Tuolla on nyt tullut jonkin verran ajeltua ja tullut havaittua, että vähän jännästi tuo kyllä välillä pelaa. Tosiaan herää kyllä alempaa mukaan ja ahtaa enempi johonkin 2000 asti, mutta siitä noin 3000 asti jää jälkeen ahdoissa. Paitsi jos kierrokset nousee nopeasti, kuten esimerkiksi pienemmälle vaihdettaessa, silloin nostaa ahdot yli bariin heti ja pitää jossain 1,2 tienoilla. 2:lla ja 3:lla nostaa 1,3 asti. Jos alkaa vain vedättää esimerkiksi 2000:sta, niin ahdot jää jonnekkin reiluun bariin ja pääsee sinne vasta 3000 jälkeen. Myös moottorijarrulla ahtaa noin 0,2, tosin tätä ei tullut katsottua tekeekö tuon myös vakioahtimella. Tasavauhdissa noin 90:ssä ahtoja noin 0,2-0,3. Eli kyllä tuo pelaa, mutta tosiaan tuikku taisi olla oikeassa, eli pitää siipiä vähän liiankin auki toisinaan. Kuitenkin ajella voi ihan hyvin ja tuntuisi kulkevan kevyemmin.
Asennuksesta sen verta, että ongelmaksi tuossa muodotui öljyn paluuputki ja alipainekello. Pakopuolta on käännetty yhden siipivälin verran ja kellon vartta jatkettu vastaavasti. Kompuran lähdön "huuli" on veistetty pois, jottei se ota kiinni alavesiletkuun, ja kompurakotelo pyöritetty sopivaan asentoon. Kellon jalkaa ja lämpösuojaa on kolottu jonkin verran jotta öljyn paluulle saisi mahdollisimman paljon tilaa. Ostin uuden paluuputken, jonka saikin väännellä pillin kanssa aika uuteen uskoon. Säilytin vakio-osat, eli tuo on helppo palauttaa vakioksi jos tahtoo. Laturiin tuleva aluklöntti on poistettu ja tällä hetkellä se on korvattu 1 3/4" pakoputkesta väännellyillä putkilla, jotka kiinnitetty laturin pultin alle. Nuo teen vielä uusiksi 2":sta vähän siistimmin koska materiaalivajauksen takia jouduin noihin ekoihin tekemään pienen ryssänmutkan. Pelaisi varmaan nykyiselläänkin, mutta häiritsee itseä.
Kompuralta lähtee nyt pätkällä 2" putkea johon on mankeloitu ura O-renkaalle, tämä menee siis kompuran lähdön sisään, tämä pätkä on sitten mankeloitu kartioksi istumaan pienempään putkeen josta auton alle tuolla 45 millisellä. Ahtoputkien liitokset juotin messingillä kiinni ettei jää knöölejä ja huokosia, eikä noin pala läpi kuten migillä voisi helposti käydä ohuilla putkilla. Tukitangon tein kokonaan uusiksi putkenpätkästä. Alipainekellon ja paluuöljyputken kasailu paikoilleen on todella ahdas ja yksi pultti jäikin pois kun ei mahdu, kello kyllä pysynee kahdellakin kiinni

Täytyy ny vielä yrittää keksiä joku kokoamisjärjestys, että tuonkin saisi paikoilleen. Öljyn paineputken kiristäminen on myös aika ahdas pesien välistä, tuohon ei oikein pääse kiinni kuin sellaisella putkimiesten spesiaalihylsyllä joka on ikäänkuin katkaistu lenkki johon käy väännin viereen. Mikä lie tuon nimi on..?
Alkaa tuo ahtimen vaihto jo käydä aika rutiinilla, on sitä sen verta monta kertaa tullut jo treenattua, sellaiset 20 minuuttia menee kun tuo on pöydällä

Seuraavaksi jos alkaisi harjoitella puskurin irroittelua.