190E käyntiongelmia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
190E käyntiongelmia.
Paljon olen lukenut muitten k-jetti ongelmia tältä foorumilta mutta silti ei meinaa löytyä ratkaisua tuohon omaan mesen vikaan. Auto lähtee kylmänä käyntiin ihan moitteettomasti mutta sitten kun se lämpiää ei kestä antaa kaasua juuri ollenkaan. Tuntuis kuin ei saisi bensaa, eikä jaksa kiertää paikoillaan kuin 4500 korkeintaan. Sitten kuin ruiskun lämpö anturin ottaa irti niin taas tyhjäkäynti katoaa ja mustaa tulee alakirroksilla putkesta, mutta sitten se jaksaa kiertää ihan rivakasti rajoittemelle asti.Autoon on vaihdettu ruutan lämpöanturi,bensapumppu,suodatin,tulpat,sytkän osat ja toista ohjainyksikköä ruiskulle. Vika tuli ihan yllättäen ja konstit ja ymmärrys meinaa loppua jo kokonaan. Että apuva! ja kiitoksia kaikille vastanneille näin etukäteen tuttavallisesti nam.
Nää on taas arvauksia.Sulla siis pelaa mekaaninen jetti mutta ecun kautta ei toimi.
Saisitkohan jostain EHAn lainaan jolla vois kokeilla toimisko paremmin?
Uutta ei kannata pelkän arvauksen takia ostaa ja on muutenkin kallis.
Toinen paikka ois ilmamassamittarin potentiometri.Hakua aiheesta.
Sitten voisit tsekata alipaineletkut ja ruiskun alla olevan kaukalon kunnon.
Mutta minusta EHA ssa on jotain häikkää.
Odotetaan vielä varmistuksia muualta koska aloitus vastaus kun saadaan niin muutkin herää.
Saisitkohan jostain EHAn lainaan jolla vois kokeilla toimisko paremmin?
Uutta ei kannata pelkän arvauksen takia ostaa ja on muutenkin kallis.
Toinen paikka ois ilmamassamittarin potentiometri.Hakua aiheesta.
Sitten voisit tsekata alipaineletkut ja ruiskun alla olevan kaukalon kunnon.
Mutta minusta EHA ssa on jotain häikkää.
Odotetaan vielä varmistuksia muualta koska aloitus vastaus kun saadaan niin muutkin herää.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
Jos sulakkeen otto muuttaa käyntiä niin ecussa on tosiaan eloa.Katso HAKU toimilla ehasta juttua koska epäilen vikaa sinne.
Eha sijaitsee ilmamassamittarin kupeessa musta tulitikkurasian kokoinen möykky johon tulee kolme johtoa.Ekaksi voisit katsoa vuotaako se ulos päin bensaa.Säätämään älämene sitä jos et tiedä mitä teet.Luulen että sulla on paukahtanu se tukkoon.Mutta ahmi ensin tietoa täältä ehasta haku toiminnolla.
Varmaksi en osaa sanoa että vika piilee siinä mutta sinun on omatoimisesti vaan luettava ja lähdettävä liikkeelle jostain.Hankala toisen vaan käskeä ostaa sitä ja tätä ja jos ei vielä tule kuntoon niin p...le.
Yks vaihtoehto ja halvinkin että löydät jostain käytetyn ke-jetin imusarjoineen ja siitä sit vaihtelemalla ja jäähän sitä varallekin jotain.
Eha sijaitsee ilmamassamittarin kupeessa musta tulitikkurasian kokoinen möykky johon tulee kolme johtoa.Ekaksi voisit katsoa vuotaako se ulos päin bensaa.Säätämään älämene sitä jos et tiedä mitä teet.Luulen että sulla on paukahtanu se tukkoon.Mutta ahmi ensin tietoa täältä ehasta haku toiminnolla.
Varmaksi en osaa sanoa että vika piilee siinä mutta sinun on omatoimisesti vaan luettava ja lähdettävä liikkeelle jostain.Hankala toisen vaan käskeä ostaa sitä ja tätä ja jos ei vielä tule kuntoon niin p...le.
Yks vaihtoehto ja halvinkin että löydät jostain käytetyn ke-jetin imusarjoineen ja siitä sit vaihtelemalla ja jäähän sitä varallekin jotain.
mutta eikös EHA ole ehjä, kerran sen eliminoiminen toiminnasta vaikuttaa käyntiin (kun ottaa yj-releestä sen sulakkeen pois, niin EHA putoaa myös toiminnasta...)
onko lambdan kunto testattu
onko lambdan kunto testattu

