Riittääkö 100ah akku s210 e320cdi:hin?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Riittääkö 100ah akku s210 e320cdi:hin?

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

Onko kokemuksia, onko väliä laittaako kyseiseen autoon 100ah vai 115ah akun? Hinnalla ei periaatteessa väliä, ovat 120-190eur... mutta tuo "riittävyys" askarruttaa, 100ah on mersun orkkis ja muut vaihtoehdot on exiden paras, bosch silver/varta (sama?) tai ehdotuksia? mesestä ei tietoa mutta muissa 820-850 ne startti ah luvut. Autossa EI ole eikä tule webastoa.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Riittääkö 100ah akku s210 e320cdi:hin?

Viesti Kirjoittaja tempera »

Antero76 kirjoitti:Onko kokemuksia, onko väliä laittaako kyseiseen autoon 100ah vai 115ah akun? Hinnalla ei periaatteessa väliä, ovat 120-190eur... mutta tuo "riittävyys" askarruttaa, 100ah on mersun orkkis ja muut vaihtoehdot on exiden paras, bosch silver/varta (sama?) tai ehdotuksia? mesestä ei tietoa mutta muissa 820-850 ne startti ah luvut. Autossa EI ole eikä tule webastoa.
:arrow: :roll: :oops: :lol: Mulla on 100ah ja on vielä lisälämmitin ja muut sähköhärpättimet. Virta riittää kyllä mutta jos lämmittää webastolla vartin niin pitää ajaa sen vartin myös vähintään. Sulla riittää mainiosti virta. Mun auto on myös
E 320cdi. Minkä takia et halua lisälämmitintä vai onko sulla kenties lohkolämmppäri tai lämmin talli?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
-tonza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 21.01.2007 20:33
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja -tonza »

van riittää hyvästi :D itelläki 320cdi. -33 pakkasta ja hyvästi hyrähtää tulille ilman wepastoa :lol:
ex w124 300DT -89
ex w201 2,5DT-88
w126 500se-82
w124 250D-90
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Yleensä kun akkua ostetaan, niin kannattaa samalla laittaa aina niin iso, kuin siihen telineeseen sopii. Pienellä lisärahalla saa lisäkapasiteettia.
Ja tärkeintä tietysti se käynnistysvirta, että ei passaa liikaa tuijottaa niitä Ah:ta.
Kaikki autothan lähtee nykyään hienosti käyntiin aika kovistakin pakkasista, kun on alennusvaihteelliset startit ja öljyt kehittyneet huimasti.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- koskaan törmänny 115Ah akkuun, paitsi veneissä ja traktoreissa. Ei taida edes sopia autoon kokonsa vuoksi. Ja tosiaan Ah ei nykyään kerro mitään, ainakaan AGM akuissa.
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

joo ei kapasiteetista ois ikinä haittaa, mut 100ah on suurin mitä mersuakkua tarjos tuohon. ja siitä ei suoraan muistanut sitä käynnistys ah lukemaa.
automme paljon pätkäajossa, ei pysys weba kunnossa ja kylmä talli + defan lohkis ja sisähaara. niillä o pärjättävä... sit onha tuossa se nestettävä lämmittävä orkkis lisälämppäri.
mersun akku tietysti noista se kallein, mut kestäskö se pidempään kuin muut? siihen taidan päätyä.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Mulla pisinpään on kestänyt merkkien omat akut mm. Toyota, Volvo ja MB. Lyhin kesto ollut Vartalla ja Exidellä.
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Viesti Kirjoittaja Macc »

keef kirjoitti:Mulla pisinpään on kestänyt merkkien omat akut mm. Toyota, Volvo ja MB. Lyhin kesto ollut Vartalla ja Exidellä.
Vähän kyllä veikkaan, että millään noista merkeistä ei ole omaa akkutehdasta, vaan joltain alihankkijalta tulee ja sitten tarrat kylkeen..
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Akku liikkeessä töissä? :D Tottakai ne tulee jostain, ovat vaan pitkäkestoisempia, ilmeisesti laadusta tai rakenteesta johtuvaa.
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Eikös tuo iso Boschin AGM akku ole ainaskin esim sama akku, kun saa marmoritiskiltä tuplahintaan mersun tarroilla... Itse ostin -01 S210:aan moisen syksyllä ja makso melkein pari sataa euroa :? Vaan onpa auto hyrähdellyt käyntiin kivasti -20 pakkasilla...
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mulla originaaliakun valmistaja oli saksalainen Hoppecke Batterien (oli hyvä akku) ostin uuden Vehosta, valmistettu Espanjassa.
TM:n testissä muuten, Trane on pärjäillyt parhaiten...
W203CDI
warrior70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 13.02.2010 19:09
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja warrior70 »

Tuo Hoppecke merkkinen näkyy olevan hyvälaatuinen. Itsellä -01 S 320cdi ja alkuperäinen akku ja hyvin jytää vieläkin myös pakkasella ja on kaikki sähköhimmelit autossa. Exidet on ihan syvältä, niistä on huonoimmat kokemukset.
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Minulla Boschin Silveri antautui 10, 5 vuoden käytön jälkeen näillä pakkasilla.
Nyt pellin alla uusi Exide. Katotaan, miten tuo kestää.
Vastaa Viestiin