Aivolaatikon koodaus/vaihto(w202)
Aivolaatikon koodaus/vaihto(w202)
Onnistuuko sellaseen mb (w 202) aivolaatikon(ruisku) vaihto jossa on itsessään ajon esto? Veholla uusi 1700€...
olis tiedossa lievä kolari auto jossa vissiin tällänen vika...
olis tiedossa lievä kolari auto jossa vissiin tällänen vika...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Aivolaatikon koodaus/vaihto(w202)
Pää piirteissän tämä minkä kirjoteelin toiseen juttun sopii tännelinde kirjoitti:Onnistuuko sellaseen mb (w 202) aivolaatikon(ruisku) vaihto jossa on itsessään ajon esto? Veholla uusi 1700€...
olis tiedossa lievä kolari auto jossa vissiin tällänen vika...
ennen kun ostaa mitäätän kallita uusia ohjainyksiköitä, kannata tukia mikä oikeesti vikana,vähänaikaa sitten oli tapuas missä ei edes virta valot syttynyt ,veho diagnoosi ohjainyksikkö vaihdettava 1800€+työ+ohjelmointi, todelinen vika oli 2pientä komponentiä kärähtänyt ohjain yksikön sisältä korjauksen hinnaksi tuli osat+työ70€
miten vika ilmenee?
Siis onko ohjain laite rikki? vai ajonesto?
Riipuen vähän viasta
Konsteja tietojen/boxsin vaihtoon (lastun)talteenotton,jos keskustelle pistokeen kautta piuha kiini ohjelma ulos jatalteen, jos ei keskustele pistokeen kautta,yksikkö irti autosta suora kytkentä yksikön napohin, yksikkö irti autosta ja ns penkkin,BDM laiteela kytkeytyminen,pelkkä (eproom) piiri irti yksiköstä ja luku lukijalla esim willem tulee kaikki tieto mitää sisällä on,siis jos juuri se komponentti ei ole paskana voi sitten käyttä ohjelman hyväksi vaikka uuteen
yksiköön tai vaikka samanlaiseen auton uudeleen ohjelmointiin,
esim volkariin ei viralisesti ole laitetta jolla voi vaihtaa mittarilukeman miksi haluaa silti niitä on,
ajon esto on osaa ecu, tosin monissa vehkeissä usein omassa piirissän
jonka tiedot voi kopioda irraliselta piiriltä ja poltaa uuteen tyhjään piirin
Harraste pohjalta touhuttu kaikenlaista

Autoa testattu boschcars servicessä tampereella ja siellä viaksi antaa kaasuläppän,mut testaaja epäili et voi olla myös aivo laatikko. Auto nykii koko ajan ja vikana on et boksi luulee olevan auton koko ajan tyhjäkäynnillä ja et kaasuläppä kiinni ja ei anna lambdalle lämmitys singnaalia (kaasuläpässä olevat kärjet on koko ajan kiinni.)Tarkotus on eka kokeilla uudella kaasuläpällä,mut jos ei kummene niin luultavasti se boksi mykkä...
Käytetty boksi voi olla tiedossa....
Käytetty boksi voi olla tiedossa....
Viimeksi muokannut linde, Ti 11.11.2008 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Aivolaatikon koodaus/vaihto(w202)
Ihan mielenkiinnosta...mikä firma noita tutkii? Vai pitääkö tutkia itse...CDI203 kirjoitti:Pää piirteissän tämä minkä kirjoteelin toiseen juttun sopii tännelinde kirjoitti:Onnistuuko sellaseen mb (w 202) aivolaatikon(ruisku) vaihto jossa on itsessään ajon esto? Veholla uusi 1700€...
olis tiedossa lievä kolari auto jossa vissiin tällänen vika...
