W211 akunnavat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 908
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

W211 akunnavat

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Missä on w211:ssä akunnavat konetilassa ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Tarkoitatko sellaisia napoja (+) ja (-), Mulla sellaset on vänkärin puolen etuiskunvaimentimen yläpäässä sellanen messinkinen pitkä pultti (-) napa ja sit tähellä tulipeltiä myös vänkärin puolella musta pikkunen ns. laatikko jossa kannessa (+) merkki, siinä plus napa kun kannen aukasee.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Muistaakseni sedanissa sellaisia ei edes ole konepellin alla. Omastani en ole etsinyt, mutta ei kyllä ole silmiin osunut vaikka pissapojan nesteitä lisäillyt ym.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 908
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

En löytänyt napoja konehuoneesta. Itsellä sattuu olemaan ilman vararengasta oleva malli ja on aika hankala irrotella pahvit akun ympäriltä.
Vararengasmalleissa akku on heti näkösällä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Itsellä kans ilman vararengasta-malli. Kyllä sen akun saa helpolla esille. Irroittaa vaan sen vararenkaan tilalla olevan säilytys lokern ja akku näkyy. Vie varmaan 2 min aikaa. Itse kotelo lähtee irti muita osia irroittamatta. Jos katsot takakoppaan niin kotelon etureuna lähtee irti helposti vain hieman sitä päällä olevaa mustaa muovia taittamalla. Kotelon takaosassa saattaa olla vielä sellaiset "ruuvit" molemmissa takakulmissa.
Eximus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 18.01.2010 09:20
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Eximus »

Huollossa sanottiin, että konehuoneessa oleviin + ja miinus "napoihin" voi laturin laittaa. Omassa W211 farkussa on raitisilmasuodattimen oikealla puolella punainen muovinen kansi jossa on merkintä + ja sen alla messinki tappi. Miinus on taas raitisilmasuodattimen edessä. Molemmat taisi olla messinkisiä tappeja. Valitettavasti juuri nyt ei ole digikamera kotona.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eximus kirjoitti:Huollossa sanottiin, että konehuoneessa oleviin + ja miinus "napoihin" voi laturin laittaa. Omassa W211 farkussa on raitisilmasuodattimen oikealla puolella punainen muovinen kansi jossa on merkintä + ja sen alla messinki tappi. Miinus on taas raitisilmasuodattimen edessä. Molemmat taisi olla messinkisiä tappeja. Valitettavasti juuri nyt ei ole digikamera kotona.
Voisi sen kuvan laittaa näytille farmarin omistajia varten mutta sedan on vaan erilainen kuten tuossa pari kertaa threadissa sanottiin.
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Re: W211 akunnavat

Viesti Kirjoittaja fokura »

kttopar kirjoitti:Missä on w211:ssä akunnavat konetilassa ?
Joku viikko sitten oli aiheesta juttua ja sain vinkin (sedanin) W211 akun latauspaikaksi tämän hehkumodulille tulevan virtakaapelin.
Tuossa paisuntasäiliön alla, mihin tulee vahvahko kaapeli, niin sen kiinnitysmutterin juuressa tuntuu hauenleukapuristin pysyvän hyvin.

http://tinypic.com/view.php?pic=2ug01op&s=6
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 akunnavat

Viesti Kirjoittaja DBFI »

fokura kirjoitti:
kttopar kirjoitti:Missä on w211:ssä akunnavat konetilassa ?
Joku viikko sitten oli aiheesta juttua ja sain vinkin (sedanin) W211 akun latauspaikaksi tämän hehkumodulille tulevan virtakaapelin.
Tuossa paisuntasäiliön alla, mihin tulee vahvahko kaapeli, niin sen kiinnitysmutterin juuressa tuntuu hauenleukapuristin pysyvän hyvin.

http://tinypic.com/view.php?pic=2ug01op&s=6
Niin alkuperäinen postaaja ei maininnut haluaako hän ladata akkua vai käyttää tolppia starttiapuun.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kyllähän noiden 4 pyttysten konetilassa vielä jotain tekee, mutta kyllä omassa kasin ympärillä on melkosen ahdasta. Helpoimmalla pääsee kun hakee akun esiin takakopan kautta.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 908
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Latauksen helpottamiseksi kyselin napoja konehuoneesta. Käynnistysapuun ei kannattane käyttää ohuén kaapelin napoja.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Akun latausta...

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

...näillä pakkaskeleillä varsinkin. Itsellä siis tuo farkkumalli, josta nuo jo aiemmin mainitut "apusyöttönavat" löytyvät konehuoneesta.

Siis ostin Motonetistä 4:llä kympillä CTEK:in köykäisimmän laturin ja pulttasin sen piuhat noihin napoihin kiinni. Laturi itsessään menee pikaliittimellä kiinni tosi sievästi tuohon piuhaan.

Tämä siitä syystä, että syksyllä ostamassani autossa on ns. pikkuakku (jotain 60 Ah), tosin alkuperäinen MB-akku ja normi Suomi-keleissä aivan riittävä minun käyttööni. Mutta kuten todettu, nyt ei ole ollut ihan normaali talvi ainakaan pakkasten puolesta, joten lämpötilan pudotessa alle -15, olen ladannut akkua yön yli tuolla laturilla.

Ja hyvin on pelannut, ainakin toistaiseksi. Vain kerran - pari on iltapäivällä töistä lähtiessä herjannut mukavuustoimintojen puuttumisesta, mutta silloin on pakkastakin ollut rapiat 20 astetta. Tähän on ainakin yksi hyvä selitys: vaikka työmatkaa tulee vähemmän ajassa mitattuna mitä lämmitystä ennen ajoa, niin akku on heti liikkeelle lähdettäessä lämmin ja ottaa latausta paremmin vastaan.

Hankaluutena on roikan virittely illoin - aamuin, mutta defan tai vast systeemi olisi maksanut yli 250 €.... ja joutuuhan siinäkin pelaamaan piuhan kanssa.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Vastaa Viestiin