
w124 200d, hehkut palanut ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
- Paikkakunta: Leppävirta
w124 200d, hehkut palanut ?
Onko hehkut palanut kun hehku valo syttyy vasta auton käynnistyttyä, ja sammuu jonkun ajan päästä,? onko merkki siitä.? 

Konemies on erimies.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Ja vielä helpotkin vaihtaa,ei tarvi puoli autoa purkaa että saa vaihdettua niinkuin monessa muussa, eikä katkee reikään niinkuin nuo pitkät paskat. 

Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
- Paikkakunta: Leppävirta
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Helpottaa toki, mutta saa vaihdettua kyllä oikeilla ja oikean mittaisilla hylsillä ja jatkoilla. Ne tulppiin tulevat johdotkin on helppo irroittaa, ei mutterit pääse tippumaan pois kun ovat kiinni. Tarvitaan vaan kärsivällisyyttä ja aikaa sekä teleskooppi peili ja magneetti on hyvänä apuna.aikahilijasta kirjoitti:kyllä tuossa 124 joutuu varmaa tuon imusarjan ottaan eestä pois..

Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
- Paikkakunta: Leppävirta
Itsekin vaihdoin yhden laina-200D:n hehkut ilman imusarjan irroittamista. Ekaks sitäkin mietin mutta totesin, että pakkohan ne on saada vaihdettua muutenkin
Kaikki muut oli ihan simppeleitä vaihtaa nivelen ja jatkovarren kanssa (onnistui tavallisellakin hylsyllä) paitsi kolmonen, johon tarvitsi parikin jatkovartta. Lisätyötä aiheutti vielä se, että tulpan pää katkesi ja sen johtoliittimen joutui pihtien kanssa värkkäämään pois siitä tulpasta...
Vinkkinä voisin sanoa, että kunnon valaistus on a ja o, itse tein hämärässä pihamaalla otsalampun valossa kun ei ollut tallia vapaana...
Sitä odotellessa, että tuosta 300D:stä menee hehkut - 6 tulpan kanssa saakin jo hetken ährätä

Vinkkinä voisin sanoa, että kunnon valaistus on a ja o, itse tein hämärässä pihamaalla otsalampun valossa kun ei ollut tallia vapaana...

Sitä odotellessa, että tuosta 300D:stä menee hehkut - 6 tulpan kanssa saakin jo hetken ährätä

W210 320 CDI Avantgarde '02
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
Elikkä, kun mulla ei hehkun mittaristoVALO syty missään vaiheessa, niin mulla on joko A) valo pimeenä? tai B) releboksi paskana). Lukitsen vaihtoehdon B) koska ei kyllä pakkasella käyntiin lähde ilman lohkoa. Toisaalta n. tunnin lohkottamisella lähtee ainakin 15-20 pakkasilla ja alta kympin pakkasilla jo puolen tunnin lohkon käytöllä.
Onko se nyt tosiaan näin. Äh. Kallis boksi. Persaukiselle siis.
Onko se nyt tosiaan näin. Äh. Kallis boksi. Persaukiselle siis.
minkä näköinen se hehkun releboksi onJuhana N kirjoitti:
Onko se nyt tosiaan näin. Äh. Kallis boksi. Persaukiselle siis.



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No onhan tuo aika avokätinen tarjous, Motonetissä 74,50. Eikös se oo sellainen vähän nyrkkiä pienempi musta mötikkä kuskinpuolen sisälokarissa?napa kirjoitti:minkä näköinen se hehkun releboksi onJuhana N kirjoitti:
Onko se nyt tosiaan näin. Äh. Kallis boksi. Persaukiselle siis.mulla vois olla sellainen, enkä sillä mitään tee, eikä kukaan on ole sitä halunnut ostaa (en ole vissiin muistanut edes kaupata
), joten saisit sen postikulut maksamalla
ja pitäis olla ehjä, kerta oma 200D lähti käyntiin aina kuin palmun alta, jos vain jaksoi/muisti hehkuttaa...
ok. eli kyllä mulla pitäis sellainen olla tuolla romujen joukossa, mitään en sillä itse tee, niin voisin tosiaan poiskin antaa, kun kerran tarpeeseen meneeJuhana N kirjoitti:
Eikös se oo sellainen vähän nyrkkiä pienempi musta mötikkä kuskinpuolen sisälokarissa?

pitää nyt vain jostakin ensin varmistaa, että minkä näköinen se rele on, kun osa niistä 200D:n sähkölaitteista meni kyllä suoraan roskalavalle, kun sitä purkasin... jos joku viitsis kuvan laittaa, niin varmistuis tuo asia

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
kiitoksia, tuollaiseksi sitä vähän muistelinkin ja pitäis löytyä... maanantaina varmistuu sitten 100%, että onko... jatketaan me vaikka yv:llä Juhana N

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."