Säiliö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AnttiF
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 13.10.2009 16:55

Säiliö

Viesti Kirjoittaja AnttiF »

Elikkäs auto on w124 -87 250d. Ja vuotaa öljyä säiliöstä joka on koneen edessä vänkärin puolella. Säiliössä lukee hydraylic oil. Mikäköhän siliö on kyseessä.?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sulla taitaa olla asd-perä eli hydelukko tai tasonsäätö tai molemmat.
AnttiF
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 13.10.2009 16:55

Viesti Kirjoittaja AnttiF »

atlas kirjoitti:Sulla taitaa olla asd-perä eli hydelukko tai tasonsäätö tai molemmat.
Aijaa Vuotaa nimittäin öljyä reilusti siitä korkin välistä. Vois räppästä kuvan siitä säiliöstä.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

käy hakemasta veholta uus tiiviste ja korkki, jos siis säiliö ei oo halki. Itellä tuo ASD-öljytönkkä kuskinpuolella lasikusinesteen vieressä.. Olettaen että se on ainoa paikka johon hydrauliikka ölppää menee :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

hehe,vuotaako pumpun stefa ja puskee koneen öljyä pihalle pöntöstä 8)
AnttiF
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 13.10.2009 16:55

Viesti Kirjoittaja AnttiF »

laineracing kirjoitti:hehe,vuotaako pumpun stefa ja puskee koneen öljyä pihalle pöntöstä 8)
Sitä itekkin tässä aatellu Mikä se pumppu on siinä venttiilikopan eessä? :lol:
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1816
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

laineracing kirjoitti:hehe,vuotaako pumpun stefa ja puskee koneen öljyä pihalle pöntöstä 8)
Eikös siellä pumpussa ole kovempi paine kuin venttiilikopassa, joten vuodon luulisi olevan koppaan päin.
Eikös se paluulinja tule siihen pönttöön siten että, ölppä joutuu menemään täyttösihdin läpi ja jos se on tukkeutunut niin silloin alkaapi pursua korkin välistä. En tiedä, kumpahan vain ajattelin. :roll:
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

AnttiF kirjoitti:
laineracing kirjoitti:hehe,vuotaako pumpun stefa ja puskee koneen öljyä pihalle pöntöstä 8)
Sitä itekkin tässä aatellu Mikä se pumppu on siinä venttiilikopan eessä? :lol:
Pumppu on juuri noita ADS ja/tai takaiskareiden hydrauli paineen tuottoa varten. Ja jos tuon pumpun käyttöakselin tuplahuullosstefa on rikki niin mootoriöljy menee pumpun kautta sinne hydraulikiertoon ja sitä kautta myös säiliöön joka täyttyy ja alkaa paineen vaikutuksesta vuotamaan ulos niin kuin "AnttiF mainitsi. Öljyjen sekoamisen kyllä huomaa heti niiden mustaksi väjäytymisestä. Normaalisti tuossa säiliössä on lähes kirkas, kellertävä läpikuultava öljy.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

sompio kirjoitti:Eikös siellä pumpussa ole kovempi paine kuin venttiilikopassa, joten vuodon luulisi olevan koppaan päin.
Siliön öljypinta onpumpun akselia alempana ja kyllä se letkukin hieman imuvastusta aiheuttaa eli veikkaisin että noin 0.05bar alipaine on pumpulla, venakopassa oleva paine vaihtelee koneen kunnon ja ilmansuodattimen tukeutumis asteen mukaan, mutta jos ei suodatin aivan tukossa ole hyväkuntoisella koneella niin väittäisin että sielä on suurempi paine kuin ulkoilmassa.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Vastaa Viestiin