vanha ja uusi vastakkain ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

vanha ja uusi vastakkain ?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Uusi vai vanha mersu ??

Mitä tapahtuu jos 123 korin mersulla törmää 212:n keulaan ?

Voiko yleistää ed. videota mersuihin ?



http://www.iltasanomat.fi/autot/2051928
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Käy varmaan samalla tavalla. Ottaen vie huomioon miten korroosio vaikuttanut kaikkiin rakenteisiin. Muutenkin voi olla että väsähtänyt joka sauma. Onhan siinä painoissakin eroa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

fifth gear tehny kaikkia mielenkiintoisia törmäys testejä
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
http://www.youtube.com/watch?v=CSEl2ueC ... re=related

Vie kun löytys vanha mersu vs uusi mersu..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ihan selkeästi niillä on jotain fiat uno:a vastaan :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

napa kirjoitti:
ihan selkeästi niillä on jotain fiat uno:a vastaan :P
Heheh.
No, fakta on se, että 80% 90-luvun autoista menee yhtälailla paskaksi. Uunohan tuossa pahimman hitin otti. Etenkin 90- luvun etuvetoset - korin jäykkyys on tuulilasista taaksepäin aika nolla.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jupehalm kirjoitti:Käy varmaan samalla tavalla. Ottaen vie huomioon miten korroosio vaikuttanut kaikkiin rakenteisiin. Muutenkin voi olla että väsähtänyt joka sauma. Onhan siinä painoissakin eroa.

SAmansuuntaisesti ainakin varmaan. Onhan w123 tietty taas jo 20 v nuorempi kuin Bel Air ja mersulla on tietty tehty aina ikäluokkansa turvallisimpia autoja. Vielä vuonna 1959 ei ehkä pistetty amerikassa kauheasti paukkuja turvallisuuteen, mitä nyt massan kautta.

Se tietty olisi metkaa tietää miten ensimmäinen turvakori-mersu eli w111 näissä karkeloissa pärjäisi.

Mutta olkoon nyt, tämähän tarkoittaisi sitä että yksi siivekäs pitäisi urhrata tieteen alttarille ja se on jo vähän häijy ajatus se.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Saattaa myös olla että tuo jenkkiauto ei ole kovin ruostunut kun taas Suomessa 20 -vuotta vanha auto alkaa olla ehkä jo koriltaan hieman ruosteessa ?

En mistä johtuu , mutta viime aikoina on alkanut näkyä yllättävän paljon ruosteessa olevia 124-korimallin autoja ? Onko nykyiseltä omistajalta loppunut kiinnostunut auton ylläpitoon vai onko korjaus turhan kallis suhteessa auton arvoon ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

No kaisse 25 - 15v vanha auto ruosteessa saattaapi olla. Eli luulis kovin kummonen juttu olla, kun suurin osa vielä yli 500tkm ajettuja.
25 vuotta vanhaa ja yli 500tkm ajettua muun merkkistä autoa ei kovinkaan usein ole enää olemassakaan...

Kyllä muuten ruostuu autot jenkkilässäkin. Mutta luulisin, että tuohon testiin on otettu terve auto.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Jos joku haluaa ruveta tekemään testejä läpimädillä autoilla, niin minä myyn halvalla kalustoa :wink:

Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.

Ilmeisesti näille uudemmillekkaan ei olla tehty perään ajo testejä, kun jatkuvasti on tuossa vähän matkan päässä olevan hinausliikkeen pihassa peräpäästään aivan solmussa olevia suht uusia autoja.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Näin on. Ja tilanne on sama, kun 90-luvun lopun peugeotilla törmätään 90-luvun lopun peugeotin perään. Peräänajettu on ihan solmussa ja perään ajava ajetaan paikalta pois.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

sportsman kirjoitti:Saattaa myös olla että tuo jenkkiauto ei ole kovin ruostunut kun taas Suomessa 20 -vuotta vanha auto alkaa olla ehkä jo koriltaan hieman ruosteessa ?

En mistä johtuu , mutta viime aikoina on alkanut näkyä yllättävän paljon ruosteessa olevia 124-korimallin autoja ? Onko nykyiseltä omistajalta loppunut kiinnostunut auton ylläpitoon vai onko korjaus turhan kallis suhteessa auton arvoon ?
Kevätaurinko paljastaa muutakin kuin pesun tarpeessa olevat ikkunat :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Whaeva kirjoitti:Näin on. Ja tilanne on sama, kun 90-luvun lopun peugeotilla törmätään 90-luvun lopun peugeotin perään. Peräänajettu on ihan solmussa ja perään ajava ajetaan paikalta pois.
Paitsi silloin kun mä täräytin isän -91 VW passatilla -88 Saab 9000:n perään.
Saabissa oli vetokoukku taittunut puskuria vasten, koukku vaihdettiin, ei muuta. Passatista vaihdettiin: Puskuri, maski, toinen etulamppu, tuulenohjaimet syylärin edestä ja syyläri.

Vetokoukku on hyvä turvavaruste :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

minä täräytin josku kloppina isännän 99 saabilla sierran perään, jossa oli koukku... sierraan ei mitään ja saabista maski syyläri ja jakajan kansi paskaksi :oops: mutta eihän se mikään varsinainen peräänajo edes ollut, sellainen 10-15 km/h tapahtunut tuuppaus vain... suuremmalla nopeudella olis varmasti saanut sierraan suuremmat vauriot :twisted:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Hehe. Tuo kans aika legendaarista. Kun autossa peräkoukku, niin ne vauriot tulee vähemmän näkyviin paikkoihin. Se koukun runko työntää sen energian usein takapenkin alle/takaovien taakse. Eli oikeasti auto vaatisi penkkiä... Moni ei vaan tollasia vaurioita ees hiffaa.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Kyllä se Saabisti täti vei sen ruotsalais-italialais-ihmeensä suoraan merkkikorjaamoon tutkittavaksi.
En sitten tiedä miten se tutkittiin :roll:
Mulla oli nopeutta saman verran kuin navalla.

Opelisti jota mä täräytin corollalla persuksiin, taas menetti koko puskurinsa vaikka silläkin oli koukku.
No corollasta vaihdettiin lähes koko keula :roll:

Ford escort -98 taas menee enemmän ruttuun kuin Audi 80 -88, kun laitetaan kyljet vastakkain. :roll:

mitäköhän seuraavaksi :oops:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Whaeva kirjoitti:Hehe. Tuo kans aika legendaarista. Kun autossa peräkoukku, niin ne vauriot tulee vähemmän näkyviin paikkoihin. Se koukun runko työntää sen energian usein takapenkin alle/takaovien taakse. Eli oikeasti auto vaatisi penkkiä... Moni ei vaan tollasia vaurioita ees hiffaa.
ei siihen sierraan oikeasti voinut mitään tulla, kun saabin vauriotkin oli noin vähäiset... eli jos vetokoukulla on tarkoitus vetää myös kärryä, niin kyllä sen pitää kestää myös se, jos sitä huitaistaan saabin syylärillä tai jakajan kannella :P jos se sierran perä ei olis ollut niin ylhäällä sen takia, kun se oli keulasta ojassa, niin saabin puskuri olis ottanut siihen koukkuun ja molemmat olis säästynyt ilman vaurioita :roll:

mutta sitä me molemmat ihmeteltiin, kuinka se fiat uno:n kuski oli vielä hengissä, kun oli juuri jäänyt kahden linja-auton väliin :shock: bussi lähti pysäkiltä unon eteen ja uno täräytti sen perään ja takana tullut bussi vielä sitten unon perään... me taas sierrakuskin kanssa yritettiin väistellä tilannetta ja sierra valitsi saman kohdan ajaa penkkaan, kuin minäkin ja saabilla ei enää tähtäyskohtaa saanut muutettua :cry:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JeremyH kirjoitti: mitäköhän seuraavaksi :oops:
Äitini pukkas joskus Land Cruiser HJ61:lla:
Kuva

Fiat Tipon:
Kuva

Perään. Cruiserissa on runko kahdesta ratakiskosta ja puskuri niiden jatkona kolmannesta. Painoa siinä 2,3 tonnia. Fiat taas on tehty Zanussilta ylijääneistä uunipelleistä.

Oli kyllä sitten vammojen suhdekin se. Onneksi vauhtia oli ihan kaupunkinopeudet. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Mieluummin tuossa mersussa olisin.... http://www.youtube.com/watch?v=c9o7kRehaGA
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

