W201 2.0 kaasari. koneessa vikaa mutta mitä?
W201 2.0 kaasari. koneessa vikaa mutta mitä?
osaakohan joku kertoa että mistä kannattaisi aloittaa kun omistan tollaisen 190 mersun 2litraisella kaasari koneella.
autolla ajettu 178tkm ja auto on kaikinpuolin huippu kunnossa.(projekti osiossa esitelty)
ogelma on että kone syö tosi paljon öljyä. auto on kyllä vanha mutta tosi vähän ajettu ja kone pelaa kuin uusi. moottoria ei tarvi sahata käyntiin ja käy tosi tasaisesti eikä pidä mitään ylimääräistä ääntä.
öljyä kuitenkin menee reilusti, 300km matkalla litran verran. auto savuttaa hieman että öljy ei katoa vuotamalla vaan palamalla.
onko näissä jotain tyyppi vikoja?
mistä kannattaisi aloittaa kun ei pitäisi vielä noin pienillä kilsoilla moottorin hajota.
öljyt ja vedet ei ole sekoittuneet, moottori ei huohota mitenkään tavallista enemmän joten näillä voi jo jotain vikoja sulkea pois.
kesäksi pitäis ajoon saada joten hyvät neuvot ovat tarpeen.
autolla ajettu 178tkm ja auto on kaikinpuolin huippu kunnossa.(projekti osiossa esitelty)
ogelma on että kone syö tosi paljon öljyä. auto on kyllä vanha mutta tosi vähän ajettu ja kone pelaa kuin uusi. moottoria ei tarvi sahata käyntiin ja käy tosi tasaisesti eikä pidä mitään ylimääräistä ääntä.
öljyä kuitenkin menee reilusti, 300km matkalla litran verran. auto savuttaa hieman että öljy ei katoa vuotamalla vaan palamalla.
onko näissä jotain tyyppi vikoja?
mistä kannattaisi aloittaa kun ei pitäisi vielä noin pienillä kilsoilla moottorin hajota.
öljyt ja vedet ei ole sekoittuneet, moottori ei huohota mitenkään tavallista enemmän joten näillä voi jo jotain vikoja sulkea pois.
kesäksi pitäis ajoon saada joten hyvät neuvot ovat tarpeen.
Mieleen ei tule kyllä kuin venttiilinvarrentiivisteet tai männänrenkaat jotka kuluneet.
Jos kilometrit pitää paikkansa niin ei ainakaan luulisi männänrenkaat vielä olevan lopussa. Tietysti jos auto seisonut kauan niin voihan ne renkaat juuttua kiinni ja venttiilinvarrentiivisteet kovettua.
Nämä nyt omia näkemyksiä.
Jos kilometrit pitää paikkansa niin ei ainakaan luulisi männänrenkaat vielä olevan lopussa. Tietysti jos auto seisonut kauan niin voihan ne renkaat juuttua kiinni ja venttiilinvarrentiivisteet kovettua.
Nämä nyt omia näkemyksiä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Venttiilinvarren kumeille ääni täältäkin. Ne eivät varsin pidä seisottamisesta. Paljonko tämä runsas öljynsyönti tarkkaan ottaen on -- litra tuhannella kilometrillä, kaksi sadalla vai kannullinen matkalla lähimarketiin? Litra tuhannella on ainakin vielä ihan hyväksyttävissä.
Noilla kilometreillä ja muilla oireilla ei uskoisi, että itse moottorissa on vikaa.
E: joo anteeksi, en tosiaan hoksannut että lukihan se kulutus siellä. Mai bääd. On kyllä melkoinen kulutus, luulisi savuttavankin ns. lievää enemmän.
Noilla kilometreillä ja muilla oireilla ei uskoisi, että itse moottorissa on vikaa.
E: joo anteeksi, en tosiaan hoksannut että lukihan se kulutus siellä. Mai bääd. On kyllä melkoinen kulutus, luulisi savuttavankin ns. lievää enemmän.
Viimeksi muokannut Aku P, Pe 12.03.2010 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: W201 2.0 kaasari. koneessa vikaa mutta mitä?
Tuollasta määrää se siellä kirjotteli. Aika paljon tuntuu menevän ja jos vielä kaikki savuna ilmaan.pierburg kirjoitti:öljyä kuitenkin menee reilusti, 300km matkalla litran verran. auto savuttaa hieman että öljy ei katoa vuotamalla vaan palamalla.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
itse mietin myös noita kumeja mutta ajattelin että parempi kysyä neuvoja ennen kuin alkaa toimenpiteisiin.
öljyn pinta on pidetty siinä kohdassa missä tikussa on yläviiva.(ohjeen mukaisesti)
kilsat pitää paikkansa melko varmasti sillä tämä auto on ostettu vanhalta mieheltä joka oli myös auton ensimmäinen omistaja.
minkäslainen homma toi kumien vaihto on tohon mersuun?
mitä kannattaa ottaa huomioon ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
tarviiko kannen pultit vaihtaa?
olen opeliin tehnyt kyseisen remontin ja siihen ei ollut ainakaan paha homma. tosin venttiilikoneisto on ihan erilainen.
osaako joku kertoa että jos kannen joutuu ottamaan pois niin kannattaako siitä ottaa samalla siivu pois koneistuksessa? onko mitään hyötyä?
öljyn pinta on pidetty siinä kohdassa missä tikussa on yläviiva.(ohjeen mukaisesti)
kilsat pitää paikkansa melko varmasti sillä tämä auto on ostettu vanhalta mieheltä joka oli myös auton ensimmäinen omistaja.
minkäslainen homma toi kumien vaihto on tohon mersuun?
mitä kannattaa ottaa huomioon ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
tarviiko kannen pultit vaihtaa?
olen opeliin tehnyt kyseisen remontin ja siihen ei ollut ainakaan paha homma. tosin venttiilikoneisto on ihan erilainen.
osaako joku kertoa että jos kannen joutuu ottamaan pois niin kannattaako siitä ottaa samalla siivu pois koneistuksessa? onko mitään hyötyä?
Luulisi sitten vuodon olevan siksi iso, että joko kerää painetta jäähdytykseen tai sit savuttaa sinistä melko laillaharry267 kirjoitti:voikohan oikeesti mennä 300km matkalla litra ohjureista läpi.mun mielestä ei mene vaikkei kummeja olisi ollenkaan.kansipahvia epäilen minä

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
vanhana sierra miehenä muistan että huonojen ohjurikumien läpi voi mennä uskomattomasti öljyä läpiharry267 kirjoitti:voikohan oikeesti mennä 300km matkalla litra ohjureista läpi.mun mielestä ei mene vaikkei kummeja olisi ollenkaan.kansipahvia epäilen minä

ite tein sen liittimen tulpan reikään sillain että vasaralla eka posliini rikki tulpasta, piti tieten porata reikä läpi ,jos muistan oikein... sit vaan hitsillä p. ilma. pistoliitin kiinni. voi myös tehä kierteen jos ei ole hitsiä...