Riittääkö 100ah akku s210 e320cdi:hin?
Riittääkö 100ah akku s210 e320cdi:hin?
Onko kokemuksia, onko väliä laittaako kyseiseen autoon 100ah vai 115ah akun? Hinnalla ei periaatteessa väliä, ovat 120-190eur... mutta tuo "riittävyys" askarruttaa, 100ah on mersun orkkis ja muut vaihtoehdot on exiden paras, bosch silver/varta (sama?) tai ehdotuksia? mesestä ei tietoa mutta muissa 820-850 ne startti ah luvut. Autossa EI ole eikä tule webastoa.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: Riittääkö 100ah akku s210 e320cdi:hin?
Antero76 kirjoitti:Onko kokemuksia, onko väliä laittaako kyseiseen autoon 100ah vai 115ah akun? Hinnalla ei periaatteessa väliä, ovat 120-190eur... mutta tuo "riittävyys" askarruttaa, 100ah on mersun orkkis ja muut vaihtoehdot on exiden paras, bosch silver/varta (sama?) tai ehdotuksia? mesestä ei tietoa mutta muissa 820-850 ne startti ah luvut. Autossa EI ole eikä tule webastoa.




E 320cdi. Minkä takia et halua lisälämmitintä vai onko sulla kenties lohkolämmppäri tai lämmin talli?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Yleensä kun akkua ostetaan, niin kannattaa samalla laittaa aina niin iso, kuin siihen telineeseen sopii. Pienellä lisärahalla saa lisäkapasiteettia.
Ja tärkeintä tietysti se käynnistysvirta, että ei passaa liikaa tuijottaa niitä Ah:ta.
Kaikki autothan lähtee nykyään hienosti käyntiin aika kovistakin pakkasista, kun on alennusvaihteelliset startit ja öljyt kehittyneet huimasti.
Ja tärkeintä tietysti se käynnistysvirta, että ei passaa liikaa tuijottaa niitä Ah:ta.
Kaikki autothan lähtee nykyään hienosti käyntiin aika kovistakin pakkasista, kun on alennusvaihteelliset startit ja öljyt kehittyneet huimasti.
joo ei kapasiteetista ois ikinä haittaa, mut 100ah on suurin mitä mersuakkua tarjos tuohon. ja siitä ei suoraan muistanut sitä käynnistys ah lukemaa.
automme paljon pätkäajossa, ei pysys weba kunnossa ja kylmä talli + defan lohkis ja sisähaara. niillä o pärjättävä... sit onha tuossa se nestettävä lämmittävä orkkis lisälämppäri.
mersun akku tietysti noista se kallein, mut kestäskö se pidempään kuin muut? siihen taidan päätyä.
automme paljon pätkäajossa, ei pysys weba kunnossa ja kylmä talli + defan lohkis ja sisähaara. niillä o pärjättävä... sit onha tuossa se nestettävä lämmittävä orkkis lisälämppäri.
mersun akku tietysti noista se kallein, mut kestäskö se pidempään kuin muut? siihen taidan päätyä.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Eikös tuo iso Boschin AGM akku ole ainaskin esim sama akku, kun saa marmoritiskiltä tuplahintaan mersun tarroilla... Itse ostin -01 S210:aan moisen syksyllä ja makso melkein pari sataa euroa
Vaan onpa auto hyrähdellyt käyntiin kivasti -20 pakkasilla...

- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen