W211 akunnavat
W211 akunnavat
Missä on w211:ssä akunnavat konetilassa ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
En löytänyt napoja konehuoneesta. Itsellä sattuu olemaan ilman vararengasta oleva malli ja on aika hankala irrotella pahvit akun ympäriltä.
Vararengasmalleissa akku on heti näkösällä.
Vararengasmalleissa akku on heti näkösällä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Itsellä kans ilman vararengasta-malli. Kyllä sen akun saa helpolla esille. Irroittaa vaan sen vararenkaan tilalla olevan säilytys lokern ja akku näkyy. Vie varmaan 2 min aikaa. Itse kotelo lähtee irti muita osia irroittamatta. Jos katsot takakoppaan niin kotelon etureuna lähtee irti helposti vain hieman sitä päällä olevaa mustaa muovia taittamalla. Kotelon takaosassa saattaa olla vielä sellaiset "ruuvit" molemmissa takakulmissa.
Huollossa sanottiin, että konehuoneessa oleviin + ja miinus "napoihin" voi laturin laittaa. Omassa W211 farkussa on raitisilmasuodattimen oikealla puolella punainen muovinen kansi jossa on merkintä + ja sen alla messinki tappi. Miinus on taas raitisilmasuodattimen edessä. Molemmat taisi olla messinkisiä tappeja. Valitettavasti juuri nyt ei ole digikamera kotona.
Voisi sen kuvan laittaa näytille farmarin omistajia varten mutta sedan on vaan erilainen kuten tuossa pari kertaa threadissa sanottiin.Eximus kirjoitti:Huollossa sanottiin, että konehuoneessa oleviin + ja miinus "napoihin" voi laturin laittaa. Omassa W211 farkussa on raitisilmasuodattimen oikealla puolella punainen muovinen kansi jossa on merkintä + ja sen alla messinki tappi. Miinus on taas raitisilmasuodattimen edessä. Molemmat taisi olla messinkisiä tappeja. Valitettavasti juuri nyt ei ole digikamera kotona.
Re: W211 akunnavat
Joku viikko sitten oli aiheesta juttua ja sain vinkin (sedanin) W211 akun latauspaikaksi tämän hehkumodulille tulevan virtakaapelin.kttopar kirjoitti:Missä on w211:ssä akunnavat konetilassa ?
Tuossa paisuntasäiliön alla, mihin tulee vahvahko kaapeli, niin sen kiinnitysmutterin juuressa tuntuu hauenleukapuristin pysyvän hyvin.
http://tinypic.com/view.php?pic=2ug01op&s=6
Re: W211 akunnavat
Niin alkuperäinen postaaja ei maininnut haluaako hän ladata akkua vai käyttää tolppia starttiapuun.fokura kirjoitti:Joku viikko sitten oli aiheesta juttua ja sain vinkin (sedanin) W211 akun latauspaikaksi tämän hehkumodulille tulevan virtakaapelin.kttopar kirjoitti:Missä on w211:ssä akunnavat konetilassa ?
Tuossa paisuntasäiliön alla, mihin tulee vahvahko kaapeli, niin sen kiinnitysmutterin juuressa tuntuu hauenleukapuristin pysyvän hyvin.
http://tinypic.com/view.php?pic=2ug01op&s=6
Latauksen helpottamiseksi kyselin napoja konehuoneesta. Käynnistysapuun ei kannattane käyttää ohuén kaapelin napoja.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Akun latausta...
...näillä pakkaskeleillä varsinkin. Itsellä siis tuo farkkumalli, josta nuo jo aiemmin mainitut "apusyöttönavat" löytyvät konehuoneesta.
Siis ostin Motonetistä 4:llä kympillä CTEK:in köykäisimmän laturin ja pulttasin sen piuhat noihin napoihin kiinni. Laturi itsessään menee pikaliittimellä kiinni tosi sievästi tuohon piuhaan.
Tämä siitä syystä, että syksyllä ostamassani autossa on ns. pikkuakku (jotain 60 Ah), tosin alkuperäinen MB-akku ja normi Suomi-keleissä aivan riittävä minun käyttööni. Mutta kuten todettu, nyt ei ole ollut ihan normaali talvi ainakaan pakkasten puolesta, joten lämpötilan pudotessa alle -15, olen ladannut akkua yön yli tuolla laturilla.
Ja hyvin on pelannut, ainakin toistaiseksi. Vain kerran - pari on iltapäivällä töistä lähtiessä herjannut mukavuustoimintojen puuttumisesta, mutta silloin on pakkastakin ollut rapiat 20 astetta. Tähän on ainakin yksi hyvä selitys: vaikka työmatkaa tulee vähemmän ajassa mitattuna mitä lämmitystä ennen ajoa, niin akku on heti liikkeelle lähdettäessä lämmin ja ottaa latausta paremmin vastaan.
Hankaluutena on roikan virittely illoin - aamuin, mutta defan tai vast systeemi olisi maksanut yli 250 €.... ja joutuuhan siinäkin pelaamaan piuhan kanssa.
Siis ostin Motonetistä 4:llä kympillä CTEK:in köykäisimmän laturin ja pulttasin sen piuhat noihin napoihin kiinni. Laturi itsessään menee pikaliittimellä kiinni tosi sievästi tuohon piuhaan.
Tämä siitä syystä, että syksyllä ostamassani autossa on ns. pikkuakku (jotain 60 Ah), tosin alkuperäinen MB-akku ja normi Suomi-keleissä aivan riittävä minun käyttööni. Mutta kuten todettu, nyt ei ole ollut ihan normaali talvi ainakaan pakkasten puolesta, joten lämpötilan pudotessa alle -15, olen ladannut akkua yön yli tuolla laturilla.
Ja hyvin on pelannut, ainakin toistaiseksi. Vain kerran - pari on iltapäivällä töistä lähtiessä herjannut mukavuustoimintojen puuttumisesta, mutta silloin on pakkastakin ollut rapiat 20 astetta. Tähän on ainakin yksi hyvä selitys: vaikka työmatkaa tulee vähemmän ajassa mitattuna mitä lämmitystä ennen ajoa, niin akku on heti liikkeelle lähdettäessä lämmin ja ottaa latausta paremmin vastaan.
Hankaluutena on roikan virittely illoin - aamuin, mutta defan tai vast systeemi olisi maksanut yli 250 €.... ja joutuuhan siinäkin pelaamaan piuhan kanssa.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91