Kysymys mersu tietäjille!
Kysymys mersu tietäjille!
Terve, ajattelin että tämä voisi olla oikea paikka selvitellä asiaa. Eli minulla on kiikarissa tuommoinen 190 mersu vm. 86 mihin on vaihdettu kone 2.0 litrasesta 2.3:seen ja konetta ei ole muutoskatsastettu, mutta kuitenkin mennyt katsastuksesta läpi tuolla uudella koneella! Eli onko aivan kusetushomma vai ovatko koneet todellisuudessa niin samanlaiset että inssi ei sitä huomaisi?
Ja sitten vielä että mitäs tuommoisessa tekniikanvaihdos pelissä kannattaisi ottaa huomioon? Mistä erottaa 2.0 ja 2.3 koneet helposti? onko järkevä tuo 4 vaihteinen laatikko 2.3 kanssa? jos tuon nyt päädyn ostamaan niin mitä muutoksia pitää tehdä jarrut ym jos haluaa uuden koneen katsastaa?
Kiitos vastauksista.
Ja sitten vielä että mitäs tuommoisessa tekniikanvaihdos pelissä kannattaisi ottaa huomioon? Mistä erottaa 2.0 ja 2.3 koneet helposti? onko järkevä tuo 4 vaihteinen laatikko 2.3 kanssa? jos tuon nyt päädyn ostamaan niin mitä muutoksia pitää tehdä jarrut ym jos haluaa uuden koneen katsastaa?
Kiitos vastauksista.
Viimeksi muokannut pimp, Ma 22.03.2010 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Jos ne myllyt on samanlaisia päälle päin niin tuskin huomaa muusta kun motin numeroista jos kehtaavat niitä edes kunnolla tarkastaa.
Liekkö vielä voimassa se 25% pykälä?
Et voi laittaa 25% isomman koneen kun vakio ilman kummosempia muutoksia?
Cossu on sit varmaan eri juttu mut viisampiakin vastauksia varmasti tulee.
Liekkö vielä voimassa se 25% pykälä?
Et voi laittaa 25% isomman koneen kun vakio ilman kummosempia muutoksia?
Cossu on sit varmaan eri juttu mut viisampiakin vastauksia varmasti tulee.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei kukaan huomaa eroa päällepäin. Mulla on 5-vaihteinen omassa 124 kopassa ja kyllä sen myllyn vääntö riittää hyvin vääntää yli vaihdetta.
Kyllähän sillä jonkun verran säästäis bensaa mutta kalleita askeja vain ovat ja käytetyistä ei koskaan tiedä mutta jos 4-riittää ja matka ajoa on vähän niin ei kannata ehkä vaihtaa,ostaa ennemmin sellaisen jossa on valmiina 5-vaihteinen 2.3.
Kyllähän sillä jonkun verran säästäis bensaa mutta kalleita askeja vain ovat ja käytetyistä ei koskaan tiedä mutta jos 4-riittää ja matka ajoa on vähän niin ei kannata ehkä vaihtaa,ostaa ennemmin sellaisen jossa on valmiina 5-vaihteinen 2.3.
erot o nii pieniä et riittää katsastuksess ailmotus tehdystä työstä. eli menee rajojen ali. ja ulkoisesti eroja ei ole, moottorinumerokin alkaa samalla numerolla. Niin ja muutoin teknisesti 2.0 ja 2.3 ei eroa toisistaan kuin lohkon porauksen koossa. kaikki muut osat on samoja.
Viimeksi muokannut Sergey, La 20.03.2010 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ole huoleta sen koneen takia ja onhan se leimattu jo kertaalleen sillä.
Sitä koneen kokoa ei ole merkitty kuin numero sarjalla joka ei ole helpossa paikassa ja inssit ei tuttki sitä ja tehostakaan sitä ei helposti huomaa koska ei ne revittele kauhiasti konttorin pihalla.
Fordeissa joissakin? näki selvään sen litrakoon lohkon kupeesta.
Millaista numerosarjaa se lohko muuten antaa?
(en itse kehtaa tönkää omastani)
Sitä koneen kokoa ei ole merkitty kuin numero sarjalla joka ei ole helpossa paikassa ja inssit ei tuttki sitä ja tehostakaan sitä ei helposti huomaa koska ei ne revittele kauhiasti konttorin pihalla.
Fordeissa joissakin? näki selvään sen litrakoon lohkon kupeesta.
Millaista numerosarjaa se lohko muuten antaa?
(en itse kehtaa tönkää omastani)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
En tiiä voiko tätä nyt verrata mut entinen W123:n oli alunperin 200D ja tilalle heitettiin 240D.
Koneet päälle päin samanlaisia ja mitään ei konttorille ilmotettu eikä sitä kukaan huomannu.
Ja tuskin ketään olis edes kiinnostanu kun tehon nousu oli jotain 6 hevosen verran.
Koneet päälle päin samanlaisia ja mitään ei konttorille ilmotettu eikä sitä kukaan huomannu.
Ja tuskin ketään olis edes kiinnostanu kun tehon nousu oli jotain 6 hevosen verran.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mulla oli samanlainen viritelmä 14 vuotta. Kone 240 ja papereissa lukee 200.Manu300cea24 kirjoitti:En tiiä voiko tätä nyt verrata mut entinen W123:n oli alunperin 200D ja tilalle heitettiin 240D.
Lisäksi mun 123 korinvaihto farkkuun vaihdettiin vaihtokone. Niissä sen luulis olevan vielä tarkempaa.
Eppäilen, ettei tuollaiset muutokset kiinnosta katsastusmiehiä pätkääkään.
Nehän teettäis vaan niille ylimääräistä paperitöitä

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Ja sitten jos ajat kolarin, ja vakuutus yhtiö huomaa että täällä on "väärä" moottori, niin korvauksia on turha kysellä.
muutoskatsastamaton, eli katsastamaton auto. Vakuutus ei korvaakkaan mitään ja poliisi antaa mukavan muistutuksen katsastamattomalla autolla ajosta.
Nimimerkillä sivusta seuranneena kun nissaniin ei ollut muutoskatsastettu isompia vanteita ja sattui peräänajo.
Edit: ei ole väliä oletko oikeasti syyllinen vai et. Jos autosi on katsastamaton niin sinä maksat.
Samaa taktiikkaa vakuutusyhtiöt ja poliisi noudattaa myös ilokaasujen yms. laittomuuksien kanssa.
muutoskatsastamaton, eli katsastamaton auto. Vakuutus ei korvaakkaan mitään ja poliisi antaa mukavan muistutuksen katsastamattomalla autolla ajosta.
Nimimerkillä sivusta seuranneena kun nissaniin ei ollut muutoskatsastettu isompia vanteita ja sattui peräänajo.
Edit: ei ole väliä oletko oikeasti syyllinen vai et. Jos autosi on katsastamaton niin sinä maksat.
Samaa taktiikkaa vakuutusyhtiöt ja poliisi noudattaa myös ilokaasujen yms. laittomuuksien kanssa.
Viimeksi muokannut JeremyH, Su 21.03.2010 01:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ehkä jossakin kuolonkolareissa syynätään koko roska lattiasta kattoon, mutta kokemusteni mukaan normaali kolaressa tutkitaan vaurioalueet, ei muuta. Eli tarkastajaa ei muut asiat kiinnosta ja jos kyseinen tarkastus teetetään autoliikkeessä tai maalaamossa niin siellä ei moottoria katsota.
Jokainenhan sen ymmärtää ettei tarkastajien tai edellämainittua toimintaa harjoittavien aika yksinkertaisesti voi riittää joka romun tutkimiseen vastaavatko ne täysin sitä mitä pitäisi.
Tokihan ne bling bling vanteet eroittuu heti silmään, mutta tosipuheissa he eivät sitä m102 moottorin porausta erota päälleppäin.
Auton ostoon vain jos hinta on kohdallaan.
Jokainenhan sen ymmärtää ettei tarkastajien tai edellämainittua toimintaa harjoittavien aika yksinkertaisesti voi riittää joka romun tutkimiseen vastaavatko ne täysin sitä mitä pitäisi.
Tokihan ne bling bling vanteet eroittuu heti silmään, mutta tosipuheissa he eivät sitä m102 moottorin porausta erota päälleppäin.
Auton ostoon vain jos hinta on kohdallaan.
No tuossa kyseisessä nissani tapauksessa oli kylläkin aivan tavallisen näköiset aluvanteet, mitkä vain sattui olemaan 2" isommat halkaisijaltaan kuin alkuperäiset. Ei todellakaan mitenkään erikoiset.bbow114 kirjoitti:Ehkä jossakin kuolonkolareissa syynätään koko roska lattiasta kattoon, mutta kokemusteni mukaan normaali kolaressa tutkitaan vaurioalueet, ei muuta. Eli tarkastajaa ei muut asiat kiinnosta ja jos kyseinen tarkastus teetetään autoliikkeessä tai maalaamossa niin siellä ei moottoria katsota.
Jokainenhan sen ymmärtää ettei tarkastajien tai edellämainittua toimintaa harjoittavien aika yksinkertaisesti voi riittää joka romun tutkimiseen vastaavatko ne täysin sitä mitä pitäisi.
Tokihan ne bling bling vanteet eroittuu heti silmään, mutta tosipuheissa he eivät sitä m102 moottorin porausta erota päälleppäin.
Auton ostoon vain jos hinta on kohdallaan.
Kyseinen kolari oli pelkkä peltikolari.
Voihan tuollainen konevaihto jäädä tarkastajalta huomaamatta, mutta ainakaan itse en ottaisi riskiä.
Sen verran on saanut ihailla kaverin lunastus-kunnossa olevaa nissania josta hän ei saa mitään.
Ja tulee ne moottori vaihdoksetkin viimeistään silloin esille, jos moottorille pitäisi tehdä jotain vakuutus yhtiön laskuun.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Turha riskeerata
Kyllä myyjän on tehtävä muutoskatsastus. Eli pitää saada valmistajan todistua, että auton tekniikka (jarrut, jouset, päästöt jne) on kyseisen moottorin kanssa yhteensopivat.
