juuson w124 st projekti 300dt pientä erinäköistä laittamista

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

oon tässä ajatellut että jos jotenkin sais tuota moottoria, piristetyä mitenkä on mikä se on se viisain rojekti tässä seuraavaksi, paljon porukka on nuita kansia tehny/teettäny onko se sit se seuraava vaihe joka kannattaa tehä vai onko muita ehdotuksia, autossa on kunnon pakosarja, 40 superi, mynän pumppu 6500 asti täys syöttö,kevyempi vetolevy ja nyt loppukesästä teräs sisusksilla tehty laatikko siekkisen toimesta.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

nii eli kysymys olisi että ahistaako mersussa tuo kansi tehoja vai polttoaine puoli vai mikä että mitä tässä seuraavaks kannattaa alkaa muokkaamaan.......
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mun käsitys tästä jutusta on niin, että ei muutakun soppaa kattilaan ja ilimaa, niin pitäs liikkua. Se on sitte eriasia että kestääkö kone, josta taas päästään seuraavaan level:iin. Elikkä kanget, männät, venttiilit tms. pitäs kestää se voima ja kierrokset. En ite ainakaan usko että kansi olis heti vastustamassa, (nim. itellä hiotut kanavat... :roll: ) eikä muutenkaan nokkaan tms. kärsi varmaan mennä koskemaan? Luulis että jostain muualta ne heposet helepommin tulee...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

niin, eiköhän kaikkien koneiden virittämiseen kuulu myös nokka ja isommatvenat ja kanavien avarrus :roll: jolla parannetaan ilman saantia :!:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Niinno tottakai, mutta lähinnä aattelin että jos nyt puhutaan 500hv:sta, elikkä ei mistään ihan älyttömistä lukemista. (Toki tuokin on jo paljon...) Niin tuollasessa tapauksessa tuskin vielä tarttee kanteen koskea?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

nii vai kannaisko suosiolla pistää se 24v sinne pellin alle. tosin kyllä tuo viime kesänä oli että pääsi aina sinne minnekkä halusi ja takaisin ilman ongelmia ja tarpeen tullee ihan rivakastikkin.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

vai meinaat 603 500hp vakio kannella, ihime on jos irtoaa niin paljo
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

nii voipiolla tiukassa mut en tosin sano etteikö vois onnistua mut kyl se varmaan on jos meinaa yli 450 nii pitäähän siellä hengitys olla kohillaan....
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

en tiedä miten tulee uus imusarja pelamaan mut tuommonen sinne nyt olis ens kesäksi menossa.
Kuva
Kuva
seuraavaksi olis ohjelmassa kunhan ppiha sulaa ja saa auton pois tallista ruveta kone huoneen johdot ja letkut ruveta laittamaan nätisti viime kesä meni lähinnä ajellessa kun vasta loppu kesästä auto tuli nippuun ja ajoon.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Eikö tuosta ilmanputsarista lopu virtaavuus? Rossipyörissähän on melkeen tuonkokosia tuollasia vaahtomuovi suodattimia, ja on ilmantarve tällasissa "vähän" isompi ku satapiikissä kurapyörässä... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

voipi olla että kuvakin vähän valehtelee mut kyllä nuissa pipercrosseissa aika hyvin tuota virtavuutta kai kuitenkin on. tuossa kuitenkin tuo imuaukko/kiinnitys panta sen 140mm halkaisijaltaan. vois kai sen jostain selvittää jos jaksais.
Viimeksi muokannut juuso he, Ma 29.03.2010 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

nuita pipereitähän on pitkään käytetty st vehkeissä ja hyvin tuon pitäis virrata. onhan tuo aika paljon isompi ku joku kurapyörän suodatin.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Aikastaslailla samanlainen kuin oma 8)

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

jukkis. kirjoitti:nuita pipereitähän on pitkään käytetty st vehkeissä ja hyvin tuon pitäis virrata. onhan tuo aika paljon isompi ku joku kurapyörän suodatin.
On tosiaan aika iso suodatin, kun sitä käsissä pyörittelee. En usko, että ihan heti alkaa ahdistamaan. Isompi kauluskin siinä on kuin monessa muussa mitä on tullut katseltua.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

146mm kaulus noisa möhkö Pipereisä.

Huono kuva, mut oha toi tollasen normi ahtimen kokone :)

Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

seuraava paremmin virtaava on ei olenkaan suodatinta
niin ainakin oletin tuollaisen hankittuani
se on samanlainen kuin pipo myös suodatus ominaisuuksiltaan
mutta pää asia on jotta ilma liikkuu :D
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kummeli kirjoitti:Mun käsitys tästä jutusta on niin, että ei muutakun soppaa kattilaan ja ilimaa, niin pitäs liikkua. Se on sitte eriasia että kestääkö kone, josta taas päästään seuraavaan level:iin. Elikkä kanget, männät, venttiilit tms. pitäs kestää se voima ja kierrokset. En ite ainakaan usko että kansi olis heti vastustamassa, (nim. itellä hiotut kanavat... :roll: ) eikä muutenkaan nokkaan tms. kärsi varmaan mennä koskemaan? Luulis että jostain muualta ne heposet helepommin tulee...
Kyllä ne halvimmat ja helpoimmat hevoset 603:sessa tulee nimen omaan sieltä kannesta, meinaan jos aletaan ottamaan sitä "voimaa" 8)

Sanoohan sen nyt jo järki että jos virtausta parannetaan niin ei tartte niin hel...in kovalla paineella puskea sitä ilmaa sinne, OM603 2,5-2,6bar 535hv, ja parannettavaa vielä löytyis..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No kyllähän se näin on, en sitä kielläkkään. Mutta tuliko tuo 530hp iliman kannen muokkausta? :wink: Tottakai jos kestävyyttä katotaan ja/tai aivan huipputehoja, lähtee "kuvaaja taivaisiin", siis käyrä nousee exponentiaalisesti. Mutta pitäs kai se 450hp aika "helposti" vielä tulla, jossei tartte kerran isompia venoja tms.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

no niin nyt ois saatu imusarja tontilleen laiteltua ja vähän maalailtu koneen osia ja johtoja yms siistitty ja pistetty nippuihin. käyttelin konetta taas talven jälkeen ja nöyrästi se heräs eloon heti kun avaimesta käänsi. pitänee odotella kun taas konttori aukenee niin laittaa auto takaisin vakuutuksiin ja siirtyä secin kimppuun.Kuva
Kuva
Kuva
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

nyt sain pistettyä nuo etulokarin almuovit helman kanssa samaan linjaan ja ruuvvattua uudet kilvet autoon Kuva
koirakin katseli että onko ne aidot amg:t vai rh:t :lol:
Kuva
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tais olla RH:t, kun ei näy ressua enää toisessa kuvassa... :wink:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Ainakaan konehuone ei näytä räpellykseltä, niinkuin aiemmissa kuvissa :) Aikaslailla fiksumman näköinen.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

niin se oli viime kesä semmosta että ei olevinaan ollu aikaa laitella ku kerta pääs ajeleen sillä ja vielä se tuosta siistiytyy kun kerran tekniikka pelaa ja ei mistää vuoda yms. viime vuoden tavote olikin oikeestaan että väriin auto ja kilpiin nii sit on tää kevät aikaa tässä parsia se nippuun. tallissa ollu kyl koko talven mutta ku tosiaan on se autotalli nimensä mukaan nii ei siel mahu mitään teemään, nyt ku kelit lämpenee niin pääsee laittelee,
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

taitaa alkaa koneen purku operaatio, ei nimittäin lähe enää käyntiin pyörii startilla tosi hyvin ja käy semmosen 1-2 sek ja sit sammuu tai että ei jaksa jäädä pyörimään ajoitukset on katottu yms ihmetelty mut vikaa vaan ei taho löytyä. sen verran että edellis aamuna kans vähän vaikeesti lähti käyntiin mut lähti kuitenkin ja penkissä käväisin sillä ja siel pelas hyvin ja ei ollut mittää isoja oireita, semmosta kuitenkin oli havaittavissa vähän kuin pensa auton ois laittanu kylmänä käyntiin että ihan pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä mut heti ku anto pikkasen kierrosta niin hävis, ja pumpussa ei ole ilmaa tai linjassa.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tarkistitko hehkut, ainakin vanha 2kopan golffi teki just tota kun hehkurele pimeenä, +10C ja ei sitten kirveelläkään käyntiin, lupaa kyllä. Tuleeko putkesta savua pitkään startatessa ? .
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mulla käynnistyy hyvin mutta muuten samat oireet, veikkaan että yks hehku pimeenä..
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

No jos siellä ois yks tai kaks hehkua pimeenä. Pitäs se käynnistymisen jälkee jäähä hehkun valo palamaa.

Mut jos se ei lähe ees tulille nii mistä sen sit tietää.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

^ Juuri puitiin jossakin w202 aiheessa että näin pitäisi käydä, mutta siellä oli hehku pimeenä ja valo ei jäänyt palamaan :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

no nyt on käyty uudet hehkut hakemassa joten kuhan kelit lämpenee tai ei ole muuta järkevämpää tekemistä niin vaihtelen kaikki hehkut ja palataan sit asiaan. toivotan parasta ja pelätään pahinta ( tosin ei tuo koneen aukasu niin paha olis tulispahan kateltua mitä sinnekkin kuuluu). samalla teetättäis kannen,pumpun päivittäis ja laakerit vaihtais eli kevät huolto tulis tehtyä :twisted:
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä niiden vanhojen hehkujen kunto selviää ilman vaihtamistakin. Annat virtaa kuhunkin yksi kerrallaan ja tutkit että noin 10A menee. Tapoja on monia tutkia tuo asia. Jos sinne menee virtaa sisään mutta ei ole oikosulkua niin varmasti siellä hehkuu punaisena.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin