Chooser kirjoitti:Siis puhelimen ohjainboksi? Täytyy se olla kun comandissa on "tel" painike. Kai...?
Siis se että Comandissa tai radiossa on luurinappulat ja numeronäppäimet ei vielä tarkoita että autossa olisi ollenkaan HF-varustusta ja sitä puhelinboxia.
Olen unohtanut mistä tässä threadissa oli kyse mutta autossahan on 386 varuste joten HF-romppeet on ainakin tehtaalla autoon laitettu ja se puhelimen ohjainboxi siellä takaluukun lattian laatikossa täytyy olla.
Se mittaristo tai radio sanoo vähän eri tavalla riippuen onko autossa puhelinsarjaa ollenkaan verrattuna HF-sarjalliseen autoon jossa puhelin ei ole paikallaan (tai BT:lla kiinni).
Oliko tästä autosta jo käytetty sulakkeet tai se boxin sähköliitin irti purkin resetoimiseksi?
Chooser kirjoitti:Siis puhelimen ohjainboksi? Täytyy se olla kun comandissa on "tel" painike. Kai...?
Siis se että Comandissa tai radiossa on luurinappulat ja numeronäppäimet ei vielä tarkoita että autossa olisi ollenkaan HF-varustusta ja sitä puhelinboxia.
Olen unohtanut mistä tässä threadissa oli kyse mutta autossahan on 386 varuste joten HF-romppeet on ainakin tehtaalla autoon laitettu ja se puhelimen ohjainboxi siellä takaluukun lattian laatikossa täytyy olla.
Se mittaristo tai radio sanoo vähän eri tavalla riippuen onko autossa puhelinsarjaa ollenkaan verrattuna HF-sarjalliseen autoon jossa puhelin ei ole paikallaan (tai BT:lla kiinni).
Oliko tästä autosta jo käytetty sulakkeet tai se boxin sähköliitin irti purkin resetoimiseksi?
On, huollon mukaan juuri näin viimeksi tehtiin oman ehdotukseni myötä. Näin ollen oletan että sieltä se boksi on löytynyt. Ja toisaalta jos ei löytyisi niin ei varmastikaan kyynärnojan alla olisi adapteria puhelinta/BT-modulia varten?
Alkuperäinen, ja edelleen akuutti, ongelma on se että comand ei tunnista kyynärnojan BT adapteria, paritus on tehty oikein mutta comand herjaa kaiken aikaa "no phone". Olen itse yrittänyt ko boxia löytää ja tehdä samat jutut, mutta en ole löytänyt. Navi sijaitsee takaluukun vasemmalla puolella. Olisiko sinulla vaikka kuvaa aiheesta? Tai sulakkeista?
C270 AMG -> E 280 Sport -> C320 AMG -> ML320 Sport
Chooser kirjoitti:
Alkuperäinen, ja edelleen akuutti, ongelma on se että comand ei tunnista kyynärnojan BT adapteria, paritus on tehty oikein mutta comand herjaa kaiken aikaa "no phone". Olen itse yrittänyt ko boxia löytää ja tehdä samat jutut, mutta en ole löytänyt. Navi sijaitsee takaluukun vasemmalla puolella. Olisiko sinulla vaikka kuvaa aiheesta? Tai sulakkeista?
Toki kuvia löytyisi mutta kun tämä foorumi ei (vielä?) tue kuvien liittämistä enkä halua käyttää mitään ulkoisia palveluja niin en niitä tänne foorumille saa enkä copyright'in takia välttämättä uskaltaisi laittaakaan. Sähköpostilla omaan käyttöön olisi ihan OK.
Mutta jos korjaamolla jo ovat resetoineet sen boxin niin jotain muuta varmaan pitäisi yrittää (ellei halua varmistaa oliko korjaamon työ valohoitoa).
Kuten mainitsin, niin seuraavalla kerralla mukaan liittyy aito sähkömies, joten en oikeasti osaa sanoa oliko valohoitoa vai ei. Ainakaan en työstä mitään maksanut. Tuota kuvaa varten, jos vain viitsit, laitoin meiliosoitteeni privaviestinä sinulle.
Tuota tuota. Nyt auto oli veholla jossa asiaa tutkittiin sekä asennettiin vaihteston että moottorin uudet softat. Ikävä kyllä diagnoosi tuosta puhelimesta on se että puhelinyksikkö on viallinen. Tämä siis sen jälkeen kun oli jo aiemmin resetoitu. Voiko tähän luottaa vai onko kyseessä pakkomyynti? Ymmärrän toki että kaikki missä liikkuu nollia ja ykkösiä voi mennä rikki. Opinions?
Chooser kirjoitti:Tuota tuota. Nyt auto oli veholla jossa asiaa tutkittiin sekä asennettiin vaihteston että moottorin uudet softat. Ikävä kyllä diagnoosi tuosta puhelimesta on se että puhelinyksikkö on viallinen. Tämä siis sen jälkeen kun oli jo aiemmin resetoitu. Voiko tähän luottaa vai onko kyseessä pakkomyynti? Ymmärrän toki että kaikki missä liikkuu nollia ja ykkösiä voi mennä rikki. Opinions?
Voihan se rikki olla, ei kyllä täysin kuollut kun kuitusignaali vielä sieltä läpi kiertää ja audiothan sulla toimi. Mutta rikkinäiseksi se pitää luokitella ainakin siihen asti kunnes jonkun muun tekemä diagnoosi toisin osoittaa. Saiskohan eBaystä kohtuullisella hinnalla toimivan tilalle.
Hej ! Lueskelin tätä viestijonoa. Minulla C 270 vm 2002 Command ja kyynärnojassa adapteri. Manuaalin mukaan siihen menee Nokia 6110 tai 6210 sun muuta. Laitoin kiinni 6310i, command hakee ja hakee (initialising), mutta ei löydä mitään. Oletan, että autossa HF-toiminnot tehtaalta, kun adapteri kyynärboxissa ja mikrofono taustapeilin vieressä. Minulla tuli vain mieleen, että ei ehkä softa tue tätä 6310i:tä, mutta minulla ei noita vanhempia puhelimia millä kokeilla. Näyttäis yhteys adapteri - Command toimivan kun lähtee etsimään. Muuta en kylä ole kokeillut !