190E Mersun turbottaminen (2.0l)
190E Mersun turbottaminen (2.0l)
Heräs tässä kiinnostus ruveta suunnittelee oman mekkerin turbottamista, niin kyselisin tässä nyt teiltä ketkä paremmin tiiätte tästä hommasta et mistä tohon kyseiseen mersuun vois alkaa osia ettimään. Esim. mistä pakosarja, millasta turboa, välijäähytintä ja muuta osaa? Tarkotus olisi jos enskesänä alottas tekemään. Sitten budjetista että miten paljon tartteis varata rahaa kyseiseen hommaan? Ajattelin kun nyt ois tuo mekkeri maalattu ja laitettu korin ja ulkoasun kohalta kokonaan kuntoon nii jos siihen moottoriin seuraavaksi siirtys. Koneen suurentamista en meinannu tehä et iha tolla 2l myllyllä jos pärjäis.
tuollahan jo muutama samanlainen aihe jo löytyykin... tuossapa toisiks uusin:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=84929
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=84929
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kannattaa suunnitella asiat huolella ennen töihin ryhtymistä. Oleellisia kysymyksiä ovat esim. muutoskatsastus ja rekisterissä pitäminen sekä se, että riittävätkö omat paukut ja rahat alusta loppuun. Tuolla yksi versio aiheesta.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Budjetti olis jotain 300-1000€ luokkaa, Pakosarja olis se isoin huoli että mistä semmonen? Oma mekkeri on 1987vm ja ei ole vähäpäästöinen.tomant kirjoitti:Kannattaa suunnitella asiat huolella ennen töihin ryhtymistä. Oleellisia kysymyksiä ovat esim. muutoskatsastus ja rekisterissä pitäminen sekä se, että riittävätkö omat paukut ja rahat alusta loppuun. Tuolla yksi versio aiheesta.
tomant
Turbokaan ei ole juurikaan se isoin murhe.
Eli tarkoituksena ei ole rakentaa hyvää? Tuolla budjetilla vaihtaisin kyllä alkuperäisen turbodieselin ja säästäisin tulevaisuudessa sen virittelyyn.WathPl0x kirjoitti:Budjetti olis jotain 300-1000€ luokkaa, Pakosarja olis se isoin huoli että mistä semmonen? Oma mekkeri on 1987vm ja ei ole vähäpäästöinen.Turbokaan ei ole juurikaan se isoin murhe.
edit: Tai vaihtoehtoisesti jatkaisin turbotuksesta lukemista ja säästäisin enemmän rahaa siihen bensan turbotukseen.. Joka olisi kyllä mukavaa joskus toteuttaa

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Siis tarkotus olisi just tehä semmonen että hevosia olis se 40hp enemmän, ahot jotain 0.5bar. En kehtaa ruveta konetta suurentelemaan tai vaihtamaan bensasta diisseliin ku nyt on tuo 2.0l ruisku koneena. Eli en tavottele mitään +200hv vaikka miel tekisikinnj^ kirjoitti:Eli tarkoituksena ei ole rakentaa hyvää? Tuolla budjetilla vaihtaisin kyllä alkuperäisen turbodieselin ja säästäisin tulevaisuudessa sen virittelyyn.WathPl0x kirjoitti:Budjetti olis jotain 300-1000€ luokkaa, Pakosarja olis se isoin huoli että mistä semmonen? Oma mekkeri on 1987vm ja ei ole vähäpäästöinen.Turbokaan ei ole juurikaan se isoin murhe.
edit: Tai vaihtoehtoisesti jatkaisin turbotuksesta lukemista ja säästäisin enemmän rahaa siihen bensan turbotukseen.. Joka olisi kyllä mukavaa joskus toteuttaa

tonnilla tekee jo tosi hyvän "budjetti turbotuksen"... varsinkin, kun tekijällä tuntuu olevan vielä järki päässä, eikä mitään 500 heppaa tavoitella...
en ymmärrä, kun kaikki pitää bensakoneen turbotusta jotenkin vaikeana tai hintavana suorituksena
en ymmärrä, kun kaikki pitää bensakoneen turbotusta jotenkin vaikeana tai hintavana suorituksena

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tiukka budjetti, jos aiot ahtaa moottorin ja muutoskatsastaa auton muutostöiden jälkeen. Työ on pioneerihenkistä ja jotkut asiat saattaa joutua tekemään useampaan kertaan, ennen kuin hyvä ratkaisu löytyy. Vaikea uskoa, että tonnilla saa toimivan ja kestävän turboauton tehtyä.WathPl0x kirjoitti:Budjetti olis jotain 300-1000€ luokkaa, Pakosarja olis se isoin huoli että mistä semmonen? Oma mekkeri on 1987vm ja ei ole vähäpäästöinen.
Turbokaan ei ole juurikaan se isoin murhe.
Pakosarja kannattaa varmaan tehdä itse esim. valmiista tuubikäyristä ja paksusta laipasta. Valmiit turbopakosarjat maksavat helposti 250-300 euron verran tai enemmän. Samoin downpipen joudut tekemään itse ja virittelemään sen sopimaan pakoputkistoon, joka sekin olisi hyvä vaihtaa päästä päähän.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
oikeasti, mihin te edes saatte sen tonnin menemään, jos 0.5 bar, ahdoilla pelataan
koneen alakerta kestää vielä vakio osilla tuon paineen, eli itse koneen saa jättää rauhaan, kannentiiviste ehkä kannattaa vaihtaa parempaan...
hukkaportillisia turboja saa käytettynä 200-300 €:lla tuohon teholuokkaan ihan hyviä (esim. 300 DT turbo), cooleri maksaa alle 100 €... vielä jos pitää vakio ke-jetinkin, niin siinäkin säästää parisataa, kun ei tarvitse edes megaan investoida
mutta jos haluaa säädettävää sytkää ja ruiskua, niin mega + 4 kpl sähkösuuttimia irtoaa n. 300 €:lla, kun ei osta kaikkea aina uutena tai bolt on systeminä... vielä jää 300 € tonnista siihen pikku sälään mitä tarvitaan, eli letkua, nippaa, pakoputki värkkiä jne. jos pitää ke-jetin, niin sitten jää 600 euroa...
pojan transiitti turbotettiin, niin siihen meni alle 500 €..

hukkaportillisia turboja saa käytettynä 200-300 €:lla tuohon teholuokkaan ihan hyviä (esim. 300 DT turbo), cooleri maksaa alle 100 €... vielä jos pitää vakio ke-jetinkin, niin siinäkin säästää parisataa, kun ei tarvitse edes megaan investoida

pojan transiitti turbotettiin, niin siihen meni alle 500 €..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jep, en hae nyt mitään hirmuheppoja todellakaan, jos sellaista hakisin ni en varmaankaan koskis edes tuohon 2.0l koneeseen vaan vaihtasin sen johonki suurempaan myllyyn missä vakiona onjo se 170-200hp.napa kirjoitti:oikeasti, mihin te edes saatte sen tonnin menemään, jos 0.5 bar, ahdoilla pelataankoneen alakerta kestää vielä vakio osilla tuon paineen, eli itse koneen saa jättää rauhaan, kannentiiviste ehkä kannattaa vaihtaa parempaan...
hukkaportillisia turboja saa käytettynä 200-300 €:lla tuohon teholuokkaan ihan hyviä (esim. 300 DT turbo), cooleri maksaa alle 100 €... vielä jos pitää vakio ke-jetinkin, niin siinäkin säästää parisataa, kun ei tarvitse edes megaan investoidamutta jos haluaa säädettävää sytkää ja ruiskua, niin mega + 4 kpl sähkösuuttimia irtoaa n. 300 €:lla, kun ei osta kaikkea aina uutena tai bolt on systeminä... vielä jää 300 € tonnista siihen pikku sälään mitä tarvitaan, eli letkua, nippaa, pakoputki värkkiä jne. jos pitää ke-jetin, niin sitten jää 600 euroa...
pojan transiitti turbotettiin, niin siihen meni alle 500 €..
niin, tässähän olis mitä mainioin tapaus lähteä tekemään remmillä, kun paineet on pieniä ja tehotavoite matalalalla, menis varmaan ihan hyvin sillä ke-jetillä... säästyis pakosarjan ja öljyletkujen vetämiseltäkin 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
suunnilleen samoissa hinnoissa liikutaan, kun samoja osia kuitenkin joudutaan käyttämään niissä oheistuotteissa, eli coolerit, dumpit jne. öljyletkut jää pois ja pakosarja menis sulla ainakin vielä se vakio...
joku eaton M45 vois olla ihan passelin kokoinen ja niitä taitaa saada aika halvalla vielä nykyäänkin
eaton M62 on sitten jo vakavampaan virittelyyn tuossa 2 ltr:n koneessa...
sergey varmaan osaa valaista tässä asiassa paremmin, kun sillä on kokemusta aiheesta...
joku eaton M45 vois olla ihan passelin kokoinen ja niitä taitaa saada aika halvalla vielä nykyäänkin

