W123D ei sammu
W123D ei sammu
W123 240D ei sammu avaimesta, vaan jää hyrskyttämään. Kaikki liitokset näyttää olevan ehjiä, valojen korkeudensäätö toimii, jarrut toimii, alipainepumpun iso letku on öljytön. Kun avaimen kääntää 0-asentoon, niin stop-vipu kyllä painuu alaspäin, muttei ihan pohjaan, kädellä kun auttaa millin pari niin sitten sammuu.
Onko se nyt sitten tuo sammutin"kello" mikä on rikki?
Onko se nyt sitten tuo sammutin"kello" mikä on rikki?
Re: W123D ei sammu
Luultavimmatusti vika on siinä,koska tarkistustesi mukaan kaikki muuten toimii. ... Siis auttaako kaasun painaminen sammumiseen?pstot kirjoitti:W123 240D ei sammu avaimesta, vaan jää hyrskyttämään. Kaikki liitokset näyttää olevan ehjiä, valojen korkeudensäätö toimii, jarrut toimii, alipainepumpun iso letku on öljytön. Kun avaimen kääntää 0-asentoon, niin stop-vipu kyllä painuu alaspäin, muttei ihan pohjaan, kädellä kun auttaa millin pari niin sitten sammuu.
Onko se nyt sitten tuo sammutin"kello" mikä on rikki?
Ei sekään tietystikään kerro vuotopaikkaa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Joo, kun auto on juuri sammunut ja vipu on alhaalla, niin nappaamalla sen sammutinkellon alipaineletkun irti vipu ponnahtaa ylös ja kun pistää letkun takaisin niin se vipu painuu alas (virta-avain siis 0-asennossa) . Eli systeemissä on vielä alipainetta.
Tavallaan vaan en sitä ymmärrä että jos se sammutinkalvo on rikki niin pitäisikö silloin tuon stop-vivun virta-avaimesta sammutettaessa liikkua lainkaan? Kun nyt se liikkuu, mutta ei ihan alas asti.
Tavallaan vaan en sitä ymmärrä että jos se sammutinkalvo on rikki niin pitäisikö silloin tuon stop-vivun virta-avaimesta sammutettaessa liikkua lainkaan? Kun nyt se liikkuu, mutta ei ihan alas asti.
Sammutinvipuhan on jousikuormitteinen,eli mitä alemmas se painuu,sitä enempi vaaditaan alipainetta.Eli jos tyhjäkäynnin alipaineella vipu just pysyy tossa asennossa,niin vuoto kumoaa alipaineen.Kalvossa kun repeämä tulee suuremmaksi,vipu ei enää menekään niin alas jne... Senpätakia kysyin sitä kierrosten nostamista sammutusasennossa,jos sitten sammuu kun alipaine tulee tyhjäkäyntiä suuremmaksi.pstot kirjoitti:Joo, kun auto on juuri sammunut ja vipu on alhaalla, niin nappaamalla sen sammutinkellon alipaineletkun irti vipu ponnahtaa ylös ja kun pistää letkun takaisin niin se vipu painuu alas (virta-avain siis 0-asennossa) . Eli systeemissä on vielä alipainetta.
Tavallaan vaan en sitä ymmärrä että jos se sammutinkalvo on rikki niin pitäisikö silloin tuon stop-vivun virta-avaimesta sammutettaessa liikkua lainkaan? Kun nyt se liikkuu, mutta ei ihan alas asti.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Laitappa erillinen letkunpätkä siihen sammutinkalvon mokkulaan ja imaise.Sammuuko? Ellei,on kalvossa reikä.Jos niin vuoto on jossain muualla.pstot kirjoitti:Juu, se ei auta lainkaan, kun sammuttaa kovemmilta kierroksilta tai painaa kaasua samalla kun kääntää virta-avaimen 0-asentoon.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Moi!
Jompikumpi noista ratkaisee vian!
(KL-varaosat)
Sammutinkalvo, pumpun takana
Tuotenumero: 92
Hinta: 67.00 €
Sammutinkalvo pumpun päällä
Tuotenumero: 8266
Hinta: 25.00 €
Jompikumpi noista ratkaisee vian!
(KL-varaosat)
Sammutinkalvo, pumpun takana
Tuotenumero: 92
Hinta: 67.00 €
Sammutinkalvo pumpun päällä
Tuotenumero: 8266
Hinta: 25.00 €
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Joo, kiitoksia. Se sammuttimen alipainekalvo oli tosiaan rikki. Vaihtotyö kesti n. 2 min. Ihme, miten tommosenkin homman tekemistä saa venytettyä ja sammuttelee mieluummin autoa vaihteella pari viikkoa......
Osan hinta tosiaan KL:ssä 25 €, sama Boschin osa Veholla oli 43,85 €.
Boschin osanumero 0 928 400 270.
Osan hinta tosiaan KL:ssä 25 €, sama Boschin osa Veholla oli 43,85 €.
Boschin osanumero 0 928 400 270.