S210 CDI sähköinen lisälämmitin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

S210 CDI sähköinen lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Kärry on siis vm-03 eli viimeisiä 210 korisia. Sähköinen lisälämmitin, joka lämmittää jäähdytysnestettä taitaa olla sökö. Ei mitään muutosta lämpenemisnopeuteen, riippumatta palaako tuhkakupissa olevassa kytkimessä valo vai ei.

Voiko tuota jotenkin korjata, vai onko helpoin ja toimivin ratkaisu ebay, tälläinen osu silmiin, http://cgi.ebay.de/Mercedes-W210-S210-Z ... 11005r6626

Jos ymmärsin oikein, tuon saa siis 80 euroa + 29.9 postikulut suomeen?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: S210 CDI sähköinen lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja tempera »

220cdi kirjoitti:Kärry on siis vm-03 eli viimeisiä 210 korisia. Sähköinen lisälämmitin, joka lämmittää jäähdytysnestettä taitaa olla sökö. Ei mitään muutosta lämpenemisnopeuteen, riippumatta palaako tuhkakupissa olevassa kytkimessä valo vai ei.

Voiko tuota jotenkin korjata, vai onko helpoin ja toimivin ratkaisu ebay, tälläinen osu silmiin, http://cgi.ebay.de/Mercedes-W210-S210-Z ... 11005r6626

Jos ymmärsin oikein, tuon saa siis 80 euroa + 29.9 postikulut suomeen?
:twisted: Kyllä. Sähän voit suomentaa Googlessa ton ilmoituksen.
Mulla on tonnäköinen härveli oikealla puolella koneessa. Auto on 210 vm 2000.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: S210 CDI sähköinen lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tempera kirjoitti:
220cdi kirjoitti:Kärry on siis vm-03 eli viimeisiä 210 korisia. Sähköinen lisälämmitin, joka lämmittää jäähdytysnestettä taitaa olla sökö. Ei mitään muutosta lämpenemisnopeuteen, riippumatta palaako tuhkakupissa olevassa kytkimessä valo vai ei.

Voiko tuota jotenkin korjata, vai onko helpoin ja toimivin ratkaisu ebay, tälläinen osu silmiin, http://cgi.ebay.de/Mercedes-W210-S210-Z ... 11005r6626

Jos ymmärsin oikein, tuon saa siis 80 euroa + 29.9 postikulut suomeen?
:twisted: Kyllä. Sähän voit suomentaa Googlessa ton ilmoituksen.
Mulla on tonnäköinen härveli oikealla puolella koneessa. Auto on 210 vm 2000.
Toimiiko toi sähkölämmitin tuhkakupissa olevasta nappulasta :?:
(webaston nappula :?: )
kuva sähkölämpäristä
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Mulla samanlainen, joka on tuhkiksen kannen alla. en ole todellakaan huomannu mitään vaikutusta sillä..
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis kyllähän se facelift 210:ssä se sähköinen lisälämmitin menee päälle ja pois siitä tuhkakupin katkaisijasta (ihan ohjekirjan mukaisesti, sekä saksankielisen että suomenkielisen).

Tuo sähkölämmitin kun lämmittää vettä niin ei sillä yhtä välitöntä vaikutusta ole kuin 211:n lämmittimellä mutta vertailukelpoisissa oloissa pitäisi ero huomata (jos lämmitin on kunnossa).
stolichnaya
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stolichnaya »

Mulla huomaa sähkölämmittimen toiminnan siitä että kylmällä koneella tyhjäkäynti "heijaa". Kun kytkee lämmittimen pois sieltä tuhkakupinnapista, kierrokset rauhoittuvat. Lämmitin on pois päältä kun valo palaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:Siis kyllähän se facelift 210:ssä se sähköinen lisälämmitin menee päälle ja pois siitä tuhkakupin katkaisijasta (ihan ohjekirjan mukaisesti, sekä saksankielisen että suomenkielisen).

Tuo sähkölämmitin kun lämmittää vettä niin ei sillä yhtä välitöntä vaikutusta ole kuin 211:n lämmittimellä mutta vertailukelpoisissa oloissa pitäisi ero huomata (jos lämmitin on kunnossa).
Hyvä oli varmistus
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

DBFI kirjoitti:Tuo sähkölämmitin kun lämmittää vettä niin ei sillä yhtä välitöntä vaikutusta ole kuin 211:n lämmittimellä mutta vertailukelpoisissa oloissa pitäisi ero huomata (jos lämmitin on kunnossa).
Mites nopeasti muilla lämpiää 210, jos lämmitin on kunnossa?

Oma lämpiää yhtä nopeasti riippumatta siitä kauanko on käynyt tyhjäkäyntiä pihassa ennen ajoonlähtöä. Esim roikassa ensin ja sit käyntiin vaikka 20min pihassa, tai suoraan roikasta ajoon. Kestää noin 10km, että lämmöt on noin 60 astetta (ilma -15). Ajosta ensin 3km kaupunkia ja sit 7km maantietä. 80 astetta saavutetaan ulkolämpötilasta riippuen 20-30 km ajon jälkeen.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Kaverin autossa siitä tuhkakupin napista saa polttoainelämmittimen päälle tai pois. Se jos toimii niin kyllä lämpenee nopeasti.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juhape kirjoitti:Kaverin autossa siitä tuhkakupin napista saa polttoainelämmittimen päälle tai pois. Se jos toimii niin kyllä lämpenee nopeasti.
Samanlaissen törmännyt sen takia tota varmistusta
Vastaa Viestiin