manuaalilootat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kantri64
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 13.01.2010 12:25
Paikkakunta: hamina

manuaalilootat

Viesti Kirjoittaja kantri64 »

Kun ei ole tietämystä johtotähden manuaalivaihteistoista niin tällaista kyselen. Nyt on 200D ja jatkeena 4v, liikuttavat -86 w124:sta. Onko olemassa 5 vaihteinen loota, joka käy heittämällä tilalle. Onko kokemuksia projektista ja siitä saavutettavista hyödyistä?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos vaan samasta korimallista, niin pitäis käydä loota, kun loota.

4 ja 5 vaihteisissa oli jotakin eroja kytkin akselin pituuksissa. en oo joutunu pelaan sen asian kanssa, niin en tarkalleen tiedä, mitä se pitää sisällään, mutta joku viisaampi kertoo sen kohta. jotakin kardaania joutu vaihtaan ja sen sellasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: manuaalilootat

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

kantri64 kirjoitti:Kun ei ole tietämystä johtotähden manuaalivaihteistoista niin tällaista kyselen. Nyt on 200D ja jatkeena 4v, liikuttavat -86 w124:sta. Onko olemassa 5 vaihteinen loota, joka käy heittämällä tilalle. Onko kokemuksia projektista ja siitä saavutettavista hyödyistä?
5- vaihteisia löytyy ja käy "heittäen" paikalle. Kytkinakselikin on samanikäisessä samanlainen. 5-lovinen on noin 40 mm pitempi niin vaatii lyhyemmän kartaanin(etuosan).

Mitään hyötyä tuosta vaihdosta ei oo, päivastoin haittaa, jos ei vaihda samalla tiheämpää perää.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

omassa -87 vuoden kakssatasessa nelosella mentäessä 100km/h moottori ainakin huusi kuin hyeena. eli en näe syytä miksi pitäisi perää vaihtaa jos vaihteet loppuu kesken. itselläkin oli tuo swappi mielessä mutta kohtalo toisin määräsi :roll:
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

voiman siirto

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Moro näissä kysymyksissä tietenkin tulee kysymykseen se mosa ja tehot jotka tuota vaihteisto/perä yhdistelmää pyöritää jos vähän hummia ja vääntöä niin tiuhempi välitys ja paljon vaihteita niin pärjää.mutta jos on teholoita niin harvempikin välitys ja vähemmän vaihteita käy ja matka etenee rivakasti :roll:
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Vastaa Viestiin