W201 2.0 kaasari. koneessa vikaa mutta mitä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pierburg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 30.01.2009 14:46
Paikkakunta: Heinola

W201 2.0 kaasari. koneessa vikaa mutta mitä?

Viesti Kirjoittaja pierburg »

osaakohan joku kertoa että mistä kannattaisi aloittaa kun omistan tollaisen 190 mersun 2litraisella kaasari koneella.

autolla ajettu 178tkm ja auto on kaikinpuolin huippu kunnossa.(projekti osiossa esitelty)
ogelma on että kone syö tosi paljon öljyä. auto on kyllä vanha mutta tosi vähän ajettu ja kone pelaa kuin uusi. moottoria ei tarvi sahata käyntiin ja käy tosi tasaisesti eikä pidä mitään ylimääräistä ääntä.

öljyä kuitenkin menee reilusti, 300km matkalla litran verran. auto savuttaa hieman että öljy ei katoa vuotamalla vaan palamalla.
onko näissä jotain tyyppi vikoja?
mistä kannattaisi aloittaa kun ei pitäisi vielä noin pienillä kilsoilla moottorin hajota.

öljyt ja vedet ei ole sekoittuneet, moottori ei huohota mitenkään tavallista enemmän joten näillä voi jo jotain vikoja sulkea pois.

kesäksi pitäis ajoon saada joten hyvät neuvot ovat tarpeen.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Mieleen ei tule kyllä kuin venttiilinvarrentiivisteet tai männänrenkaat jotka kuluneet.
Jos kilometrit pitää paikkansa niin ei ainakaan luulisi männänrenkaat vielä olevan lopussa. Tietysti jos auto seisonut kauan niin voihan ne renkaat juuttua kiinni ja venttiilinvarrentiivisteet kovettua.

Nämä nyt omia näkemyksiä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Venttiilinvarren kumeille ääni täältäkin. Ne eivät varsin pidä seisottamisesta. Paljonko tämä runsas öljynsyönti tarkkaan ottaen on -- litra tuhannella kilometrillä, kaksi sadalla vai kannullinen matkalla lähimarketiin? Litra tuhannella on ainakin vielä ihan hyväksyttävissä.

Noilla kilometreillä ja muilla oireilla ei uskoisi, että itse moottorissa on vikaa.

E: joo anteeksi, en tosiaan hoksannut että lukihan se kulutus siellä. Mai bääd. On kyllä melkoinen kulutus, luulisi savuttavankin ns. lievää enemmän.
Viimeksi muokannut Aku P, Pe 12.03.2010 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W201 2.0 kaasari. koneessa vikaa mutta mitä?

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

pierburg kirjoitti:öljyä kuitenkin menee reilusti, 300km matkalla litran verran. auto savuttaa hieman että öljy ei katoa vuotamalla vaan palamalla.
Tuollasta määrää se siellä kirjotteli. Aika paljon tuntuu menevän ja jos vielä kaikki savuna ilmaan.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Venttiilivarren kumit kovettuneet tai jopa nousseet ylös paikoiltaan. Jos ei kerran huohota pahemmin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Missä tasossa pidät öljyn pinnan?

Jotkut laittavat liikaa reilusti ja valittavat öljyn syönnistä ja stefojen huonosta laadusta
pierburg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 30.01.2009 14:46
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja pierburg »

itse mietin myös noita kumeja mutta ajattelin että parempi kysyä neuvoja ennen kuin alkaa toimenpiteisiin.

öljyn pinta on pidetty siinä kohdassa missä tikussa on yläviiva.(ohjeen mukaisesti)

kilsat pitää paikkansa melko varmasti sillä tämä auto on ostettu vanhalta mieheltä joka oli myös auton ensimmäinen omistaja.

minkäslainen homma toi kumien vaihto on tohon mersuun?

mitä kannattaa ottaa huomioon ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?

tarviiko kannen pultit vaihtaa?

olen opeliin tehnyt kyseisen remontin ja siihen ei ollut ainakaan paha homma. tosin venttiilikoneisto on ihan erilainen.

osaako joku kertoa että jos kannen joutuu ottamaan pois niin kannattaako siitä ottaa samalla siivu pois koneistuksessa? onko mitään hyötyä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Äläs ota kantta turhaan pois.
Itse olen tehnyt joko paine ilma sylinteriin tulppa adapterilla tai narua tulpan reiästä ja pyöräyttää yläkuoloa kohti.
Keinuvipu akseli pois ja koeta rakentaa vipua että saat helposti lukot auki venttiilijousi kupeista ja laita sitten laadukkaat kumit eikä halpoja.
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

voikohan oikeesti mennä 300km matkalla litra ohjureista läpi.mun mielestä ei mene vaikkei kummeja olisi ollenkaan.kansipahvia epäilen minä
pierburg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 30.01.2009 14:46
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja pierburg »

osaako joku sanoa minkälainen adapteri tohon tulpanreikään pitää tehdä jos haluaa paineilmaa sinne sylinteriin laittaa kumien vaihdon yhteydessä?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

harry267 kirjoitti:voikohan oikeesti mennä 300km matkalla litra ohjureista läpi.mun mielestä ei mene vaikkei kummeja olisi ollenkaan.kansipahvia epäilen minä
Luulisi sitten vuodon olevan siksi iso, että joko kerää painetta jäähdytykseen tai sit savuttaa sinistä melko lailla :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

harry267 kirjoitti:voikohan oikeesti mennä 300km matkalla litra ohjureista läpi.mun mielestä ei mene vaikkei kummeja olisi ollenkaan.kansipahvia epäilen minä
vanhana sierra miehenä muistan että huonojen ohjurikumien läpi voi mennä uskomattomasti öljyä läpi :lol:

ite tein sen liittimen tulpan reikään sillain että vasaralla eka posliini rikki tulpasta, piti tieten porata reikä läpi ,jos muistan oikein... sit vaan hitsillä p. ilma. pistoliitin kiinni. voi myös tehä kierteen jos ei ole hitsiä...
Vastaa Viestiin