Nyt se taas haahuilee ässän perään!
Niin paljonkos tällä nyt olikaan ajettu? Kuskinpenkki näyttää hyväkuntoiselle!
Harmittaa kun itsellä ei ole ovivaloja, näyttävät mukavalta varusteelta, etenkin syyspimeällä olisivat mukavat. Ovatkos ne myös takaovissa?
Toimiiko varusteet? Ilmastointi ja sähkölasit? Penkit ja sivupeilin säätö?
Harmittaa kun itsellä ei ole ovivaloja, näyttävät mukavalta varusteelta, etenkin syyspimeällä olisivat mukavat. Ovatkos ne myös takaovissa?
Toimiiko varusteet? Ilmastointi ja sähkölasit? Penkit ja sivupeilin säätö?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
350 tkm.
Varusteista ainoastaan tempomaatin toimintaa en voi sanoa, koska viiksi löytyi hanskalokerosta.
Penkit rullaa, niskatuet kulkee. Keskuslukko toimii, kattoluukku pelaa, kuskinpuolen takaoven sähkölasi on vähän niin ja näin, mutta nousee se sekin, lasien painikkeista on valot karannu, ilmastoinnista en osaa vielä sanoa varmuutta, mutta se sisäkierron kytkimeen ei tunnu valo syttyvän.
Sähköantennista on näemmä johto nypätty irti...tutkimma keväämmällä.
Aapo: Oikeassa olet. Arviohan se on, mutta antaa kuitenkin jonkinlaista suuntaa, mitä voi odottaa...
Varusteista ainoastaan tempomaatin toimintaa en voi sanoa, koska viiksi löytyi hanskalokerosta.

Penkit rullaa, niskatuet kulkee. Keskuslukko toimii, kattoluukku pelaa, kuskinpuolen takaoven sähkölasi on vähän niin ja näin, mutta nousee se sekin, lasien painikkeista on valot karannu, ilmastoinnista en osaa vielä sanoa varmuutta, mutta se sisäkierron kytkimeen ei tunnu valo syttyvän.
Sähköantennista on näemmä johto nypätty irti...tutkimma keväämmällä.
Aapo: Oikeassa olet. Arviohan se on, mutta antaa kuitenkin jonkinlaista suuntaa, mitä voi odottaa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tuollaisilla kuvilla jo ostohalukkaita heräteltäisiin. Asunto- ja automyynti-ilmojen ikuisuusongelma on kuvien vähäinen määrä tai huono laatu. Myytävien asuntojen esittelykuvissa huvittaa välillä käsittämätön rähjäisyys, onneksi haju puuttuu!
Autoa muutama vuosi takaperin tuli rehellisiä rähjäkuviakin kiiteltyä, ei tarvinnut lähteä Tampereelle tai Kuopijoon, kun auto oli paskan näköinen ulkoa ja sisältä ja liian edullinen ollakseen hyvä..
Autoa muutama vuosi takaperin tuli rehellisiä rähjäkuviakin kiiteltyä, ei tarvinnut lähteä Tampereelle tai Kuopijoon, kun auto oli paskan näköinen ulkoa ja sisältä ja liian edullinen ollakseen hyvä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Ei pidä paikkaansa. Yhtälailla tihkuu tuontiautojen tiivisteet. Miksi termostaatti edes vaikuttaisi?JeremyH kirjoitti:Saksan poijjaat kertoo että nuo kansi ongelmat koskee vain niitä joihin on vaihdettu ns. pohjola mallin termostaatti. (eivät kuulemma vaihtele tiivisteitä etelämpänä kun ei tarvi)Whaeva kirjoitti:Hyvähän se vaan olisi, jos olisi yläkerta käyny auki. Noissa kutosissa kun on kansipahvivikaa vähintään jokatoisessa, jollei korjattu.
Termostaattihan vaikuttaa moottorin lämpöön. Ja nuo kansi onglemat johtuu juuri lämpölaajenemisista.Whaeva kirjoitti:Ei pidä paikkaansa. Yhtälailla tihkuu tuontiautojen tiivisteet. Miksi termostaatti edes vaikuttaisi?JeremyH kirjoitti:Saksan poijjaat kertoo että nuo kansi ongelmat koskee vain niitä joihin on vaihdettu ns. pohjola mallin termostaatti. (eivät kuulemma vaihtele tiivisteitä etelämpänä kun ei tarvi)Whaeva kirjoitti:Hyvähän se vaan olisi, jos olisi yläkerta käyny auki. Noissa kutosissa kun on kansipahvivikaa vähintään jokatoisessa, jollei korjattu.
Kovasti saksan-kaveri väittää ettei matalammassa lämmössä aukeavien termostaattien kanssa kansi ongelmia tule. (siis jos termostaatti pidetään kunnossa, tokihan saksasta löytyy myös niitä jotka eivät autoaan huolla/huollata)
Minähän en mistään mitään tiedä. Mutta uskoisin ettei tämä saksan-mies jolla on yli 30 vuotta ammatti kokemusta mersuista, heitä aivan hatusta tälläisiä juttuja.
Niin kuin Rumilus sanoisi: Opiskele termodynamiikkaa


Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ei. Esim. jopa suomen kesässä auton lämmettyä se termari on melkeempä kokoajan auki. Ja silloin ei vaikuta onko saksan vai suomen termari. Eikä siinä termarissa muutenkaan monen asteen eroa ole...JeremyH kirjoitti:Termostaattihan vaikuttaa moottorin lämpöön. Ja nuo kansi onglemat johtuu juuri lämpölaajenemisista.Whaeva kirjoitti:Ei pidä paikkaansa. Yhtälailla tihkuu tuontiautojen tiivisteet. Miksi termostaatti edes vaikuttaisi?JeremyH kirjoitti:Saksan poijjaat kertoo että nuo kansi ongelmat koskee vain niitä joihin on vaihdettu ns. pohjola mallin termostaatti. (eivät kuulemma vaihtele tiivisteitä etelämpänä kun ei tarvi)Whaeva kirjoitti:Hyvähän se vaan olisi, jos olisi yläkerta käyny auki. Noissa kutosissa kun on kansipahvivikaa vähintään jokatoisessa, jollei korjattu.
Kovasti saksan-kaveri väittää ettei matalammassa lämmössä aukeavien termostaattien kanssa kansi ongelmia tule. (siis jos termostaatti pidetään kunnossa, tokihan saksasta löytyy myös niitä jotka eivät autoaan huolla/huollata)
Minähän en mistään mitään tiedä. Mutta uskoisin ettei tämä saksan-mies jolla on yli 30 vuotta ammatti kokemusta mersuista, heitä aivan hatusta tälläisiä juttuja.
Niin kuin Rumilus sanoisi: Opiskele termodynamiikkaa![]()
No, jokatapauksessa tiputtaa myös Saksantuontien tiivisteet. Miksi Suomessa auton pitäisi käydä kuumempana? Lämpimämmällä termarilla saadaan myös koleassa suomessa auto käymään saman lämpöisenä, kuin eteläeuroopassa. Termarin lämpöarvo _ei_ ole suoraan koneen käyntilämpötila
Kansi vaivat johtuu lämpölaajenemisesta, eli siitä että moottorin eri osat lämpeää nopeammin kuin toiset, mikä vääntää esim. kantta niin että tiiviste ei enään pidä.
Mielestäni on loogista että jos moottorissa on aiemmin aukeava termostaatti, niin lämpeneminen on hitaampaa suuremmissa lämpötiloissa. (vaikka lämpötila lopulta olisikin sama) Tällöin lämpötila ehtii tasaantumaan eri osien välillä, joten lämpölaajenemisen aiheuttamat "väännöt" on vähäisempiä.
Syynä on siis tämä kolean kelin myöhemmin aukeava termostaatti, jota moni suomalainen käyttää myös silloin kun sitä ei tarvita. (kuinkakohan moni nykyaikana vaihtaa autoonsa kesäksi ja talveksi eri termostaatin)
Olkoot auton normaali käyttölämpötila 70 tai 90, se ei juurikaan vaikuta lämpölaajenemiseen/kannen kieroutumiseen. Vaan se kuinka nopeasti ja tasaisesti moottori lämpeää käyntilämpöön.
PS. Omasta M104:stani ei vuoda tiivisteet, eikä näy mitään merkkejä että olisi vaihdettu ainakaan lähiaikoina. (saksan malli termostaatilla ja vain kesäkäytössä)
Mielestäni on loogista että jos moottorissa on aiemmin aukeava termostaatti, niin lämpeneminen on hitaampaa suuremmissa lämpötiloissa. (vaikka lämpötila lopulta olisikin sama) Tällöin lämpötila ehtii tasaantumaan eri osien välillä, joten lämpölaajenemisen aiheuttamat "väännöt" on vähäisempiä.
Syynä on siis tämä kolean kelin myöhemmin aukeava termostaatti, jota moni suomalainen käyttää myös silloin kun sitä ei tarvita. (kuinkakohan moni nykyaikana vaihtaa autoonsa kesäksi ja talveksi eri termostaatin)
Olkoot auton normaali käyttölämpötila 70 tai 90, se ei juurikaan vaikuta lämpölaajenemiseen/kannen kieroutumiseen. Vaan se kuinka nopeasti ja tasaisesti moottori lämpeää käyntilämpöön.
PS. Omasta M104:stani ei vuoda tiivisteet, eikä näy mitään merkkejä että olisi vaihdettu ainakaan lähiaikoina. (saksan malli termostaatilla ja vain kesäkäytössä)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tuolla rahalla vakuuttaa jo 600:sen ilman bonuksia... Näihin kuviin ja tunnelmiin...kaijan kirjoitti:Suora lainaus omasta vakuutusyhteenvedosta:DBFI kirjoitti:Nyt mennään taas aiheesta sivuun mutta missä ja mille autolle liikennevakuutus voi olla 800 vuodessa. Minulla tuore maksulappu sanoo 670 euroa lähtöhintaa (60 euron nousu vuodess kylläkin) ja 167 euroa alennusten jälkeen. Liikennevakuutuksissa ei kyllä isoja eroja pitäisi vakuutusyhtiöiden välillä olla, bonukset siinä eniten ratkaisee.kaijan kirjoitti:Mulla Tapiolassa pelkkä liikennevakuutus jotain about 800 €/vuosi (en ihan tarkkaan muista).. riippuu bonuksista ym byrokratiastaJeremyH kirjoitti:Paljonko ässän pitäminen maksaa? (verot, vakuutukset yms.)
verot minulla 80€/vuosi suurinpiirtein
Koko vakuutussopimuksen hinnat ja alennukset Vakuutuskausi
1.2.2010-31.1.2011 Euroa
Vakuutuskauden perusmaksu 1 021,99
Bonus (15%) -153,29
Omaetu (13%) -112,94
Maksutapakorotus (3,5%) 26,45
Vakuutuskauden maksu yhteensä 782,21
olisiko kilpailutuksen paikka
Edit: unohdin mainita että paikka on porvoo ja auto allékirjoituksen secci
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Ja motonetti myy tuotenumerolla 30-6051 87C asteista termaria kutoskoneisiin 260 - 300 ja tuotenumerolla 30-6085 92C asteista termaria samoihin moottoreihin.Aapo.T kirjoitti:Mersu myy vehossa vain yhdenmallista termostaattia, tämän vastauksen sain viimeksi termaria ostaessa, autossa oli jostain syystä 78 asteinen, vaikka onkin muuttoautona tuotu jo 71Että näin

Ota nyt näistä selvää...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
kaikkeen sitä innostuukin, kun foorumeita lukee...nyt sitten piti saada itselle talviauto, tuli sitten tilattua tuommoinen 181 tkm. ajettu:

Laitonkin jo valmiiksi ostoilmon tuonne ostetaan palstalle, pakoputkista.
edit. kuvan piennenystä.

Laitonkin jo valmiiksi ostoilmon tuonne ostetaan palstalle, pakoputkista.
edit. kuvan piennenystä.
Viimeksi muokannut unski, Ke 10.03.2010 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Oltiin yhdellä Klubin pikkujoulumatkalla bussissa kohti Helsinkiä vai oli se poispäin kun jackie oli paluumaatkalla vaan bussissa... joka tapauksessa kouvolan mies mainitteli jotta karralla on 10 cm pitempi kuin hänellä, ihan mitattiin mittanauhan kanssa. Mut siihen sitten jackie tuumas että älä Antti oo katelliinen koska karralla se ei toimiMistä noita senttejä oikein tulee?

Ja siis asiaakin eli mesedesin ässä katsastettu Kuopijon yössä. Hintasekseen ihan soiva peli

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Niin, kyllä minä oon ihan tykännyt tuotteesta.
Vaikka ajatus vaan oli, että kuhan nyt jonkinlainen katiska jolla pääsee paikasta toiseen, mutta kyllä tuossa tuli kaupantekijäisenä myös vähän fiilistelyäkin.
Vaikka monesti mielessä jo ollu, että nyt näitä romuja ei enää ruveta säilömään, niin saahan nähä että hennooko tuosta luopua - vai onko Luopioisissa vielä tilaa...
Vaikka ajatus vaan oli, että kuhan nyt jonkinlainen katiska jolla pääsee paikasta toiseen, mutta kyllä tuossa tuli kaupantekijäisenä myös vähän fiilistelyäkin.
Vaikka monesti mielessä jo ollu, että nyt näitä romuja ei enää ruveta säilömään, niin saahan nähä että hennooko tuosta luopua - vai onko Luopioisissa vielä tilaa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.