vanha ja uusi vastakkain ?
vanha ja uusi vastakkain ?
Uusi vai vanha mersu ??
Mitä tapahtuu jos 123 korin mersulla törmää 212:n keulaan ?
Voiko yleistää ed. videota mersuihin ?
http://www.iltasanomat.fi/autot/2051928
Mitä tapahtuu jos 123 korin mersulla törmää 212:n keulaan ?
Voiko yleistää ed. videota mersuihin ?
http://www.iltasanomat.fi/autot/2051928
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Käy varmaan samalla tavalla. Ottaen vie huomioon miten korroosio vaikuttanut kaikkiin rakenteisiin. Muutenkin voi olla että väsähtänyt joka sauma. Onhan siinä painoissakin eroa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
fifth gear tehny kaikkia mielenkiintoisia törmäys testejä
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
http://www.youtube.com/watch?v=CSEl2ueC ... re=related
Vie kun löytys vanha mersu vs uusi mersu..
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
http://www.youtube.com/watch?v=CSEl2ueC ... re=related
Vie kun löytys vanha mersu vs uusi mersu..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
ihan selkeästi niillä on jotain fiat uno:a vastaanjupehalm kirjoitti: http://www.youtube.com/watch?v=CSEl2ueC ... re=related

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Heheh.napa kirjoitti:ihan selkeästi niillä on jotain fiat uno:a vastaanjupehalm kirjoitti: http://www.youtube.com/watch?v=CSEl2ueC ... re=related
No, fakta on se, että 80% 90-luvun autoista menee yhtälailla paskaksi. Uunohan tuossa pahimman hitin otti. Etenkin 90- luvun etuvetoset - korin jäykkyys on tuulilasista taaksepäin aika nolla.
jupehalm kirjoitti:Käy varmaan samalla tavalla. Ottaen vie huomioon miten korroosio vaikuttanut kaikkiin rakenteisiin. Muutenkin voi olla että väsähtänyt joka sauma. Onhan siinä painoissakin eroa.
SAmansuuntaisesti ainakin varmaan. Onhan w123 tietty taas jo 20 v nuorempi kuin Bel Air ja mersulla on tietty tehty aina ikäluokkansa turvallisimpia autoja. Vielä vuonna 1959 ei ehkä pistetty amerikassa kauheasti paukkuja turvallisuuteen, mitä nyt massan kautta.
Se tietty olisi metkaa tietää miten ensimmäinen turvakori-mersu eli w111 näissä karkeloissa pärjäisi.
Mutta olkoon nyt, tämähän tarkoittaisi sitä että yksi siivekäs pitäisi urhrata tieteen alttarille ja se on jo vähän häijy ajatus se.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Saattaa myös olla että tuo jenkkiauto ei ole kovin ruostunut kun taas Suomessa 20 -vuotta vanha auto alkaa olla ehkä jo koriltaan hieman ruosteessa ?
En mistä johtuu , mutta viime aikoina on alkanut näkyä yllättävän paljon ruosteessa olevia 124-korimallin autoja ? Onko nykyiseltä omistajalta loppunut kiinnostunut auton ylläpitoon vai onko korjaus turhan kallis suhteessa auton arvoon ?
En mistä johtuu , mutta viime aikoina on alkanut näkyä yllättävän paljon ruosteessa olevia 124-korimallin autoja ? Onko nykyiseltä omistajalta loppunut kiinnostunut auton ylläpitoon vai onko korjaus turhan kallis suhteessa auton arvoon ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
No kaisse 25 - 15v vanha auto ruosteessa saattaapi olla. Eli luulis kovin kummonen juttu olla, kun suurin osa vielä yli 500tkm ajettuja.
25 vuotta vanhaa ja yli 500tkm ajettua muun merkkistä autoa ei kovinkaan usein ole enää olemassakaan...
Kyllä muuten ruostuu autot jenkkilässäkin. Mutta luulisin, että tuohon testiin on otettu terve auto.
25 vuotta vanhaa ja yli 500tkm ajettua muun merkkistä autoa ei kovinkaan usein ole enää olemassakaan...
Kyllä muuten ruostuu autot jenkkilässäkin. Mutta luulisin, että tuohon testiin on otettu terve auto.
Jos joku haluaa ruveta tekemään testejä läpimädillä autoilla, niin minä myyn halvalla kalustoa 
Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.
Ilmeisesti näille uudemmillekkaan ei olla tehty perään ajo testejä, kun jatkuvasti on tuossa vähän matkan päässä olevan hinausliikkeen pihassa peräpäästään aivan solmussa olevia suht uusia autoja.

Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.
Ilmeisesti näille uudemmillekkaan ei olla tehty perään ajo testejä, kun jatkuvasti on tuossa vähän matkan päässä olevan hinausliikkeen pihassa peräpäästään aivan solmussa olevia suht uusia autoja.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kevätaurinko paljastaa muutakin kuin pesun tarpeessa olevat ikkunatsportsman kirjoitti:Saattaa myös olla että tuo jenkkiauto ei ole kovin ruostunut kun taas Suomessa 20 -vuotta vanha auto alkaa olla ehkä jo koriltaan hieman ruosteessa ?
En mistä johtuu , mutta viime aikoina on alkanut näkyä yllättävän paljon ruosteessa olevia 124-korimallin autoja ? Onko nykyiseltä omistajalta loppunut kiinnostunut auton ylläpitoon vai onko korjaus turhan kallis suhteessa auton arvoon ?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Paitsi silloin kun mä täräytin isän -91 VW passatilla -88 Saab 9000:n perään.Whaeva kirjoitti:Näin on. Ja tilanne on sama, kun 90-luvun lopun peugeotilla törmätään 90-luvun lopun peugeotin perään. Peräänajettu on ihan solmussa ja perään ajava ajetaan paikalta pois.
Saabissa oli vetokoukku taittunut puskuria vasten, koukku vaihdettiin, ei muuta. Passatista vaihdettiin: Puskuri, maski, toinen etulamppu, tuulenohjaimet syylärin edestä ja syyläri.
Vetokoukku on hyvä turvavaruste

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
minä täräytin josku kloppina isännän 99 saabilla sierran perään, jossa oli koukku... sierraan ei mitään ja saabista maski syyläri ja jakajan kansi paskaksi
mutta eihän se mikään varsinainen peräänajo edes ollut, sellainen 10-15 km/h tapahtunut tuuppaus vain... suuremmalla nopeudella olis varmasti saanut sierraan suuremmat vauriot 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kyllä se Saabisti täti vei sen ruotsalais-italialais-ihmeensä suoraan merkkikorjaamoon tutkittavaksi.
En sitten tiedä miten se tutkittiin
Mulla oli nopeutta saman verran kuin navalla.
Opelisti jota mä täräytin corollalla persuksiin, taas menetti koko puskurinsa vaikka silläkin oli koukku.
No corollasta vaihdettiin lähes koko keula
Ford escort -98 taas menee enemmän ruttuun kuin Audi 80 -88, kun laitetaan kyljet vastakkain.
mitäköhän seuraavaksi
En sitten tiedä miten se tutkittiin

Mulla oli nopeutta saman verran kuin navalla.
Opelisti jota mä täräytin corollalla persuksiin, taas menetti koko puskurinsa vaikka silläkin oli koukku.
No corollasta vaihdettiin lähes koko keula

Ford escort -98 taas menee enemmän ruttuun kuin Audi 80 -88, kun laitetaan kyljet vastakkain.

mitäköhän seuraavaksi

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
ei siihen sierraan oikeasti voinut mitään tulla, kun saabin vauriotkin oli noin vähäiset... eli jos vetokoukulla on tarkoitus vetää myös kärryä, niin kyllä sen pitää kestää myös se, jos sitä huitaistaan saabin syylärillä tai jakajan kannellaWhaeva kirjoitti:Hehe. Tuo kans aika legendaarista. Kun autossa peräkoukku, niin ne vauriot tulee vähemmän näkyviin paikkoihin. Se koukun runko työntää sen energian usein takapenkin alle/takaovien taakse. Eli oikeasti auto vaatisi penkkiä... Moni ei vaan tollasia vaurioita ees hiffaa.


mutta sitä me molemmat ihmeteltiin, kuinka se fiat uno:n kuski oli vielä hengissä, kun oli juuri jäänyt kahden linja-auton väliin


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Äitini pukkas joskus Land Cruiser HJ61:lla:JeremyH kirjoitti: mitäköhän seuraavaksi

Fiat Tipon:

Perään. Cruiserissa on runko kahdesta ratakiskosta ja puskuri niiden jatkona kolmannesta. Painoa siinä 2,3 tonnia. Fiat taas on tehty Zanussilta ylijääneistä uunipelleistä.
Oli kyllä sitten vammojen suhdekin se. Onneksi vauhtia oli ihan kaupunkinopeudet.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mieluummin tuossa mersussa olisin.... http://www.youtube.com/watch?v=c9o7kRehaGA
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Tai sitten niin kuin isäpapalle kävi joskus kauan sitten. Eli joskus 80-luvun puolimaissa uudenkarhea Volvo 240 taksi tuuppasi meitin n. 20-vuotiasta 60-luvun puolivälistä kotoisin olevaa Pösö familiarea takamuksille liikennevaloissa. Volvo meni melko hyvästi metrillä lyhyemmäksi ja pösö ajettiin pois paikalta ja ajettiin aikaste monen vuoden päähänkinJeremyH kirjoitti: Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.


Pahinta tuossa ei kuitenkaan ollut Volvon keula, vaan että isäpapalla oli muistaakseni melko pitkään niska kovasti kipeä. Onneksi ei sentään mitään pahempaa, kun tuossa 404:ssä tietenkään mitään pääntukia ollut...
EDIT:...turvavöistä puhumattakaan...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ja mielenkiintoiseksi asian tekee
se että.....mitä jos ligierin mopoautolla pamauttaa betonirekan keulaan?
voiko olla mahdollista että rekan kuljettaja kuolee?
no, nyt meni vähän karrikoimiseksi mutta:
- yleensä tuota vastaantulevaa ei valita vaan se voi olla vaikka lentokone....
mielestäni nämä testit ovat aivan tyhjän kanssa ja ovat tehty vain pelonlietsonta mielessä.
otetaan vaikka oma eemelini ja ajan sillä uutta puntoa päin.....? jäänkö henkiin vai en?....jos ajankin uutta ML:ää päin kuolenko?...jos vastassa rekka, mitäpä sitten?
mielestäni nämä kaikki ovat vain arvailuja ja onnesta riippuvia asioita....
ainakin sen tiedän että kitumaan en haluaisi jäädä koskaan.......
jos ajan esimerkin kaltaisen kolarin toivon että katkean kahteen yhtäsuureen osaan....
voiko olla mahdollista että rekan kuljettaja kuolee?
no, nyt meni vähän karrikoimiseksi mutta:
- yleensä tuota vastaantulevaa ei valita vaan se voi olla vaikka lentokone....
mielestäni nämä testit ovat aivan tyhjän kanssa ja ovat tehty vain pelonlietsonta mielessä.
otetaan vaikka oma eemelini ja ajan sillä uutta puntoa päin.....? jäänkö henkiin vai en?....jos ajankin uutta ML:ää päin kuolenko?...jos vastassa rekka, mitäpä sitten?
mielestäni nämä kaikki ovat vain arvailuja ja onnesta riippuvia asioita....
ainakin sen tiedän että kitumaan en haluaisi jäädä koskaan.......
jos ajan esimerkin kaltaisen kolarin toivon että katkean kahteen yhtäsuureen osaan....
Opel, "weird lieben autos"....
No nyt on kyllä jo niin naurettavaa legendaa, että olis voinu jättää kertomatta.RH kirjoitti:Tai sitten niin kuin isäpapalle kävi joskus kauan sitten. Eli joskus 80-luvun puolimaissa uudenkarhea Volvo 240 taksi tuuppasi meitin n. 20-vuotiasta 60-luvun puolivälistä kotoisin olevaa Pösö familiarea takamuksille liikennevaloissa. Volvo meni melko hyvästi metrillä lyhyemmäksi ja pösö ajettiin pois paikalta ja ajettiin aikaste monen vuoden päähänkinJeremyH kirjoitti: Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.. Siinä on edelleen takaluukussa sama pieni painuma, joka tuli tuolloin (niin auto on siis edelleen olemassa). Vetokoukkuakaan ei tarvinnut vaihtaa...
![]()
Pahinta tuossa ei kuitenkaan ollut Volvon keula, vaan että isäpapalla oli muistaakseni melko pitkään niska kovasti kipeä. Onneksi ei sentään mitään pahempaa, kun tuossa 404:ssä tietenkään mitään pääntukia ollut...
EDIT:...turvavöistä puhumattakaan...

http://www.youtube.com/watch?v=3Hk6y8av ... re=related
Totanoin. Yleensä kun täällä foorumilla arvostellaan turvallisuutta, katsellaan sen auton muotoa törmäyksen jälkeen. Katsokaas tuo video, jossa smart törmää mersuun. Okei, menee solmuun aika vähän?. Kyllä, mutta kolari on silti tappava. Tuo hidastumiskiihtyvyys + kiihtyvyys vastakkaiseen suuntaan, tappaa varmasti. Pomppaa mersun keulasta kuin pingpong- pallo.
EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=L4k0FWvG ... re=related
Tuo oikeastaan vielä häijympi...
Totanoin. Yleensä kun täällä foorumilla arvostellaan turvallisuutta, katsellaan sen auton muotoa törmäyksen jälkeen. Katsokaas tuo video, jossa smart törmää mersuun. Okei, menee solmuun aika vähän?. Kyllä, mutta kolari on silti tappava. Tuo hidastumiskiihtyvyys + kiihtyvyys vastakkaiseen suuntaan, tappaa varmasti. Pomppaa mersun keulasta kuin pingpong- pallo.
EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=L4k0FWvG ... re=related
Tuo oikeastaan vielä häijympi...

...vaan kun on tasan totta.Whaeva kirjoitti:No nyt on kyllä jo niin naurettavaa legendaa, että olis voinu jättää kertomatta.RH kirjoitti:Tai sitten niin kuin isäpapalle kävi joskus kauan sitten. Eli joskus 80-luvun puolimaissa uudenkarhea Volvo 240 taksi tuuppasi meitin n. 20-vuotiasta 60-luvun puolivälistä kotoisin olevaa Pösö familiarea takamuksille liikennevaloissa. Volvo meni melko hyvästi metrillä lyhyemmäksi ja pösö ajettiin pois paikalta ja ajettiin aikaste monen vuoden päähänkinJeremyH kirjoitti: Tosi elämän testissä oli osat toisinpäin: Chevrolet Caprice jostain 80-luvun alusta törmäsi eteensä pysähtyneeseen 90-luvun loppupuolen peugeottiin.
Chevy ajettiin pois paikalta, (tosin vain muutaman kymmennen metrin päähän) mutta pösöstä oli takapenkki kadonnut. Molemmat meni lunastukseen.. Siinä on edelleen takaluukussa sama pieni painuma, joka tuli tuolloin (niin auto on siis edelleen olemassa). Vetokoukkuakaan ei tarvinnut vaihtaa...
![]()
Pahinta tuossa ei kuitenkaan ollut Volvon keula, vaan että isäpapalla oli muistaakseni melko pitkään niska kovasti kipeä. Onneksi ei sentään mitään pahempaa, kun tuossa 404:ssä tietenkään mitään pääntukia ollut...
EDIT:...turvavöistä puhumattakaan...

Edit: ehkä tuo metri nyt oli liioittelua, mutta hyvin meni ruttuun kuitenkin, ja hinausautolla pois vietiin Volvo-raukka. Ehkä se oli se kotimainen vetokoukku, joka sen Volvon hajotti, eikä pesonen

Re: ja mielenkiintoiseksi asian tekee
eemeli 210 kirjoitti:se että.....mitä jos ligierin mopoautolla pamauttaa betonirekan keulaan?
voiko olla mahdollista että rekan kuljettaja kuolee?
no, nyt meni vähän karrikoimiseksi mutta:
- yleensä tuota vastaantulevaa ei valita vaan se voi olla vaikka lentokone...


Tämän videon alussa oleva pätkä kuulemma laski T3:sten suosiota keskieuroopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm ... re=related
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
tässä on kieltämättä hyvä vaihtoehto niille, jotka pelkää jäävänsä kitumaan... http://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQA ... re=related
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: ja mielenkiintoiseksi asian tekee
missähän elokuvateattereissa tuotakin on näytetty 70 luvun lopulla ja 80 luvulla? vaikuttais pikkuse internet aikakauden huhulta.JeremyH kirjoitti:Tämän videon alussa oleva pätkä kuulemma laski T3:sten suosiota keskieuroopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm ... re=related
un serkku kun noita kolaritestejä tekee työkseen, sanoi että uusi Dacia ja Lada on ekat autot johon hän ei tule koskaan istumaan. moderneista autoista hän ei ikinä istuisi myöskään Lamborghini murcielagossa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Toivottavasti sitten T3:lla kolaroidessa vastapuolena on 700-sarjan Volvo:
http://www.vanagon.com/info/safety/volv ... /index.htm
http://www.vanagon.com/info/safety/volv ... /index.htm
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: ja mielenkiintoiseksi asian tekee
eihän toi t3 nyt niin huonosti pärjännyt....vastaantulevalla vaan oli paremmat puskuritJeremyH kirjoitti:eemeli 210 kirjoitti:se että.....mitä jos ligierin mopoautolla pamauttaa betonirekan keulaan?
voiko olla mahdollista että rekan kuljettaja kuolee?
no, nyt meni vähän karrikoimiseksi mutta:
- yleensä tuota vastaantulevaa ei valita vaan se voi olla vaikka lentokone...Täysin turhaanko minä olin 362 vuorokautta intissä sitä BECE-korttia hankkimassa
![]()
Tämän videon alussa oleva pätkä kuulemma laski T3:sten suosiota keskieuroopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm ... re=related

itsellä on käynyt mielessä viimeiseksi autoksi hankkia nuppi....
tosin kuten jo sanoin en haluaisi olla missään h/p-autossa noissa nokkakolareissa.....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: ja mielenkiintoiseksi asian tekee
Siis tuo video laski T3:sten suosiota silloin kun se julkastiin. Ei silloin kun T3:et oli uusia. Kuulemma oli myynti-ilmoituksien määrä noussut huimasti, ja hinnat lähtenyt laskuun. (voi kun joku tekis samanlaisen videon ässästä)Sergey kirjoitti:missähän elokuvateattereissa tuotakin on näytetty 70 luvun lopulla ja 80 luvulla? vaikuttais pikkuse internet aikakauden huhulta.JeremyH kirjoitti:Tämän videon alussa oleva pätkä kuulemma laski T3:sten suosiota keskieuroopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm ... re=related

Ja niille jotka tuijottavat ruttuun menevää tölkkiä niin paljon, etteivät huomaa videossa pyörivää tekstiä:
Tämä ei ole T3 kolaritesti, tässä testataan uutta kolaritesti kalustoa.
laitteiston maksimi kuorma laitettu T3:n kyytiin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...