turbo kiire!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rintteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 23.09.2009 16:10
Paikkakunta: etelä-savo

turbo kiire!

Viesti Kirjoittaja rintteri »

mikä turbo on kiinni sprinter 312 2.9l?kattelin tuossa turbon välyksiä niin poikittaista välystä oli noin 2mm pitkittäistä ei yhtään.oisko tuo turbo tullu tiessä päähän?
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

Poikittaista saa ja pitää vähän ollakin, pitkittäistä ei saa olla yhtään. eiköhän tuo ole kunnossa.
rintteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 23.09.2009 16:10
Paikkakunta: etelä-savo

Viesti Kirjoittaja rintteri »

korjaamo kirjoitti:Poikittaista saa ja pitää vähän ollakin, pitkittäistä ei saa olla yhtään. eiköhän tuo ole kunnossa.





paljohan nuo turbot kestää ajaa suunilleen nyt rintterillä on ajettu 40000 ?

oljyy tuo turbo ei näytä työntävän,varmaa sillä turbolla vielä ajellee...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olisko garret GT20 tai GT25.

Parempi se on kuitenkin kaivaa esille kun se on niin arvailua.

KL:stä sai joskus halvalla korvausahtimia.

Ahtimen kesto riippuu pakopaineesta sekä öljynlämpötilasta. Nuo taas siitä onko viritetty ja miten raskas ja ennen kaikkea säälimätön on kaasujalka ja kuorma. Ehkä vähän ilmansuodattimestakin.


Niin joo, anna olla ja ajale kunnes se alkaa ääntelemään. Kuten tuossa kirjoitettiin, välystä saa olla...kunhan siivet ei ole ottaneet pesiin kiinni.
Lisää tietoa: www.skg.fi
rintteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 23.09.2009 16:10
Paikkakunta: etelä-savo

Viesti Kirjoittaja rintteri »

veskola kirjoitti:Olisko garret GT20 tai GT25.

Parempi se on kuitenkin kaivaa esille kun se on niin arvailua.

KL:stä sai joskus halvalla korvausahtimia.

Ahtimen kesto riippuu pakopaineesta sekä öljynlämpötilasta. Nuo taas siitä onko viritetty ja miten raskas ja ennen kaikkea säälimätön on kaasujalka ja kuorma. Ehkä vähän ilmansuodattimestakin.


Niin joo, anna olla ja ajale kunnes se alkaa ääntelemään. Kuten tuossa kirjoitettiin, välystä saa olla...kunhan siivet ei ole ottaneet pesiin kiinni.



paljon näissä vakiona pitäs paineet olla?kun tuossa mittailtiin oli 0,4 ?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No 0,85 bar aika tarkka arvaus...en mitannut vakiolla.

jos on alle 0,6 tai 0,7 niin vikaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
rintteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 23.09.2009 16:10
Paikkakunta: etelä-savo

Viesti Kirjoittaja rintteri »

veskola kirjoitti:No 0,85 bar aika tarkka arvaus...en mitannut vakiolla.

jos on alle 0,6 tai 0,7 niin vikaa...


joo kateltiin tuota turboo tarkemmin niin imu puolelta heiluu sen verran että otta jo kiinni,käynissä ollessa näyttäs että ei vielä ota kiinni, mut tuntuu vähän väljää olevan joka suuntaan.tilasin tuossa jo yhen käytetyn turbon tilalle.mistähän sais tuohon uuden turbon laipan tiivisteen?pitää varmaan samalla purkaa cooleri ja putket irti ja putsailla.millä kannattais cooleri putsata.?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

En ole käyttänyt tiivistettä siinä laipassa ja hyvin toimii.
Lisää tietoa: www.skg.fi
rintteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 23.09.2009 16:10
Paikkakunta: etelä-savo

Viesti Kirjoittaja rintteri »

veskola kirjoitti:En ole käyttänyt tiivistettä siinä laipassa ja hyvin toimii.







soittelin tuossa mersulle niin sanovat että turbon ja pakosarjan välissä ei oo tiivistettä,eikä pakoputken ja turbon välissä.
Vastaa Viestiin