driftinkiä mersulla *nyt penkitetty*
Joo ja yks +540hp 606 on ainakin yhessä 190:ssä, eikä vissiin ollu kiertäny kone lähellekkään tappia vielä...
Liekkö huhuja, mutta hurjalta tuntuu... Oli siinä kyllä sellaset vermeetkin, että jos ei niillä irtoo ni ei sitte millään
Voi olla aika kirpee ajettava tollanen jo päälle 500hp 190. Ku jos on + 300hp, niin sekään ei oo enää hidas 



It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
mutta jos moottori vakiopaikalla,ihan kivan etupainonen tulee... mutta onneks niitä voi siirrellä jonninverrankiKummeli kirjoitti:Joo ja yks +540hp 606 on ainakin yhessä 190:ssä, eikä vissiin ollu kiertäny kone lähellekkään tappia vielä...Liekkö huhuja, mutta hurjalta tuntuu... Oli siinä kyllä sellaset vermeetkin, että jos ei niillä irtoo ni ei sitte millään
Voi olla aika kirpee ajettava tollanen jo päälle 500hp 190. Ku jos on + 300hp, niin sekään ei oo enää hidas

Nii taijat höpistä masiinasta misä oli 522hv ja karvan vajaa 900nm. rattaalta. Aika liki sama tulos on muute penkattu samas penkisä kapiasta.Kummeli kirjoitti:Joo ja yks +540hp 606 on ainakin yhessä 190:ssä, eikä vissiin ollu kiertäny kone lähellekkään tappia vielä...Liekkö huhuja, mutta hurjalta tuntuu... Oli siinä kyllä sellaset vermeetkin, että jos ei niillä irtoo ni ei sitte millään
Voi olla aika kirpee ajettava tollanen jo päälle 500hp 190. Ku jos on + 300hp, niin sekään ei oo enää hidas
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Miten niin? Eihän siinä montaa heppaa oo häviötä, varsinkaan jos on manuaali. Sitte jos on automaatti ni puhutaan jo "merkittävistä" luvuista...xr5 kirjoitti:useinmiten auton teho mitataan vetopyöriltä mutta se onko saatu tulos vetopyörä teho vai moottori teho onkin sitten aivan toinen juttu
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Kenellä sellanen kapee on josta yli 500hp on otettu? Vai onko se tuo Tornion vehe mikä on nettiautossa ollu myynnissä iät ja ajat?jeemu kirjoitti:Nii taijat höpistä masiinasta misä oli 522hv ja karvan vajaa 900nm. rattaalta. Aika liki sama tulos on muute penkattu samas penkisä kapiasta.Kummeli kirjoitti:Joo ja yks +540hp 606 on ainakin yhessä 190:ssä, eikä vissiin ollu kiertäny kone lähellekkään tappia vielä...Liekkö huhuja, mutta hurjalta tuntuu... Oli siinä kyllä sellaset vermeetkin, että jos ei niillä irtoo ni ei sitte millään
Voi olla aika kirpee ajettava tollanen jo päälle 500hp 190. Ku jos on + 300hp, niin sekään ei oo enää hidas
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
kyllä manuaalillakin ollaan hukattu "kymmeniä prosentteja" konetehosta, kun se voima on sieltä vetäviltä pyöriltä saatu siirrettyä rullille... eli 500 heppaisesta moottorista saadaan yleensä jotain 400 ja 450 väliltä olevia pyörä tehoja...Kummeli kirjoitti:Miten niin? Eihän siinä montaa heppaa oo häviötä, varsinkaan jos on manuaali. Sitte jos on automaatti ni puhutaan jo "merkittävistä" luvuista...xr5 kirjoitti:useinmiten auton teho mitataan vetopyöriltä mutta se onko saatu tulos vetopyörä teho vai moottori teho onkin sitten aivan toinen juttu
konetehot on aina arvioita, jos ne on mitattu rullilla, ainoastaan suoraan koneesta mitatut hevoset on varmoja...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
[/quote]Kenellä sellanen kapee on josta yli 500hp on otettu? Vai onko se tuo Tornion vehe mikä on nettiautossa ollu myynnissä iät ja ajat?[/quote] Ei oo se tornion vehe, kyseinen auto on kyllä ihan kilvissä ja ajossa pohjanmaalla. 

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
dieselpower
Viittiikö Stonehead kertoo millanen kulkine puski ton 586hp\784nm pyöriltä?
_________________
alkaa äijillä olemaan melkei samoja tehoja ku kisavehkeessä

_________________
alkaa äijillä olemaan melkei samoja tehoja ku kisavehkeessä


"penkitetty pyörältä", viittais enemmän siihen, että ei ole käyty moottoripenkissä, vaan tehot on mitattu perinteiseen tapaan pyöriltä ja muutettu moottoritehoksi... asianomainen saa kyllä korjata itse, jos päättelin väärin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
no hyvä, se vain kannattaa sitten mainita erikseen, että se on nimenomaan sitä "RWhp" (takapyörä teho tai vetävienpyörien teho) tai miksi ne sitä hienosti nykyään nimittää... eikä jää tulkinnan varaa, mitä on tarkoitettu...Stonehead kirjoitti:puhun aina pyöriltä mitatusta tehosta ja väännöstä ilman mitään korjauskertoimia koska se on todellista tehoa
"penkitetty pyöriltä" termi jättää kuitenkin liian paljon auki

mulla ainakin on tuo äidinkieli niin huono, että luen oikeastaan kaiken, kuin "piru raamattua" ihan luonnostaan

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Olenkohan kauheen väärässä jos väitän että se on bhp(=Brake horse power)?napa kirjoitti:no hyvä, se vain kannattaa sitten mainita erikseen, että se on nimenomaan sitä "RWhp" (takapyörä teho tai vetävienpyörien teho) tai miksi ne sitä hienosti nykyään nimittää
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
no, onneksi näitä on vähän joka lähtöön, niin kaikki löytää sopivan hevosvoiman itselleen 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eli siis periaatteessa aivan huuhaata kun on laskettu jotenkin? Vaikokö.. selittäkää tyhmälleTctic kirjoitti:"Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine's horsepower without the loss in power caused by the gearbox, alternator, differential, water pump..."xr5 kirjoitti:bhp on jarruttamalla mitattu
Eli jarruttamalla mitattu, mutta koneesta ilmoitettu.

edit: Eli tarkoitin että on mitattu jarruilta ja siitä laskettu jollakin menetelmällä hävikki pois? Noh samapa tuo oikeastaan minulle on

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
586hv rattaalta on ~700hv kampuralta. Loppunopeudet vartilla ~1200kg laitteella pitäisi siis olla luokkaa 230kmh. Aika voi vaihdella paljonkin, mutta loppunopeus kertoo teho/painosuhteen suht tarkasti.
550hv kampuralta mitattua menee 215kmh loppuja 1150kg laitteessa (1,5L 8v tärpätti).
Rengasteho on tietenkin se mikä autoa liikuttaa eteenpäin, mutta koska siihen vaikuttaa älyttömästi esim. rengaspaine tai renkaan koko, niin itse suosin noille immuunimpaa konetehoa. Vartilla sitten näkee todellisen suorituskyvyn ja pettyy paperitulosteihin...
550hv kampuralta mitattua menee 215kmh loppuja 1150kg laitteessa (1,5L 8v tärpätti).
Rengasteho on tietenkin se mikä autoa liikuttaa eteenpäin, mutta koska siihen vaikuttaa älyttömästi esim. rengaspaine tai renkaan koko, niin itse suosin noille immuunimpaa konetehoa. Vartilla sitten näkee todellisen suorituskyvyn ja pettyy paperitulosteihin...

-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
moottori on pukissanj^ kirjoitti:Eli siis periaatteessa aivan huuhaata kun on laskettu jotenkin? Vaikokö.. selittäkää tyhmälleTctic kirjoitti:"Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine's horsepower without the loss in power caused by the gearbox, alternator, differential, water pump..."xr5 kirjoitti:bhp on jarruttamalla mitattu
Eli jarruttamalla mitattu, mutta koneesta ilmoitettu.
edit: Eli tarkoitin että on mitattu jarruilta ja siitä laskettu jollakin menetelmällä hävikki pois? Noh samapa tuo oikeastaan minulle on
maksimi tehon kierrokset
vesijarrulla jarrutetaan niin että ei kierrokset nouse eikä laske
jarrulta lähtevästä metrin varren päästä mitataan kilot väännöstä
teho tulee puntarin kiloista ja kierroksista laskemalla ja on kyllä tarkka