Aivolaatikon koodaus/vaihto(w202)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
linde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 26.01.2006 19:09

Aivolaatikon koodaus/vaihto(w202)

Viesti Kirjoittaja linde »

Onnistuuko sellaseen mb (w 202) aivolaatikon(ruisku) vaihto jossa on itsessään ajon esto? Veholla uusi 1700€...

olis tiedossa lievä kolari auto jossa vissiin tällänen vika...
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Viallisia aivobokseja on korjattu saksassa lähettämällä boksi sinne korjaukseen. Hinta lienee jotain 500-600 euroa.
MB C180 vm -95
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Aivolaatikon koodaus/vaihto(w202)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

linde kirjoitti:Onnistuuko sellaseen mb (w 202) aivolaatikon(ruisku) vaihto jossa on itsessään ajon esto? Veholla uusi 1700€...

olis tiedossa lievä kolari auto jossa vissiin tällänen vika...
Pää piirteissän tämä minkä kirjoteelin toiseen juttun sopii tänne
ennen kun ostaa mitäätän kallita uusia ohjainyksiköitä, kannata tukia mikä oikeesti vikana,vähänaikaa sitten oli tapuas missä ei edes virta valot syttynyt ,veho diagnoosi ohjainyksikkö vaihdettava 1800€+työ+ohjelmointi, todelinen vika oli 2pientä komponentiä kärähtänyt ohjain yksikön sisältä korjauksen hinnaksi tuli osat+työ70€

miten vika ilmenee?

Siis onko ohjain laite rikki? vai ajonesto?

Riipuen vähän viasta
Konsteja tietojen/boxsin vaihtoon (lastun)talteenotton,jos keskustelle pistokeen kautta piuha kiini ohjelma ulos jatalteen, jos ei keskustele pistokeen kautta,yksikkö irti autosta suora kytkentä yksikön napohin, yksikkö irti autosta ja ns penkkin,BDM laiteela kytkeytyminen,pelkkä (eproom) piiri irti yksiköstä ja luku lukijalla esim willem tulee kaikki tieto mitää sisällä on,siis jos juuri se komponentti ei ole paskana voi sitten käyttä ohjelman hyväksi vaikka uuteen
yksiköön tai vaikka samanlaiseen auton uudeleen ohjelmointiin,

esim volkariin ei viralisesti ole laitetta jolla voi vaihtaa mittarilukeman miksi haluaa silti niitä on,

ajon esto on osaa ecu, tosin monissa vehkeissä usein omassa piirissän
jonka tiedot voi kopioda irraliselta piiriltä ja poltaa uuteen tyhjään piirin

Harraste pohjalta touhuttu kaikenlaista :wink:
linde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 26.01.2006 19:09

Viesti Kirjoittaja linde »

Autoa testattu boschcars servicessä tampereella ja siellä viaksi antaa kaasuläppän,mut testaaja epäili et voi olla myös aivo laatikko. Auto nykii koko ajan ja vikana on et boksi luulee olevan auton koko ajan tyhjäkäynnillä ja et kaasuläppä kiinni ja ei anna lambdalle lämmitys singnaalia (kaasuläpässä olevat kärjet on koko ajan kiinni.)Tarkotus on eka kokeilla uudella kaasuläpällä,mut jos ei kummene niin luultavasti se boksi mykkä...

Käytetty boksi voi olla tiedossa....
Viimeksi muokannut linde, Ti 11.11.2008 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
linde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 26.01.2006 19:09

Viesti Kirjoittaja linde »

ttiikeri kirjoitti:Viallisia aivobokseja on korjattu saksassa lähettämällä boksi sinne korjaukseen. Hinta lienee jotain 500-600 euroa.
Vehon kautta vai?
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Re: Aivolaatikon koodaus/vaihto(w202)

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

CDI203 kirjoitti:
linde kirjoitti:Onnistuuko sellaseen mb (w 202) aivolaatikon(ruisku) vaihto jossa on itsessään ajon esto? Veholla uusi 1700€...

olis tiedossa lievä kolari auto jossa vissiin tällänen vika...
Pää piirteissän tämä minkä kirjoteelin toiseen juttun sopii tänne
ennen kun ostaa mitäätän kallita uusia ohjainyksiköitä, kannata tukia mikä oikeesti vikana,vähänaikaa sitten oli tapuas missä ei edes virta valot syttynyt ,veho diagnoosi ohjainyksikkö vaihdettava 1800€+työ+ohjelmointi, todelinen vika oli 2pientä komponentiä kärähtänyt ohjain yksikön sisältä korjauksen hinnaksi tuli osat+työ70€

Harraste pohjalta touhuttu kaikenlaista :wink:
Ihan mielenkiinnosta...mikä firma noita tutkii? Vai pitääkö tutkia itse...
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

vehon kautta moiset korjaukset ei onnistu. Laitoin tänne aiemmin linkkejä missä saksan maalla korjataan. Yks hlö täältä käyttikin boksia korjauksessa saksassa ja kuntoon tuli. Googlen kautta löytyy linkkejä....harmi homma kun tääll ei haku toimi niin löytyis heti tieto.... Ohessa ainakin yksi linkki www.pointone-gmbh.com , ja googlettamalla muitakin.
MB C180 vm -95
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Elikkä onnistuuko tuo ajoneston koodaus uudelle moottorinohjausboxille?
Toimiiko tässä se ajoneston koodaus pelkällä avaimen painalluksilla taustapeiliin suunnaten. -95 c36 AMG

Vanha boxi on testattu ja sökö on..
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

Onnistuu kaikkein parhaiten kun otat tiedot vanhasta eproom:sta ja laitat ne uuteen Boxsiin, pitää ottaa myös ajon eston muisti piiri vanhasta ekusta, yleensä 8 jalkainen satiainen.
elikkä käytännössä pitää harrastaa jonkinverran kolvaus hommia.
( yhden volvo s40 boksin räpeltänyt ) :D
Avatar
Mäcciz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ke 16.03.2005 13:54
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Allekirjoittanut on korjauttanut boksin tuolla http://www.pointone-gmbh.com/ tais maksaa jotain 600-700€. Vaasassa on tämmönen firma http://www.vekatronics.fi/ naapurifoorumilta ovat ainaki korjattaneet tuolla bokseja.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy sitten useita bokseja bensa ja diesel mersuihin joista jotka muutettu uudelleen koodattavaksi.
Ainakin kaikki vanhemmat cdi:t onnistuu ilman mitään ihmeitä.
Vehon näkemys näissä asioissa on se alk. 1800€ + työt jne.. ja käytettyjä bokseja ei voi käyttää :roll:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:Löytyy sitten useita bokseja bensa ja diesel mersuihin joista jotka muutettu uudelleen koodattavaksi.
Ainakin kaikki vanhemmat cdi:t onnistuu ilman mitään ihmeitä.
Vehon näkemys näissä asioissa on se alk. 1800€ + työt jne.. ja käytettyjä bokseja ei voi käyttää :roll:
Käytettyä BOXSI VOI KÄYTTÄ, mutta sillon on turha mennä mihinkään merkkiliikeesen eli ei sovi niille jotka halluavat käyttä vain merkkiliiken palveluja, lisäksi tarvii sitten *:rilla koodat(on myös toinen vaihtoehto)
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

gitta kirjoitti:pitää ottaa myös ajon eston muisti piiri vanhasta ekusta, yleensä 8 jalkainen satiainen.
elikkä käytännössä pitää harrastaa jonkinverran kolvaus hommia.
( yhden volvo s40 boksin räpeltänyt ) :D
Onko näin..? Eli toinen boxi on jo tuloillaan englannista, tuli maksamaan vajaa 500€ kuluineen. Oli pakko ostaa ja kokeilla kun hinta oli tuo.
Firmaan myös lähetetty vanhasta boxista kuva ja kysytty täsmääkö siihen tuloillaan olevaan ja vastaukseksi tuli myönteinen.

Mutta ajonesto pitää koodata jotenkin muuten kuin avaimella,näinkö se nyt menee?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:
gitta kirjoitti:pitää ottaa myös ajon eston muisti piiri vanhasta ekusta, yleensä 8 jalkainen satiainen.
elikkä käytännössä pitää harrastaa jonkinverran kolvaus hommia.
( yhden volvo s40 boksin räpeltänyt ) :D
Onko näin..? Eli toinen boxi on jo tuloillaan englannista, tuli maksamaan vajaa 500€ kuluineen. Oli pakko ostaa ja kokeilla kun hinta oli tuo.
Firmaan myös lähetetty vanhasta boxista kuva ja kysytty täsmääkö siihen tuloillaan olevaan ja vastaukseksi tuli myönteinen.

Mutta ajonesto pitää koodata jotenkin muuten kuin avaimella,näinkö se nyt menee?
Jep muuten kuin avaimella,
parhaasa tapauksessa boxsi on valmmiksi nollatu samalla tavalla mitä Aki P tuolla yllä mainitsi
(niin sillon ei tarvii muutakun *:rila koodata autoon sopivaksi)
yllä on yksi helppo konsti piirin siirto jalkoineen ei tarvii muuta kuin kolvin, tinaa, vakatta kättä ja koodauksen *:rila(voipi olla että ns veho ei sitä suostu koodaaman, kun niiten mukaan ei tollasta käytetyn boxsin vaihtoa voi tehdä ;) :lol: :lol: )
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Jep muuten kuin avaimella,
parhaasa tapauksessa boxsi on valmmiksi nollatu samalla tavalla mitä Aki P tuolla yllä mainitsi
(niin sillon ei tarvii muutakun *:rila koodata autoon sopivaksi)
yllä on yksi helppo konsti piirin siirto jalkoineen ei tarvii muuta kuin kolvin, tinaa, vakatta kättä ja koodauksen *:rila(voipi olla että ns veho ei sitä suostu koodaaman, kun niiten mukaan ei tollasta käytetyn boxsin vaihtoa voi tehdä ;) :lol: :lol: )
Onkohan kukaan kokeillut tarjota tuollaista nollattua boxia veholle koodattavaksi? Veikkaisin että ne sen hyvinkin asentaisivat kun lähdetään siitä että sehän ei ole käytetty vaan vähän hyllyssä pölyyntynyt osa. Veho ei lähde hakkeroimaan niitä vanhoja osia toiseen autoon kelpaavaksi koska se on vastoin varkaussuojaa eikä ne vehon laitteet tuohon edes pysty. Mutta nollatun boxin veho pystyy tietenkin koneillaan asentamaan siinä kuin varaosahyllystä poimitunkin.

Vai liittyyköhän Veholla noihin "theft protection" osiin joku byrokratia koodausvaiheessa, jos joutuvat MB:n servereille selittämään mistä osa on peräisin niin sitten ei taida onnistua. Ymmärtäisin että nuo selvitykset tehdään vain uutta osaa tilattaessa eli ovat varaosatiskin ongelmia.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eihän veholla ole ymmärrettävistä syistä intressejä hommata käytettyjä bokseja mistään purkaamoilta, koska omasta organisaatiosta löytyy jo kaikki. Tärkeintä on vain pitää asiakas (ja sen lompakko) kokonaisvaltaisesti ja tyytyväisenä? :wink: .

Jokainen joilla hommaan olisi samat valmiudet tekisi samoin... :? :wink:
Joku mersupurkaamo??
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Olisin varmasti siirtänyt piirin vanhasta boxista uuten mutta jos tämäkin vaatii koodausta niin ei se sitten hyödytä..Miksi se vaatii koodauksen jos ajenoeston piiri siirretään tinaamalla??

Veholla täytyy mennä jos ei muu auta, kävin tuossa ei vehon alaisessa mersu huoltamossa ja ne kehu ettei ole laitteita näin vanhan auton sielunelämään, muuten kertovat asian olevan simppeli ja on näitä tehnyt uudenpiin autoihin..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:Olisin varmasti siirtänyt piirin vanhasta boxista uuten mutta jos tämäkin vaatii koodausta niin ei se sitten hyödytä..Miksi se vaatii koodauksen jos ajenoeston piiri siirretään tinaamalla??

Veholla täytyy mennä jos ei muu auta, kävin tuossa ei vehon alaisessa mersu huoltamossa ja ne kehu ettei ole laitteita näin vanhan auton sielunelämään, muuten kertovat asian olevan simppeli ja on näitä tehnyt uudenpiin autoihin..
Onko automaati vai ei koodaus ja muut varusteet mitä se ohjailee
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

CDI203 kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:Olisin varmasti siirtänyt piirin vanhasta boxista uuten mutta jos tämäkin vaatii koodausta niin ei se sitten hyödytä..Miksi se vaatii koodauksen jos ajenoeston piiri siirretään tinaamalla??

Veholla täytyy mennä jos ei muu auta, kävin tuossa ei vehon alaisessa mersu huoltamossa ja ne kehu ettei ole laitteita näin vanhan auton sielunelämään, muuten kertovat asian olevan simppeli ja on näitä tehnyt uudenpiin autoihin..
Onko automaati vai ei koodaus ja muut varusteet mitä se ohjailee
C36 AMG ja tietääkseni nämä ovat kaikki automaatteja. Laatikolle on oma boxi, niitä ainakin näkyi olevan myynnissä.

Muuta en sitten ymmärtänytkään tuosta vastauksestasi?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllähän se pystyy vaihtamaan tinaamallakin.

Ois muuten yksi semmonen amg:n boksikin :wink:
Joku mersupurkaamo??
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Aki P kirjoitti:Kyllähän se pystyy vaihtamaan tinaamallakin.

Ois muuten yksi semmonen amg:n boksikin :wink:
Joo mutta edellinen postaaja puhu koodauksesta vaikka piirin vaihtaakin, sitä tässä ihmettelin ja vähän niinkun varmaatietoa odottelisin ;)

Jaaha, olisko sulla ollut toimiva boxi?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Coupe* kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Kyllähän se pystyy vaihtamaan tinaamallakin.

Ois muuten yksi semmonen amg:n boksikin :wink:
Joo mutta edellinen postaaja puhu koodauksesta vaikka piirin vaihtaakin, sitä tässä ihmettelin ja vähän niinkun varmaatietoa odottelisin ;)

Jaaha, olisko sulla ollut toimiva boxi?
Taitaa noin vanhassa autossa olla aika rajalliset koodaus mahdollisuudet. Lähinnä se ajon esto siellä kummittelee ja sen voi joko koodata tai tinata entisestä. Uudemmat sähköavaimella olevat tarviikin jo enemmän toimiakseen varmasti oikein.
Kyllä mulla yksi -95 amg:n boksi on.
Joku mersupurkaamo??
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Aki P kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Kyllähän se pystyy vaihtamaan tinaamallakin.

Ois muuten yksi semmonen amg:n boksikin :wink:
Joo mutta edellinen postaaja puhu koodauksesta vaikka piirin vaihtaakin, sitä tässä ihmettelin ja vähän niinkun varmaatietoa odottelisin ;)

Jaaha, olisko sulla ollut toimiva boxi?
Taitaa noin vanhassa autossa olla aika rajalliset koodaus mahdollisuudet. Lähinnä se ajon esto siellä kummittelee ja sen voi joko koodata tai tinata entisestä. Uudemmat sähköavaimella olevat tarviikin jo enemmän toimiakseen varmasti oikein.
Kyllä mulla yksi -95 amg:n boksi on.
Okei, no ilman muuta kokeillaan tinata tuosta vanhasta boxista irti, selvää säästöä jos tuo riittää. Onko heittää tietoa piirin sijainnista, jotain räjäytyskuvaa boxista tai jotain mistä sen tunnistaa?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sijainnista ei mitään tietoa. Itselläkin vain sivusta seurattua tietoa näiltä osin.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:
Aki P kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Kyllähän se pystyy vaihtamaan tinaamallakin.

Ois muuten yksi semmonen amg:n boksikin :wink:
Joo mutta edellinen postaaja puhu koodauksesta vaikka piirin vaihtaakin, sitä tässä ihmettelin ja vähän niinkun varmaatietoa odottelisin ;)

Jaaha, olisko sulla ollut toimiva boxi?
Taitaa noin vanhassa autossa olla aika rajalliset koodaus mahdollisuudet. Lähinnä se ajon esto siellä kummittelee ja sen voi joko koodata tai tinata entisestä. Uudemmat sähköavaimella olevat tarviikin jo enemmän toimiakseen varmasti oikein.
Kyllä mulla yksi -95 amg:n boksi on.
Okei, no ilman muuta kokeillaan tinata tuosta vanhasta boxista irti, selvää säästöä jos tuo riittää. Onko heittää tietoa piirin sijainnista, jotain räjäytyskuvaa boxista tai jotain mistä sen tunnistaa?
Ihan kaikkia mallisarjoja osaa ulkoa että ovatko kaikki automaateja tms muuta sellasta varuste puolen juttua. aina helpompi mitä lähempänän osan luovuttaja on varusteiltaan, kohdetta(myös uudemissa on automaatille oma boxsi)
tosiaan noin vanhassa ei varmaankaan muut kun turha ajonesto kiukutele vastaan(varsinkin jos saman laisesta autosta)


piirin sijainti hankala sellittä, on yleensä taka puolella, boxsin kuvalta helpompi
kolvatessa pikasen varoo että ei kuumena paikkoja liika,
vielä helpomppa on jos boxsi on nollattu "uudeksi"

mutta enne uuden boxsin asenusta kannatta koitaa selvittä että mikä vanhan rikkoi, esim risa johto sarja,(etei uusi boxsi tuhodu samantien)
ihan ittekseen eivät yleensä hajoile(kosteutta oikari tms...)paitsi justiinsa ajon eston koodi vikaantuu pikkuhiljaa joissain malleissa(täytty)

sen taas voi korjat selaseksi että ei enään kerää varastoon mitään

Ja sitten tietty jos vanhassa boxsissa on ajonesto sekaisin ei sen piirin vaihto uuteen boxsiin auta, vaan vika siirtyy mukan, sen ohjelman voi onneksi ronkkia kuntoon

muutakun piiriä vaihtelemaan vaihto boxsiin tai Aki P:ltä boxsi

Ovat vähän juttuja mistä ei hirveesti tietoa levitellä, tuli jo vähän yhdessä ketjussa ihmettelyä että miksi näitä laitta jakoon
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Puola on särkenyt vanhan boxin. Johdot on jo joskus uusittu eikä niissä ollut häikkää. Mitattu ohjainboxin kammalta virrankulkua.

Eli mullehan on jo uusi boxi tulossa, en ainakaan vielä tarvi toista ;)

Laita mulle CDI203 vaikka privana tietoa ajoneston sijainnista josset yleisesti halua sitä kertoa. Sain sellaisen käsityksen että tiedät sen tarkalleen..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:Puola on särkenyt vanhan boxin. Johdot on jo joskus uusittu eikä niissä ollut häikkää. Mitattu ohjainboxin kammalta virrankulkua.

Eli mullehan on jo uusi boxi tulossa, en ainakaan vielä tarvi toista ;)

Laita mulle CDI203 vaikka privana tietoa ajoneston sijainnista josset yleisesti halua sitä kertoa. Sain sellaisen käsityksen että tiedät sen tarkalleen..
Vastailtu
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Tällekkin tarinalle tullut päätös jokin aika sitten, auto vietiin merkkiliikkeeseen jossa ajonesto koodattiin uuteen boxiin. Simppeli juttu niin jätettiin nuo kolvaamiset sitten pois. Auto pelaa niinkuin pitää..
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Coupe* kirjoitti:Tällekkin tarinalle tullut päätös jokin aika sitten, auto vietiin merkkiliikkeeseen jossa ajonesto koodattiin uuteen boxiin. Simppeli juttu niin jätettiin nuo kolvaamiset sitten pois. Auto pelaa niinkuin pitää..
Tarkoitatko uudella boxilla sitä käytettyä jonka tilasit Englannista vai ihan Vehon hyllyltä vedettyä boxia, varmaan edellistä?
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

DBFI kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:Tällekkin tarinalle tullut päätös jokin aika sitten, auto vietiin merkkiliikkeeseen jossa ajonesto koodattiin uuteen boxiin. Simppeli juttu niin jätettiin nuo kolvaamiset sitten pois. Auto pelaa niinkuin pitää..
Tarkoitatko uudella boxilla sitä käytettyä jonka tilasit Englannista vai ihan Vehon hyllyltä vedettyä boxia, varmaan edellistä?
Englannista tilaamaani, sekin oli uusi tai ainakin ajonesto oli tyhjä.
Saapuikin korkkaamattomassa orginal teile laatikossa, mutta käytetty tai ei niin toimii ja säästöä tuli reilusti yli 1t€
Vastaa Viestiin