ennen kun ostaa mitäätän kallita uusia ohjainyksiköitä, kannata tukia mikä oikeesti vikana,vähänaikaa sitten oli tapuas missä ei edes virta valot syttynyt ,veho diagnoosi ohjainyksikkö vaihdettava 1800€+työ+ohjelmointi, todelinen vika oli 2pientä komponentiä kärähtänyt ohjain yksikön sisältä korjauksen hinnaksi tuli osat+työ70€
Harraste pohjalta touhuttu kaikenlaista
vehon kautta moiset korjaukset ei onnistu. Laitoin tänne aiemmin linkkejä missä saksan maalla korjataan. Yks hlö täältä käyttikin boksia korjauksessa saksassa ja kuntoon tuli. Googlen kautta löytyy linkkejä....harmi homma kun tääll ei haku toimi niin löytyis heti tieto.... Ohessa ainakin yksi linkki www.pointone-gmbh.com , ja googlettamalla muitakin.
MB C180 vm -95
Allekirjoittanut on korjauttanut boksin tuolla http://www.pointone-gmbh.com/ tais maksaa jotain 600-700€. Vaasassa on tämmönen firma http://www.vekatronics.fi/ naapurifoorumilta ovat ainaki korjattaneet tuolla bokseja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Käytettyä BOXSI VOI KÄYTTÄ, mutta sillon on turha mennä mihinkään merkkiliikeesen eli ei sovi niille jotka halluavat käyttä vain merkkiliiken palveluja, lisäksi tarvii sitten *:rilla koodat(on myös toinen vaihtoehto)Aki P kirjoitti:Löytyy sitten useita bokseja bensa ja diesel mersuihin joista jotka muutettu uudelleen koodattavaksi.
Ainakin kaikki vanhemmat cdi:t onnistuu ilman mitään ihmeitä.
Vehon näkemys näissä asioissa on se alk. 1800€ + työt jne.. ja käytettyjä bokseja ei voi käyttää
Onko näin..? Eli toinen boxi on jo tuloillaan englannista, tuli maksamaan vajaa 500€ kuluineen. Oli pakko ostaa ja kokeilla kun hinta oli tuo.gitta kirjoitti:pitää ottaa myös ajon eston muisti piiri vanhasta ekusta, yleensä 8 jalkainen satiainen.
elikkä käytännössä pitää harrastaa jonkinverran kolvaus hommia.
( yhden volvo s40 boksin räpeltänyt )
Firmaan myös lähetetty vanhasta boxista kuva ja kysytty täsmääkö siihen tuloillaan olevaan ja vastaukseksi tuli myönteinen.
Mutta ajonesto pitää koodata jotenkin muuten kuin avaimella,näinkö se nyt menee?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep muuten kuin avaimella,Coupe* kirjoitti:Onko näin..? Eli toinen boxi on jo tuloillaan englannista, tuli maksamaan vajaa 500€ kuluineen. Oli pakko ostaa ja kokeilla kun hinta oli tuo.gitta kirjoitti:pitää ottaa myös ajon eston muisti piiri vanhasta ekusta, yleensä 8 jalkainen satiainen.
elikkä käytännössä pitää harrastaa jonkinverran kolvaus hommia.
( yhden volvo s40 boksin räpeltänyt )
Firmaan myös lähetetty vanhasta boxista kuva ja kysytty täsmääkö siihen tuloillaan olevaan ja vastaukseksi tuli myönteinen.
Mutta ajonesto pitää koodata jotenkin muuten kuin avaimella,näinkö se nyt menee?
parhaasa tapauksessa boxsi on valmmiksi nollatu samalla tavalla mitä Aki P tuolla yllä mainitsi
(niin sillon ei tarvii muutakun *:rila koodata autoon sopivaksi)
yllä on yksi helppo konsti piirin siirto jalkoineen ei tarvii muuta kuin kolvin, tinaa, vakatta kättä ja koodauksen *:rila(voipi olla että ns veho ei sitä suostu koodaaman, kun niiten mukaan ei tollasta käytetyn boxsin vaihtoa voi tehdä



Onkohan kukaan kokeillut tarjota tuollaista nollattua boxia veholle koodattavaksi? Veikkaisin että ne sen hyvinkin asentaisivat kun lähdetään siitä että sehän ei ole käytetty vaan vähän hyllyssä pölyyntynyt osa. Veho ei lähde hakkeroimaan niitä vanhoja osia toiseen autoon kelpaavaksi koska se on vastoin varkaussuojaa eikä ne vehon laitteet tuohon edes pysty. Mutta nollatun boxin veho pystyy tietenkin koneillaan asentamaan siinä kuin varaosahyllystä poimitunkin.CDI203 kirjoitti: Jep muuten kuin avaimella,
parhaasa tapauksessa boxsi on valmmiksi nollatu samalla tavalla mitä Aki P tuolla yllä mainitsi
(niin sillon ei tarvii muutakun *:rila koodata autoon sopivaksi)
yllä on yksi helppo konsti piirin siirto jalkoineen ei tarvii muuta kuin kolvin, tinaa, vakatta kättä ja koodauksen *:rila(voipi olla että ns veho ei sitä suostu koodaaman, kun niiten mukaan ei tollasta käytetyn boxsin vaihtoa voi tehdä![]()
![]()
)
Vai liittyyköhän Veholla noihin "theft protection" osiin joku byrokratia koodausvaiheessa, jos joutuvat MB:n servereille selittämään mistä osa on peräisin niin sitten ei taida onnistua. Ymmärtäisin että nuo selvitykset tehdään vain uutta osaa tilattaessa eli ovat varaosatiskin ongelmia.
Eihän veholla ole ymmärrettävistä syistä intressejä hommata käytettyjä bokseja mistään purkaamoilta, koska omasta organisaatiosta löytyy jo kaikki. Tärkeintä on vain pitää asiakas (ja sen lompakko) kokonaisvaltaisesti ja tyytyväisenä?
.
Jokainen joilla hommaan olisi samat valmiudet tekisi samoin...


Jokainen joilla hommaan olisi samat valmiudet tekisi samoin...


Joku mersupurkaamo??
Olisin varmasti siirtänyt piirin vanhasta boxista uuten mutta jos tämäkin vaatii koodausta niin ei se sitten hyödytä..Miksi se vaatii koodauksen jos ajenoeston piiri siirretään tinaamalla??
Veholla täytyy mennä jos ei muu auta, kävin tuossa ei vehon alaisessa mersu huoltamossa ja ne kehu ettei ole laitteita näin vanhan auton sielunelämään, muuten kertovat asian olevan simppeli ja on näitä tehnyt uudenpiin autoihin..
Veholla täytyy mennä jos ei muu auta, kävin tuossa ei vehon alaisessa mersu huoltamossa ja ne kehu ettei ole laitteita näin vanhan auton sielunelämään, muuten kertovat asian olevan simppeli ja on näitä tehnyt uudenpiin autoihin..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Onko automaati vai ei koodaus ja muut varusteet mitä se ohjaileeCoupe* kirjoitti:Olisin varmasti siirtänyt piirin vanhasta boxista uuten mutta jos tämäkin vaatii koodausta niin ei se sitten hyödytä..Miksi se vaatii koodauksen jos ajenoeston piiri siirretään tinaamalla??
Veholla täytyy mennä jos ei muu auta, kävin tuossa ei vehon alaisessa mersu huoltamossa ja ne kehu ettei ole laitteita näin vanhan auton sielunelämään, muuten kertovat asian olevan simppeli ja on näitä tehnyt uudenpiin autoihin..
