driftinkiä mersulla *nyt penkitetty*

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Viittiikö Stonehead kertoo millanen kulkine puski ton 586hp\784nm pyöriltä?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

606+ "oikeasti virittäminen"
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Stonehead kirjoitti:606+ "oikeasti virittäminen"
Minkälaisilla syöttömäärillä???
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

sen verran että ilman turhaa sauhua
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo ja yks +540hp 606 on ainakin yhessä 190:ssä, eikä vissiin ollu kiertäny kone lähellekkään tappia vielä... :shock: Liekkö huhuja, mutta hurjalta tuntuu... Oli siinä kyllä sellaset vermeetkin, että jos ei niillä irtoo ni ei sitte millään :D Voi olla aika kirpee ajettava tollanen jo päälle 500hp 190. Ku jos on + 300hp, niin sekään ei oo enää hidas :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kummeli kirjoitti:Joo ja yks +540hp 606 on ainakin yhessä 190:ssä, eikä vissiin ollu kiertäny kone lähellekkään tappia vielä... :shock: Liekkö huhuja, mutta hurjalta tuntuu... Oli siinä kyllä sellaset vermeetkin, että jos ei niillä irtoo ni ei sitte millään :D Voi olla aika kirpee ajettava tollanen jo päälle 500hp 190. Ku jos on + 300hp, niin sekään ei oo enää hidas :D
mutta jos moottori vakiopaikalla,ihan kivan etupainonen tulee... mutta onneks niitä voi siirrellä jonninverranki :wink:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti:Joo ja yks +540hp 606 on ainakin yhessä 190:ssä, eikä vissiin ollu kiertäny kone lähellekkään tappia vielä... :shock: Liekkö huhuja, mutta hurjalta tuntuu... Oli siinä kyllä sellaset vermeetkin, että jos ei niillä irtoo ni ei sitte millään :D Voi olla aika kirpee ajettava tollanen jo päälle 500hp 190. Ku jos on + 300hp, niin sekään ei oo enää hidas :D
Nii taijat höpistä masiinasta misä oli 522hv ja karvan vajaa 900nm. rattaalta. Aika liki sama tulos on muute penkattu samas penkisä kapiasta.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

useinmiten auton teho mitataan vetopyöriltä mutta se onko saatu tulos vetopyörä teho vai moottori teho onkin sitten aivan toinen juttu :lol:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

xr5 kirjoitti:useinmiten auton teho mitataan vetopyöriltä mutta se onko saatu tulos vetopyörä teho vai moottori teho onkin sitten aivan toinen juttu :lol:
Miten niin? Eihän siinä montaa heppaa oo häviötä, varsinkaan jos on manuaali. Sitte jos on automaatti ni puhutaan jo "merkittävistä" luvuista...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

jeemu kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Joo ja yks +540hp 606 on ainakin yhessä 190:ssä, eikä vissiin ollu kiertäny kone lähellekkään tappia vielä... :shock: Liekkö huhuja, mutta hurjalta tuntuu... Oli siinä kyllä sellaset vermeetkin, että jos ei niillä irtoo ni ei sitte millään :D Voi olla aika kirpee ajettava tollanen jo päälle 500hp 190. Ku jos on + 300hp, niin sekään ei oo enää hidas :D
Nii taijat höpistä masiinasta misä oli 522hv ja karvan vajaa 900nm. rattaalta. Aika liki sama tulos on muute penkattu samas penkisä kapiasta.
Kenellä sellanen kapee on josta yli 500hp on otettu? Vai onko se tuo Tornion vehe mikä on nettiautossa ollu myynnissä iät ja ajat?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kummeli kirjoitti:
xr5 kirjoitti:useinmiten auton teho mitataan vetopyöriltä mutta se onko saatu tulos vetopyörä teho vai moottori teho onkin sitten aivan toinen juttu :lol:
Miten niin? Eihän siinä montaa heppaa oo häviötä, varsinkaan jos on manuaali. Sitte jos on automaatti ni puhutaan jo "merkittävistä" luvuista...
kyllä manuaalillakin ollaan hukattu "kymmeniä prosentteja" konetehosta, kun se voima on sieltä vetäviltä pyöriltä saatu siirrettyä rullille... eli 500 heppaisesta moottorista saadaan yleensä jotain 400 ja 450 väliltä olevia pyörä tehoja...

konetehot on aina arvioita, jos ne on mitattu rullilla, ainoastaan suoraan koneesta mitatut hevoset on varmoja...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

[/quote]Kenellä sellanen kapee on josta yli 500hp on otettu? Vai onko se tuo Tornion vehe mikä on nettiautossa ollu myynnissä iät ja ajat?[/quote] Ei oo se tornion vehe, kyseinen auto on kyllä ihan kilvissä ja ajossa pohjanmaalla. :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

dieselpower

Viesti Kirjoittaja esko »

Viittiikö Stonehead kertoo millanen kulkine puski ton 586hp\784nm pyöriltä?
_________________


alkaa äijillä olemaan melkei samoja tehoja ku kisavehkeessä :evil: :twisted:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

"penkitetty pyörältä", viittais enemmän siihen, että ei ole käyty moottoripenkissä, vaan tehot on mitattu perinteiseen tapaan pyöriltä ja muutettu moottoritehoksi... asianomainen saa kyllä korjata itse, jos päättelin väärin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

puhun aina pyöriltä mitatusta tehosta ja väännöstä ilman mitään korjauskertoimia koska se on todellista tehoa
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Stonehead kirjoitti:puhun aina pyöriltä mitatusta tehosta ja väännöstä ilman mitään korjauskertoimia koska se on todellista tehoa
no hyvä, se vain kannattaa sitten mainita erikseen, että se on nimenomaan sitä "RWhp" (takapyörä teho tai vetävienpyörien teho) tai miksi ne sitä hienosti nykyään nimittää... eikä jää tulkinnan varaa, mitä on tarkoitettu...

"penkitetty pyöriltä" termi jättää kuitenkin liian paljon auki :?

mulla ainakin on tuo äidinkieli niin huono, että luen oikeastaan kaiken, kuin "piru raamattua" ihan luonnostaan :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

napa kirjoitti:no hyvä, se vain kannattaa sitten mainita erikseen, että se on nimenomaan sitä "RWhp" (takapyörä teho tai vetävienpyörien teho) tai miksi ne sitä hienosti nykyään nimittää
Olenkohan kauheen väärässä jos väitän että se on bhp(=Brake horse power)?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

bhp on koneteho. whp on pyöräteho.
diipa daapa...
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eli väärässä oltiin :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

bhp on jarruttamalla mitattu
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

xr5 kirjoitti:bhp on jarruttamalla mitattu
"Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine's horsepower without the loss in power caused by the gearbox, alternator, differential, water pump..."

Eli jarruttamalla mitattu, mutta koneesta ilmoitettu.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

no, onneksi näitä on vähän joka lähtöön, niin kaikki löytää sopivan hevosvoiman itselleen :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Tctic kirjoitti:
xr5 kirjoitti:bhp on jarruttamalla mitattu
"Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine's horsepower without the loss in power caused by the gearbox, alternator, differential, water pump..."

Eli jarruttamalla mitattu, mutta koneesta ilmoitettu.
Eli siis periaatteessa aivan huuhaata kun on laskettu jotenkin? Vaikokö.. selittäkää tyhmälle :oops:

edit: Eli tarkoitin että on mitattu jarruilta ja siitä laskettu jollakin menetelmällä hävikki pois? Noh samapa tuo oikeastaan minulle on :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

586hv rattaalta on ~700hv kampuralta. Loppunopeudet vartilla ~1200kg laitteella pitäisi siis olla luokkaa 230kmh. Aika voi vaihdella paljonkin, mutta loppunopeus kertoo teho/painosuhteen suht tarkasti.

550hv kampuralta mitattua menee 215kmh loppuja 1150kg laitteessa (1,5L 8v tärpätti).

Rengasteho on tietenkin se mikä autoa liikuttaa eteenpäin, mutta koska siihen vaikuttaa älyttömästi esim. rengaspaine tai renkaan koko, niin itse suosin noille immuunimpaa konetehoa. Vartilla sitten näkee todellisen suorituskyvyn ja pettyy paperitulosteihin... :?
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

norsu kirjoitti:Vartilla sitten näkee todellisen suorituskyvyn ja pettyy paperitulosteihin... :?
Äläs nyt koita masentaa miehiä jos on noin komeita lukemia saanut aikaseksi. :wink:
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

mielipahaa
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Terho P kirjoitti:turbona edelleen gt40? millasilla paineilla se o?.. veikkaan 1.6-1.7bar
2,15bar
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Petehri kirjoitti:
norsu kirjoitti:Vartilla sitten näkee todellisen suorituskyvyn ja pettyy paperitulosteihin... :?
Äläs nyt koita masentaa miehiä jos on noin komeita lukemia saanut aikaseksi. :wink:
Tarkoitin omia romujani lähinnä... :lol:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

linttaracing kirjoitti:
Terho P kirjoitti:turbona edelleen gt40? millasilla paineilla se o?.. veikkaan 1.6-1.7bar
2,15bar
Onko monivenan kanget?
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

nj^ kirjoitti:
Tctic kirjoitti:
xr5 kirjoitti:bhp on jarruttamalla mitattu
"Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine's horsepower without the loss in power caused by the gearbox, alternator, differential, water pump..."

Eli jarruttamalla mitattu, mutta koneesta ilmoitettu.
Eli siis periaatteessa aivan huuhaata kun on laskettu jotenkin? Vaikokö.. selittäkää tyhmälle :oops:

edit: Eli tarkoitin että on mitattu jarruilta ja siitä laskettu jollakin menetelmällä hävikki pois? Noh samapa tuo oikeastaan minulle on :)
moottori on pukissa
maksimi tehon kierrokset
vesijarrulla jarrutetaan niin että ei kierrokset nouse eikä laske
jarrulta lähtevästä metrin varren päästä mitataan kilot väännöstä
teho tulee puntarin kiloista ja kierroksista laskemalla ja on kyllä tarkka
Vastaa Viestiin