w124 200d, hehkut palanut ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aikahilijasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
Paikkakunta: Leppävirta

w124 200d, hehkut palanut ?

Viesti Kirjoittaja aikahilijasta »

Onko hehkut palanut kun hehku valo syttyy vasta auton käynnistyttyä, ja sammuu jonkun ajan päästä,? onko merkki siitä.? :?
Konemies on erimies.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kyllä.

Kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, ne ovat kulutusosia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Ja vielä helpotkin vaihtaa,ei tarvi puoli autoa purkaa että saa vaihdettua niinkuin monessa muussa, eikä katkee reikään niinkuin nuo pitkät paskat. :cry:
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Joo, päteviä vaihto-ohjeita on täällä foorumilla. Pitkä 12 mm hylsy ja
nivelöity räikkäsarja tarvitaan. Kannattaa varoa, etteivät johdot väänny,
kun ne kiristää kiinni.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
aikahilijasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja aikahilijasta »

kyllä tuossa 124 joutuu varmaa tuon imusarjan ottaan eestä pois.. :?
Konemies on erimies.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

aikahilijasta kirjoitti:kyllä tuossa 124 joutuu varmaa tuon imusarjan ottaan eestä pois.. :?
Helpottaa toki, mutta saa vaihdettua kyllä oikeilla ja oikean mittaisilla hylsillä ja jatkoilla. Ne tulppiin tulevat johdotkin on helppo irroittaa, ei mutterit pääse tippumaan pois kun ovat kiinni. Tarvitaan vaan kärsivällisyyttä ja aikaa sekä teleskooppi peili ja magneetti on hyvänä apuna. :wink:
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
aikahilijasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja aikahilijasta »

josku vuonna nakki ja peruna taidettu ukon kanssa vaihtaa merssuun hehkut, otettiin imusarja irti ku hermot meinas mennä väärillä työkaluilla, :oops: :) tuoha oli niinkuu pääasia tietää että ei oo hehkunreleboksi hajalla, kun valo syttyy auton käynnistyessä...
Konemies on erimies.
Avatar
vetku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 29.06.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja vetku »

Itsekin vaihdoin yhden laina-200D:n hehkut ilman imusarjan irroittamista. Ekaks sitäkin mietin mutta totesin, että pakkohan ne on saada vaihdettua muutenkin :) Kaikki muut oli ihan simppeleitä vaihtaa nivelen ja jatkovarren kanssa (onnistui tavallisellakin hylsyllä) paitsi kolmonen, johon tarvitsi parikin jatkovartta. Lisätyötä aiheutti vielä se, että tulpan pää katkesi ja sen johtoliittimen joutui pihtien kanssa värkkäämään pois siitä tulpasta...

Vinkkinä voisin sanoa, että kunnon valaistus on a ja o, itse tein hämärässä pihamaalla otsalampun valossa kun ei ollut tallia vapaana... :roll:

Sitä odotellessa, että tuosta 300D:stä menee hehkut - 6 tulpan kanssa saakin jo hetken ährätä :)
W210 320 CDI Avantgarde '02
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
Juhana N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 25.10.2005 21:12
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Juhana N »

Elikkä, kun mulla ei hehkun mittaristoVALO syty missään vaiheessa, niin mulla on joko A) valo pimeenä? tai B) releboksi paskana). Lukitsen vaihtoehdon B) koska ei kyllä pakkasella käyntiin lähde ilman lohkoa. Toisaalta n. tunnin lohkottamisella lähtee ainakin 15-20 pakkasilla ja alta kympin pakkasilla jo puolen tunnin lohkon käytöllä.

Onko se nyt tosiaan näin. Äh. Kallis boksi. Persaukiselle siis.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Juhana N kirjoitti:
Onko se nyt tosiaan näin. Äh. Kallis boksi. Persaukiselle siis.
minkä näköinen se hehkun releboksi on :roll: mulla vois olla sellainen, enkä sillä mitään tee, eikä kukaan on ole sitä halunnut ostaa (en ole vissiin muistanut edes kaupata :D), joten saisit sen postikulut maksamalla :wink: ja pitäis olla ehjä, kerta oma 200D lähti käyntiin aina kuin palmun alta, jos vain jaksoi/muisti hehkuttaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

aikahilijasta kirjoitti:kyllä tuossa 124 joutuu varmaa tuon imusarjan ottaan eestä pois.. :?
Ei tarvii.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Juhana N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 25.10.2005 21:12
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Juhana N »

napa kirjoitti:
Juhana N kirjoitti:
Onko se nyt tosiaan näin. Äh. Kallis boksi. Persaukiselle siis.
minkä näköinen se hehkun releboksi on :roll: mulla vois olla sellainen, enkä sillä mitään tee, eikä kukaan on ole sitä halunnut ostaa (en ole vissiin muistanut edes kaupata :D), joten saisit sen postikulut maksamalla :wink: ja pitäis olla ehjä, kerta oma 200D lähti käyntiin aina kuin palmun alta, jos vain jaksoi/muisti hehkuttaa...
No onhan tuo aika avokätinen tarjous, Motonetissä 74,50. Eikös se oo sellainen vähän nyrkkiä pienempi musta mötikkä kuskinpuolen sisälokarissa?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Juhana N kirjoitti:
Eikös se oo sellainen vähän nyrkkiä pienempi musta mötikkä kuskinpuolen sisälokarissa?
ok. eli kyllä mulla pitäis sellainen olla tuolla romujen joukossa, mitään en sillä itse tee, niin voisin tosiaan poiskin antaa, kun kerran tarpeeseen menee :D

pitää nyt vain jostakin ensin varmistaa, että minkä näköinen se rele on, kun osa niistä 200D:n sähkölaitteista meni kyllä suoraan roskalavalle, kun sitä purkasin... jos joku viitsis kuvan laittaa, niin varmistuis tuo asia :roll: ellen sitten itse jostain löydä kuvaa kyseisestä kapistuksesta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Tuolla kuvassa näkyy hehkurele:

http://www.merteil.fi/images/37426.jpg
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

AriK123 kirjoitti:Tuolla kuvassa näkyy hehkurele:

http://www.merteil.fi/images/37426.jpg
kiitoksia, tuollaiseksi sitä vähän muistelinkin ja pitäis löytyä... maanantaina varmistuu sitten 100%, että onko... jatketaan me vaikka yv:llä Juhana N :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin