TeamAhma kirjoitti:
Ai onko 300ce 12v katittomassa 188hp vakiona ??
on, samoin kuin sedanissaki... mitä sä olet kuvitellut sinä olevan
mutta tuo jarru juttu jäi taas vaivaamaan, kun levyjä näyttää olevan se vakio 284 mm/22 mm paksu, sitten löytyy tuo 295 mm/22 mm paksu (mikä satula tässä on?) vielä on 294 mm/25 mm paksu (löytyy E320 mallista ainakin ja millä satulalla), sekä vielä ne 500E:n jarrut, eli 320 mm/30 mm paksu, no ne nyt ainakin on ne "isot"... tuo E320 levy tuli nyt uutena vastaan
Viimeksi muokannut napa, Ma 22.03.2010 23:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:
mutta tuo jarru juttu jäi taas vaivaamaan, kun levyjä näyttää olevan se vakio 284 mm/22 mm paksu, sitten löytyy tuo 295 mm/22 mm paksu (mikä satula tässä on?) vielä on 294 mm/25 mm paksu (löytyy E320 mallista ainakin ja millä satulalla), sekä vielä ne 500E:n jarrut, eli 320 mm/30 mm paksu, no ne nyt ainakin on ne "isot"... tuo E320 levy tuli nyt uutena vastaan
Tuo 295x22 on 300 24v ja siinon 4 mäntäsatulat.
Omasta katiskasta löytyy nuot.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Pyydetäänpäs vielä tarkennusta; eikös se mene niin että jos määräaikaiskatsastus ei mene läpi, niin silloin ei voi vaihtaa konttuuria? Vai olenko ymmärtänyt väärin..
nj^ kirjoitti:Pyydetäänpäs vielä tarkennusta; eikös se mene niin että jos määräaikaiskatsastus ei mene läpi, niin silloin ei voi vaihtaa konttuuria? Vai olenko ymmärtänyt väärin..
Mulla ei menny sekään läpi noitten puslien takia.. Soitin äsken konttorille mutta meinas ainavaan kovaa että pitää verrata siihen 24v seen. Ei pysty käsittää mitä helvettiä se haittaa jos kone painaa muutaman kilon enempi, käytännössä se luultavasti ei haittaa yhtään mitään Menee hermo..
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
TeamAhma kirjoitti:Ei pysty käsittää mitä helvettiä se haittaa jos kone painaa muutaman kilon enempi, käytännössä se luultavasti ei haittaa yhtään mitään Menee hermo..
Eikös siinäkin ole rosenttiraja mitä se saa olla, tyyliin 20 tai 25% painavempi.
TeamAhma kirjoitti:Ei pysty käsittää mitä helvettiä se haittaa jos kone painaa muutaman kilon enempi, käytännössä se luultavasti ei haittaa yhtään mitään Menee hermo..
Eikös siinäkin ole rosenttiraja mitä se saa olla, tyyliin 20 tai 25% painavempi.
Yli 10% niin pitää siirtää painoa senjälkeen jo taakse, oli siinä jotakin muutakin mutten nyt muista justiin.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Auto siellä konttorilla puntariin. Siitä sitte vaan katsoo ettei mee akselipainot yli. Jos kantavuus jää pienemmäksi niin sitte vaan rekisteröidään 4. Vai onko coupe jo 4 rekisteröity valmiiksi??
Sitä en kans ymmärrä jos tehot ei nouse edes vakiosta miksi siin täytyy edes mitään verrata.
Taitaa mennä aika usein nämä katsastukset konttori kohtasesti
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm kirjoitti:Auto siellä konttorilla puntariin. Siitä sitte vaan katsoo ettei mee akselipainot yli. Jos kantavuus jää pienemmäksi niin sitte vaan rekisteröidään 4. Vai onko coupe jo 4 rekisteröity valmiiksi??
Sitä en kans ymmärrä jos tehot ei nouse edes vakiosta miksi siin täytyy edes mitään verrata.
Taitaa mennä aika usein nämä katsastukset konttori kohtasesti
40kg oli painoa enenmpi mitä elunperin, se on 2 paikkanen kun on kupit edessä. Mutta kyllä mää sitä sen 40kg saan helposti pois jos se siitä on kiinni, tenkki vaan melken tyhjäks ja takapenkit pitää muutenkin ottaa kokonaan pois niin eikö se sillä jo mee sen 40kg.
Paljonko painaa tuo M103 kone, eli 300 12v ??
OM606 painaa apulaitteista riippuen 210kg, luin jostain vanhasta topikista.
Niin se meinas että sen takia pitää verrata kerran tuo 606 kuulemma painaa enempi mitä tuo M103.. ei pysty ymmärtää että mikä siinä on nyt ongelma.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Heh, on nuo asemat tosiaan erilaisia. Osalla voi käyttää vertailumallina mitä tahansa korimallia ja osalla ei käy. Tosiasiahan on että coupe,sedan,avo ja farkku OVAT samaa mallisarjaa, väitti inssi mitä tahansa! Korimalli ei vaikuta siihen yhtikäs mitään.
Lisäksi dynolapun tehot jää alle 188hv niin miksi piip sitä nyt pitäisi 220hv 24v verrata?
Josta päästään siihen että kannattaa ennen muutoskatsastusta kiertää alueen asemat rekisteriotteen + muiden papereiden kanssa läpi ja kysyä onnistuuko, jos onnistuu, varata katsastus sille katsastajalle jolta on asiaa kysynyt niin on heti tuttu asia.
jumetsap kirjoitti:Heh, on nuo asemat tosiaan erilaisia. Osalla voi käyttää vertailumallina mitä tahansa korimallia ja osalla ei käy. Tosiasiahan on että coupe,sedan,avo ja farkku OVAT samaa mallisarjaa, väitti inssi mitä tahansa! Korimalli ei vaikuta siihen yhtikäs mitään.
Lisäksi dynolapun tehot jää alle 188hv niin miksi piip sitä nyt pitäisi 220hv 24v verrata?
Josta päästään siihen että kannattaa ennen muutoskatsastusta kiertää alueen asemat rekisteriotteen + muiden papereiden kanssa läpi ja kysyä onnistuuko, jos onnistuu, varata katsastus sille katsastajalle jolta on asiaa kysynyt niin on heti tuttu asia.
Taidan kohta vaihtaa asemaa jos ei ala homma selviemään =/
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Sano, että soitit AKEen ja heidän mukaansa vertailumalliksi kelpaa tuo 12v. Soittakoot sitten katsastusmies itse akeen jos ei usko. Minkään hemmetin koneen painon mukaan määritetä vertailumallia vaan tehojen ja ne ovat tässä tapauksessa kunnossa.
No joo homma selvis, elikkä olivat vahingossa kahtoneet jotakin väärin siellä päässä. Minä väitin naamapunasena että oon oikeassa ja ne väärässä, sit ne tänää soitti ja sano että kyllä se niin oli kun olin niille sanonukkin. Kehu että ei muutakun otat takapenkit pois ja puslat vaihdat niin ei tarvi mitään muuta tehä eikä mitään senkummempia lappuja. Kerkesin jo säikähtää että viellä joutuu koviin hommiin ennekun saa leiman lappuun =D Onneks nyt näin sitte ratkes
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
jumetsap kirjoitti:Heh, on nuo asemat tosiaan erilaisia. Osalla voi käyttää vertailumallina mitä tahansa korimallia ja osalla ei käy. Tosiasiahan on että coupe,sedan,avo ja farkku OVAT samaa mallisarjaa, väitti inssi mitä tahansa! Korimalli ei vaikuta siihen yhtikäs mitään.
Lisäksi dynolapun tehot jää alle 188hv niin miksi piip sitä nyt pitäisi 220hv 24v verrata?
Josta päästään siihen että kannattaa ennen muutoskatsastusta kiertää alueen asemat rekisteriotteen + muiden papereiden kanssa läpi ja kysyä onnistuuko, jos onnistuu, varata katsastus sille katsastajalle jolta on asiaa kysynyt niin on heti tuttu asia.
yhen tutun katsastus inssin kans puhuttiin kerran noista samaa mallisarjaa olevista autoista niin tuumas vaan että aken mielestä a-mallin kadetista e-mallin kadettiin kaikki siinä välillä on samaa mallisarjaa eli kaikki nämä mitä inssin väittää on niiden omia johtopäätöksiä lakipykälistä
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Nyt on mersu katsastettu, ja ajetukin on jo 300km hyvin pelaa. Paitsi takimmaisen rättinevelen sain jo rikki, oli yks pultti katkennu ja sit muut oli menossa läpi siitä nivelestä =( Huomena tulee uus, saakos näihin muuten jotakin isompia niveli mitkä kestää ??
Tuolta näyttää tällähetkellä, viellä tulee vähän mainos teippejä..
Kevyt panssaroidun mersun perä näkyy tuossa pikkusen, siinä oli remontti meneillään. =)
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
TeamAhma kirjoitti:Nyt on mersu katsastettu, ja ajetukin on jo 300km hyvin pelaa. Paitsi takimmaisen rättinevelen sain jo rikki, oli yks pultti katkennu ja sit muut oli menossa läpi siitä nivelestä =( Huomena tulee uus, saakos näihin muuten jotakin isompia niveli mitkä kestää ??
Turbodieselin 110mm (reikäkehän halk.) rätti kestää, jos laittaa rättiä vasten tulevien pulttien/mutterien kanssa 2-3mm paksun prikan, jonka halkaisija on yhtä iso sen rätissä olevan "prikan" kanssa. (noin 40mm)
Suositeltavaa myös eturättiin, joskis se tuntuu kestävän paljon takimmaista paremmin.
Pienemmät rättinivelet (esim. 300 bensan) menee päivässä vaihtokuntoon. Ainakin ilman noita tukiprikkoja.
TeamAhma kirjoitti:Nyt on mersu katsastettu, ja ajetukin on jo 300km hyvin pelaa. Paitsi takimmaisen rättinevelen sain jo rikki, oli yks pultti katkennu ja sit muut oli menossa läpi siitä nivelestä =( Huomena tulee uus, saakos näihin muuten jotakin isompia niveli mitkä kestää ??
Turbodieselin 110mm (reikäkehän halk.) rätti kestää, jos laittaa rättiä vasten tulevien pulttien/mutterien kanssa 2-3mm paksun prikan, jonka halkaisija on yhtä iso sen rätissä olevan "prikan" kanssa. (noin 40mm)
Suositeltavaa myös eturättiin, joskis se tuntuu kestävän paljon takimmaista paremmin.
Pienemmät rättinivelet (esim. 300 bensan) menee päivässä vaihtokuntoon. Ainakin ilman noita tukiprikkoja.
Elikkä se turbodieselin rätti käy sinne suoraa senku nakkaa paikoilleen ??
Tuosa viellä yks kuva =D
Tuossa on viellä nuo lamppujen alla olevat raudat maalaamatta, pitää vetää samalla ku konehuoneenkin maalailee
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX