W124 JOUSET
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
W124 JOUSET
Millaset jouset kannatas laittaa? ku yx jousi on löystyny niin et rengas koskee lokariin mutkissa. Siinä on vähän normaalia matalampi alusta enkä tiedä et mikä se on...
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Riippuu minkälaista alustaa olet hakemassa, originaalia vai madallettua/sporttisempaa. Originaalit valmistenumeron perusteella KL:stä tai merkkiliikkeestä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
w124 jouset...
UPPIA!
No varmaankin vähän madaltavampaa kuin vakio... Vakio on kuitenkin tosi korkea!
Toi korkeus on mun mielestä just hyvä mikä siinä nyt on..
(Komeen näkönen ja tosi hyvä ajaa..)
vieläkö tietäis mistä löytäis oikeanlaiset jouset/jousen siihen..niin olisin hyvin tyytyväinen.
No varmaankin vähän madaltavampaa kuin vakio... Vakio on kuitenkin tosi korkea!
Toi korkeus on mun mielestä just hyvä mikä siinä nyt on..
(Komeen näkönen ja tosi hyvä ajaa..)
vieläkö tietäis mistä löytäis oikeanlaiset jouset/jousen siihen..niin olisin hyvin tyytyväinen.

M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
jousissa vikkaa
Löysin noista jousista sellaiset numerosarjat kuin:
319 40 1
Mitähän nuo numerosarjat tarkoittaa?
319 40 1
Mitähän nuo numerosarjat tarkoittaa?
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Itsellä vähän sama ongelma, että toinen etukulma turhan matalalla. Muuten hyvä alusta (hieman madallettu), tosin perse hieman korkeammalla kuin keula mistä en pidä. Madalluksen määrästä ei tietoa joten jos joku osaisi sanoa mitkä jouset madaltaisi sillain sopivasti ettei eturenkaat sentään raapisi kaaria niin kuin nyt. Koko satsi siis menossa vaihtoon.
w201 1.8E '91
w201 2.6 sportline '87 osaraato
w124 250 D '90
w124 300 TE 24v '91 osaraato
w201 2.6 sportline '87 osaraato
w124 250 D '90
w124 300 TE 24v '91 osaraato
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Jouset
Vehosta Saat aivan sellaiset jouse kuin siihen alustanumeron perusteella kuuluu. Mutta se eii välttämättä nosta sitä yhtään
Minulle kävi ainakin näin. Mutta paksummat kumit jousen yläpäähän niin nousee ihan sopivasti Eikä maksa paljon. j.s.lehti .
Minulle kävi ainakin näin. Mutta paksummat kumit jousen yläpäähän niin nousee ihan sopivasti Eikä maksa paljon. j.s.lehti .
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
jousenkumet
Mistähän sen näkee, että mitkä jousenkumet siellä on? Vai onkohan sielä ollenkaan?
Pitääkö jouset ottaa irti, jotta näkee mitkä jousenkumit sielä on?
Danke

Danke
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Re: jousenkumet
Ei tarvi irrottaa, auto ylös ja kattoo sinne jousen yläpäähän nii kumeja. Niissä on sellaset näppylät, jotka kertoo mitkä kumit kyseessä.tähtipirssi kirjoitti:Mistähän sen näkee, että mitkä jousenkumet siellä on? Vai onkohan sielä ollenkaan?Pitääkö jouset ottaa irti, jotta näkee mitkä jousenkumit sielä on?
Danke
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
jooo
Ei tullu kassottua mikkä jousenkumit sielä oli... mutta tilasin kolmoset ja neloset kumit!! melkeen karkkipussin hinnalla kun sai!




M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Nii, niiden nystyjen määrähän tulee auton varustelun mukaan. Jossain on olemassa sellanen pisteytystaulukko, minkä perusteella saa oikean nystymäärän omaan autoonsa. Eessä ja takana voi olla eri määrä nystyjä. Pisteytykseen vaikuttaa mm. ilmastointi, kattoluukku, ym. varusteet.
Mut jos nyt lähtis siitä, että kattoo mitkä kumit siellä on ja nostaa sitte ylöspäin esim. yhden nystyrän verran, tai kaks. Tais olla jotain 10 mm luokkaa se yks nystyrä korkeudessa, vai muistinkos väärin?
Mut jos nyt lähtis siitä, että kattoo mitkä kumit siellä on ja nostaa sitte ylöspäin esim. yhden nystyrän verran, tai kaks. Tais olla jotain 10 mm luokkaa se yks nystyrä korkeudessa, vai muistinkos väärin?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
vanteissa vikaa
Vanteet on kuulemma niin levittävät että raapii...
Et:stä ei tietoa.. palttiarallaa kakskymmentä! (Pitää varmaan laittaa myyntiin..) Hapettuneetkin ne on ja AMIL-merkkiset ja MADE IN BELGIUM niissä lukkee!

Kesävanteilla ei kyllä raapinu...
Et:stä ei tietoa.. palttiarallaa kakskymmentä! (Pitää varmaan laittaa myyntiin..) Hapettuneetkin ne on ja AMIL-merkkiset ja MADE IN BELGIUM niissä lukkee!

Kesävanteilla ei kyllä raapinu...
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
1-kumi = 9mmSami H. kirjoitti: Mut jos nyt lähtis siitä, että kattoo mitkä kumit siellä on ja nostaa sitte ylöspäin esim. yhden nystyrän verran, tai kaks. Tais olla jotain 10 mm luokkaa se yks nystyrä korkeudessa, vai muistinkos väärin?
2-kumi = 14mm
3-kumi = 18mm
4-kumi = 22mm
Näin ne muistaakseni oli, kun vehon kaveri ne mulle luetteli.. ainaki aika lähelle noin!

w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Nii siis näähän on kai niitä kumien paksuuksia ja kun kumit on suunnilleen puolivälissä tukivartta, on korotus siis tuplaten tuo paksuuksien erotus, eli 1->2 n. 10 mm, 2->3 n. 8 mm, 3->4 n. 8 mm. Eikös se tällee ollu? Eli n. 10 mm / nystyrä nousee maavara (tai laskee).
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
kumi
Justhan nii! Eli jos kumi esmers. nousee 10mm ni lokasuojasta renkaaseen väli nousee n. 20mm.
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Re: vanteissa vikaa
Mitä ihmettä, onko jollain muullakin samalaiset kummallisuudet alla, kun mulla? Jotkut Ihme Amil- vanteet mullakin, 7x15, ET20. Googlella ei löydy mitään tietoa.tähtipirssi kirjoitti:Vanteet on kuulemma niin levittävät että raapii...
Et:stä ei tietoa.. palttiarallaa kakskymmentä! (Pitää varmaan laittaa myyntiin..) Hapettuneetkin ne on ja AMIL-merkkiset ja MADE IN BELGIUM niissä lukkee!
Kesävanteilla ei kyllä raapinu...
Onko joutunu vingutteleen etujarrusatulasta pienen siivun pois? Itse jouduin, senverran suuri halkasija kiinnityspinnassa, että ei olisi pyörinyt muuten.
Tommoset:
http://koti.mbnet.fi/whaeva/W201.jpg
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
Re: vanteissa vikaa
Ei ole samanlaiset... En oo joutunu leikkelemään etujarrusatuloita.
Mutta jyrkässä mutkassa kun kääntää rattia niin renkaat raapii lokasuojia varsinkin jos on porukkaa vähänkään kyydissä.
Tai ainakin toiselta puolelta.. OIKEALTA
Mutta jyrkässä mutkassa kun kääntää rattia niin renkaat raapii lokasuojia varsinkin jos on porukkaa vähänkään kyydissä.

Tai ainakin toiselta puolelta.. OIKEALTA
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"