JeremyH kirjoitti: Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.
Tai sitten niin kuin isäpapalle kävi joskus kauan sitten. Eli joskus 80-luvun puolimaissa uudenkarhea Volvo 240 taksi tuuppasi meitin n. 20-vuotiasta 60-luvun puolivälistä kotoisin olevaa Pösö familiarea takamuksille liikennevaloissa. Volvo meni melko hyvästi metrillä lyhyemmäksi ja pösö ajettiin pois paikalta ja ajettiin aikaste monen vuoden päähänkin 8). Siinä on edelleen takaluukussa sama pieni painuma, joka tuli tuolloin (niin auto on siis edelleen olemassa). Vetokoukkuakaan ei tarvinnut vaihtaa... :lol:
Pahinta tuossa ei kuitenkaan ollut Volvon keula, vaan että isäpapalla oli muistaakseni melko pitkään niska kovasti kipeä. Onneksi ei sentään mitään pahempaa, kun tuossa 404:ssä tietenkään mitään pääntukia ollut...
EDIT:...turvavöistä puhumattakaan...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

ja mielenkiintoiseksi asian tekee

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

se että.....mitä jos ligierin mopoautolla pamauttaa betonirekan keulaan?

voiko olla mahdollista että rekan kuljettaja kuolee?

no, nyt meni vähän karrikoimiseksi mutta:
- yleensä tuota vastaantulevaa ei valita vaan se voi olla vaikka lentokone....

mielestäni nämä testit ovat aivan tyhjän kanssa ja ovat tehty vain pelonlietsonta mielessä.

otetaan vaikka oma eemelini ja ajan sillä uutta puntoa päin.....? jäänkö henkiin vai en?....jos ajankin uutta ML:ää päin kuolenko?...jos vastassa rekka, mitäpä sitten?

mielestäni nämä kaikki ovat vain arvailuja ja onnesta riippuvia asioita....

ainakin sen tiedän että kitumaan en haluaisi jäädä koskaan.......
jos ajan esimerkin kaltaisen kolarin toivon että katkean kahteen yhtäsuureen osaan....
Opel, "weird lieben autos"....
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

RH kirjoitti:
JeremyH kirjoitti: Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.
Tai sitten niin kuin isäpapalle kävi joskus kauan sitten. Eli joskus 80-luvun puolimaissa uudenkarhea Volvo 240 taksi tuuppasi meitin n. 20-vuotiasta 60-luvun puolivälistä kotoisin olevaa Pösö familiarea takamuksille liikennevaloissa. Volvo meni melko hyvästi metrillä lyhyemmäksi ja pösö ajettiin pois paikalta ja ajettiin aikaste monen vuoden päähänkin 8). Siinä on edelleen takaluukussa sama pieni painuma, joka tuli tuolloin (niin auto on siis edelleen olemassa). Vetokoukkuakaan ei tarvinnut vaihtaa... :lol:
Pahinta tuossa ei kuitenkaan ollut Volvon keula, vaan että isäpapalla oli muistaakseni melko pitkään niska kovasti kipeä. Onneksi ei sentään mitään pahempaa, kun tuossa 404:ssä tietenkään mitään pääntukia ollut...
EDIT:...turvavöistä puhumattakaan...
No nyt on kyllä jo niin naurettavaa legendaa, että olis voinu jättää kertomatta. :lol:
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

http://www.youtube.com/watch?v=3Hk6y8av ... re=related

Totanoin. Yleensä kun täällä foorumilla arvostellaan turvallisuutta, katsellaan sen auton muotoa törmäyksen jälkeen. Katsokaas tuo video, jossa smart törmää mersuun. Okei, menee solmuun aika vähän?. Kyllä, mutta kolari on silti tappava. Tuo hidastumiskiihtyvyys + kiihtyvyys vastakkaiseen suuntaan, tappaa varmasti. Pomppaa mersun keulasta kuin pingpong- pallo.

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=L4k0FWvG ... re=related
Tuo oikeastaan vielä häijympi... :(
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Whaeva kirjoitti:
RH kirjoitti:
JeremyH kirjoitti: Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.
Tai sitten niin kuin isäpapalle kävi joskus kauan sitten. Eli joskus 80-luvun puolimaissa uudenkarhea Volvo 240 taksi tuuppasi meitin n. 20-vuotiasta 60-luvun puolivälistä kotoisin olevaa Pösö familiarea takamuksille liikennevaloissa. Volvo meni melko hyvästi metrillä lyhyemmäksi ja pösö ajettiin pois paikalta ja ajettiin aikaste monen vuoden päähänkin 8). Siinä on edelleen takaluukussa sama pieni painuma, joka tuli tuolloin (niin auto on siis edelleen olemassa). Vetokoukkuakaan ei tarvinnut vaihtaa... :lol:
Pahinta tuossa ei kuitenkaan ollut Volvon keula, vaan että isäpapalla oli muistaakseni melko pitkään niska kovasti kipeä. Onneksi ei sentään mitään pahempaa, kun tuossa 404:ssä tietenkään mitään pääntukia ollut...
EDIT:...turvavöistä puhumattakaan...
No nyt on kyllä jo niin naurettavaa legendaa, että olis voinu jättää kertomatta. :lol:
...vaan kun on tasan totta. :lol:
Edit: ehkä tuo metri nyt oli liioittelua, mutta hyvin meni ruttuun kuitenkin, ja hinausautolla pois vietiin Volvo-raukka. Ehkä se oli se kotimainen vetokoukku, joka sen Volvon hajotti, eikä pesonen :mrgreen: .
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: ja mielenkiintoiseksi asian tekee

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

eemeli 210 kirjoitti:se että.....mitä jos ligierin mopoautolla pamauttaa betonirekan keulaan?

voiko olla mahdollista että rekan kuljettaja kuolee?

no, nyt meni vähän karrikoimiseksi mutta:
- yleensä tuota vastaantulevaa ei valita vaan se voi olla vaikka lentokone...
:shock: Täysin turhaanko minä olin 362 vuorokautta intissä sitä BECE-korttia hankkimassa :cry:

Tämän videon alussa oleva pätkä kuulemma laski T3:sten suosiota keskieuroopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm ... re=related
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tässä on kieltämättä hyvä vaihtoehto niille, jotka pelkää jäävänsä kitumaan... http://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQA ... re=related
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: ja mielenkiintoiseksi asian tekee

Viesti Kirjoittaja Sergey »

JeremyH kirjoitti:Tämän videon alussa oleva pätkä kuulemma laski T3:sten suosiota keskieuroopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm ... re=related
missähän elokuvateattereissa tuotakin on näytetty 70 luvun lopulla ja 80 luvulla? vaikuttais pikkuse internet aikakauden huhulta.

un serkku kun noita kolaritestejä tekee työkseen, sanoi että uusi Dacia ja Lada on ekat autot johon hän ei tule koskaan istumaan. moderneista autoista hän ei ikinä istuisi myöskään Lamborghini murcielagossa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Sanotaan nyt kun ei kukaan vielä ehtinyt; T3 jäätävällä ylipainolla ja hirveellä nopeudella. Ei normaalilastilla mene mitenkään noin pahaksi ;)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Laffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 14.07.2006 10:01

Viesti Kirjoittaja Laffi »

Toivottavasti sitten T3:lla kolaroidessa vastapuolena on 700-sarjan Volvo:

http://www.vanagon.com/info/safety/volv ... /index.htm
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: ja mielenkiintoiseksi asian tekee

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

JeremyH kirjoitti:
eemeli 210 kirjoitti:se että.....mitä jos ligierin mopoautolla pamauttaa betonirekan keulaan?

voiko olla mahdollista että rekan kuljettaja kuolee?

no, nyt meni vähän karrikoimiseksi mutta:
- yleensä tuota vastaantulevaa ei valita vaan se voi olla vaikka lentokone...
:shock: Täysin turhaanko minä olin 362 vuorokautta intissä sitä BECE-korttia hankkimassa :cry:

Tämän videon alussa oleva pätkä kuulemma laski T3:sten suosiota keskieuroopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm ... re=related
eihän toi t3 nyt niin huonosti pärjännyt....vastaantulevalla vaan oli paremmat puskurit :wink:

itsellä on käynyt mielessä viimeiseksi autoksi hankkia nuppi....

tosin kuten jo sanoin en haluaisi olla missään h/p-autossa noissa nokkakolareissa.....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: ja mielenkiintoiseksi asian tekee

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Sergey kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:Tämän videon alussa oleva pätkä kuulemma laski T3:sten suosiota keskieuroopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm ... re=related
missähän elokuvateattereissa tuotakin on näytetty 70 luvun lopulla ja 80 luvulla? vaikuttais pikkuse internet aikakauden huhulta.
Siis tuo video laski T3:sten suosiota silloin kun se julkastiin. Ei silloin kun T3:et oli uusia. Kuulemma oli myynti-ilmoituksien määrä noussut huimasti, ja hinnat lähtenyt laskuun. (voi kun joku tekis samanlaisen videon ässästä) :wink:

Ja niille jotka tuijottavat ruttuun menevää tölkkiä niin paljon, etteivät huomaa videossa pyörivää tekstiä:
Tämä ei ole T3 kolaritesti, tässä testataan uutta kolaritesti kalustoa.
laitteiston maksimi kuorma laitettu T3:n kyytiin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin