W124 JOUSET

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

W124 JOUSET

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Millaset jouset kannatas laittaa? ku yx jousi on löystyny niin et rengas koskee lokariin mutkissa. Siinä on vähän normaalia matalampi alusta enkä tiedä et mikä se on...
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Riippuu minkälaista alustaa olet hakemassa, originaalia vai madallettua/sporttisempaa. Originaalit valmistenumeron perusteella KL:stä tai merkkiliikkeestä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

w124 jouset...

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

UPPIA!

No varmaankin vähän madaltavampaa kuin vakio... Vakio on kuitenkin tosi korkea!

Toi korkeus on mun mielestä just hyvä mikä siinä nyt on..
(Komeen näkönen ja tosi hyvä ajaa..)

vieläkö tietäis mistä löytäis oikeanlaiset jouset/jousen siihen..niin olisin hyvin tyytyväinen. :)
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

jousissa vikkaa

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Löysin noista jousista sellaiset numerosarjat kuin:
319 40 1
Mitähän nuo numerosarjat tarkoittaa?
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos ostamasi jousi sarja on liian korkea tai matala niin voithan passata sitä kumikorkeus sarjalla jos nyt etu jousiin niitä sai.Takasiin ainakin saa.
Avatar
nikulas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 18.05.2009 22:54
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja nikulas »

Itsellä vähän sama ongelma, että toinen etukulma turhan matalalla. Muuten hyvä alusta (hieman madallettu), tosin perse hieman korkeammalla kuin keula mistä en pidä. Madalluksen määrästä ei tietoa joten jos joku osaisi sanoa mitkä jouset madaltaisi sillain sopivasti ettei eturenkaat sentään raapisi kaaria niin kuin nyt. Koko satsi siis menossa vaihtoon.
w201 1.8E '91
w201 2.6 sportline '87 osaraato
w124 250 D '90
w124 300 TE 24v '91 osaraato
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

319 40 1
300D vakio etujousi, jos autossa on automaatti, ilmastointi ym. varusteita saattaa tarvita jäykemmän.
Joku lienee leikellyt jousista pätkät pois jos auto on matala noilla...
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Jouset

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Vehosta Saat aivan sellaiset jouse kuin siihen alustanumeron perusteella kuuluu. Mutta se eii välttämättä nosta sitä yhtään
Minulle kävi ainakin näin. Mutta paksummat kumit jousen yläpäähän niin nousee ihan sopivasti Eikä maksa paljon. j.s.lehti .
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

jousenkumet

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Mistähän sen näkee, että mitkä jousenkumet siellä on? Vai onkohan sielä ollenkaan? :roll: Pitääkö jouset ottaa irti, jotta näkee mitkä jousenkumit sielä on?

Danke
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: jousenkumet

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

tähtipirssi kirjoitti:Mistähän sen näkee, että mitkä jousenkumet siellä on? Vai onkohan sielä ollenkaan? :roll: Pitääkö jouset ottaa irti, jotta näkee mitkä jousenkumit sielä on?

Danke
Ei tarvi irrottaa, auto ylös ja kattoo sinne jousen yläpäähän nii kumeja. Niissä on sellaset näppylät, jotka kertoo mitkä kumit kyseessä.
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

kolmesta vakiokuntoisesta tullut tsekattua vaihdon yhteydessä - ollut 2 nystyä. (ei Sportline)
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

jooo

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Ei tullu kassottua mikkä jousenkumit sielä oli... mutta tilasin kolmoset ja neloset kumit!! melkeen karkkipussin hinnalla kun sai! :twisted: :twisted: :twisted:
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Nii, niiden nystyjen määrähän tulee auton varustelun mukaan. Jossain on olemassa sellanen pisteytystaulukko, minkä perusteella saa oikean nystymäärän omaan autoonsa. Eessä ja takana voi olla eri määrä nystyjä. Pisteytykseen vaikuttaa mm. ilmastointi, kattoluukku, ym. varusteet.

Mut jos nyt lähtis siitä, että kattoo mitkä kumit siellä on ja nostaa sitte ylöspäin esim. yhden nystyrän verran, tai kaks. Tais olla jotain 10 mm luokkaa se yks nystyrä korkeudessa, vai muistinkos väärin?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

vanteissa vikaa

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Vanteet on kuulemma niin levittävät että raapii...
Et:stä ei tietoa.. palttiarallaa kakskymmentä! (Pitää varmaan laittaa myyntiin..) Hapettuneetkin ne on ja AMIL-merkkiset ja MADE IN BELGIUM niissä lukkee!

:twisted:

Kesävanteilla ei kyllä raapinu...
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Sami H. kirjoitti: Mut jos nyt lähtis siitä, että kattoo mitkä kumit siellä on ja nostaa sitte ylöspäin esim. yhden nystyrän verran, tai kaks. Tais olla jotain 10 mm luokkaa se yks nystyrä korkeudessa, vai muistinkos väärin?
1-kumi = 9mm
2-kumi = 14mm
3-kumi = 18mm
4-kumi = 22mm

Näin ne muistaakseni oli, kun vehon kaveri ne mulle luetteli.. ainaki aika lähelle noin! :D
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Nii siis näähän on kai niitä kumien paksuuksia ja kun kumit on suunnilleen puolivälissä tukivartta, on korotus siis tuplaten tuo paksuuksien erotus, eli 1->2 n. 10 mm, 2->3 n. 8 mm, 3->4 n. 8 mm. Eikös se tällee ollu? Eli n. 10 mm / nystyrä nousee maavara (tai laskee).
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

kumi

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Justhan nii! Eli jos kumi esmers. nousee 10mm ni lokasuojasta renkaaseen väli nousee n. 20mm.
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Re: vanteissa vikaa

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

tähtipirssi kirjoitti:Vanteet on kuulemma niin levittävät että raapii...
Et:stä ei tietoa.. palttiarallaa kakskymmentä! (Pitää varmaan laittaa myyntiin..) Hapettuneetkin ne on ja AMIL-merkkiset ja MADE IN BELGIUM niissä lukkee!

:twisted:

Kesävanteilla ei kyllä raapinu...
Mitä ihmettä, onko jollain muullakin samalaiset kummallisuudet alla, kun mulla? Jotkut Ihme Amil- vanteet mullakin, 7x15, ET20. Googlella ei löydy mitään tietoa.
Onko joutunu vingutteleen etujarrusatulasta pienen siivun pois? Itse jouduin, senverran suuri halkasija kiinnityspinnassa, että ei olisi pyörinyt muuten.

Tommoset:
http://koti.mbnet.fi/whaeva/W201.jpg
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

Re: vanteissa vikaa

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Ei ole samanlaiset... En oo joutunu leikkelemään etujarrusatuloita.

Mutta jyrkässä mutkassa kun kääntää rattia niin renkaat raapii lokasuojia varsinkin jos on porukkaa vähänkään kyydissä. :(

Tai ainakin toiselta puolelta.. OIKEALTA
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Vastaa Viestiin