sergey varmaan osaa valaista tässä asiassa paremmin, kun sillä on kokemusta aiheesta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ok, Sergey, nyt apua vähän ku oot näiden remmien kanssa ollu tekemisissä. Iso kiitos jo etukäteennapa kirjoitti:suunnilleen samoissa hinnoissa liikutaan, kun samoja osia kuitenkin joudutaan käyttämään niissä oheistuotteissa, eli coolerit, dumpit jne. öljyletkut jää pois ja pakosarja menis sulla ainakin vielä se vakio...
joku eaton M45 vois olla ihan passelin kokoinen ja niitä taitaa saada aika halvalla vielä nykyäänkineaton M62 on sitten jo vakavampaan virittelyyn tuossa 2 ltr:n koneessa...
sergey varmaan osaa valaista tässä asiassa paremmin, kun sillä on kokemusta aiheesta...

en oo koskaan remmiahtimia asentanu, mutta jotakin noista kuitenkin luulen tietäväni.
remmiahdin toimii heti tyhjäkäynniltä lähtien, ahtaa ilman viiveitä, ei tartte odotella heräämisiä jne. toimii siis heti ja mitään "tehopiikkejä" ei tule. kulutus pikkasen nousee, koska remmi vaatii kampuralta muutaman hepan toimiakseen. mutta pienellä ahtimella se kulutksen nousu taitaa olla vielä ihan siedettävissä rajoissa.
remmiahdin toimii heti tyhjäkäynniltä lähtien, ahtaa ilman viiveitä, ei tartte odotella heräämisiä jne. toimii siis heti ja mitään "tehopiikkejä" ei tule. kulutus pikkasen nousee, koska remmi vaatii kampuralta muutaman hepan toimiakseen. mutta pienellä ahtimella se kulutksen nousu taitaa olla vielä ihan siedettävissä rajoissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Voisi muuten olla hyödyllistä lukea näitä cossuremmi projekteja, ne kuitenkin on 2.3l 8v koneiden pohjalle tehty?WathPl0x kirjoitti:Noo, kerta se on ensimmäinenkinnj^ kirjoitti:Kyllä, nyt sergey hereille niin saadaan suomeen sm-leikeistä pitävä remmiteini
Edit: siis onhan näitä kossuja remmiahdettu, mutta harvemmin perusmotteja
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Nii, jos pystyt ni heittäsitkö vaikka linkin jos tiiät mistä semmosen pystyy lukee. kiitokset etukäteennj^ kirjoitti:Voisi muuten olla hyödyllistä lukea näitä cossuremmi projekteja, ne kuitenkin on 2.3l 8v koneiden pohjalle tehty?WathPl0x kirjoitti:Noo, kerta se on ensimmäinenkinnj^ kirjoitti:Kyllä, nyt sergey hereille niin saadaan suomeen sm-leikeistä pitävä remmiteini
Edit: siis onhan näitä kossuja remmiahdettu, mutta harvemmin perusmotteja

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366 Tuossa yksi, ei kyllä ole valmis vielä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38170 tuolla lärpätystä aiheesta
http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... 3?t=112962 remmiahtamista lontoon murteella
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38170 tuolla lärpätystä aiheesta
http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... 3?t=112962 remmiahtamista lontoon murteella
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
ei se mitää kilahtanu. Tuol se kaupungil pörrää edelleen. Vento kilahti ku flektin moottori ei pyöriny ja oli ahdettu 0,3bar + 34c lämmintänj^ kirjoitti:^ Eikös kakkis kilahtanut myöhemmin? Olikohan se edes sun golvi josta luin aikoinaan ffp:llä.. punainen?

Ahtimena toimi Eaton M45
Golffi oli parhaimmillaan sellainen että 1.8GTI tuntui VR6 versiolta. penkitin siitä lopuks 161hp/218Nm pyöriltä joten vakio VR6 tasoissa oli konetehon kannalta. Ja koska auto painoi vain 845kg niin se oli varsin rivakka peli.
ainoat isot muutokset oli tietty hihnapyörästö joka golfin kohdalla onnistu ottaa uudemmasta koneesta kokonaisuudessaan. Lisäksi pensanpaineita säätelin turbosaabin K-jetin säätimellä, toho nr2 nippaan vaan letku imusarjasta.
Mikä parasta remmissä on just se, että se teho on heti saatavilla. Näin matalilla ahdoilla joutuu jokatapauksessa osan ylipaineista poistamaan bypassilla tms.. Se teho jonka se ottaa kampiakselilta on esim eaton M45 ahtimella 14000 kierroksen kohdalla jotain 7kw. eli se o melko helposti kompensoitavissa.tolla mun 190hv chipatulla 1.8TQ audil ei ollu missään kohdassa mitää jakoa sille

itel oli tipalla etten alottanu laittamaan tenavaan sitä ahdinta... Toho se passais ku vaan modaa vähä vesipumppua ja akun siirtää muualle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sanoppas nyt asiantuntijana että onko tuo remmin laittaminen miten vaikea homma loppujen lopuks, kun tuntuu vähä et olisi helpompi asennettava ku turbo? Entä pystytkö vaikka tekemmän semmosen listan mitä pitää hommata tohon että saadaan tuo remmiahdin pelaamaan?Sergey kirjoitti:ei se mitää kilahtanu. Tuol se kaupungil pörrää edelleen. Vento kilahti ku flektin moottori ei pyöriny ja oli ahdettu 0,3bar + 34c lämmintänj^ kirjoitti:^ Eikös kakkis kilahtanut myöhemmin? Olikohan se edes sun golvi josta luin aikoinaan ffp:llä.. punainen?![]()
Ahtimena toimi Eaton M45
Golffi oli parhaimmillaan sellainen että 1.8GTI tuntui VR6 versiolta. penkitin siitä lopuks 161hp/218Nm pyöriltä joten vakio VR6 tasoissa oli konetehon kannalta. Ja koska auto painoi vain 845kg niin se oli varsin rivakka peli.
ainoat isot muutokset oli tietty hihnapyörästö joka golfin kohdalla onnistu ottaa uudemmasta koneesta kokonaisuudessaan. Lisäksi pensanpaineita säätelin turbosaabin K-jetin säätimellä, toho nr2 nippaan vaan letku imusarjasta.
Mikä parasta remmissä on just se, että se teho on heti saatavilla. Näin matalilla ahdoilla joutuu jokatapauksessa osan ylipaineista poistamaan bypassilla tms.. Se teho jonka se ottaa kampiakselilta on esim eaton M45 ahtimella 14000 kierroksen kohdalla jotain 7kw. eli se o melko helposti kompensoitavissa.tolla mun 190hv chipatulla 1.8TQ audil ei ollu missään kohdassa mitää jakoa silleGolfin kohdalla helpotti myös se että siinä oli jo hankittaessa laitettu kunnon peltipakosarja eli ei se valurautainen ollu tukkeena. Mutta tuo mersun valurautainen ei olekaan niin huonosti suunniteltu kuin golfin orginaali.
itel oli tipalla etten alottanu laittamaan tenavaan sitä ahdinta... Toho se passais ku vaan modaa vähä vesipumppua ja akun siirtää muualle.
Itse en juuri mekaaniseen ahtamiseen ole perehtynyt, mutta eikös periaatteessa pelkkä ahdin ja ja hihna riittää, mutta luonnollisesti teline ahtimelle, bypass ja ic ole oikeastaan kaikki mitä tarvitaan ahtimen ja moniurahihnan lisäksi?WathPl0x kirjoitti:Sanoppas nyt asiantuntijana että onko tuo remmin laittaminen miten vaikea homma loppujen lopuks, kun tuntuu vähä et olisi helpompi asennettava ku turbo? Entä pystytkö vaikka tekemmän semmosen listan mitä pitää hommata tohon että saadaan tuo remmiahdin pelaamaan?
Onkos jollakin laittaa jotakin hyvää suomenkielistä linkkiä, jossa kerrottaisiin hieman erilaisista remmiahtimista ja niiden toiminnasta? Itseäkin kiinnostaisi lukea

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Moro!
Aattelin täälä ihan herjalla kysästä että paljon yleensä on hintaa tuollaisella pakosarjan laipalla kun sellasen tilaa joltain? Siis itsellänihän ei ole mitään käsitystä näistä hinnoista kun en ole mistään löytänyt edes myytävänä näitä.
Ja paljonko näistä turbopakosarjoista yleensä pyydetään kun käytettynä myydään?
Aattelin täälä ihan herjalla kysästä että paljon yleensä on hintaa tuollaisella pakosarjan laipalla kun sellasen tilaa joltain? Siis itsellänihän ei ole mitään käsitystä näistä hinnoista kun en ole mistään löytänyt edes myytävänä näitä.
Ja paljonko näistä turbopakosarjoista yleensä pyydetään kun käytettynä myydään?

siis se laippa, joka tulee turbon kiinnittämiseksi pakosarjaanÄrze kirjoitti:Moro!
Aattelin täälä ihan herjalla kysästä että paljon yleensä on hintaa tuollaisella pakosarjan laipalla kun sellasen tilaa joltain? Siis itsellänihän ei ole mitään käsitystä näistä hinnoista kun en ole mistään löytänyt edes myytävänä näitä.
Ja paljonko näistä turbopakosarjoista yleensä pyydetään kun käytettynä myydään?

sitten ne kannen ja pakosarjan väliset laipat pitää melkein teettää jossain pajalla, jos ei satu merkkifoorumilla kukaan kauppaamaan valmiita, ei nekään kauhean kalliita ole...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jees. Sori väärinkäsitysten tuottamisesta, kun tarkoitin juurikin tuota pakosarjan ja kannen väliin tulevaa laippaa.napa kirjoitti:siis se laippa, joka tulee turbon kiinnittämiseksi pakosarjaanÄrze kirjoitti:Moro!
Aattelin täälä ihan herjalla kysästä että paljon yleensä on hintaa tuollaisella pakosarjan laipalla kun sellasen tilaa joltain? Siis itsellänihän ei ole mitään käsitystä näistä hinnoista kun en ole mistään löytänyt edes myytävänä näitä.
Ja paljonko näistä turbopakosarjoista yleensä pyydetään kun käytettynä myydään?se maksaa n. 10 € jos kelpaa mustasta tehty, rosterinen hieman kalliimpi... ainakin täältä niitä saa, kun soittaa ja tilaa tarvitsemansa, ei niitä tuolla nettisivulla ole mainittu, mutta yhteystiedot löytyy kuitenkin linkista http://www.virtalaracing.com/etusivu
sitten ne kannen ja pakosarjan väliset laipat pitää melkein teettää jossain pajalla, jos ei satu merkkifoorumilla kukaan kauppaamaan valmiita, ei nekään kauhean kalliita ole...

Kun nyt ollaan vielä vasta kaiken suunnittelu vaiheessa kun kesällä olis tarkotus ruveta autoa laittamaan ja nyt suunnittelen että mihin opiskelijan varat riittää ja sillä täällä nyt kyselin näistä hinnoista.
