450SLC/-74 sipistelyä

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

450SLC/-74 sipistelyä

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Siispä vihdoinkin onnistuin löytämään mieleiseni SLC:n
Ainakin Karraahan tässä olin jo toista vuotta asian tiimoilta kiusannut.

Mielestäni ko. autossa hinta ja kunto kohtasivat (niinhän ne aina omasta mielestä :lol: )
Mitään korjaavia muutoksia ja hankintoja ei ole tarkoitus tehdä ennen tarkastajan käyntiä ja arviointia, sekä ohjeita. Nämä neuvot sain paikallisilta mobilisteilta. Eli tarkastajan määräyksestä tehdään tarvittavat korjaukset ennen varsinaista museoajoneuvotarkistusta.

Omasta mielestäni vanne/rengas setti vaihtoon, soitin vanhemmaksi ja tuskinpa viisi alppitorveakaan maskin takana saa ymmärrystä. Myös peltipaikka etulokari ja konehuoneen välissä varmaan uusittava, nythän siinä näkyy paikan saumat.

Tarkastajaa odotellessa, löytyi yksi huoltokohde: Sähköinen kattoluukku takertelee, varsinkin kiinni ajaessa. Jospa ekana koittaisi vaan rasvata, mutta minne sitä liukastetta kannattaa laittaa?

Alla olevassa linkissä kuva katosta:
http://www.sls-hh-shop.de/index.php/lan" onclick="window.open(this.href);return false; ... ml#cat_153

Edit: Enpähän ole kesää ja ajokelejä odottanutkaan vuosiin näin innokkaasti. :lol:
Viimeksi muokannut Esa H., Ma 12.03.2012 16:03. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmm, toivottavasti tarkastaja ei ota tuosta "arviokäynnistä" maksua, jos ekrran noin on sanottu? Itse ottaisin selvää minkälainen auto on alkuperäisenä ollut, selvittäisin mitä katsataja vaatii leiman antaakseen ja sitten vasta veisin sen tarkastettavaksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Onnea hankinnalle ja museorekisteriin saattamiselle, ja laitahan kuvia autosta näytille.

Kesäautokelejä täälläkin odotellaan.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Timo L. kirjoitti:Hmm, toivottavasti tarkastaja ei ota tuosta "arviokäynnistä" maksua, jos ekrran noin on sanottu? Itse ottaisin selvää minkälainen auto on alkuperäisenä ollut, selvittäisin mitä katsataja vaatii leiman antaakseen ja sitten vasta veisin sen tarkastettavaksi.
Tapaan tarkastajan (Antti Vähälä) pääsiäisenä, kun Antin automuseolla avoimet ovet.
Tosin sain Mesedesiltä viestillä vinkkiä MB-klubin suunnalta.
Mutta mitähän sanotaan tuosta AMG-lipasta puskurin alla?
Vanteitahan olen täälläkin jo peräänkuuluttanut.
Sellaisetkin löytyisi naapurista.
katja74 kirjoitti:Onnea hankinnalle ja museorekisteriin saattamiselle, ja laitahan kuvia autosta näytille.

Kesäautokelejä täälläkin odotellaan.
Kiitoksia :D
Piti tänään ajaa tallista ulos ja ottaa vallan pirusti kuvia.
Räntäsade pilasi tämänkin haaveen..

Otin vapauden julkaista yhden edellisen omistajan ottamista kuvista.
Lisää tulee, kun siis saan otettua itse.

Kuva
Viimeksi muokannut Esa H., Su 21.03.2010 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jos tuo lippa on ruuvattu siihen uutena, tai pystyt osoittamaan sen olevan saman vuoden AMG:n mallistosta, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

Vanteet saattaa kyllä piipata, vaikka kokonaisuus näyttää erittäin tyylikkäälle.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mesedesi kirjoitti:kokonaisuus näyttää erittäin tyylikkäälle.
Kaikki kiiltävä mm. keulassa on uutta osaa :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Esa H. kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Hmm, toivottavasti tarkastaja ei ota tuosta "arviokäynnistä" maksua, jos ekrran noin on sanottu? Itse ottaisin selvää minkälainen auto on alkuperäisenä ollut, selvittäisin mitä katsataja vaatii leiman antaakseen ja sitten vasta veisin sen tarkastettavaksi.
Tapaan tarkastajan (Antti Vähälä) pääsiäisenä, kun Antin automuseolla avoimet ovet.

Tosin sain Mesedesiltä viestillä vinkkiä MB-klubin suunnalta.
Juu taidettiin tovi Esan kanssa puhelimessa roikkua, mm MR tarkastuksen tiimoilta. Sehän on sitten ilmiasutarkastus, eikä entisöintikilpailun palkintojenjako. Tuo sinun auto on kyllä kuvien perusteella saakelin hieno, jotta varmaan detaljejakin syynätään :P . Noh ei vaineskaan. Virheitä ja puutteita saa olla, ne vaan kirjataan ylös. Suurimmat siis raakataan ja korjautetaan.

Uskon että Antti hoitaa homman hyvin, olen tuntenut hänet parisenkymmentä vuotta jo :) . 1990 ostin Vähälän veljeksiltä osia ooppeliin jonka sitten Lindholmin Klaus hyväksyi museorekisteriin 1991 Orimattilassa. Huh niin se aika rientää :shock: .

Tuo on hyvä juttu että saat Antin katsomaan auton etukäteen. Itsekin olen näin toiminut kaksi kertaa kun tarkastaja asuu samassa kaupungissa ja suostui esikatselmuksen tekemään. Tällainen toimintahan ei ole mitenkään virallinen eikä sitova - joku toinen tarkastaja saattaa itse varsinaisessa tilaisuudessa olla ihan eri mieltä :shock: . Yleensä kuitenkin heillä on konsensus asiasta. Ja esikatselmuksista ei tietääkseni laskuteta, ellei joku tarkastaja siis halua hyötyä henk koht rahallisesti hommasta. Tarkastusmaksuhan menee kerholla ja tarkastajat saavat vaan kulukorvauksen, ainakin täällä E-KVA:ssa.

Mutta hienoa että löysit mieleisen auton :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Viesti Kirjoittaja katja74 »

On se tyylikkään näköinen.
Ei tuon museorekisteriin saattamisessa taida kovin paljoa hommaa olla.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tänään napsin muutaman kuvan..
Autoa ei ole puunattu sen paremmin kuin huuhdeltu tiesuolat, mitä 300km hakumatkalla trailerille lensi:
http://kuvablogi.com/blog/21163/5/
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Oikein asiallinen ja hieno laite, onnea hankinnalle ;)

Minulla on kummallinen vastenmielisyys koko museorekisteröintiä vastaan. Joku voisi kertoa minulle mikä todellinen tarve museorekisteröinnille on? Itse en ole sitä koskaan oikein sisäistänyt... rahallinen säästö on ihan mitätön, rajoittaa auton käyttöä ja rakentelua aivan liikaa.

Auton ostotilanteessa minulle ainakin automainoksen "museorekisteröinti" ei ole minkään arvoinen...senlaatuisia "museolaitteita" olen nähnyt...pikemminkin minulle synttyy aina suuri epäilys, että myyntihintaa yritetään vain hiissata reilusti ylöspäin "hienolla" termillä....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Siisti on. En katsonut ihan jokaista kuvaa, mutta ei juuri huomautettavaa mielestäni löydy:

-paikka siistiksi
-hätävilkunkatkaisija
-radio vanhemmaksi tai peitelevy
-vanteet vanhemmiksi.

Etuhelman kohtalo kannattaa tarkistaa tai etsiä tosiaan jotain brosyyriä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Itseasiassa unski heitit hyvän kommentin tuosta museorekisteröinnistä.
Lienee minullakin itsetutkistelun paikka, sillä en osaa suoralta kädeltä heittää muuta kuin, että se on todistetusti alkuperäistä vastaava.
Siihehän voi toinen heittää vastakyssärin, että mitä sitten.
Enpä enää osaa vastata :oops:

Oma mieltymykseni autoissa on lähinnä alkuperäisyys. Yhdistettynä siihen etten omaa minkäänlaista kokemusta MR-autoista, tämä SLC olkoon jonkinlainen uusi haaste. Ei siis itsetarkoitus.

Aivan totta myös tuo unskin huomautus hintojen hilaamisesta. Ainakin näistä raadoista, mitä myyntimainostetaan helpolla museorekisteriin.

Oikeasti unskin aloitus oli niin hyvä, että jos ei sitä tässä jatketa, niin olisi ehdottomasti vaikka uuden topicin aihe. Asiasta ei nimittäin minun mielestä ole edes juuri keskustelua käyty ja varmasti mielipiteitä foorumilla löytyy.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

unski kirjoitti:Auton ostotilanteessa minulle ainakin automainoksen "museorekisteröinti" ei ole minkään arvoinen...senlaatuisia "museolaitteita" olen nähnyt...pikemminkin minulle synttyy aina suuri epäilys, että myyntihintaa yritetään vain hiissata reilusti ylöspäin "hienolla" termillä....
Yhdyn Unskin mielipiteeseen. Mutta toisaalta on villapuseroon hiipinyt epäilys, että pitääkö sittenkin moiseen ryhtyä, sitten joskus kun öykkäriklassikon myy..

Joillakin lajitovereilla tuntuu olevan enemmän arvostusta museokatsastukseen kuin itselläni.

Pääasia on, että on turkasen hieno mersu sinulla, onnea vaan matkaan!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Joo, museotarkastettu auto ei todellakaan ole mikään kunnon tae, pikemminkin päinvastoin. Etenkin Mersujen kohdalla olen törmännyt aivan hirveisiin rimanalituksiin. Vajaa kymmenen vuotta sitten kun Pagodakuume oli kova, kävin katsomassa useaa museorekisterissä olevaa yksilöä.

Yhdessä yksilössä etulokasuojien pistehitsaussauman kohdalla oli 3 cm leveä saniteettisilikonisauma..., väärä moottori jne..

Toisessa yksilössä ko. kohdassa roikkui MIG-langan pätkiä sekä pop-niittejä, sisusta paskana, rättikatto puuttui, helmalistat puuttuivat ja auto oli mätä.

Hymy ei ollut herkässä kun olin ajanut yli 300 km autoja katsomaan.

Toki asiallisiakin oli tarjolla (asiattomaan hintaan).
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllähän se museorekisteröinnin pointti on siinä, että ainankin tarkastushetkellä auto on ollut (tarkastajasta riippuen) alkuperäisessä asussaan, eikä sitä ole rakenneltu oman maun mukaan, vaan kunnioitettu alkuperäisyyttä, jota se on ollut tehtaalta lähtiessään.
Näinollen autoa voitaisiin käyttää myös verrokkina muihin vastaaviin autoihin.

Ja toinen pojo on varmastikin nuo huokeammat ylläpitokustannukset.
Tällä on ollut tarkoitus edistää myös autojen säilyttämistä, jotta antiikkiauto ei joutuisi paaliin pelkästään kalliiden ylläpitokustannusten takia.

Ymmärrän kyllä, ettei Unski tuollaisena virittelijärakentelijana varmaan kovin innostu siitä, että autoon lyödään tiukat raamit siitä, millainen sen pitäisi ja pitää olla, koska mielessä pyörisi vaikka minkälaisia parannustapoja.

Näitä varten olisikin juuri hyvä, että se harrasteajoneuvoluokka joskus saataisiin tänne peräpershikiällekin aikaan.

Se, että onko sitten tuollaiset "Helpolla museorekkariin" tai "aloittamista vaille valmis mr-kilpi" sitten kuinka houkuttelevia, on tietystikin lukijan silmissä. Itse ainankin suhtaudun niihin ihan yhtä suurella arvostuksella, kuin ostos-teeveen mainoslauseisiin...eikä siinä vielä kaikki...

Useimmitenhan se on, että hyvän auton ilmoittelussa ei turhia krumeluureja tarvitse esitellä. Se on mikä on ja sillähyvä.

Kannattaakin vain katsoa, että onko se JO leimattu mr-kilpiin vaiko ei. Jos ei, niin sitten kaikki aiheeseen liittyvät mainoslauseet on turhaa automyyjien höpinää, joka on verrattavissa mummon pieruun - seassa on aina puhdasta paskaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Noissa museokilvissä on just se huono puoli että ajaminen on rajoitettu 30 päivään, kun itelle tulee ajoa noin neljä kuukautta vuodessa :roll:
Pitäs olla se vaimo, farmari avensis ja yksi vapaa viikonloppu vuodessa että toi 30 päivää riittäis :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ei Aapo...pitää olla 12 museorekattua autoo, niin sittenhän niitä ajopäiviä riittää... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Timo L. kirjoitti:-hätävilkunkatkaisija
Mikä siinä vikana?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Esa H. kirjoitti:Tänään napsin muutaman kuvan..
On kyllä komea, ei siitä pääse mihinkään.
Taitaa jo poltella päästä tuon rattiin ja baanalle :)
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Esa H. kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:-hätävilkunkatkaisija
Mikä siinä vikana?
Minusta kuvissa se näytti hopeiselta? Vai oliko siinä vaan heijastus? Senhän pitäisi olla punainen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

löytykö kattoluukkun takerteluun jo selvyys, itsellä autto kun puhisti ja rasvoi kiskot ja vaijerin mutta silloin joutuu kyllä ottamaan luukun pois paikoiltaan :roll:

onnea uudelle autolle, nätti kun sika pienenä ja minun mielestäni parhailla väreilläkin vielä :!:
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Timo L. kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:-hätävilkunkatkaisija
Mikä siinä vikana?
Minusta kuvissa se näytti hopeiselta? Vai oliko siinä vaan heijastus? Senhän pitäisi olla punainen.
Heijastelee joka kuvassa, kyllä se punanen on.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

sepulaakeri kirjoitti:löytykö kattoluukkun takerteluun jo selvyys, itsellä autto kun puhisti ja rasvoi kiskot ja vaijerin mutta silloin joutuu kyllä ottamaan luukun pois paikoiltaan :roll:
En ole asiaa vielä kerennyt tutkimaan. Tallissa ei oikein mahdu ja ulkona on uteliaat naapurit harmina :lol:
Onko tuo luukku vaikea irrottaa?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

..ja ulkona on uteliaat naapurit harmina.
Juu, samat on ongelmat täällä. :evil: Jos joskus harvoin kerran viikossa pystärille teen välttämättömiä huoltotoimenpiteitä työhuoneeni ulkopuolella, niin kahdessa minuutissa on koko Jyväskylän Lehtokatu kuittailemassa, että "taasko siinä on jotain vikana siinä mersussa, niin se on, ainahan noin vanhassa autossa päläpälä!"
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Esa H. kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:löytykö kattoluukkun takerteluun jo selvyys, itsellä autto kun puhisti ja rasvoi kiskot ja vaijerin mutta silloin joutuu kyllä ottamaan luukun pois paikoiltaan :roll:
En ole asiaa vielä kerennyt tutkimaan. Tallissa ei oikein mahdu ja ulkona on uteliaat naapurit harmina :lol:
Onko tuo luukku vaikea irrottaa?
no mun rojektissa oli kattoverhoilu jo valmiiksi irti, että se pitää ottaa. sitte ite kattoluukku läähtee n.10 pulttia + vaijerin sokka ja vaijerin suojaputken 2 pulttia, ei mikään mahdoton homma. :D

jos alat korjaan sitä niin varaa joku kaveriksi irroitus vaiheen ajaksi sillä sitä viimestä pulttia on vaikea avata ja samalla kannatella luukkua, siinä on syytä varoa myös sitä vaijerin suojaputkea ettei vahingoitu liikaa... niin ja tarttet luultavasti jtn tiiviste liimaa/massaa kun laitat takasin sitä luukkua
M.J.K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 02.06.2007 19:13
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja M.J.K »

Olen Unskin kanssa samoilla linjoilla. Ei museorekisteröinti autuaaksi tee.
Auton voi käyttökunnostaakin alkuperäishenkeen. Kaiken lisäksi siittä museoinnista on tehty "suuri asia". Itse yritin myydä museo W110, jossa oli hyväksytty eri tekniikalla. No, eikö sit ns. ostajaehdokkaat vetäneet herneen nenään siittä asiasta. Ja ruvettin sit mollaamaan ja haukkumaan asiasta, vaikka olin ilmoittanut asiasta.

Nyt tallista löytyy SLC -75 ja en ole edes harkinnut/ajatellut laittaa museoon, koska
auto on minun ja kunnostan sitä alkuperäishenkeä kunnioittaen, lisäten nykyaikaisilla jipoilla.

Autot on tehty ajettaviksi ja kyllä sen huomasi W110:stä et aina niitä joutu paikkoja herkistelemään kun käytti vähän.
JuhaP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 17.08.2006 11:42
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Aapo.T kirjoitti:Noissa museokilvissä on just se huono puoli että ajaminen on rajoitettu 30 päivään :lol:
Avoauton kanssahan tolla ei ole mitään merkitystä. Suomessa kun ei paista aurinko ja ole 20 astetta lämmintä 30 päivänä vuodessa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Avoauton kanssahan tolla ei ole mitään merkitystä. Suomessa kun ei paista aurinko ja ole 20 astetta lämmintä 30 päivänä vuodessa.
_________
Riippuu vissiin käyttäjästä...Viime vuonna ajelin C107 avolla yli 5 kk (touko-syyskuu) niistä noin 3 kk. katto auki, hyvin pärjää jos lämmintä on yli 10 astetta, riittä kunhan on poutaa... Olen muuten sillä liikenteessä nytkin, tosin kovakaton kanssa... :) Pari kaveria ajelee C107:lla, joka päivä ympäri vuoden...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ensimmäinen 90 litran tankillinen mennyt nyt sisäänajossa :lol:
Kattoluukusta hieman rasvailin kiskoja. Tuntuu, että luukun käyttö saanut sen muutenkin kulkemaan hieman paremmin.
Ja luukkuahan on joutunna käyttämään, kun kuskin puolen lämmönsääädin ei mene kylmälle :oops:
Itseasiassa se liikkuu vain siinä puolivälissä vähän ja kankiasti.
Ei noilta eri sivuiltakaan, missä jonkin sortin räjäytyskuvia, selvinnyt mistäpäin vikaa hakisi. Konsolin sisältä vai konehuoneesta. Liekö siellä hana tms. mikä jumittaa?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Ei noilta eri sivuiltakaan, missä jonkin sortin räjäytyskuvia, selvinnyt mistäpäin vikaa hakisi. Konsolin sisältä vai konehuoneesta. Liekö siellä hana tms. mikä jumittaa?
Hana toimii "sähköllä" eli lämmönsäätövipujen liukuaukon alaosassa on mikrokytkimet. Molempien vipjen ollessa ala-asennossa, vaihtavat tulipellissä olevat alipaineventtiilit tilaansa ja päästävät alipaineen vesiventtiilin sulkupuolelle.

Eli jos vivut eivät mene alas saakka on hana aina auki (sikälimikäli sen toiminta ja alipaineohjaus on kunnossa). Ensin siis tulee saada molemmat vivut liikkumaan mekaanisesti alas saakka.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin