190E Mersun turbottaminen (2.0l)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

190E Mersun turbottaminen (2.0l)

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

Heräs tässä kiinnostus ruveta suunnittelee oman mekkerin turbottamista, niin kyselisin tässä nyt teiltä ketkä paremmin tiiätte tästä hommasta et mistä tohon kyseiseen mersuun vois alkaa osia ettimään. Esim. mistä pakosarja, millasta turboa, välijäähytintä ja muuta osaa? Tarkotus olisi jos enskesänä alottas tekemään. Sitten budjetista että miten paljon tartteis varata rahaa kyseiseen hommaan? Ajattelin kun nyt ois tuo mekkeri maalattu ja laitettu korin ja ulkoasun kohalta kokonaan kuntoon nii jos siihen moottoriin seuraavaksi siirtys. Koneen suurentamista en meinannu tehä et iha tolla 2l myllyllä jos pärjäis.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuollahan jo muutama samanlainen aihe jo löytyykin... tuossapa toisiks uusin:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=84929
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kannattaa suunnitella asiat huolella ennen töihin ryhtymistä. Oleellisia kysymyksiä ovat esim. muutoskatsastus ja rekisterissä pitäminen sekä se, että riittävätkö omat paukut ja rahat alusta loppuun. Tuolla yksi versio aiheesta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

tomant kirjoitti:Kannattaa suunnitella asiat huolella ennen töihin ryhtymistä. Oleellisia kysymyksiä ovat esim. muutoskatsastus ja rekisterissä pitäminen sekä se, että riittävätkö omat paukut ja rahat alusta loppuun. Tuolla yksi versio aiheesta.

tomant
Budjetti olis jotain 300-1000€ luokkaa, Pakosarja olis se isoin huoli että mistä semmonen? Oma mekkeri on 1987vm ja ei ole vähäpäästöinen.
Turbokaan ei ole juurikaan se isoin murhe.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

WathPl0x kirjoitti:Budjetti olis jotain 300-1000€ luokkaa, Pakosarja olis se isoin huoli että mistä semmonen? Oma mekkeri on 1987vm ja ei ole vähäpäästöinen.Turbokaan ei ole juurikaan se isoin murhe.
Eli tarkoituksena ei ole rakentaa hyvää? Tuolla budjetilla vaihtaisin kyllä alkuperäisen turbodieselin ja säästäisin tulevaisuudessa sen virittelyyn.

edit: Tai vaihtoehtoisesti jatkaisin turbotuksesta lukemista ja säästäisin enemmän rahaa siihen bensan turbotukseen.. Joka olisi kyllä mukavaa joskus toteuttaa :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

nj^ kirjoitti:
WathPl0x kirjoitti:Budjetti olis jotain 300-1000€ luokkaa, Pakosarja olis se isoin huoli että mistä semmonen? Oma mekkeri on 1987vm ja ei ole vähäpäästöinen.Turbokaan ei ole juurikaan se isoin murhe.
Eli tarkoituksena ei ole rakentaa hyvää? Tuolla budjetilla vaihtaisin kyllä alkuperäisen turbodieselin ja säästäisin tulevaisuudessa sen virittelyyn.

edit: Tai vaihtoehtoisesti jatkaisin turbotuksesta lukemista ja säästäisin enemmän rahaa siihen bensan turbotukseen.. Joka olisi kyllä mukavaa joskus toteuttaa :)
Siis tarkotus olisi just tehä semmonen että hevosia olis se 40hp enemmän, ahot jotain 0.5bar. En kehtaa ruveta konetta suurentelemaan tai vaihtamaan bensasta diisseliin ku nyt on tuo 2.0l ruisku koneena. Eli en tavottele mitään +200hv vaikka miel tekisikin :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tonnilla tekee jo tosi hyvän "budjetti turbotuksen"... varsinkin, kun tekijällä tuntuu olevan vielä järki päässä, eikä mitään 500 heppaa tavoitella...

en ymmärrä, kun kaikki pitää bensakoneen turbotusta jotenkin vaikeana tai hintavana suorituksena :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

WathPl0x kirjoitti:Budjetti olis jotain 300-1000€ luokkaa, Pakosarja olis se isoin huoli että mistä semmonen? Oma mekkeri on 1987vm ja ei ole vähäpäästöinen.
Turbokaan ei ole juurikaan se isoin murhe.
Tiukka budjetti, jos aiot ahtaa moottorin ja muutoskatsastaa auton muutostöiden jälkeen. Työ on pioneerihenkistä ja jotkut asiat saattaa joutua tekemään useampaan kertaan, ennen kuin hyvä ratkaisu löytyy. Vaikea uskoa, että tonnilla saa toimivan ja kestävän turboauton tehtyä.

Pakosarja kannattaa varmaan tehdä itse esim. valmiista tuubikäyristä ja paksusta laipasta. Valmiit turbopakosarjat maksavat helposti 250-300 euron verran tai enemmän. Samoin downpipen joudut tekemään itse ja virittelemään sen sopimaan pakoputkistoon, joka sekin olisi hyvä vaihtaa päästä päähän.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

oikeasti, mihin te edes saatte sen tonnin menemään, jos 0.5 bar, ahdoilla pelataan :shock: koneen alakerta kestää vielä vakio osilla tuon paineen, eli itse koneen saa jättää rauhaan, kannentiiviste ehkä kannattaa vaihtaa parempaan...

hukkaportillisia turboja saa käytettynä 200-300 €:lla tuohon teholuokkaan ihan hyviä (esim. 300 DT turbo), cooleri maksaa alle 100 €... vielä jos pitää vakio ke-jetinkin, niin siinäkin säästää parisataa, kun ei tarvitse edes megaan investoida :roll: mutta jos haluaa säädettävää sytkää ja ruiskua, niin mega + 4 kpl sähkösuuttimia irtoaa n. 300 €:lla, kun ei osta kaikkea aina uutena tai bolt on systeminä... vielä jää 300 € tonnista siihen pikku sälään mitä tarvitaan, eli letkua, nippaa, pakoputki värkkiä jne. jos pitää ke-jetin, niin sitten jää 600 euroa...

pojan transiitti turbotettiin, niin siihen meni alle 500 €..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

puolella kilolla juu toimii ihan ok ilman mitään erikoisempia kikkailuja. niinkun napa selvittikin,pienellä rahalla tekee ihan semmosen ok vehkeen siihen mitä noille paineille tarviikin.
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

napa kirjoitti:oikeasti, mihin te edes saatte sen tonnin menemään, jos 0.5 bar, ahdoilla pelataan :shock: koneen alakerta kestää vielä vakio osilla tuon paineen, eli itse koneen saa jättää rauhaan, kannentiiviste ehkä kannattaa vaihtaa parempaan...

hukkaportillisia turboja saa käytettynä 200-300 €:lla tuohon teholuokkaan ihan hyviä (esim. 300 DT turbo), cooleri maksaa alle 100 €... vielä jos pitää vakio ke-jetinkin, niin siinäkin säästää parisataa, kun ei tarvitse edes megaan investoida :roll: mutta jos haluaa säädettävää sytkää ja ruiskua, niin mega + 4 kpl sähkösuuttimia irtoaa n. 300 €:lla, kun ei osta kaikkea aina uutena tai bolt on systeminä... vielä jää 300 € tonnista siihen pikku sälään mitä tarvitaan, eli letkua, nippaa, pakoputki värkkiä jne. jos pitää ke-jetin, niin sitten jää 600 euroa...

pojan transiitti turbotettiin, niin siihen meni alle 500 €..
Jep, en hae nyt mitään hirmuheppoja todellakaan, jos sellaista hakisin ni en varmaankaan koskis edes tuohon 2.0l koneeseen vaan vaihtasin sen johonki suurempaan myllyyn missä vakiona onjo se 170-200hp.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla huvittais edelleen nähä sellanen remmiahdettu versio. Ku omassa golfissa oli vain positiivisiä kokemuksia siitä. Varsinki sen jälkeen ku käytännös kaikki tyrmäsi idean hulluna :arrow: siis K-jet + ahdin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