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mietin vaan että se sotkee nyt seoksia sekaisin tai se ei toimi oikein.
Voihan vikaa olla tietenkin myös bensanpaineissa ,potentiometrissä ja ihan missä vaan mutta jostain ois lähdettävä liikkeelle.
En muista lukeneeni täältä mistään millainen ois tulos jos eha menee tukkoon tai yleensä missä oli vika kuten topikin aloittaneella.
Tuntuu vain oudolta vialta.Mutta minusta on hyvä että saadaan keskustelua/väittelyä aiheesta.
Voihan vikaa olla tietenkin myös bensanpaineissa ,potentiometrissä ja ihan missä vaan mutta jostain ois lähdettävä liikkeelle.
En muista lukeneeni täältä mistään millainen ois tulos jos eha menee tukkoon tai yleensä missä oli vika kuten topikin aloittaneella.
Tuntuu vain oudolta vialta.Mutta minusta on hyvä että saadaan keskustelua/väittelyä aiheesta.

tämähän se on kaiken kehityksen perusta, eli samaa mieltä ollaanatlas kirjoitti:Mutta minusta on hyvä että saadaan keskustelua/väittelyä aiheesta.

ainakin mitä olen itse yrittänyt aiheutta tuohon omaan vikoja ja sitten tutkinut mikä vaikuttaa mitenkin, niin EHA:n tippuminen kyydistä ei ole kovin vakava asia, jos vain perus säätö on ok (eli ke-jet muuttuu k-jetiksi)
sitten menee mielenkiintoiseksi, kun on 2 tai useampi vika kerralla, joista osa vielä korjaantuu välillä itsekseen

mutta tuota vaihdettujen osien listaa kun katsoin, niin lambdasta ei puhuttu mitään ja se vaikuttaa kyllä kans koneen käyntiin... joku lämpöanturi vika voi myös olla kyseessä tai niiden yhdistelmät...
näihin on aina vähän huono antaa netissä neuvoja, kun ei itse pääse ruuvailemaan ja kuuntelemaan koneen käyttäytymista/vaikutusta säätöihin



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ke 26.08.2009 16:51
No voihan helvete kun ei EHAn vaihto auttanut.Vastaheitto kirjoitti:Sain ehjän EHAn eli se mokkulan siinä jakajan kupeessa,mutta ei auttanut.. Autoon tuli vaan uusi ilmiö kun tyhjäkäynti rupesi pomppimaan eli auto käy jotain 1500 ja niinkuin sammuu ja lähtee taas ja nostaa kierrokset ja sammuu jne.Niin ja autoon sen verran vanha että ei ole lambdaa putkessa.
Tarkoitat varmaan että sulla ei ole kattia mutta ke-jetti kyllä vaatii sen lambdan että se voi säätää seoksensa kondikseen.
Katsopa uudestaan,se on apparin jalkotilan alla se johdot ja samalla kohdin auton alla se lambda.
Itsellä ei ole kokemuksia millaisia oireita lambda aiheuttaa rikkoutuessaan mutta sen näkis jos tekis seos säätöä huoltiksella.
Täältä löytyis myös ohje mittarilla mitaten sen toimivuus.
Mutta olikos se niin jos lambda rikki niin ecu tippuu pelistä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
Mulla teki vuos sitte sillain et paino kaasua niin tuli nokee putkesta ja sammu välis tyhjäkäynnillä niin vaihdoin lampdan ja nokeentuminen loppu mut sammuminen ei nii sit säädin sitä kuusiokolo ruuvia siit ilmaputsarin päältä ja toiminu siit lähtien moitteetta.atlas kirjoitti:No voihan helvete kun ei EHAn vaihto auttanut.Vastaheitto kirjoitti:Sain ehjän EHAn eli se mokkulan siinä jakajan kupeessa,mutta ei auttanut.. Autoon tuli vaan uusi ilmiö kun tyhjäkäynti rupesi pomppimaan eli auto käy jotain 1500 ja niinkuin sammuu ja lähtee taas ja nostaa kierrokset ja sammuu jne.Niin ja autoon sen verran vanha että ei ole lambdaa putkessa.
Tarkoitat varmaan että sulla ei ole kattia mutta ke-jetti kyllä vaatii sen lambdan että se voi säätää seoksensa kondikseen.
Katsopa uudestaan,se on apparin jalkotilan alla se johdot ja samalla kohdin auton alla se lambda.
Itsellä ei ole kokemuksia millaisia oireita lambda aiheuttaa rikkoutuessaan mutta sen näkis jos tekis seos säätöä huoltiksella.
Täältä löytyis myös ohje mittarilla mitaten sen toimivuus.
Mutta olikos se niin jos lambda rikki niin ecu tippuu pelistä?
124/300E v.89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
Niin aloin tutkia tuota määräjakajaa niin eihän sinne kumikaukaloon sais valua bensaa...? Kun tuota läppää painelee niin kaukaloon rupeaa jostain bensaa pikkusen tulemaan.. Vika tässä..?
Nyt tää kuitenkin toimii kuitenkin ihan hyvin siihen 5000 kierrokseen asti ja sitten alkaa taas valittamaan. Ja bensaa ei enää vie kuin 10l sataselle. Niin ja tässä mesessä EI ole sitä lambdaa.

jos siinä kerran on ke-jetti, niin siinä kyllä kuuluis olla lambda... eli suurin vika on nyt siinä, että siitä autosta puuttuu osia
joku on tehnyt halvan remontin ja jättänyt lambdan uusimattta, kun se on poikinut
tai jos se on ollut k-jetillä alkujaan ja se on poikinut, niin sinne on heitetty ke-jetti ilman kaikkia siihen kuuluvia osia, mahdollisuuksia tuntuu olevan aivan riittävästi... nyt se sun ruisku pelaa siis ihan mekaanisesti, ilman sitä sähköistä hienosäätöä... eli joko teet rahallisia investointeja ja hankit uuden lambdan tod.näk. myös ecu voi olla pimeänä ja siksi on lambda jätetty hankkimatta ym.
tai sitten säädät sen mieleiseksi siitä CO ruuvista ja ajelet tyytyväisenä menemään suurempia miettimättä, kun tuo kulutuskin kerran on jo järkilukemissa...

joku on tehnyt halvan remontin ja jättänyt lambdan uusimattta, kun se on poikinut

tai sitten säädät sen mieleiseksi siitä CO ruuvista ja ajelet tyytyväisenä menemään suurempia miettimättä, kun tuo kulutuskin kerran on jo järkilukemissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
eli toimii käytännössä lähinnä k-jettinä, johon on laitettu hieman jotain lämpötila karttoja korjaamaan seoksia...niitty kirjoitti:Onko tuontipeli? Ja TSZ sytkäyksiköllä - eli sillä, johon ei tule alipaineletkua ja jossa ei ole oktaaninsäätönuppia? Jos, niin ei siihen kuulu lambdaa eikä kattia. Siinä ECU säätelee seosta anturien perusteella ilman lambdalta saatavaa takaisinkytkentätietoa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
sä olet kai sorkkinut sen EHA:n säädön "laitaan", jolloin siitä seuraa se, että sillä ei olekaan enää vaikutusta, kun sen piuhan ottaa irti
ainakin kerroit tuolla aikaisemmin sitä EHA:n säätöä sörkkineesi 
tuo voi olla jo niin sekaisin, ettei siihen kovin moni halua koskea pitkällä tikullakaan, ellei siten jotain harrastajaa löydy, jolla riittää mielenkiintoa...
joku koulu jossa on laitteet tuollaisen säätämiseen vois olla hyvä vaihtoehto, saisivat samalla hyvää kokemusta ja sulta säästyis rahat
nypi siitä ruiskusta kaikki sähköjohdot irti ja säädä se k-jettinä... taitaa olla paras vaihtoehto
tyhjäkäynti moottorille jätät piuhan kiinni ja ryyppysuuttimelle, mutta määräjakajasta kaikki piuhat irti ja CO ruuvista säätelet mieleiseen kuntoon...


tuo voi olla jo niin sekaisin, ettei siihen kovin moni halua koskea pitkällä tikullakaan, ellei siten jotain harrastajaa löydy, jolla riittää mielenkiintoa...
joku koulu jossa on laitteet tuollaisen säätämiseen vois olla hyvä vaihtoehto, saisivat samalla hyvää kokemusta ja sulta säästyis rahat

nypi siitä ruiskusta kaikki sähköjohdot irti ja säädä se k-jettinä... taitaa olla paras vaihtoehto

Viimeksi muokannut napa, Ke 24.02.2010 12:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ennekö joku ehdottaa MB korjaamoa Ylämään auto, niin KE jetin häiriön vuoksi minä vierailin siellä, mutta autoa ei edes otettu tutkittavaksi. Liian vanha auto kuulemma siellä selvitettäväksi. Opastivat AutoBestille ja 3 viikon jonotuksen jälkeen pääsi sinne. Mersu tuli kuntoon ja oli laskukin sen mukainen, että pitäisikin olla kunnossa.Vastaheitto kirjoitti:Onko keskisuomen seudulla missään jotain mersu tohtoria millekkä vois tätä käydä näyttämässä?