Konin tai Brabuksen (25-30mm) madaltavat jouset S203:een

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jolle kirjoitti:Tossa muuten simpalle kuva omasta lintasta:

[ [url=http://www.munkuvat.org/thumb/1269.jpeg] ][/url]
Mun mielestä sulla on perä hieman korkeammalla kun keula, mutta eikös Eerolan kuvassa ole sama setup ja näyttää että siinä ois molemmat päät samalla korkeudella..? Väli on kylläkin varmaan sama kaaren ja renkaan. Ja vanteethan sulla on TODELLA HIENOT! :wink:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

eerola kirjoitti:Jousen kumin oikea nimi näyttää KL:ssä olevan "Takajousen säätökumi" ja hinnat 4,00EUR-6,00EUR korkeudesta riippuen.

Tässä ykkösen kumi, eli 5 mm korkuinen (eli yksi nappula reunassa): Kuva.

Ja tässä kakkosen kumi, eli 9 mm korkuinen (eli kaksi nappulaa reunassa): Kuva.
mitkäs kumit siellä on muuten vakiona?
Golf-kärry
w203 200cdi -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

timbeniiranen kirjoitti:
eerola kirjoitti:Jousen kumin oikea nimi näyttää KL:ssä olevan "Takajousen säätökumi" ja hinnat 4,00EUR-6,00EUR korkeudesta riippuen.

Tässä ykkösen kumi, eli 5 mm korkuinen (eli yksi nappula reunassa): Kuva.

Ja tässä kakkosen kumi, eli 9 mm korkuinen (eli kaksi nappulaa reunassa): Kuva.
mitkäs kumit siellä on muuten vakiona?
Eerolahan puhui että melkovarmasti esim. mulla sieltä löytyy 4 kumit. Eli ne yleensä ilmeisesti löytyy vakiona?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

Eerolahan puhui että melkovarmasti esim. mulla sieltä löytyy 4 kumit. Eli ne yleensä ilmeisesti löytyy vakiona?[/quote]

elikkä 17mm.. pitääpä tilata sitte kuhan saan jouset alle ni tilanteen mukaan uudet
Golf-kärry
w203 200cdi -03
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

simppa80 kirjoitti:...sieltä löytyy 4 kumit. Eli ne yleensä ilmeisesti löytyy vakiona?
Ainakin minun kokemukseni mukaan sieltä löytyvät usein neloset.

Asian voi varmistaa irrottamatta rengasta kun kurkkaa taskulampun kanssa auton alle. Jousen yläpäässä oleva kumi näkyy kun sopivasti kurkistelee. Ja samalla näkyvät sen reunassa olevat nystyrätkin jousen ja yläpään kupin välissä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Simpalle: Tosiaan mulla on perä hiukan ylempänä kun etupää mut annan sen hetken tasaantua ja vaihdan sit taakse 3 kumit... :)
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

no nyt on meseen laitettu weitecin 45/30 alusta ja takana oli paikallaan kakkos kumit eli 9mm ja ei kannata näköjään mennä vaihtelemaan.. auto olis saanu tippua enempi oman maun mielestä mutta kelpaa tuollaisenakin.. alustasta ei tullut pintakova vaan pysyi mersumaisena.. vakiona kaaresta napaan edessä 38 ja takana 36 ja nyt edessä ja takana molemmissa sama 34 eli madallus on onnistunut (ei keuli)... kuvan voi käydä katsomassa jos kiinnostaa http://minunauto.com/auto/18481
Golf-kärry
w203 200cdi -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

timbeniiranen kirjoitti:no nyt on meseen laitettu weitecin 45/30 alusta ja takana oli paikallaan kakkos kumit eli 9mm ja ei kannata näköjään mennä vaihtelemaan.. auto olis saanu tippua enempi oman maun mielestä mutta kelpaa tuollaisenakin.. alustasta ei tullut pintakova vaan pysyi mersumaisena.. vakiona kaaresta napaan edessä 38 ja takana 36 ja nyt edessä ja takana molemmissa sama 34 eli madallus on onnistunut (ei keuli)... kuvan voi käydä katsomassa jos kiinnostaa http://minunauto.com/auto/18481
Näyttää hyvältä! Huomenna vaihtavat pajalla mulle nuo Brabuksen jouset alle. Kuvaa tulee sitten..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

simppa80 kirjoitti:
timbeniiranen kirjoitti:no nyt on meseen laitettu weitecin 45/30 alusta ja takana oli paikallaan kakkos kumit eli 9mm ja ei kannata näköjään mennä vaihtelemaan.. auto olis saanu tippua enempi oman maun mielestä mutta kelpaa tuollaisenakin.. alustasta ei tullut pintakova vaan pysyi mersumaisena.. vakiona kaaresta napaan edessä 38 ja takana 36 ja nyt edessä ja takana molemmissa sama 34 eli madallus on onnistunut (ei keuli)... kuvan voi käydä katsomassa jos kiinnostaa http://minunauto.com/auto/18481
Näyttää hyvältä! Huomenna vaihtavat pajalla mulle nuo Brabuksen jouset alle. Kuvaa tulee sitten..
on muuten pirun nopee vaihtaa nuo jouset.. ihan yllätyin.. koko paska oli pulkassa alle tuntiin... :idea:
Golf-kärry
w203 200cdi -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

timbeniiranen kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
timbeniiranen kirjoitti:no nyt on meseen laitettu weitecin 45/30 alusta ja takana oli paikallaan kakkos kumit eli 9mm ja ei kannata näköjään mennä vaihtelemaan.. auto olis saanu tippua enempi oman maun mielestä mutta kelpaa tuollaisenakin.. alustasta ei tullut pintakova vaan pysyi mersumaisena.. vakiona kaaresta napaan edessä 38 ja takana 36 ja nyt edessä ja takana molemmissa sama 34 eli madallus on onnistunut (ei keuli)... kuvan voi käydä katsomassa jos kiinnostaa http://minunauto.com/auto/18481
Näyttää hyvältä! Huomenna vaihtavat pajalla mulle nuo Brabuksen jouset alle. Kuvaa tulee sitten..
on muuten pirun nopee vaihtaa nuo jouset.. ihan yllätyin.. koko paska oli pulkassa alle tuntiin... :idea:
Ompas ollu nopeeta toimintaa!!! Ja joku vielä kertoi täällä foorumilla että etupää työläs. Sillä ei tuohon viitsinyt itse alkaa ja ei oo kyllä oikein tilojakaan missä tehdää..

No satkun ottaa paja laitosta ja kattovat myös että ei pyöränkulmat oo ihan metsässä. Sanoin kyllä ettei tarvi säätää kulmia, mutta ukko meinas että katotaan ne kuitenkin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

simppa80 kirjoitti:
timbeniiranen kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
timbeniiranen kirjoitti:no nyt on meseen laitettu weitecin 45/30 alusta ja takana oli paikallaan kakkos kumit eli 9mm ja ei kannata näköjään mennä vaihtelemaan.. auto olis saanu tippua enempi oman maun mielestä mutta kelpaa tuollaisenakin.. alustasta ei tullut pintakova vaan pysyi mersumaisena.. vakiona kaaresta napaan edessä 38 ja takana 36 ja nyt edessä ja takana molemmissa sama 34 eli madallus on onnistunut (ei keuli)... kuvan voi käydä katsomassa jos kiinnostaa http://minunauto.com/auto/18481
Näyttää hyvältä! Huomenna vaihtavat pajalla mulle nuo Brabuksen jouset alle. Kuvaa tulee sitten..
on muuten pirun nopee vaihtaa nuo jouset.. ihan yllätyin.. koko paska oli pulkassa alle tuntiin... :idea:
Ompas ollu nopeeta toimintaa!!! Ja joku vielä kertoi täällä foorumilla että etupää työläs. Sillä ei tuohon viitsinyt itse alkaa ja ei oo kyllä oikein tilojakaan missä tehdää..

No satkun ottaa paja laitosta ja kattovat myös että ei pyöränkulmat oo ihan metsässä. Sanoin kyllä ettei tarvi säätää kulmia, mutta ukko meinas että katotaan ne kuitenkin..
joku on jaskaa pauhannu jos väittää että iso homma olis.. isoin homma on pyöritellä etutolpissa olevat "lukitus" renkaat yläpäästä pois.. jos olis joku sopiva työkalu sinne väliin ni ois viel nopeempi mut ite meisselillä pikkusen kerrellaan sain pyörimään...
Golf-kärry
w203 200cdi -03
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

nyt kuvia kehiin millanen tuli 8)

(xenonit toimii) :shock:
Golf-kärry
w203 200cdi -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

timbeniiranen kirjoitti:nyt kuvia kehiin millanen tuli 8)

(xenonit toimii) :shock:
Hienoa että sait vihdoin xenonit pelittään!

Tuossa kuvaa. Todella maltillinenhan tuo madallus noilla jousilla tuntuu olevan. No sellaisen siitä halusinkin. Ajettavuus (mitä pätkän ajoin) nii ei kärsinyt pätkääkään. Tuntuu hieman jämäkämmältä. Mitta vanteen keskeltä kaareen 35,5cm sekä edessä että takana ja mitattu tuossa epätasaisella sepeli pihalla. Ennen vaihtoa mitattu edessä 37,3 ja takana 35,5. (aamulla kiire mittaus samalla alustalla).

Pitää ajaa jonnin verran ja katsoa miten asettuu. Kumet takana oli mulla ollu kolmoset (3). Pyöränkulmat laitetiin kans kun olivat olleet IHAN metsässä varsinkin takana.

Laitan uuden kuvan kun saa otettua tasaisella asfaltilla..
Molemmat kuvat noista vielä vinoon otettu niin että ennen kuva on vinossa taaksepäin ja jälkeen otettu vinossa eteenpäin..

ENNEN:
Kuva

JÄLKEEN:
Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

hyvä tuli.. ite meinasin viel ehtiä säädettävän setin.. alemmas pitäis saada nuilla renkailla ja talveks pitäs taas ylemmäs koska renkaat 225.40.18... katsellaan nyt.. ei jaksa kiireillä.. ensin kytkin,sitten ohjelma ja sitten musiikkivälineet ja sitte se säädettävä alusta...
Golf-kärry
w203 200cdi -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Oli tuossa tarjolla ilmainen SASCH-iskaritesti kun kävin tankilla, sopivasti sattu ko eilen laitettiin jouset. Sain raportinkin joka kertoi että iskarit kunnossa. Testaaja mainitsi että näkyy olevan "jämäkkä" alusta ja hyvin toimii iskunvaimentimet noilla jousilla. :)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Päivitetty kuva:

Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

Pidemmän tuumailin jälkeen kyllä nuo Eibachin -30mm vieterit tuntuu parhaimmalle valinnalle, mutta minkäslaiset iskarit niiden kaveriksi?

Bilsteenejä varaosamyyjä hehkutti kovasti, mutta olisko tuo Eibachin pro kit paras satsi ceen alle? kun 225/40/18 kumeilla ois tarkotus kesällä seilata välillää hyvinkin kuoppaista tietä pitkin :?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

von_Karl kirjoitti:Pidemmän tuumailin jälkeen kyllä nuo Eibachin -30mm vieterit tuntuu parhaimmalle valinnalle, mutta minkäslaiset iskarit niiden kaveriksi?

Bilsteenejä varaosamyyjä hehkutti kovasti, mutta olisko tuo Eibachin pro kit paras satsi ceen alle? kun 225/40/18 kumeilla ois tarkotus kesällä seilata välillää hyvinkin kuoppaista tietä pitkin :?
Tossa vois olla aika kova sana:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=84488

225/40/18/ kumeja ei voi kyllä suositella millään jousilla/iskareilla kuoppasille teille. Vanteetkihan siinä menee paskaks.. :shock:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

Heh, no en ajatellutkaan 110km/h posotella menemään hiekkatiellä.

Ei tuo Sachsin setti sytyttänyt oikein. :?

Jostain muistelisin mittoja pyörännavasta lokasuojan kanttiin Eibachin pro-kitin kanssa, edessä 340mm ja takana 320mm.
Joten mulla tippuis keula noin 20mm nykyisestä ja perä 5mm :shock:
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

von_Karl kirjoitti:Heh, no en ajatellutkaan 110km/h posotella menemään hiekkatiellä.

Ei tuo Sachsin setti sytyttänyt oikein. :?

Jostain muistelisin mittoja pyörännavasta lokasuojan kanttiin Eibachin pro-kitin kanssa, edessä 340mm ja takana 320mm.
Joten mulla tippuis keula noin 20mm nykyisestä ja perä 5mm :shock:
Taitaa olla niin et eibachin ja H&R sarjoissa on nuo sachin iskarit aina mukana.. Molemmat sarjat joskus ostaneena.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Vastaa Viestiin