C36 AMG ja tietääkseni nämä ovat kaikki automaatteja. Laatikolle on oma boxi, niitä ainakin näkyi olevan myynnissä.CDI203 kirjoitti:Onko automaati vai ei koodaus ja muut varusteet mitä se ohjaileeCoupe* kirjoitti:Olisin varmasti siirtänyt piirin vanhasta boxista uuten mutta jos tämäkin vaatii koodausta niin ei se sitten hyödytä..Miksi se vaatii koodauksen jos ajenoeston piiri siirretään tinaamalla??
Veholla täytyy mennä jos ei muu auta, kävin tuossa ei vehon alaisessa mersu huoltamossa ja ne kehu ettei ole laitteita näin vanhan auton sielunelämään, muuten kertovat asian olevan simppeli ja on näitä tehnyt uudenpiin autoihin..
Muuta en sitten ymmärtänytkään tuosta vastauksestasi?
Taitaa noin vanhassa autossa olla aika rajalliset koodaus mahdollisuudet. Lähinnä se ajon esto siellä kummittelee ja sen voi joko koodata tai tinata entisestä. Uudemmat sähköavaimella olevat tarviikin jo enemmän toimiakseen varmasti oikein.Coupe* kirjoitti:Joo mutta edellinen postaaja puhu koodauksesta vaikka piirin vaihtaakin, sitä tässä ihmettelin ja vähän niinkun varmaatietoa odottelisinAki P kirjoitti:Kyllähän se pystyy vaihtamaan tinaamallakin.
Ois muuten yksi semmonen amg:n boksikin
Jaaha, olisko sulla ollut toimiva boxi?
Kyllä mulla yksi -95 amg:n boksi on.
Joku mersupurkaamo??
Okei, no ilman muuta kokeillaan tinata tuosta vanhasta boxista irti, selvää säästöä jos tuo riittää. Onko heittää tietoa piirin sijainnista, jotain räjäytyskuvaa boxista tai jotain mistä sen tunnistaa?Aki P kirjoitti:Taitaa noin vanhassa autossa olla aika rajalliset koodaus mahdollisuudet. Lähinnä se ajon esto siellä kummittelee ja sen voi joko koodata tai tinata entisestä. Uudemmat sähköavaimella olevat tarviikin jo enemmän toimiakseen varmasti oikein.Coupe* kirjoitti:Joo mutta edellinen postaaja puhu koodauksesta vaikka piirin vaihtaakin, sitä tässä ihmettelin ja vähän niinkun varmaatietoa odottelisinAki P kirjoitti:Kyllähän se pystyy vaihtamaan tinaamallakin.
Ois muuten yksi semmonen amg:n boksikin
Jaaha, olisko sulla ollut toimiva boxi?
Kyllä mulla yksi -95 amg:n boksi on.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ihan kaikkia mallisarjoja osaa ulkoa että ovatko kaikki automaateja tms muuta sellasta varuste puolen juttua. aina helpompi mitä lähempänän osan luovuttaja on varusteiltaan, kohdetta(myös uudemissa on automaatille oma boxsi)Coupe* kirjoitti:Okei, no ilman muuta kokeillaan tinata tuosta vanhasta boxista irti, selvää säästöä jos tuo riittää. Onko heittää tietoa piirin sijainnista, jotain räjäytyskuvaa boxista tai jotain mistä sen tunnistaa?Aki P kirjoitti:Taitaa noin vanhassa autossa olla aika rajalliset koodaus mahdollisuudet. Lähinnä se ajon esto siellä kummittelee ja sen voi joko koodata tai tinata entisestä. Uudemmat sähköavaimella olevat tarviikin jo enemmän toimiakseen varmasti oikein.Coupe* kirjoitti:Joo mutta edellinen postaaja puhu koodauksesta vaikka piirin vaihtaakin, sitä tässä ihmettelin ja vähän niinkun varmaatietoa odottelisinAki P kirjoitti:Kyllähän se pystyy vaihtamaan tinaamallakin.
Ois muuten yksi semmonen amg:n boksikin
Jaaha, olisko sulla ollut toimiva boxi?
