Redline?
Redline?
Onko kukaan kokeillu Redlinen öljyä mersun v.laatikkoon?
Tahtoopi tuossa omassa rusahdella välillä aika ilkeen olosesti,ja haluis kyllä eroon siitä.
Veljen pösöön kerran vaihdettiin ja siinä tuntu ainaki auttavan.
Omaan on vaihdettu mersun omat öljyt noin:30tuhatta sitten.
Tahtoopi tuossa omassa rusahdella välillä aika ilkeen olosesti,ja haluis kyllä eroon siitä.
Veljen pösöön kerran vaihdettiin ja siinä tuntu ainaki auttavan.
Omaan on vaihdettu mersun omat öljyt noin:30tuhatta sitten.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Nostetaas ylös, niin ei tarvitse uutta keskustelua tehdä. Eli onko mersuissa kokemusta noista redlinen vaihteisto/perä öljyistä ? ainakin noihin japanin ihmeisiin ihmiset noita laittelevat ja kehuvat. Haulla kun selailin niin ainakin napa oli laittanut perään tuota, niin kylmänä toimii paremmin.
Olisi öljyjen vaihto edessä ja samalla sinne voisi nakata vähän "paremmat?" öljyt. Pelottaa vaan että käykö tässä sitten niin että vaihteet rusahtelevat ja perä huutaa
?
Olisi öljyjen vaihto edessä ja samalla sinne voisi nakata vähän "paremmat?" öljyt. Pelottaa vaan että käykö tässä sitten niin että vaihteet rusahtelevat ja perä huutaa

Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Itse olen kyllä ihmetellyt,mikä tuossa Redlinessa voi olla niin paljon parempaa,kuin jossain muun merkkisessä perusöljyssä?Onko tämä vain sitä,että kalliin on pakko olla hyvää,sellaista uskon asiaa,vai onko näistä jotain konkreettisia testejä tai vastaavia,missä tämä Redline olisi pärjännyt?Motonetissäkin tuo Quartti(0.946L) Redlinea maksaa 18 euron tienoilla 

M-B 260SE -86 "basso"
Niitä kokemuksia tässä kyselenkin ? . Paljon kuitenkin noissa viriautoissa noita käyttelevät ja kehuvat. Hintaahan noilla on, mutta ei niitä nyt niin kovin usein vaihdellakkaan, ja itse olen tottunut että voiteluaineet on se viimeinen säästökohde autoissa.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Joo,eipä voitelussa kannata säästellä.Sitä vaan pohdin,että mikä öljy olisi tänä päivänä niin huonoa,jos tarvittavat luokitukset täyttää,ettei sitä koneeseen voisi laittaa?Vaikea sitä on tällaisessa normaali käytössä millään todeta,jonkun toisen öljyn olevan jotenkin parempi.
Asiaa sivuten,moottoripyörä puolella Harrikoissa monet liputtavat juuri esim.Redlinen,Belrayn ja Kendallin puolesta.Itse olen käyttänyt huomattavasti edullisempaa Motulia,jossa purkissa lukee "täyttää Harley-Davidsonin suosituksen".Mitään negatiivista,en ole tässä öljyssä huomannut,vaikka on halvempaa.Uskon enemmän öljyn tiheällä vaihto välillä olevan merkitystä vehkeitten kestämiseen,kuin öljyn merkillä.Nooh...tämä oli tällaista yleistä jutinaa...jatkakoon joku Redlinesta
Asiaa sivuten,moottoripyörä puolella Harrikoissa monet liputtavat juuri esim.Redlinen,Belrayn ja Kendallin puolesta.Itse olen käyttänyt huomattavasti edullisempaa Motulia,jossa purkissa lukee "täyttää Harley-Davidsonin suosituksen".Mitään negatiivista,en ole tässä öljyssä huomannut,vaikka on halvempaa.Uskon enemmän öljyn tiheällä vaihto välillä olevan merkitystä vehkeitten kestämiseen,kuin öljyn merkillä.Nooh...tämä oli tällaista yleistä jutinaa...jatkakoon joku Redlinesta

M-B 260SE -86 "basso"
ei redline mitään kallista ole
siis kun puhutaan vaihteisto ja peräöljyistä, kyllä tuo n. 16 €/litra on aika keskitasoa, kun lasketaan litrahintoja litran purkeissa ostettaessa hyvästä synteettisestä öljystä... multa kehdattiin laskuttaa castrolin peräöljystä 25 €/litra kun ostin irtona, tajusin vasta kotona, että se 25 € oli litrahinta, ei sen kahden hinta mitä purkissa oli, no tuli niillä castroleilla sentään reilu 100 km ajettua, kun olivat vielä niin kankeitakin, että luulin käsijarrun hirttäneen päälle 
moottoriöljyksi normaali käyttöön nuo tietysti on aika hintavia, mutta samassa hintatasossa kuitenkin liikutaan, kuin muillakin virittäjien suosimissa öljyissä, joskus tulee kuitenkin halvemmaksikin ostaa se tasan 6 litraa redlinen öljyä, jos öljytilavuus sattuu olla 6ltr, kuin 8 tai 10 ltr muun merkkistä (eli 2 kannua... esim. casrtolin 10W-60 öljy maksaa yli 60€/4 ltr...)
mitään niin erikoista etua noilla redlinen öljyillä ei vakiomoottorissa kuitenkaan saavuteta, että niitä nyt johonkin miljoona ajettuun 200D:n koneeseen kannattais kaataa, mutta korkeaviritteisissä turbokoneissa on jo väärin hakea säästöä öljyn litrahinnasta
vaihteisto ja peräöjyissä redlinellä ja muilla esteripohjaisilla (myös motulilla on osa öljyistä esteripohjaisia ja LE on myös esteriöljy) on jo kuitenkin aika vankka maine ja siellä litrahinta ei edes tunnu missään, kun vaihtovälit on pitkiä ja tilavuudet pieniä...


moottoriöljyksi normaali käyttöön nuo tietysti on aika hintavia, mutta samassa hintatasossa kuitenkin liikutaan, kuin muillakin virittäjien suosimissa öljyissä, joskus tulee kuitenkin halvemmaksikin ostaa se tasan 6 litraa redlinen öljyä, jos öljytilavuus sattuu olla 6ltr, kuin 8 tai 10 ltr muun merkkistä (eli 2 kannua... esim. casrtolin 10W-60 öljy maksaa yli 60€/4 ltr...)
mitään niin erikoista etua noilla redlinen öljyillä ei vakiomoottorissa kuitenkaan saavuteta, että niitä nyt johonkin miljoona ajettuun 200D:n koneeseen kannattais kaataa, mutta korkeaviritteisissä turbokoneissa on jo väärin hakea säästöä öljyn litrahinnasta

vaihteisto ja peräöjyissä redlinellä ja muilla esteripohjaisilla (myös motulilla on osa öljyistä esteripohjaisia ja LE on myös esteriöljy) on jo kuitenkin aika vankka maine ja siellä litrahinta ei edes tunnu missään, kun vaihtovälit on pitkiä ja tilavuudet pieniä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juurikin noita vaihteisto/peräöljyistä kokemusta kaipailisin.
Tuota Red Line D4 atf uskaltaisi varmaankin manuaali askiin laittaa:
D4 ATF täyttää vaatimukset GL- 4, Dexron III ja IV / Mercon V, Allison C-3 ja C-4, Caterpillar TO-2, Voith, ja ZF. Myös manuaalivaihteistoihin (GL-4), esim. uudemmat Mercedes ja BMW..
30% korkeampi kuumaviskositeetti ja haihtuvuus vain 1/3 verrattuna vastaavaan mineraali-ATF:iin. Erinomainen kylmäjuoksevuus.
Mutta mikä se noista olisi lukottomaan mersun perään sopiva litku:
http://www.motonet.fi/web/guest/muut#groupid=2282
ei anna suoraa linkkiä laittaa, mutta tuolta vaihteisto/peräöljyt---> redline
Kaippa mun pitää oma auto koekaniiniksi laittaa niin voin sitten kokemuksia tänne heitellä.
Eniten kiinnostaisi tuo kylmäkankeus saada autosta pois.
Tuota Red Line D4 atf uskaltaisi varmaankin manuaali askiin laittaa:
D4 ATF täyttää vaatimukset GL- 4, Dexron III ja IV / Mercon V, Allison C-3 ja C-4, Caterpillar TO-2, Voith, ja ZF. Myös manuaalivaihteistoihin (GL-4), esim. uudemmat Mercedes ja BMW..
30% korkeampi kuumaviskositeetti ja haihtuvuus vain 1/3 verrattuna vastaavaan mineraali-ATF:iin. Erinomainen kylmäjuoksevuus.
Mutta mikä se noista olisi lukottomaan mersun perään sopiva litku:
http://www.motonet.fi/web/guest/muut#groupid=2282
ei anna suoraa linkkiä laittaa, mutta tuolta vaihteisto/peräöljyt---> redline
Kaippa mun pitää oma auto koekaniiniksi laittaa niin voin sitten kokemuksia tänne heitellä.
Eniten kiinnostaisi tuo kylmäkankeus saada autosta pois.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
ihan se 75w-90 gearoil... http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0073Turmelo kirjoitti:
Mutta mikä se noista olisi lukottomaan mersun perään sopiva litku:
http://www.motonet.fi/web/guest/muut#groupid=2282
ei anna suoraa linkkiä laittaa, mutta tuolta vaihteisto/peräöljyt---> redline
Kaippa mun pitää oma auto koekaniiniksi laittaa niin voin sitten kokemuksia tänne heitellä.
Eniten kiinnostaisi tuo kylmäkankeus saada autosta pois.
tuo jeemun käyttämä pelkkä heavy shockproofit voi olla käyttöautoon liian tujua tavaraa perään, se suojaa kyllä vetopyöriä ja välitystä hyvin, mutta voi tehdä laakereille kiusaa "300 000 km" ajolla, mikä taas ei taida jeemun autossa haitata, jossa rasitus on hieman toisen tyyppistä, kuin normaali käyttiksessä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joo
itellä 300tdt väyrysessä kans redlinet.
automaattilootassa d4atf ja perässä 75w90
100t ajettu ei ainakaan mitään vikaa vielä ole tullut.
Laatikko vaihtaa EHKÄ pehmeämmin noilla redlinen öljyillä.
Perä piti aiemmin pientä ääntä siis ennen öljyn ja huohottimen vaihtoa.
Mut voi olla et oli originaali öljyt ollu perässä ja laatikossa sen 300t kilometriä.
Joten parannusta ois varmasti tullut millä vaan öljyillä.
automaattilootassa d4atf ja perässä 75w90
100t ajettu ei ainakaan mitään vikaa vielä ole tullut.
Laatikko vaihtaa EHKÄ pehmeämmin noilla redlinen öljyillä.
Perä piti aiemmin pientä ääntä siis ennen öljyn ja huohottimen vaihtoa.
Mut voi olla et oli originaali öljyt ollu perässä ja laatikossa sen 300t kilometriä.
Joten parannusta ois varmasti tullut millä vaan öljyillä.
Re: joo
olikos tuo se ns. "raceöljy"r3r3 kirjoitti:automaattilootassa d4atf

edit: ei ollut se mitä itse tarkoitin... eli atf racing... tuo d4atf tais vastata lähinnä atf320 öljyä, mikä taas mielestäni ei ole hyväksi 722.3 laatikolle, kun on väärät lisäaineet, eli dexron III tyyppinen ja öljy jolla turbiinin luistokin lisääntyy...
itse kokeilen jossain vaiheessa tuota atf racing öljyä, kun loota pitää kuitenkin lähettää vahvistettavaksi, niin ei ole suuri tappio, jos sieltä pakat kyrvähtää


http://www.roadmachine.fi/ATF.html
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joo
juu
Turbiini kyllä luistaa enemmän kuin originaali öljyillä.
Liekkö vaikutusta kestävyyteen?
Voiskohan sotkea puolet sekaan tuota racing versiota?
Josse siitä vähän terävöitys
Pitänee soitella tuonne ja kysellä voiko noita sekotella keskenään.
Turbiini kyllä luistaa enemmän kuin originaali öljyillä.
Liekkö vaikutusta kestävyyteen?
Voiskohan sotkea puolet sekaan tuota racing versiota?
Josse siitä vähän terävöitys

Pitänee soitella tuonne ja kysellä voiko noita sekotella keskenään.
Re: joo
Siis redlinen öljyllä turbiini luistaisi enemmän? Mistäs tietää että luisto on vain turbiinissa redlinellä.r3r3 kirjoitti:juu
Turbiini kyllä luistaa enemmän kuin originaali öljyillä.
Liekkö vaikutusta kestävyyteen?
Voiskohan sotkea puolet sekaan tuota racing versiota?
Josse siitä vähän terävöitys
Pitänee soitella tuonne ja kysellä voiko noita sekotella keskenään.
Itsellä ollut mielessä että mitähän öljyä laittaisi 722.328 laatikkoon (c36amg). Aavistustakaan ei ole mitä siellä on alunperin ollut.
Sinäänsä kalliin öljyn kannalla en ole varsinkin kun ajattelin tehdä "laiskan täysvaihdon" eli kaikki mikä valuu ulos ja uutta täyteen ja hieman ajoa ja sama uusiksi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: joo
yleensä millä tahansa dexron III luokituksen öljyllä luistaa enemmän turbiini, kun ne on lirumpia, kuin se suositus aft 220 mineraali, jonka luokitus on dexron II...AK47 kirjoitti:
Siis redlinen öljyllä turbiini luistaisi enemmän?
tuolla race atf öljyllä turbiini pitäis luistaa vähiten

hae 20 ltr:n kannu atf 220, niin saat huoletta huuhdella ja vielä jää yhteen normaaliin ö-vaihtoonkin jäljelle... maksaa jotain 80 € kannu... tuo atf 220 on kuitenkin myös se öljy, josta laatikko tykkää eniten, kun puhutaan halvoista öljyistä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
getrag ainakin tykkäsi jostain redlinen öljyistä... toki vanhat oli jotain raskaskone aski öljyä jotka ei tahonu toimia kohtalaisesti kuin kuumana kesäpäivänä.. nyt kun redlinet niin saa lipata vaihteet niin nopeeta kuin ranteet antaa myöten
ja vielä ainakin osat on saanut olla rauhassa auringonvalolta (ei ole alkanu paistamaan aurinko niihin paikkohin mitkä pitäisi olla pimeessä
)


2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: joo
No, juu. Tuolla 20litran kannulla kun vaihtaa öljyt niin saa vaihdettua noin 4 kertaa eli ei sinne ihmeempiä pitäis vanhaa kuraa jäädä. Näyttäis tuolla olevan MB236.7 luokitus joka passaisi 722.328 laatikolle (without regulated torgue converter lockup clutch (KÜB) ). Mitä lieneekään tuossa AMG:n laatikossa sisuskalut???napa kirjoitti:yleensä millä tahansa dexron III luokituksen öljyllä luistaa enemmän turbiini, kun ne on lirumpia, kuin se suositus aft 220 mineraali, jonka luokitus on dexron II...AK47 kirjoitti:
Siis redlinen öljyllä turbiini luistaisi enemmän?
tuolla race atf öljyllä turbiini pitäis luistaa vähiten
hae 20 ltr:n kannu atf 220, niin saat huoletta huuhdella ja vielä jää yhteen normaaliin ö-vaihtoonkin jäljelle... maksaa jotain 80 € kannu... tuo atf 220 on kuitenkin myös se öljy, josta laatikko tykkää eniten, kun puhutaan halvoista öljyistä...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tossa Väyrysessä käsittääksene on 722.6 laatikko missä suositus luokituksen 236.10 tai 236.12 öljy.
Ilmeisesti tuohon ei pidä tuota atf220 mennä laittamaan???
Vuoden vaihteessa mersulla taas suositukset muuttunu nyt 722.6 lootaan 236.12 tai 236.14, jos nyt ihan oikein käsittäny.
236.14 luokituksen öljy on esim. Mobil atf 134. Onko kellään tuosta 134:sta kokemuksia? 722.6 lootassa.
Ilmeisesti tuohon ei pidä tuota atf220 mennä laittamaan???
Vuoden vaihteessa mersulla taas suositukset muuttunu nyt 722.6 lootaan 236.12 tai 236.14, jos nyt ihan oikein käsittäny.
236.14 luokituksen öljy on esim. Mobil atf 134. Onko kellään tuosta 134:sta kokemuksia? 722.6 lootassa.
Huomenissa meinasin öljykaupoille. Mietin vaan että kun tekee normaalin öljynvaihdon ja laittaa atf220 ---> redline D4 , ja perääöljy --->redline 75w90 peräöljy. Niin käyköhän niin että vaahtoaa tai jotain ? . Meinasin että jos nyt vaihtaa ja samalla menee moottoriöljyt vaihtoon niin sitten 8000tkm päästä vaihtaisi toisen kerran myös vaihteisto/peräöljyt ? . Laskeskelin että kun laittaa redlinen perä/vaihteistoöljyt niin 67e eka vaihto ja sitten seuraavalla onkin puolet halvempi kun jää kuitenkin yli. että ei tuo nyt loppujenlopuksi kallista ole.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Tänään tuli sitten laitettua kyseiset perä ja vaihteistoöljyt. Alkutuntuma on ainakin hyvä, vaihteet menee sivistyneemmin päälle, ja rullaa paljon paremmin. Tosin tohon rullaukseen vaikutti varmaan eniten peräöljyt ja vanhat oli aika heikossa kunnossa niin ei voi tietää onko eroa uusiin alkup. peräöljyihin. Infoan tänne sitten kun rusahtelee ja perähuutaa 

Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Joo tänään tuli vaihdettua redlinen d4 atf pois.
Tilalle laiton motonetin 263.10 luokituksen täyttävää "mersuöljyä" 9,90€/l
Semmosen havainnon tein et vauhdin ollessa 125km/h kierrokset oli redlinellä noin 2800 ja noilla motonet öljyillä näyttää olevan noin 2600.
Laatikko mallia 722.6
Tommonen kierrosten pudotus jo varmaan vaikuttaa kulutukseenki.
Niin se vaan taitaa olla et kalliimpi vaan ei oo aina parempi.
Tilalle laiton motonetin 263.10 luokituksen täyttävää "mersuöljyä" 9,90€/l
Semmosen havainnon tein et vauhdin ollessa 125km/h kierrokset oli redlinellä noin 2800 ja noilla motonet öljyillä näyttää olevan noin 2600.