^ Eikös kakkis kilahtanut myöhemmin? Olikohan se edes sun golvi josta luin aikoinaan ffp:llä.. punainen?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

niin, tässähän olis mitä mainioin tapaus lähteä tekemään remmillä, kun paineet on pieniä ja tehotavoite matalalalla, menis varmaan ihan hyvin sillä ke-jetillä... säästyis pakosarjan ja öljyletkujen vetämiseltäkin :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Remmi kuulostaisi kyllä hyvältä tämmösessä koneessa :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

nj^ kirjoitti:Remmi kuulostaisi kyllä hyvältä tämmösessä koneessa :roll:
Mitäs kaikkee siihe remmiin tartteis sit tehä? Tuleeko halvemmaks ku turbo? tai mistä niitä remmejä voi kysellä?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

suunnilleen samoissa hinnoissa liikutaan, kun samoja osia kuitenkin joudutaan käyttämään niissä oheistuotteissa, eli coolerit, dumpit jne. öljyletkut jää pois ja pakosarja menis sulla ainakin vielä se vakio...

joku eaton M45 vois olla ihan passelin kokoinen ja niitä taitaa saada aika halvalla vielä nykyäänkin :roll: eaton M62 on sitten jo vakavampaan virittelyyn tuossa 2 ltr:n koneessa...

sergey varmaan osaa valaista tässä asiassa paremmin, kun sillä on kokemusta aiheesta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

napa kirjoitti:suunnilleen samoissa hinnoissa liikutaan, kun samoja osia kuitenkin joudutaan käyttämään niissä oheistuotteissa, eli coolerit, dumpit jne. öljyletkut jää pois ja pakosarja menis sulla ainakin vielä se vakio...

joku eaton M45 vois olla ihan passelin kokoinen ja niitä taitaa saada aika halvalla vielä nykyäänkin :roll: eaton M62 on sitten jo vakavampaan virittelyyn tuossa 2 ltr:n koneessa...

sergey varmaan osaa valaista tässä asiassa paremmin, kun sillä on kokemusta aiheesta...
Ok, Sergey, nyt apua vähän ku oot näiden remmien kanssa ollu tekemisissä. Iso kiitos jo etukäteen :)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en oo koskaan remmiahtimia asentanu, mutta jotakin noista kuitenkin luulen tietäväni.

remmiahdin toimii heti tyhjäkäynniltä lähtien, ahtaa ilman viiveitä, ei tartte odotella heräämisiä jne. toimii siis heti ja mitään "tehopiikkejä" ei tule. kulutus pikkasen nousee, koska remmi vaatii kampuralta muutaman hepan toimiakseen. mutta pienellä ahtimella se kulutksen nousu taitaa olla vielä ihan siedettävissä rajoissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kyllä, nyt sergey hereille niin saadaan suomeen sm-leikeistä pitävä remmiteini 8)

Edit: siis onhan näitä kossuja remmiahdettu, mutta harvemmin perusmotteja :?:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

nj^ kirjoitti:Kyllä, nyt sergey hereille niin saadaan suomeen sm-leikeistä pitävä remmiteini 8)

Edit: siis onhan näitä kossuja remmiahdettu, mutta harvemmin perusmotteja :?:
Noo, kerta se on ensimmäinenkin :)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

WathPl0x kirjoitti:
nj^ kirjoitti:Kyllä, nyt sergey hereille niin saadaan suomeen sm-leikeistä pitävä remmiteini 8)

Edit: siis onhan näitä kossuja remmiahdettu, mutta harvemmin perusmotteja :?:
Noo, kerta se on ensimmäinenkin :)
Voisi muuten olla hyödyllistä lukea näitä cossuremmi projekteja, ne kuitenkin on 2.3l 8v koneiden pohjalle tehty?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

nj^ kirjoitti:
WathPl0x kirjoitti:
nj^ kirjoitti:Kyllä, nyt sergey hereille niin saadaan suomeen sm-leikeistä pitävä remmiteini 8)

Edit: siis onhan näitä kossuja remmiahdettu, mutta harvemmin perusmotteja :?:
Noo, kerta se on ensimmäinenkin :)
Voisi muuten olla hyödyllistä lukea näitä cossuremmi projekteja, ne kuitenkin on 2.3l 8v koneiden pohjalle tehty?
Nii, jos pystyt ni heittäsitkö vaikka linkin jos tiiät mistä semmosen pystyy lukee. kiitokset etukäteen :)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nj^ kirjoitti:^ Eikös kakkis kilahtanut myöhemmin? Olikohan se edes sun golvi josta luin aikoinaan ffp:llä.. punainen?
ei se mitää kilahtanu. Tuol se kaupungil pörrää edelleen. Vento kilahti ku flektin moottori ei pyöriny ja oli ahdettu 0,3bar + 34c lämmintä :lol:

Ahtimena toimi Eaton M45

Golffi oli parhaimmillaan sellainen että 1.8GTI tuntui VR6 versiolta. penkitin siitä lopuks 161hp/218Nm pyöriltä joten vakio VR6 tasoissa oli konetehon kannalta. Ja koska auto painoi vain 845kg niin se oli varsin rivakka peli.

ainoat isot muutokset oli tietty hihnapyörästö joka golfin kohdalla onnistu ottaa uudemmasta koneesta kokonaisuudessaan. Lisäksi pensanpaineita säätelin turbosaabin K-jetin säätimellä, toho nr2 nippaan vaan letku imusarjasta.

Mikä parasta remmissä on just se, että se teho on heti saatavilla. Näin matalilla ahdoilla joutuu jokatapauksessa osan ylipaineista poistamaan bypassilla tms.. Se teho jonka se ottaa kampiakselilta on esim eaton M45 ahtimella 14000 kierroksen kohdalla jotain 7kw. eli se o melko helposti kompensoitavissa.tolla mun 190hv chipatulla 1.8TQ audil ei ollu missään kohdassa mitää jakoa sille ;) Golfin kohdalla helpotti myös se että siinä oli jo hankittaessa laitettu kunnon peltipakosarja eli ei se valurautainen ollu tukkeena. Mutta tuo mersun valurautainen ei olekaan niin huonosti suunniteltu kuin golfin orginaali.

itel oli tipalla etten alottanu laittamaan tenavaan sitä ahdinta... Toho se passais ku vaan modaa vähä vesipumppua ja akun siirtää muualle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

Sergey kirjoitti:
nj^ kirjoitti:^ Eikös kakkis kilahtanut myöhemmin? Olikohan se edes sun golvi josta luin aikoinaan ffp:llä.. punainen?
ei se mitää kilahtanu. Tuol se kaupungil pörrää edelleen. Vento kilahti ku flektin moottori ei pyöriny ja oli ahdettu 0,3bar + 34c lämmintä :lol:

Ahtimena toimi Eaton M45

Golffi oli parhaimmillaan sellainen että 1.8GTI tuntui VR6 versiolta. penkitin siitä lopuks 161hp/218Nm pyöriltä joten vakio VR6 tasoissa oli konetehon kannalta. Ja koska auto painoi vain 845kg niin se oli varsin rivakka peli.

ainoat isot muutokset oli tietty hihnapyörästö joka golfin kohdalla onnistu ottaa uudemmasta koneesta kokonaisuudessaan. Lisäksi pensanpaineita säätelin turbosaabin K-jetin säätimellä, toho nr2 nippaan vaan letku imusarjasta.

Mikä parasta remmissä on just se, että se teho on heti saatavilla. Näin matalilla ahdoilla joutuu jokatapauksessa osan ylipaineista poistamaan bypassilla tms.. Se teho jonka se ottaa kampiakselilta on esim eaton M45 ahtimella 14000 kierroksen kohdalla jotain 7kw. eli se o melko helposti kompensoitavissa.tolla mun 190hv chipatulla 1.8TQ audil ei ollu missään kohdassa mitää jakoa sille ;) Golfin kohdalla helpotti myös se että siinä oli jo hankittaessa laitettu kunnon peltipakosarja eli ei se valurautainen ollu tukkeena. Mutta tuo mersun valurautainen ei olekaan niin huonosti suunniteltu kuin golfin orginaali.

itel oli tipalla etten alottanu laittamaan tenavaan sitä ahdinta... Toho se passais ku vaan modaa vähä vesipumppua ja akun siirtää muualle.
Sanoppas nyt asiantuntijana että onko tuo remmin laittaminen miten vaikea homma loppujen lopuks, kun tuntuu vähä et olisi helpompi asennettava ku turbo? Entä pystytkö vaikka tekemmän semmosen listan mitä pitää hommata tohon että saadaan tuo remmiahdin pelaamaan?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

WathPl0x kirjoitti:Sanoppas nyt asiantuntijana että onko tuo remmin laittaminen miten vaikea homma loppujen lopuks, kun tuntuu vähä et olisi helpompi asennettava ku turbo? Entä pystytkö vaikka tekemmän semmosen listan mitä pitää hommata tohon että saadaan tuo remmiahdin pelaamaan?
Itse en juuri mekaaniseen ahtamiseen ole perehtynyt, mutta eikös periaatteessa pelkkä ahdin ja ja hihna riittää, mutta luonnollisesti teline ahtimelle, bypass ja ic ole oikeastaan kaikki mitä tarvitaan ahtimen ja moniurahihnan lisäksi?

Onkos jollakin laittaa jotakin hyvää suomenkielistä linkkiä, jossa kerrottaisiin hieman erilaisista remmiahtimista ja niiden toiminnasta? Itseäkin kiinnostaisi lukea :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Moro!

Aattelin täälä ihan herjalla kysästä että paljon yleensä on hintaa tuollaisella pakosarjan laipalla kun sellasen tilaa joltain? Siis itsellänihän ei ole mitään käsitystä näistä hinnoista kun en ole mistään löytänyt edes myytävänä näitä.
Ja paljonko näistä turbopakosarjoista yleensä pyydetään kun käytettynä myydään? :)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Ärze kirjoitti:Moro!

Aattelin täälä ihan herjalla kysästä että paljon yleensä on hintaa tuollaisella pakosarjan laipalla kun sellasen tilaa joltain? Siis itsellänihän ei ole mitään käsitystä näistä hinnoista kun en ole mistään löytänyt edes myytävänä näitä.
Ja paljonko näistä turbopakosarjoista yleensä pyydetään kun käytettynä myydään? :)
siis se laippa, joka tulee turbon kiinnittämiseksi pakosarjaan :roll: se maksaa n. 10 € jos kelpaa mustasta tehty, rosterinen hieman kalliimpi... ainakin täältä niitä saa, kun soittaa ja tilaa tarvitsemansa, ei niitä tuolla nettisivulla ole mainittu, mutta yhteystiedot löytyy kuitenkin linkista http://www.virtalaracing.com/etusivu

sitten ne kannen ja pakosarjan väliset laipat pitää melkein teettää jossain pajalla, jos ei satu merkkifoorumilla kukaan kauppaamaan valmiita, ei nekään kauhean kalliita ole...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

napa kirjoitti:
Ärze kirjoitti:Moro!

Aattelin täälä ihan herjalla kysästä että paljon yleensä on hintaa tuollaisella pakosarjan laipalla kun sellasen tilaa joltain? Siis itsellänihän ei ole mitään käsitystä näistä hinnoista kun en ole mistään löytänyt edes myytävänä näitä.
Ja paljonko näistä turbopakosarjoista yleensä pyydetään kun käytettynä myydään? :)
siis se laippa, joka tulee turbon kiinnittämiseksi pakosarjaan :roll: se maksaa n. 10 € jos kelpaa mustasta tehty, rosterinen hieman kalliimpi... ainakin täältä niitä saa, kun soittaa ja tilaa tarvitsemansa, ei niitä tuolla nettisivulla ole mainittu, mutta yhteystiedot löytyy kuitenkin linkista http://www.virtalaracing.com/etusivu

sitten ne kannen ja pakosarjan väliset laipat pitää melkein teettää jossain pajalla, jos ei satu merkkifoorumilla kukaan kauppaamaan valmiita, ei nekään kauhean kalliita ole...
Jees. Sori väärinkäsitysten tuottamisesta, kun tarkoitin juurikin tuota pakosarjan ja kannen väliin tulevaa laippaa. :)
Kun nyt ollaan vielä vasta kaiken suunnittelu vaiheessa kun kesällä olis tarkotus ruveta autoa laittamaan ja nyt suunnittelen että mihin opiskelijan varat riittää ja sillä täällä nyt kyselin näistä hinnoista. :D
Vastaa Viestiin