Kyllä mulla yksi -95 amg:n boksi on.
tosiaan noin vanhassa ei varmaankaan muut kun turha ajonesto kiukutele vastaan(varsinkin jos saman laisesta autosta)
piirin sijainti hankala sellittä, on yleensä taka puolella, boxsin kuvalta helpompi
kolvatessa pikasen varoo että ei kuumena paikkoja liika,
vielä helpomppa on jos boxsi on nollattu "uudeksi"
mutta enne uuden boxsin asenusta kannatta koitaa selvittä että mikä vanhan rikkoi, esim risa johto sarja,(etei uusi boxsi tuhodu samantien)
ihan ittekseen eivät yleensä hajoile(kosteutta oikari tms...)paitsi justiinsa ajon eston koodi vikaantuu pikkuhiljaa joissain malleissa(täytty)
sen taas voi korjat selaseksi että ei enään kerää varastoon mitään
Ja sitten tietty jos vanhassa boxsissa on ajonesto sekaisin ei sen piirin vaihto uuteen boxsiin auta, vaan vika siirtyy mukan, sen ohjelman voi onneksi ronkkia kuntoon
muutakun piiriä vaihtelemaan vaihto boxsiin tai Aki P:ltä boxsi
Ovat vähän juttuja mistä ei hirveesti tietoa levitellä, tuli jo vähän yhdessä ketjussa ihmettelyä että miksi näitä laitta jakoon
Puola on särkenyt vanhan boxin. Johdot on jo joskus uusittu eikä niissä ollut häikkää. Mitattu ohjainboxin kammalta virrankulkua.
Eli mullehan on jo uusi boxi tulossa, en ainakaan vielä tarvi toista
Laita mulle CDI203 vaikka privana tietoa ajoneston sijainnista josset yleisesti halua sitä kertoa. Sain sellaisen käsityksen että tiedät sen tarkalleen..
Eli mullehan on jo uusi boxi tulossa, en ainakaan vielä tarvi toista

Laita mulle CDI203 vaikka privana tietoa ajoneston sijainnista josset yleisesti halua sitä kertoa. Sain sellaisen käsityksen että tiedät sen tarkalleen..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
VastailtuCoupe* kirjoitti:Puola on särkenyt vanhan boxin. Johdot on jo joskus uusittu eikä niissä ollut häikkää. Mitattu ohjainboxin kammalta virrankulkua.
Eli mullehan on jo uusi boxi tulossa, en ainakaan vielä tarvi toista
Laita mulle CDI203 vaikka privana tietoa ajoneston sijainnista josset yleisesti halua sitä kertoa. Sain sellaisen käsityksen että tiedät sen tarkalleen..
Tarkoitatko uudella boxilla sitä käytettyä jonka tilasit Englannista vai ihan Vehon hyllyltä vedettyä boxia, varmaan edellistä?Coupe* kirjoitti:Tällekkin tarinalle tullut päätös jokin aika sitten, auto vietiin merkkiliikkeeseen jossa ajonesto koodattiin uuteen boxiin. Simppeli juttu niin jätettiin nuo kolvaamiset sitten pois. Auto pelaa niinkuin pitää..
Englannista tilaamaani, sekin oli uusi tai ainakin ajonesto oli tyhjä.DBFI kirjoitti:Tarkoitatko uudella boxilla sitä käytettyä jonka tilasit Englannista vai ihan Vehon hyllyltä vedettyä boxia, varmaan edellistä?Coupe* kirjoitti:Tällekkin tarinalle tullut päätös jokin aika sitten, auto vietiin merkkiliikkeeseen jossa ajonesto koodattiin uuteen boxiin. Simppeli juttu niin jätettiin nuo kolvaamiset sitten pois. Auto pelaa niinkuin pitää..
Saapuikin korkkaamattomassa orginal teile laatikossa, mutta käytetty tai ei niin toimii ja säästöä tuli reilusti yli 1t€