton suhteen kaikki auki. Eilen aamulla taas turha toivo -13 asteessa, kolme tuntia lämminta tallia ja sitten lähti käyntiin. Tänään kun Eberi jo toimi, 15 minuuttia esilämmitystä ja ei mitään pulmaa käyntiin lähdössä. Pakkasta kuitenkin -20. Ei sittenkään liene jäätymisestä kysymys? Ajossa kaikki sujuu, ei nyi, ei mitään oireita. Nyt Volvo-mies ja Eberi-mies epäilevät, että tässä voisi olla taas moottorin lämpöanturin toiminnasta kysymys.
Oisko muuta ehdottaa, jos jätetään se jäätyminen pois laskuista?
Av
Laitan myös tämän listalle. Tarkastellaan asiaa viikon kuluttua, jahka saan auton pajalle. Kiitos tästäkin.barton kirjoitti:Eikös tuossa mallissa ole vielä se matalapaineinen(1350bar) kp-pumppu niin se antaa kans tuollasia oireita kun sen O-renkaat on vaihtokunnossa.
Onko yhtään kosteuden merkkejäkään korkeapainepumpun pinnalla?
Ei saisi olla.
Av
Noniin, syy kenties selvisi. Alkutalvesta ennen pakkasia meni hehkutulppa + rele. Vaihdettiin. Sen jälkeen pakkasilla tuli mainitut mystiset ongelmat. Nyt vein siis pajalle ja aloiteltiin ohivuotojen tarkistuksella ym. Kaikki ok. Sitten kaveri huomasi että testeri näyttää edelleen hehkuvikaa. Oli jäänyt kuittaamatta. Kuitattiin se pois, mutta ei osannut sanoa vaikuttaisiko kuittaamatta jääminen jotenkin hehkun toimintaan.
Joka tapauksessa tuon jälkeen on lähtenyt käyntiin mm. miinus 15 pakkasella kylmiltään. Osaako joku varmentaa, voiko huono käynnistyvyys johtua tuosta "kuittaamisen" unohtumisesta?
Joka tapauksessa tuon jälkeen on lähtenyt käyntiin mm. miinus 15 pakkasella kylmiltään. Osaako joku varmentaa, voiko huono käynnistyvyys johtua tuosta "kuittaamisen" unohtumisesta?
Av