Muuten voi tulla kalliiksi, pahimmassa tapauksessa todistusta ei enään saa tai se maksaa enemmän kuin auto. Tässä tapauksessa Volvo 343 jäi katsastamatta.
Kyseinen auto ei ole niin ainutlaatuinen, että on aihetta riskinottamiseen.
Muuten voi tulla kalliiksi, pahimmassa tapauksessa todistusta ei enään saa tai se maksaa enemmän kuin auto. Tässä tapauksessa Volvo 343 jäi katsastamatta.
Kyseinen auto ei ole niin ainutlaatuinen, että on aihetta riskinottamiseen.
Vkuutus yhtiö on kyllä valmis tönkämään vaikka mitä vikaa autostasi jos korvauksia pitää maksaa mutta kaiketi kyseessä ei ole monen tonnin arvoinen tenava että miten sen nyt puntaroi.
Kuoleman tapauksessa kyllä tutkitaan kaikki ja katsastus miehen toimet ko. auton kohdalla.
Mutta kyllähän nettiauto on pullollaan tenavia ja valmiita 2.3 5-vaihteisia
jos arveluttaa se moottori vaihdos ja varsin saman hintaisia kuin katsomasi.
Kuoleman tapauksessa kyllä tutkitaan kaikki ja katsastus miehen toimet ko. auton kohdalla.
Mutta kyllähän nettiauto on pullollaan tenavia ja valmiita 2.3 5-vaihteisia
jos arveluttaa se moottori vaihdos ja varsin saman hintaisia kuin katsomasi.
vakuutusyhtiö korvaa aina oli auto katsastuskuntoinen tai ei kuha yhtiön ehdot täyttyy muuten. Ellei kyseessä ole törkeä tapaus, esim törkeä liikenteen vaarantaminen tai ylinopeus. Sillo vakuutusyhtiö saa oikeuden pestä kätensä asiasta kokonaan.
eikä se koneenvaihtoon näin vanhassa autossa mitää valmistajan todistusta tarvi että voi muutoskatsastaa. riittää varaosaluettelon sivuilta kriittisien osien lista yhtäläisyyksistä.
eikä se koneenvaihtoon näin vanhassa autossa mitää valmistajan todistusta tarvi että voi muutoskatsastaa. riittää varaosaluettelon sivuilta kriittisien osien lista yhtäläisyyksistä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Sen verta ottamatta kantaa noihin vakuutusyhtiö asioihin olen ko kulkineita vertaillut 230e vm89 ja 200e vm92 manuskoina ovat kutakuinkin samoja...tuossa uudemmassa varuste erona,kattoluukku ja takaverho,eli tärkeimmät jarrut jäähdytetyillä levyillä edessä ja sama kallistuksen vakaaja molemmissa....
Tosin ilmeisesti joissakin 200 malleissa on ollut myös etulevyt ei jäähdytettyinä....?Joten jos näin niin ainakin etujarrut menis vaihtoon...
102 konetta ei erota kuin moottorin numerosta ja tuota ei ainakaan meikäläisen kohdilla ole kukaan katsuri koskaan vielä vilkaisutkaan....
tietty kertahan se olis ensimmäinen....tehoero noissa ei suuren suuri ole
väännössä jonkin verran ja pers tuntumalla tuo 230 on rivakampi ko 200.
Jos joku nyt kuitenkin epäilee niin pihasta nuo molemmat käyttikset löytyy rinnakkain voipi vertailla !:lol:
Toki ei tuon muutos katsastuksenkaan esteenä pitäis olla mitään kovin kummoista jos ja kun sen tekisi??
T.Jaakko.P
Tosin ilmeisesti joissakin 200 malleissa on ollut myös etulevyt ei jäähdytettyinä....?Joten jos näin niin ainakin etujarrut menis vaihtoon...
102 konetta ei erota kuin moottorin numerosta ja tuota ei ainakaan meikäläisen kohdilla ole kukaan katsuri koskaan vielä vilkaisutkaan....
tietty kertahan se olis ensimmäinen....tehoero noissa ei suuren suuri ole
väännössä jonkin verran ja pers tuntumalla tuo 230 on rivakampi ko 200.
Jos joku nyt kuitenkin epäilee niin pihasta nuo molemmat käyttikset löytyy rinnakkain voipi vertailla !:lol:
Toki ei tuon muutos katsastuksenkaan esteenä pitäis olla mitään kovin kummoista jos ja kun sen tekisi??
T.Jaakko.P
eiikä ole ku isomman porauksen 8v m102? jos siinä kossun kone olis ni eikös siel luultavasti olis sitte myös 5v loota ja ykkönenki alhaalla.
nii ja aloitusviestin viimiseen kysymykseen vastatakseni, 4v laatikko ei oo ees järkevä 2.0 koneessa, saatika 2.3. se o puhtaasti köyhäin-varustus alunperin.
nii ja aloitusviestin viimiseen kysymykseen vastatakseni, 4v laatikko ei oo ees järkevä 2.0 koneessa, saatika 2.3. se o puhtaasti köyhäin-varustus alunperin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021