suuttimista
suuttimista
saako näihin mersun suuttimiin uusia kärkiä ihan perus varaosaliikkeistä, motonet, kl? vai pitääkö viedä vanhat suuttimet vaihdossa ja ostaa uusilla kärjillä varustetut suuttimet?
sitten toi säätöhomma. mitenkä näissä säädetään avautumispaineet? jotakin sellasta kuullu, että jollakin prikoilla tai vastaavilla säädeltäis sen jousen kireyttä. varmistus asiasta helpottais.
sitten toi säätöhomma. mitenkä näissä säädetään avautumispaineet? jotakin sellasta kuullu, että jollakin prikoilla tai vastaavilla säädeltäis sen jousen kireyttä. varmistus asiasta helpottais.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Motonetistä saa 60x mallisiin suuttimen kärkiä, 606:n kärjet oli 29,90€ kappale.
Avautumispaineet säädetään muuttamalla prikan paksuutta jousen perässä.
Itelle kun vaihdoin uudet suuttimen kärjet, niin kaikissa oli just oikeet avautumispaineet, eikä tarvinnu mitään säädellä. Tiedä sit oliko vaan tuuria...
Avautumispaineet säädetään muuttamalla prikan paksuutta jousen perässä.
Itelle kun vaihdoin uudet suuttimen kärjet, niin kaikissa oli just oikeet avautumispaineet, eikä tarvinnu mitään säädellä. Tiedä sit oliko vaan tuuria...
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Eikai sillä väliä oo mistä se prikka on alunperin kotoisin, kunhan vaan paikalleen mahtuu..pera8x kirjoitti:ok. mistäs noita prikkoja kannattais kysellä? myydänköhän niitä ollenkaan, vai onko kokonaan diiselihuoltojen omistuksessa kaikki.
Sitä voi sit fiilailla sopivaks..
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
En tiä onko vai ei mutta muutama Dieselhuolto meinasi että ei olisi samat kärjet vaparissa ja turbossa. Omaani vaihdatin yhden kun sumukuvio oli väärä. vm92 lankkuJuhoK kirjoitti:ostin 606 turboon ihan normi kärjet ja ne ainakin oli täysin samanlaiset kuin entiset ja on pelannut moitteetta.
En tiedä sit onko vanhemmissa isompi ero tavallisen ja turbon suuttimissa...
Minä se vein suuttimet suosiolla ammattimiehelle. 200 ekua maksoi viiteen suuttimeen uudet kärjet asennettuna ja säädettynä. Alkuperäiset kärjet tuli.
Olis kuulemma ollu halvempia tarvikekärkiä, mutta ukko sano, että jos meinaat ajaa pitkään, nii ei kannata laittaa.
Ja sanoi myös, että momenttiavaimella suuttimet kiinni, eikä ohjearvoa saa ylittää.
Jos Motonetin kärki maksaa jo 30 ekua, niin kymppi lisää ja saat alkuperäiset ja säädön samalla, niin eipä kannata Motonetin pilipalilaatua nuin kriittiseen moottorin osaan edes harkita
Olis kuulemma ollu halvempia tarvikekärkiä, mutta ukko sano, että jos meinaat ajaa pitkään, nii ei kannata laittaa.
Ja sanoi myös, että momenttiavaimella suuttimet kiinni, eikä ohjearvoa saa ylittää.
Jos Motonetin kärki maksaa jo 30 ekua, niin kymppi lisää ja saat alkuperäiset ja säädön samalla, niin eipä kannata Motonetin pilipalilaatua nuin kriittiseen moottorin osaan edes harkita

ensimmäisenä en pajalle ole viemässä. jos mätänetistä saa kärjet 13€ kepale ja suutin testeri on itellä, niin en näe itelleni mitään järkeä viedä niitä siittimiä sinne pajalle. toiset vie ja toiset ei. kyllähän monet teettää öljynvaihdonkin toisilla.
uudet kärjet vaan ja koeponnistaan lukemia. jos lopputulos ei tyydytä, niin yritän uudestaan. jos sitten vieläkään ei onnistu, niin vien pajalle.
uudet kärjet vaan ja koeponnistaan lukemia. jos lopputulos ei tyydytä, niin yritän uudestaan. jos sitten vieläkään ei onnistu, niin vien pajalle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
mihinkäs tota lasia ja hiontatahnaa tarvitaan? villi veikkaus, että prikkojen hiontaan?
joo, elikkäs. ostoslistalla nytten:
-uudet kärjet
-lämpöprikat, taikka tiivisteet suuttimen ja esikammion väliin
-niitä säätöpaloja, jos niitä nyt on saatavilla.
-naftaa
tartteeko muita tiivisteitä, taikka osia?
joo, elikkäs. ostoslistalla nytten:
-uudet kärjet
-lämpöprikat, taikka tiivisteet suuttimen ja esikammion väliin
-niitä säätöpaloja, jos niitä nyt on saatavilla.
-naftaa
tartteeko muita tiivisteitä, taikka osia?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kyllähän siinä on muitakin huomioitavia tekijöitä kuten paineen kesto aika ,sumu kuvio ja avautumispaine.
Mutta kun sulla on uudet kärjet niin saattais suoraan saada kun laitat saman määrän rikkoja ja vedät kiinni niin vois olla avautumis paine kohdallaan.
Muistelen että prikat on todella ohkasia ja itse runko on kartio tiivistyksellä.
Kupari rikat voit löijätä ja käyttää uudelleen.Millaiset on ylivuotolinjan putket /letkut,ehkä sinne ,riippuu siis putkistosta.
Katso sit että ei tule kahta rikkaa suuttimen alle, vanha ja uusi.
Ja tarkkana puhtauden kanssa!
Mutta kun sulla on uudet kärjet niin saattais suoraan saada kun laitat saman määrän rikkoja ja vedät kiinni niin vois olla avautumis paine kohdallaan.
Muistelen että prikat on todella ohkasia ja itse runko on kartio tiivistyksellä.
Kupari rikat voit löijätä ja käyttää uudelleen.Millaiset on ylivuotolinjan putket /letkut,ehkä sinne ,riippuu siis putkistosta.
Katso sit että ei tule kahta rikkaa suuttimen alle, vanha ja uusi.
Ja tarkkana puhtauden kanssa!
Hyviä ohjeita esikammiokoneen suutinten kunnostukseen:
http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=28
http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=28
S204
Suuttimet
Kysymys hiukan aiheen vierestä. Miten ilmenee ( kuuluu) moottorin käynnissä huonon ( huonojen suuttien ) toiminta. Huonona palamistapahtumana=naputus/kolina. Kannattaako suosiolla vaihtaa/vaihdattaa kaikki suuttimet jos naputtava käyntiääni on todettu tulevan epäpuhtaasta palamisesta. ( Ei vent.nost/kansipahvi jne..)
huonot suuttimet kuulostaa just sellaselta naputukselta/kolinalta. varsinkin pienemmillä kierroksilla napisee. isommilla kiekoilla rauhottuu sitten jonkin verran, tai kokonaan. hankala sitä on etukäteen sanoa, että moniko suutin siellä on huonona, että melkein laittaisin jokasen testeriin ja tekisin sitten päätöksiä. suosittelen kyllä samaa, mitä hehkuihinkin, että kaikki kerralla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Mulla alko vastaava ääni kuulumaa omasta motista. Sen jälkee ku pumppuu vaihettiin 7mm tapit. Tuleeko se ääni suuttimista vai pumpusta.pera8x kirjoitti:huonot suuttimet kuulostaa just sellaselta naputukselta/kolinalta. varsinkin pienemmillä kierroksilla napisee. isommilla kiekoilla rauhottuu sitten jonkin verran, tai kokonaan. hankala sitä on etukäteen sanoa, että moniko suutin siellä on huonona, että melkein laittaisin jokasen testeriin ja tekisin sitten päätöksiä. suosittelen kyllä samaa, mitä hehkuihinkin, että kaikki kerralla.
Yhen suuttimen alus prikan juoduin jo vaihtamaa ku 3 pytty pisti sup sup sup....
Vaikuttaako tämmöinen tehoihin....?
ääni ei tule kummastakaan, vaan palamisesta. isotappisilla pumpuilla ruiskutusaika on paljon lyhyempi, siitä terävä käyntiääni. mulla oli ihan sama homma, paitsi, että paloäänet oli jo ennen pumpun vaihtoakin normaalia isommat. sitten, kun vielä vaihto 7mm elementtisen pumpun, niin jo alko äänteleen, kun pakkasesta kun lyö käyntiin.Kuningassorvari kirjoitti:Mulla alko vastaava ääni kuulumaa omasta motista. Sen jälkee ku pumppuu vaihettiin 7mm tapit. Tuleeko se ääni suuttimista vai pumpusta.pera8x kirjoitti:huonot suuttimet kuulostaa just sellaselta naputukselta/kolinalta. varsinkin pienemmillä kierroksilla napisee. isommilla kiekoilla rauhottuu sitten jonkin verran, tai kokonaan. hankala sitä on etukäteen sanoa, että moniko suutin siellä on huonona, että melkein laittaisin jokasen testeriin ja tekisin sitten päätöksiä. suosittelen kyllä samaa, mitä hehkuihinkin, että kaikki kerralla.
Yhen suuttimen alus prikan juoduin jo vaihtamaa ku 3 pytty pisti sup sup sup....
Vaikuttaako tämmöinen tehoihin....?
tehoista en tiedä. sitten se selviää, kun saan aikaseks vaihtaa ne kärjet.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mikä paikka se oli missä suuttimet käytit? Itsellä kärkien vaihto edessä ja pähkäilen teenkö itse vai teetänkö jossain, missä?kvaan kirjoitti:Minä se vein suuttimet suosiolla ammattimiehelle. 200 ekua maksoi viiteen suuttimeen uudet kärjet asennettuna ja säädettynä. Alkuperäiset kärjet tuli.
Olis kuulemma ollu halvempia tarvikekärkiä, mutta ukko sano, että jos meinaat ajaa pitkään, nii ei kannata laittaa.
Ja sanoi myös, että momenttiavaimella suuttimet kiinni, eikä ohjearvoa saa ylittää.
Jos Motonetin kärki maksaa jo 30 ekua, niin kymppi lisää ja saat alkuperäiset ja säädön samalla, niin eipä kannata Motonetin pilipalilaatua nuin kriittiseen moottorin osaan edes harkita