Laatikko mallia 722.6
Tommonen kierrosten pudotus jo varmaan vaikuttaa kulutukseenki.
Niin se vaan taitaa olla et kalliimpi vaan ei oo aina parempi.
Miten 125 km/h vauhdissa voi olla eroja kierrosluvussa, lukonhan pitäisi tuossa vauhdissa olla niin kiinni kuin se 722.6:ssa yleensä on?r3r3 kirjoitti:Joo tänään tuli vaihdettua redlinen d4 atf pois.
Tilalle laiton motonetin 263.10 luokituksen täyttävää "mersuöljyä" 9,90€/l
Semmosen havainnon tein et vauhdin ollessa 125km/h kierrokset oli redlinellä noin 2800 ja noilla motonet öljyillä näyttää olevan noin 2600.![]()
Laatikko mallia 722.6
Tommonen kierrosten pudotus jo varmaan vaikuttaa kulutukseenki.
Niin se vaan taitaa olla et kalliimpi vaan ei oo aina parempi.
Tuos lootassa menee se lukko täysin jumiin vasta 3000 kierroksen jälkeen. Entiiä kuulusko noin olla mutta noin se vaan on?
Entiiä mut mietiskelly jos se on säädelty jotenkin tuota turboa ajatellen kun se turbo heräilee täysin vasta just siinä 3000 kierroksessa tai sitte se vaan on rikki.
Entiiä mut mietiskelly jos se on säädelty jotenkin tuota turboa ajatellen kun se turbo heräilee täysin vasta just siinä 3000 kierroksessa tai sitte se vaan on rikki.

Viimeksi muokannut r3r3, To 22.04.2010 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se lukko mennee kokonaan kiinni siinä n.3200 kierroksen huitteilla, ainakin tuon käppyrän mukaan...siis 722.6
http://media.photobucket.com/image/722. ... nction.jpg
http://media.photobucket.com/image/722. ... nction.jpg
W210 E200-99 Classic ...kyllä sille bensa maistuu... :)
joo ja ainahan sitä vähintään 75% painaa kaasua niin eihän se oo lukossa oikein koskaan kuten tuo kaaviokin sen kertoo. 
Samalla muuten vaihdoin sen laatikon töpselinki näyttihän sieltäkin öljyt löytyvän sisältä kuten myös laatikon ohjausboxista konehuoneen puolelta. nooh ompahan nekin voidelta. Suosittelen muillekin ei maksa ku 7€ se töpselinkanta.
Nii ja tuli semmonenki mieleen jos asentas sen ohjainkortin ylösalaisin niin ei valus ne johtoja pitkin nousevat öljyt sinne sisään.

Samalla muuten vaihdoin sen laatikon töpselinki näyttihän sieltäkin öljyt löytyvän sisältä kuten myös laatikon ohjausboxista konehuoneen puolelta. nooh ompahan nekin voidelta. Suosittelen muillekin ei maksa ku 7€ se töpselinkanta.
Nii ja tuli semmonenki mieleen jos asentas sen ohjainkortin ylösalaisin niin ei valus ne johtoja pitkin nousevat öljyt sinne sisään.
Mutta eihän 125 km/h vauhdissa ole edes 25% tehoista käytössä?r3r3 kirjoitti:joo ja ainahan sitä vähintään 75% painaa kaasua niin eihän se oo lukossa oikein koskaan kuten tuo kaaviokin sen kertoo.![]()
Ja siitä kuvasta pitää muistaa että siinä on kolme aluetta, turbiinin lukko auki, kiinni ja slipping. Slipping ei ole sama kuin auki vaan se tarkoittaa "käytännössä kiinni", lukko luistaa oliko jotain 1 kierros sekunnissa.
Tuo käyrästökään ei varmaan pidä kaikille malleille paikkaansa. 211.026:lla turbiini on tuolla "lähes kiinni" slipping alueella ihan olemattomilla kierroksilla kun kuormitus on pieni (tasamaallahan se kuormitus on pieni ellei ajeta autobahnilla).
300 turbo voi kyllä poiketa 320CDI:stä, tuosta ei ole omaa kokemusta.