220cdi suuttimet vai hehkut?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mainio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 02.02.2009 22:05
Paikkakunta: Hämeenkyrö

220cdi suuttimet vai hehkut?

Viesti Kirjoittaja Mainio »

Moro,

Tänään tuli koitettua tuota c mallia käytiin alle 20 asteen pakkasessa, eikä puhettakaan. Hyvin pyörii, mutta ei hörähdäkkään.
Oli piuhan päässä n.15 min niin lähti heti.

Onko suuttimet vai hehkut tien päässä?
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Itsellä ei lähtenyt e270 käyntiin. Pyöritti hyvin ja lopulta mobilo lifen kautta hinausauto kävi korjaamassa pois. Veholta soittivat kahden suuttimen olevan rikki. Pitää kuulemma vaihtaa uusiin.

Hehkuttaa piti tosi kauan kun itsellä vastaava vika tuli, muttei startannut.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Suuttimet tai korkeapainepumppu. Haulla löytyy aiheesta paljon asiaa.
W203CDI
Mainio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 02.02.2009 22:05
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mainio »

Korkeapainepumppu oli auki ja kaikki tiivisteet tuli vaihdettua.
Eipä se tietty kerro sitä onko kunnossa.
mekanik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 08.11.2009 15:08

Viesti Kirjoittaja mekanik »

Hehkut pystyy itekkin testaan vastusmittarilla mutta noi suuttimet on taas eriasia. Kannattaa käyttää vaikka veholla niin eiköhän siellä tuu kysymykseen vastaus.

Samalla kun suuttimet testaa niin hehkujen testaus samalla ei varmaan liikoja maksa.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

mekanik kirjoitti:Hehkut pystyy itekkin testaan vastusmittarilla mutta noi suuttimet on taas eriasia. Kannattaa käyttää vaikka veholla niin eiköhän siellä tuu kysymykseen vastaus.

Samalla kun suuttimet testaa niin hehkujen testaus samalla ei varmaan liikoja maksa.
Oisko tästä apua.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=


:wink:
Mainio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 02.02.2009 22:05
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mainio »

Voisiko tuosta keskustelusta päätellä että hehkut on kunnossa koska hehkun valo toimii ihan normaalisti?
pitää nyt eka mitata kuitenkin nuo hehkut, periaatteesta autoa ei kyllä veholle ensimmäiseksi viedä.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ovat kunnossa.

Tässä juttu ohivuodoista ,jonka voi tehdä itse ja helposti.
Kuvaa klikkaamalla saat suuremmaksi.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58442

Ja toinen juttu paremmilla kuvilla.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=ohivuoto
rowmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 31.08.2009 19:19

Re: 220cdi suuttimet vai hehkut?

Viesti Kirjoittaja rowmaster »

Mainio kirjoitti:Moro,

Tänään tuli koitettua tuota c mallia käytiin alle 20 asteen pakkasessa, eikä puhettakaan. Hyvin pyörii, mutta ei hörähdäkkään.
Oli piuhan päässä n.15 min niin lähti heti.

Onko suuttimet vai hehkut tien päässä?
Itelläni oli sama juttu E220 cdi. Suuttimet paskana, korjaus maksoi 640€. Nyt käynnistyy myös alle -20 C. Tyyppivika, pumppu kestää tuon jumalattoman korkean paineen mutta suuttimet alkavat vuotaa "läpi".
THä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 15.09.2009 17:24

Viesti Kirjoittaja THä »

Millä kilometreillä näitä on tullut? Itsellä ny S202 220 cdi:ssä 206 tkm ja lähtee helposti vielä ainakin -24, tosin kuulostaa jo tosi rumalta. Tietäis vain jos suuttimet alkaa olla tiensä päässä, niin AMG:tä tilalle...
rowmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 31.08.2009 19:19

Viesti Kirjoittaja rowmaster »

THä kirjoitti:Millä kilometreillä näitä on tullut? Itsellä ny S202 220 cdi:ssä 206 tkm ja lähtee helposti vielä ainakin -24, tosin kuulostaa jo tosi rumalta. Tietäis vain jos suuttimet alkaa olla tiensä päässä, niin AMG:tä tilalle...
Kuittien mukaan ensimmäiset 2 kpl korjattu 300tkm paikkeilla. Ostin pelin elokuussa silloin mittarissa 372, ei lähtenyt joulukuun -12 asteen pakkasilla enää lämmittämättä. Nyt mittarissa 400tkm ja kaikki suuttimet kunnostettiin.
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

mulla ois toi suutin remppa ajankohtanen... oiskoha lie ideaa niitä "amg" suuttimia harkita
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kyllä se tulee PALJON halvemmaks huoltaa ne alkuperäset. Täälä foorumilahan juttu kun äijät ite korjas suuttimet:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=83970
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin