säädin on siis taka-akselin "yläpuolella", ja siihen tulee akseliston liikettä seuraava vipu, joka sitten tekee vastaavan säädön. Tuntuu, että tuo säädin ei ole kuitenkaan se herkimmin vikaantuva osa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
säädin on siis taka-akselin "yläpuolella", ja siihen tulee akseliston liikettä seuraava vipu, joka sitten tekee vastaavan säädön. Tuntuu, että tuo säädin ei ole kuitenkaan se herkimmin vikaantuva osa.
kiitti, oli hyvä linkki paitsi että mun kone ilmoitti sen kuvasivun kadonneen...kuvan jos sais niin tietäis heti miltä puolelta lähtee tetsaamaan auton alle....vai painelenko suoraan optiona olevan vielä asentamattoman koukun kohdalta eli keskeltä?
lähinnä kiinnostaa tutkia onko tuossa järjestelmässä mahdollisuutta säätää "vakiokorkeutta" eli sitä lähtökorkeutta....
itsellä tuntuu että kun kyydissä on takana kolme isoa karjua, on auto mielettömästi jämäkämpi ja ottaa töyssyt ihan mielettömän eleettömästi ja ryhdikkäästi....tyhjänä kylläkin ihan "normaalin" oloinen....
tahtoo tutkia....tosin monesti ei kannattais....yleensä voimalla saa rikki kun järkeä ei ole....
Se tanko on toisesta päästä kiinni kallistuksen vakaajassa olevassa vivun pallossa ja toinen pää on venttiilin vivussa olevassa pallossa. Muovisen päät siinä vivussa ja sen pituutta voi säätää kiertämällä, jolloin auton perän vakiokorkeus muuttuu vastaavasti.
Auton alle keskelle pitää vaan päästä. Koko systeemi näkyy hanttimiehen puolelta, kun ottaa sen pyörän pois. Nosturi tietty paras tässä tarkastelussa.
kvaan kirjoitti:Se tanko on toisesta päästä kiinni kallistuksen vakaajassa olevassa vivun pallossa ja toinen pää on venttiilin vivussa olevassa pallossa. Muovisen päät siinä vivussa ja sen pituutta voi säätää kiertämällä, jolloin auton perän vakiokorkeus muuttuu vastaavasti.
Auton alle keskelle pitää vaan päästä. Koko systeemi näkyy hanttimiehen puolelta, kun ottaa sen pyörän pois. Nosturi tietty paras tässä tarkastelussa.
löytyihän se.
mutta siinä vaan ei ole mitään säätöä.?
ei vivussa eikä siinä "sähköservossa"...tosin siellä se oli missä kuvasitkin olevan.
pitää tutkia vielä vähän lisää....toimintaa jne.
Ei kai siellä mitään sähköservoja ole? onko siellä kallistuksen vakaajan päässä joku kallistuksen anturi tai jotai. Jos olet siihen sekoittanut..
Ihan mekaaninen säädin pitäs olla johon menee hydrauliputket. Menikö niitä nyt 3 vai 5 kpl..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
niinpä niin....vaan kun ei ole alkuunkaan tuollainen....siellä on kyllä tuon näköinen mötikkä mutta siitä lähtee vain kaksi johtoa jonnekin....siihen itseensä ei tule yhtään hydrauliikan putkea....?
että millainenko systeemi mulla nyt sitten on?...
auto olis siis toi w210 e420 -96......
eemeli 210 kirjoitti:
niinpä niin....vaan kun ei ole alkuunkaan tuollainen....siellä on kyllä tuon näköinen mötikkä mutta siitä lähtee vain kaksi johtoa jonnekin....siihen itseensä ei tule yhtään hydrauliikan putkea....?
että millainenko systeemi mulla nyt sitten on?...
auto olis siis toi w210 e420 -96......
onko noita montaa eri mallia?
En ole kyllä muunlaisesta systeemistä kuullut. Onkohan sulla siellä edes hydrauli-iskareita
Melkein täytyisi saada kuva..
Tai sitte on vaan joku eri systeemi, johon en ole kyllä itse törmännyt aikaisemmin.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Jos se onkin tämä laite siellä takan. Ajovalojen korkeussäädin. Siihen luulis sitte menevän sähköjohdot. Tätä en ole ikinä itse livenä nähnyt mutta tällänen arvaus tällä kertaa
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
eemeli 210 kirjoitti:
niinpä niin....vaan kun ei ole alkuunkaan tuollainen....siellä on kyllä tuon näköinen mötikkä mutta siitä lähtee vain kaksi johtoa jonnekin....siihen itseensä ei tule yhtään hydrauliikan putkea....?
että millainenko systeemi mulla nyt sitten on?...
auto olis siis toi w210 e420 -96......
onko noita montaa eri mallia?
En ole kyllä muunlaisesta systeemistä kuullut. Onkohan sulla siellä edes hydrauli-iskareita
Melkein täytyisi saada kuva..
Tai sitte on vaan joku eri systeemi, johon en ole kyllä itse törmännyt aikaisemmin.
no kyllä siellä jotain hydrauliikkaa on...sinne menee konehuoneesta putket ja ne paalaa samaa reittiä mutta eri kohdasta iskaria....nääs jossain vaiheessa katkesi yksi putki ja lähti tehostajan ja jousituksen öljyt omille teilleen...kehä kakkoselle.
ja tuntuu toi pelittävän kun laitettiin harkkoja ja ukkoja takaosastoon niin siinä se vaan pysyys samassa tasossa....
mutta olisko niin että järjestelmää säätääkin takana vain sähköservo?
antaa konehuoneeseen tiedon ja lisää painetta?
täytyy penkoa lisää...ja kuunnella mitä viisaammat keksii....yksi helppo tapa tietty on kysellä veholta asiasta....
eemeli 210 kirjoitti:
mutta olisko niin että järjestelmää säätääkin takana vain sähköservo?
antaa konehuoneeseen tiedon ja lisää painetta?
Se olis kans hieno systeemi Ja jotain uutta jota en ole vielä kuullut. No katotaan jos joku viisaampi kertoo faktaa.
juu, käyn paremmalla ajalla vielä varmistamassa sokeuteni....kömmin auton alle tallissa ja otan kuvan...
mutta kun autoa huollettiin viimeviikolla katselin sinne alle ja siellä oli kyllä se vipu tosiaan (lattatanko) joka yhdisti tukivarren ja "servon"...servosta lähti tasan kaksi johtoa konehuoneeseen päin....
Jos sun täytys käydä vie kurkkimassa auton alla. Seuraat vaikka paineakulta lähtevää putkea. Jos se paineakku on siinä näkyvissä.
Täytyy olla kyllä kunnolla auton alla että sen tasonsäädönventtiilin näkee.
Pakko se on siellä melkein olla
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm kirjoitti:Jos sun täytys käydä vie kurkkimassa auton alla. Seuraat vaikka paineakulta lähtevää putkea. Jos se paineakku on siinä näkyvissä.
Täytyy olla kyllä kunnolla auton alla että sen tasonsäädönventtiilin näkee.
Pakko se on siellä melkein olla
uskon sen, että siellä alla se on....
koitanpa huomenna ryömiä auton alle ja saada kuvaa niistä säätimistä...
tuo xenon säätö löytyi apparin puolelta läheltä rengasta.