Nyt se taas haahuilee ässän perään!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sulkimen kestoiän arvailu on sama kuin että kysyisi paljonko autolla voi ajaa. En sanoisi että valmistaja lupaa vaan se on suuntaa antava arvio.
Hieno auto, arka verhoilu.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Niin paljonkos tällä nyt olikaan ajettu? Kuskinpenkki näyttää hyväkuntoiselle!

Harmittaa kun itsellä ei ole ovivaloja, näyttävät mukavalta varusteelta, etenkin syyspimeällä olisivat mukavat. Ovatkos ne myös takaovissa?

Toimiiko varusteet? Ilmastointi ja sähkölasit? Penkit ja sivupeilin säätö?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

350 tkm.

Varusteista ainoastaan tempomaatin toimintaa en voi sanoa, koska viiksi löytyi hanskalokerosta. :D

Penkit rullaa, niskatuet kulkee. Keskuslukko toimii, kattoluukku pelaa, kuskinpuolen takaoven sähkölasi on vähän niin ja näin, mutta nousee se sekin, lasien painikkeista on valot karannu, ilmastoinnista en osaa vielä sanoa varmuutta, mutta se sisäkierron kytkimeen ei tunnu valo syttyvän.
Sähköantennista on näemmä johto nypätty irti...tutkimma keväämmällä.

Aapo: Oikeassa olet. Arviohan se on, mutta antaa kuitenkin jonkinlaista suuntaa, mitä voi odottaa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tuollaisilla kuvilla jo ostohalukkaita heräteltäisiin. Asunto- ja automyynti-ilmojen ikuisuusongelma on kuvien vähäinen määrä tai huono laatu. Myytävien asuntojen esittelykuvissa huvittaa välillä käsittämätön rähjäisyys, onneksi haju puuttuu!

Autoa muutama vuosi takaperin tuli rehellisiä rähjäkuviakin kiiteltyä, ei tarvinnut lähteä Tampereelle tai Kuopijoon, kun auto oli paskan näköinen ulkoa ja sisältä ja liian edullinen ollakseen hyvä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

JeremyH kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Hyvähän se vaan olisi, jos olisi yläkerta käyny auki. Noissa kutosissa kun on kansipahvivikaa vähintään jokatoisessa, jollei korjattu.
Saksan poijjaat kertoo että nuo kansi ongelmat koskee vain niitä joihin on vaihdettu ns. pohjola mallin termostaatti. (eivät kuulemma vaihtele tiivisteitä etelämpänä kun ei tarvi)
Ei pidä paikkaansa. Yhtälailla tihkuu tuontiautojen tiivisteet. Miksi termostaatti edes vaikuttaisi?
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Whaeva kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Hyvähän se vaan olisi, jos olisi yläkerta käyny auki. Noissa kutosissa kun on kansipahvivikaa vähintään jokatoisessa, jollei korjattu.
Saksan poijjaat kertoo että nuo kansi ongelmat koskee vain niitä joihin on vaihdettu ns. pohjola mallin termostaatti. (eivät kuulemma vaihtele tiivisteitä etelämpänä kun ei tarvi)
Ei pidä paikkaansa. Yhtälailla tihkuu tuontiautojen tiivisteet. Miksi termostaatti edes vaikuttaisi?
Termostaattihan vaikuttaa moottorin lämpöön. Ja nuo kansi onglemat johtuu juuri lämpölaajenemisista.
Kovasti saksan-kaveri väittää ettei matalammassa lämmössä aukeavien termostaattien kanssa kansi ongelmia tule. (siis jos termostaatti pidetään kunnossa, tokihan saksasta löytyy myös niitä jotka eivät autoaan huolla/huollata)
Minähän en mistään mitään tiedä. Mutta uskoisin ettei tämä saksan-mies jolla on yli 30 vuotta ammatti kokemusta mersuista, heitä aivan hatusta tälläisiä juttuja.

Niin kuin Rumilus sanoisi: Opiskele termodynamiikkaa :wink: :lol:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Niin. Tuohon näyttäs motonetissa olevan kahden sortin termaria. Toinen tais olla 79 ja toinen 85 asteinen.

Ilmeisesti tuossa on tuo 79, koska nipinnapin 80 nurkille viisari kiipee...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

JeremyH kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Hyvähän se vaan olisi, jos olisi yläkerta käyny auki. Noissa kutosissa kun on kansipahvivikaa vähintään jokatoisessa, jollei korjattu.
Saksan poijjaat kertoo että nuo kansi ongelmat koskee vain niitä joihin on vaihdettu ns. pohjola mallin termostaatti. (eivät kuulemma vaihtele tiivisteitä etelämpänä kun ei tarvi)
Ei pidä paikkaansa. Yhtälailla tihkuu tuontiautojen tiivisteet. Miksi termostaatti edes vaikuttaisi?
Termostaattihan vaikuttaa moottorin lämpöön. Ja nuo kansi onglemat johtuu juuri lämpölaajenemisista.
Kovasti saksan-kaveri väittää ettei matalammassa lämmössä aukeavien termostaattien kanssa kansi ongelmia tule. (siis jos termostaatti pidetään kunnossa, tokihan saksasta löytyy myös niitä jotka eivät autoaan huolla/huollata)
Minähän en mistään mitään tiedä. Mutta uskoisin ettei tämä saksan-mies jolla on yli 30 vuotta ammatti kokemusta mersuista, heitä aivan hatusta tälläisiä juttuja.

Niin kuin Rumilus sanoisi: Opiskele termodynamiikkaa :wink: :lol:
Ei. Esim. jopa suomen kesässä auton lämmettyä se termari on melkeempä kokoajan auki. Ja silloin ei vaikuta onko saksan vai suomen termari. Eikä siinä termarissa muutenkaan monen asteen eroa ole...
No, jokatapauksessa tiputtaa myös Saksantuontien tiivisteet. Miksi Suomessa auton pitäisi käydä kuumempana? Lämpimämmällä termarilla saadaan myös koleassa suomessa auto käymään saman lämpöisenä, kuin eteläeuroopassa. Termarin lämpöarvo _ei_ ole suoraan koneen käyntilämpötila
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Kansi vaivat johtuu lämpölaajenemisesta, eli siitä että moottorin eri osat lämpeää nopeammin kuin toiset, mikä vääntää esim. kantta niin että tiiviste ei enään pidä.
Mielestäni on loogista että jos moottorissa on aiemmin aukeava termostaatti, niin lämpeneminen on hitaampaa suuremmissa lämpötiloissa. (vaikka lämpötila lopulta olisikin sama) Tällöin lämpötila ehtii tasaantumaan eri osien välillä, joten lämpölaajenemisen aiheuttamat "väännöt" on vähäisempiä.

Syynä on siis tämä kolean kelin myöhemmin aukeava termostaatti, jota moni suomalainen käyttää myös silloin kun sitä ei tarvita. (kuinkakohan moni nykyaikana vaihtaa autoonsa kesäksi ja talveksi eri termostaatin)

Olkoot auton normaali käyttölämpötila 70 tai 90, se ei juurikaan vaikuta lämpölaajenemiseen/kannen kieroutumiseen. Vaan se kuinka nopeasti ja tasaisesti moottori lämpeää käyntilämpöön.

PS. Omasta M104:stani ei vuoda tiivisteet, eikä näy mitään merkkejä että olisi vaihdettu ainakaan lähiaikoina. (saksan malli termostaatilla ja vain kesäkäytössä)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Nojoo, emmä tosta vaikutuksesta sitten tiedä, mutta yhtäkaikki, samalla tavalla ovat tuontiautoissa tihkuneet.
Ei toki tarkoita, että vika kaikissa olisi. Sulla on hyvä yksilö. :wink:
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

kaijan kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
kaijan kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:Paljonko ässän pitäminen maksaa? (verot, vakuutukset yms.)
Mulla Tapiolassa pelkkä liikennevakuutus jotain about 800 €/vuosi (en ihan tarkkaan muista).. riippuu bonuksista ym byrokratiasta

verot minulla 80€/vuosi suurinpiirtein
Nyt mennään taas aiheesta sivuun mutta missä ja mille autolle liikennevakuutus voi olla 800 vuodessa. Minulla tuore maksulappu sanoo 670 euroa lähtöhintaa (60 euron nousu vuodess kylläkin) ja 167 euroa alennusten jälkeen. Liikennevakuutuksissa ei kyllä isoja eroja pitäisi vakuutusyhtiöiden välillä olla, bonukset siinä eniten ratkaisee.
Suora lainaus omasta vakuutusyhteenvedosta:

Koko vakuutussopimuksen hinnat ja alennukset Vakuutuskausi
1.2.2010-31.1.2011 Euroa
Vakuutuskauden perusmaksu 1 021,99
Bonus (15%) -153,29
Omaetu (13%) -112,94
Maksutapakorotus (3,5%) 26,45
Vakuutuskauden maksu yhteensä 782,21


olisiko kilpailutuksen paikka :twisted:

Edit: unohdin mainita että paikka on porvoo ja auto allékirjoituksen secci
Tuolla rahalla vakuuttaa jo 600:sen ilman bonuksia... Näihin kuviin ja tunnelmiin...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mersu myy vehossa vain yhdenmallista termostaattia, tämän vastauksen sain viimeksi termaria ostaessa, autossa oli jostain syystä 78 asteinen, vaikka onkin muuttoautona tuotu jo 71 :) Että näin
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Aapo.T kirjoitti:Mersu myy vehossa vain yhdenmallista termostaattia, tämän vastauksen sain viimeksi termaria ostaessa, autossa oli jostain syystä 78 asteinen, vaikka onkin muuttoautona tuotu jo 71 :) Että näin
Ja motonetti myy tuotenumerolla 30-6051 87C asteista termaria kutoskoneisiin 260 - 300 ja tuotenumerolla 30-6085 92C asteista termaria samoihin moottoreihin. :roll:

Ota nyt näistä selvää...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

kaikkeen sitä innostuukin, kun foorumeita lukee...nyt sitten piti saada itselle talviauto, tuli sitten tilattua tuommoinen 181 tkm. ajettu:

Kuva

Laitonkin jo valmiiksi ostoilmon tuonne ostetaan palstalle, pakoputkista.

edit. kuvan piennenystä.
Viimeksi muokannut unski, Ke 10.03.2010 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

No voi perkle!
Mistä noita senttejä oikein tulee? :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tämä W126 taitaa olla tarttuvaa tautia. Hyvä Unski! :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mistä noita senttejä oikein tulee?
jostain niitä tuonne takaoveen on siunaantunut...

Kuva
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuleeko muuten lipputankokin mukaan, kun näyttää tuo jalka olevan kyljessä?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mistä noita senttejä oikein tulee?
Oltiin yhdellä Klubin pikkujoulumatkalla bussissa kohti Helsinkiä vai oli se poispäin kun jackie oli paluumaatkalla vaan bussissa... joka tapauksessa kouvolan mies mainitteli jotta karralla on 10 cm pitempi kuin hänellä, ihan mitattiin mittanauhan kanssa. Mut siihen sitten jackie tuumas että älä Antti oo katelliinen koska karralla se ei toimi :D .

Ja siis asiaakin eli mesedesin ässä katsastettu Kuopijon yössä. Hintasekseen ihan soiva peli :P .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Niin, kyllä minä oon ihan tykännyt tuotteesta.

Vaikka ajatus vaan oli, että kuhan nyt jonkinlainen katiska jolla pääsee paikasta toiseen, mutta kyllä tuossa tuli kaupantekijäisenä myös vähän fiilistelyäkin.

Vaikka monesti mielessä jo ollu, että nyt näitä romuja ei enää ruveta säilömään, niin saahan nähä että hennooko tuosta luopua - vai onko Luopioisissa vielä tilaa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin