Mutta tosiaan osa w124 korisista on jo moniventtiilikansilla. Siis samalla, kuin c-sarja. Olisko ne E- sarjalaiset niitä? Muistaakseni -93 ei vielä ole E-sarjaa, eli taitaa olla ihan perus 8- venttiilinen.

Just tossa laskin, että mulla on mennyt ton oman kanssa nyt jokseenkin sama summa vuodenvaihteen 07-08 jälkeen. Matkaa on tullut nafti 100 000 km lisää mittariin ja summassa on mukana kaikki öljynvaihdot, polttimot sun muut töineen päivineen -- renkaita ei. Seuraavaksi pitäisi takakelkan puslat laittaa ja narinahelat, osat on jo olemassa.LUMI kirjoitti:aijaa tuli sitte maksettua omasta -94 24v 300D stä pikkasen liikaanapa kirjoitti:w124 on alle tonnin autoja!![]()
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2940764
kuukausi yhteistä matkaa =5000km takana ja rahaa oon tohon laittanut karvan alle 2300€ (ruostesuojaus 840€, tuulilasi 220€, talvirattaat 320€ kaikki öljyt ja suodattimet jne...) plus auton hankintahinta päälle
Poikkeus, joka vahvistaa säännön.TuohkaRacing kirjoitti:mites toi mun on sit vm.-89 300e 24v bensaTimo L. kirjoitti:Neliventtiilibensat tulivat 9/92: 200 E, 220 E, 280 E, 320 E.
Dieselit sitten 7/93 E-faceliftin yhteydessä pl. E 200 D.
Ach niin, mä ajattelin siis tuota valmistusajankohtaa selventää -- että tuo tuli siis muita aiemmin.TuohkaRacing kirjoitti:nojuu kyllä mä nuo tekniset tiedot tiesin, mut antaa muuten runkonumerolla 170kw tehoiks
Ja jos se on vielä joku 300TD /TDT, automaatilla ja muilla niin ainakin pyyntihinta herkästi alkaa jopa vitosella. Kaippa sitä joka autossa vähän tinkivaraa on, mutta kumminkin.epk kirjoitti: No entäpä sitten nämä ylihinnoitellut ? vaikka joku e mallin 124, hyvä maksaa sen 3000e, ei tarvii maalata, tekniikka kunnossa, parit osat vaihdat alustasta ni se o siinä ? (puhumattakaan 2 faceliftistä minkä auto on saanut)
?
Aku P kirjoitti:Ja jos se on vielä joku 300TD /TDT, automaatilla ja muilla niin ainakin pyyntihinta herkästi alkaa jopa vitosella. Kaippa sitä joka autossa vähän tinkivaraa on, mutta kumminkin.epk kirjoitti: No entäpä sitten nämä ylihinnoitellut ? vaikka joku e mallin 124, hyvä maksaa sen 3000e, ei tarvii maalata, tekniikka kunnossa, parit osat vaihdat alustasta ni se o siinä ? (puhumattakaan 2 faceliftistä minkä auto on saanut)
?
napa kirjoitti:miksi kaikki aina olettaa, että auto pitäis maalata/olla
hyvässä maalissa, ei sillä maalilla ajeta... no, olen minäkin tuohon peräti 2 purkkia kilikali maalia uhrannut, että ei olis kovin monisävyinen, mutta siihen se saa jäädä, ainakin toistaiseksi... 20 € meni maaleihin...
myönnetään, että mulla on vähän kummalliset vaatimukset näiden harrasteautojen osalta, niiden pitää olla niin vanhoja, että niitä saa vapaasti viritellä, eli uudemmat vähäpäästöiset ei tule laskuihin ja -89 ja vanhemmissa malleissa ei enää mitään priima yksilöitä löydy (kuin ehkä myyjän mielestä...) mielummin sitten ottaa tuollaisen hyvän aihion mistä lähtee tekemään uusiksi koko ruoskaa...
ja kyllä se alusta loppuu niissä uudemmissa ja paremmissakinniissä sitä remppaa taas tehdään yhtä tai kahta niveltä/tukivartta kerrallaan ja alusta ei ole ikinä sitten kunnolla kuosissa, kun on uutta ja vanhaa osaa sekaisin, harva kuitenkaan malttaa vaihtaa kaikkia osia kerralla, jos niissä ei ole vielä mitään "vikaa" (kulumaa silti on...)
mutta edelleen väitän, että tonnin hintaluokassa löytyy ihan hyviä perusmallin w124 koppaisia, kun ei vain osta sitä ensimmäisenä vastaan tulevaa... 200/230 bensa ei kuitenkaan mikään erikoismalli ole ja on turha tuoda vertailuun mitään "E300DT 24 valve" malleja, kun ei sellaista ole kukaan ollut ostamassakaan, vaan 200 bensaa...
ei tuo 700 € mielestäni paha ollut, kun autossa on kuitenkin suht. hyväkuntoinen M103, ASD perä ja 722.3 laatikko, loppu auto tuli vähän kuin kaupan päälle... jostakin 200/230 manuaalista ilman ASD perää taas olisin ollut valmis maksamaan max. 300-400 €...
Yep, ja bensakoneet on edelleen kautta linjan halvempia. Muutama erittäinkin siistin tapainen 230E:kin tuolla ihan tolkun hintaan.epk kirjoitti:Aku P kirjoitti:Ja jos se on vielä joku 300TD /TDT, automaatilla ja muilla niin ainakin pyyntihinta herkästi alkaa jopa vitosella. Kaippa sitä joka autossa vähän tinkivaraa on, mutta kumminkin.epk kirjoitti: No entäpä sitten nämä ylihinnoitellut ? vaikka joku e mallin 124, hyvä maksaa sen 3000e, ei tarvii maalata, tekniikka kunnossa, parit osat vaihdat alustasta ni se o siinä ? (puhumattakaan 2 faceliftistä minkä auto on saanut)
?
no kalleimmat mallit tietysti erikseen, tarkoitin ihan normi nelipyttysiä, diesel taikka bensa, ~250-350tkm ajetut. Näitä löytää hyviä tuolla 2000-3000e.
Tunnetko / tiedätkö auton?Whaeva kirjoitti:esimerkki:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2955662
Ruosteeton? Mun mielestä ehkä nettiauton kamalin CE-coupe. Kyljet peilaa ihan pisin vittuja. Korjattu on joo jotenkin - kaiken sais tehdä itse uudestaan. Ihan hirveä tapaus.
.
Noo, ei tässä ylivertaisuutta hoeta mutta hinta- käyttöarvosuhde on vielä varsin mainio. Monellehan riittää perusteeksi auton valintaan jo se, että sitä osataan korjata muuallakin kuin merkkiliikeessämaku kirjoitti:Aloitan aina päiväni lukemalla mersufoorumia.
Saan täältä mahtavat naurut ja hyvän aloituksen päivälleni.
124 miehet yrittää todistella autonsa ylivertaisuutta, joku jopa maksaa niistä yli tonnin. Itsekkin muutaman omistaneena voin vain todeta että HEH!
Kiitos teille kaikille!
No ei hankinnassa välttämättä. Mutta velaksihan nämä joka tapauksessa hankitaan. Mieluummin olen pankille pystyssä jokusen kuukauden pidempään ja ostan sen vähän paremman yksilön -- kuin koitan keksiä jostain akuutisti edes sen tonnin, jos ja kun se halvin mahdollinen sittenkin räjähtää. Maitokaupassa on tuhatlappunen paljon ja niin kyllä muutenkin.RH kirjoitti:Eipä ole enää nurkissa satalankkua mullakaan, mutta on tuo oikeasti ihan hyvä auto, kunhan on malttia ostaa se sopivasti ehjä yksilö. Eka autoksi multa ääni 200DEELLE. Tuommonen ehjä E-mallina, niin se on siinä.
Ja vaikka olenkin vaan tasan tavallinen keskituloinen, niin rahasta puhuttaessa tonni ei minusta oikeastaan ole yhtään mikään rahamäärä, jos auton hankinnasta puhutaan. Pikkurahoja siinä prosessissa, mutta maitokaupassa toki aika paljon jo.
No tähän on vaikea sanoa paljoa menemättä kovin henkilökohtaisuuksiin.napa kirjoitti: ja vaimo imuroimulle ei niin paskaista läävää ole vielä tullut eteen, että mun tekis mieli alkaa sitä imuroimaan
![]()
No jos ei tonnin niin ainakin viiden tonnin ja sitä kalliimman, eikä tämä ole vieras tilanne monessakaan perheessä. Kun viikkoa ennen kuun loppua on se satanen tilillä niin siitä ei ihan tosissaan pistetä käypäsen auton hintaa sivuun sitten mitenkään.sitten tuo asia, että ostaako joku tosiaan 1000-3000 €:n auton velaksiolisko paras harkita jotain muuta kulkuneuvoa tuossa tapauksessa tai hieman tinkiä niistä omista vaatimuksistaan
no, myönnetään, että mä kyllä vastaavasti teen ruuat, tiskaan, pesen pyykit, hoidan lapset pääasiassa, teen pihatyöt, mutta imuriin en koskeAku P kirjoitti:No tähän on vaikea sanoa paljoa menemättä kovin henkilökohtaisuuksiin.napa kirjoitti: ja vaimo imuroimulle ei niin paskaista läävää ole vielä tullut eteen, että mun tekis mieli alkaa sitä imuroimaan
![]()
Enkös juuri sanonut, ettei näiden asioiden päälle monet ymmärrä mitään. Kun kyljet näyttää kuvissa jo noin rumalta, on ne paikanpäällä ihan jäätävät.Harri126 kirjoitti:Tunnetko / tiedätkö auton?Whaeva kirjoitti:esimerkki:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2955662
Ruosteeton? Mun mielestä ehkä nettiauton kamalin CE-coupe. Kyljet peilaa ihan pisin vittuja. Korjattu on joo jotenkin - kaiken sais tehdä itse uudestaan. Ihan hirveä tapaus.
.
Ehkä en osaa katsoa, mutta ei mun silmään osunut mitään korjauksia.