E 320 vm 2001

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

E 320 vm 2001

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Citymaasturikoppero joutaisi vaihtoon ja tilalle pitäisi saada iso perheauto. Tällä hetkellä harkinnassa on MB E 320 CDI AT Vm 2001.

Onko foorumilaisilla kokemusta em. auton käyttökuluista jne. Millaisella keskikulutuksella tuolla ajelee ja ennen kaikkea kannattaako sekaantua vai kiertää kaukaa? Itse ajelen Pk-seudun likenteessä noin 40 tonnia vuosi. Suurin osa ajosta on motarilla, mutta kehäteitä ja ruuhkaakin löytyy.

Jos kannattaa, niin löytyykö vinkkejä mitä tsekata kyseisen vuosimallin yksilöstä. Ruostumisongelmat on kaiketti tässä vähäisempiä kuin esmes 98 malleissa?

Koetin haeskella kyllä vastauksia, mutta kovin vaikeaa niiden löytäminen oli.. :oops:

Ainiin, onkos noissa jo isofixit?
tomppajii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tomppajii »

Koeajo kertoo autosta paljon, mutta esim. alustan niveliä sekä edessä että takana voi olla heikossa kunnossa ilman että sitä asfaltilla edes huomaa, ennen kuin on renkaat sökönä. Suosittelen autotohtori reissua ennen ostopäätöstä, koska aika pahojakin ruostevaurioita on helppo piilottaa ostajalta. Hyviä ruostepesiä löytyy esim. takapuskurin alta, kynnyskoteloiden etupäistä ja ovista. E-mallin mersut ruostuvat todella hyvin ainakin vuoteen 2004 asti. Omastani (-01 E-farkku) olen kaikki ruoste/maaliviat hoitanut pois ja se ei ole ihan pieni työmaa.
Automaattivaihteiston tulee vaihtaa jouhevasti ja ainakin itse arvostan dokumentoitua huoltohistoriaa huomattavasti enemmän kuin mittarilukemaa. Itse olen ajanut reilun kolme vuotta ja n.90 000km E-mallilla ja foorumin tekniikkapalsta on tullut tutuksi. Luonnollisesti Carsoft on tullut hankituksi myös, koska ainakaan itse en ole asiallista palvelua koskaan Oulun Veholla saanut. Varaosien hinnoittelu on kulutusosissa varsin asiallista (KL, MB-osa, yms) jotkin mallille tyypilliset viat kuten vaihdekeppiyksikkö, polttoaineen paineensäätöventtiili, ruiskuhuollot ja imusarjan vaihto kustantavat helposti satasia. Tee se itse- henki ja sorminäppäryys ovat suotavia, mutta monelta murheelta kuitenkin voi säästyä, kun lukee ennen huoltoja vinkit aiheeseen liittyen täältä.
Polttoaineen kulutus ainakin omassa 220cdi:ssä ja velimiehen 270cdi:ssä (kumpikin automaatteja) on matka-ajossa niin naurettava, ettei sitä viitsi edes ääneen sanoa, mutta kokonaiskulutus seka-ajossa on 7-8litran haarukassa helposti. Kainuun vaara maisemissa isompi kone näyttäisi syövän vähemmän, kun taas Pohjanmaan lakeuksilla pienempi kone olisi pieniruokaisempi.
Summa summarum, olen tullut autoni kanssa niin paljon sinuiksi, että ajattelin hankkia sopivassa saumassa 99-03 mallisen eemelin kakkosautoksikin, on ne vaan kuitenkin keskimäärin aika mukavia kulkineita :D

Edit: Ainakin integroidut lastenistuimet löytyy aika monesta E-farkusta, mutta isofix kiinnikkeisiin en ole näissä vuosikerroissa törmännyt.
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

tomppajii kirjoitti:E-mallin mersut ruostuvat todella hyvin ainakin vuoteen 2004 asti.
Tämä on aina tätä persaukisen elämää. Hivenen isommalla budjetilla saisi aina sen hivenen paremman :D

Tuo autotohtori on varmastikin hyvä ajatus ja sen kautta sitä tosiaan kannattaisi kiertää.

Olen katsellut tätä yksilöä ihan vasta netistä, ja suhtkoht siistiltä se näyttää, mutta toki paikanpäällä voi tilanne olla tyystin eri.

Autotohtorit taitavat olla avoinna vaan viikolla ja viikonloppuisin on ovet kiinni? - No, kai sitä "uuden" auton takia voisi yhden vapaapäivän ottaa..

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3089668
Timo J
Mersumies
Mersumies

Re: E 320 vm 2001

Viesti Kirjoittaja Timo J »

putukiffeli kirjoitti: Onko foorumilaisilla kokemusta em. auton käyttökuluista jne. Millaisella keskikulutuksella tuolla ajelee ja ennen kaikkea kannattaako sekaantua vai kiertää kaukaa? Itse ajelen Pk-seudun likenteessä noin 40 tonnia vuosi. Suurin osa ajosta on motarilla, mutta kehäteitä ja ruuhkaakin löytyy.
?
Just kirjottelin aiheesta toisaalle:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Motu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Motu »

Parameterlenkung toi olis hyvä olla elikkä nopeuden mukaan säätyvä ohjaus.Nornaali on hippasen turhan nopea maantie ajossa.
nautseri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tässä on ainakin varusteet hyvät,jos niitä kaipaat.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3121356

Tarkista onko tehty ruostekorjauksia,ovien yläkarmit,tiivisteiden alta .
Etu jousien yläpäät kannattaa tarkistaa,onko korjattu,jos niin onko työ tehty kunnolla.
Toimiiko kaikki sähkö laitteet,vewasto on talvella hyvä lisä.
Mittariston pikselit ,pystyy korjaamaan.
Kiihdyttele koeajolla kunnolla,näin varmistat onko polttoaine puoli kunnossa.
Kunnossa ollessaan on hyvä auto kulkemaan ja vaivaton kulkupeli.

Ja soitto edelliselle omistajalle ruunaa kaiken. 8)

Haulla 210 löytyy paljon tietoa-

Tämä on foorumin autoja ,liekkö vielä myynnissä,ainakin hieno peli.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=210
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Itsellä oli 3-vuotta vastaava 270cdi hyvillä varusteilla. Kunnossa ollessaan aivan loistava auto kaikin puolin. Täytyy vain muistaa että kysessä 9 vuotta vanha auto joten ne alkavat pikkuhiljaa yksilöityä laidasta toiseen.
Ruoste noissa 210:ssa on ihan loppuun asti ominaisuus. 211:n kohdalla tuossa kohtaa vähän parannusta koska esim keulan pellit alumiinia :wink: :wink:
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin