juuson w124 st projekti 300dt pientä erinäköistä laittamista
oon tässä ajatellut että jos jotenkin sais tuota moottoria, piristetyä mitenkä on mikä se on se viisain rojekti tässä seuraavaksi, paljon porukka on nuita kansia tehny/teettäny onko se sit se seuraava vaihe joka kannattaa tehä vai onko muita ehdotuksia, autossa on kunnon pakosarja, 40 superi, mynän pumppu 6500 asti täys syöttö,kevyempi vetolevy ja nyt loppukesästä teräs sisusksilla tehty laatikko siekkisen toimesta.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Mun käsitys tästä jutusta on niin, että ei muutakun soppaa kattilaan ja ilimaa, niin pitäs liikkua. Se on sitte eriasia että kestääkö kone, josta taas päästään seuraavaan level:iin. Elikkä kanget, männät, venttiilit tms. pitäs kestää se voima ja kierrokset. En ite ainakaan usko että kansi olis heti vastustamassa, (nim. itellä hiotut kanavat...
) eikä muutenkaan nokkaan tms. kärsi varmaan mennä koskemaan? Luulis että jostain muualta ne heposet helepommin tulee...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
niin, eiköhän kaikkien koneiden virittämiseen kuulu myös nokka ja isommatvenat ja kanavien avarrus
jolla parannetaan ilman saantia 


Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Niinno tottakai, mutta lähinnä aattelin että jos nyt puhutaan 500hv:sta, elikkä ei mistään ihan älyttömistä lukemista. (Toki tuokin on jo paljon...) Niin tuollasessa tapauksessa tuskin vielä tarttee kanteen koskea?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
en tiedä miten tulee uus imusarja pelamaan mut tuommonen sinne nyt olis ens kesäksi menossa.


seuraavaksi olis ohjelmassa kunhan ppiha sulaa ja saa auton pois tallista ruveta kone huoneen johdot ja letkut ruveta laittamaan nätisti viime kesä meni lähinnä ajellessa kun vasta loppu kesästä auto tuli nippuun ja ajoon.


seuraavaksi olis ohjelmassa kunhan ppiha sulaa ja saa auton pois tallista ruveta kone huoneen johdot ja letkut ruveta laittamaan nätisti viime kesä meni lähinnä ajellessa kun vasta loppu kesästä auto tuli nippuun ja ajoon.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Eikö tuosta ilmanputsarista lopu virtaavuus? Rossipyörissähän on melkeen tuonkokosia tuollasia vaahtomuovi suodattimia, ja on ilmantarve tällasissa "vähän" isompi ku satapiikissä kurapyörässä... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
voipi olla että kuvakin vähän valehtelee mut kyllä nuissa pipercrosseissa aika hyvin tuota virtavuutta kai kuitenkin on. tuossa kuitenkin tuo imuaukko/kiinnitys panta sen 140mm halkaisijaltaan. vois kai sen jostain selvittää jos jaksais.
Viimeksi muokannut juuso he, Ma 29.03.2010 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
On tosiaan aika iso suodatin, kun sitä käsissä pyörittelee. En usko, että ihan heti alkaa ahdistamaan. Isompi kauluskin siinä on kuin monessa muussa mitä on tullut katseltua.jukkis. kirjoitti:nuita pipereitähän on pitkään käytetty st vehkeissä ja hyvin tuon pitäis virrata. onhan tuo aika paljon isompi ku joku kurapyörän suodatin.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Kyllä ne halvimmat ja helpoimmat hevoset 603:sessa tulee nimen omaan sieltä kannesta, meinaan jos aletaan ottamaan sitä "voimaa"Kummeli kirjoitti:Mun käsitys tästä jutusta on niin, että ei muutakun soppaa kattilaan ja ilimaa, niin pitäs liikkua. Se on sitte eriasia että kestääkö kone, josta taas päästään seuraavaan level:iin. Elikkä kanget, männät, venttiilit tms. pitäs kestää se voima ja kierrokset. En ite ainakaan usko että kansi olis heti vastustamassa, (nim. itellä hiotut kanavat...) eikä muutenkaan nokkaan tms. kärsi varmaan mennä koskemaan? Luulis että jostain muualta ne heposet helepommin tulee...

Sanoohan sen nyt jo järki että jos virtausta parannetaan niin ei tartte niin hel...in kovalla paineella puskea sitä ilmaa sinne, OM603 2,5-2,6bar 535hv, ja parannettavaa vielä löytyis..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
No kyllähän se näin on, en sitä kielläkkään. Mutta tuliko tuo 530hp iliman kannen muokkausta?
Tottakai jos kestävyyttä katotaan ja/tai aivan huipputehoja, lähtee "kuvaaja taivaisiin", siis käyrä nousee exponentiaalisesti. Mutta pitäs kai se 450hp aika "helposti" vielä tulla, jossei tartte kerran isompia venoja tms.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
no niin nyt ois saatu imusarja tontilleen laiteltua ja vähän maalailtu koneen osia ja johtoja yms siistitty ja pistetty nippuihin. käyttelin konetta taas talven jälkeen ja nöyrästi se heräs eloon heti kun avaimesta käänsi. pitänee odotella kun taas konttori aukenee niin laittaa auto takaisin vakuutuksiin ja siirtyä secin kimppuun.





hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
niin se oli viime kesä semmosta että ei olevinaan ollu aikaa laitella ku kerta pääs ajeleen sillä ja vielä se tuosta siistiytyy kun kerran tekniikka pelaa ja ei mistää vuoda yms. viime vuoden tavote olikin oikeestaan että väriin auto ja kilpiin nii sit on tää kevät aikaa tässä parsia se nippuun. tallissa ollu kyl koko talven mutta ku tosiaan on se autotalli nimensä mukaan nii ei siel mahu mitään teemään, nyt ku kelit lämpenee niin pääsee laittelee,
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
taitaa alkaa koneen purku operaatio, ei nimittäin lähe enää käyntiin pyörii startilla tosi hyvin ja käy semmosen 1-2 sek ja sit sammuu tai että ei jaksa jäädä pyörimään ajoitukset on katottu yms ihmetelty mut vikaa vaan ei taho löytyä. sen verran että edellis aamuna kans vähän vaikeesti lähti käyntiin mut lähti kuitenkin ja penkissä käväisin sillä ja siel pelas hyvin ja ei ollut mittää isoja oireita, semmosta kuitenkin oli havaittavissa vähän kuin pensa auton ois laittanu kylmänä käyntiin että ihan pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä mut heti ku anto pikkasen kierrosta niin hävis, ja pumpussa ei ole ilmaa tai linjassa.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
no nyt on käyty uudet hehkut hakemassa joten kuhan kelit lämpenee tai ei ole muuta järkevämpää tekemistä niin vaihtelen kaikki hehkut ja palataan sit asiaan. toivotan parasta ja pelätään pahinta ( tosin ei tuo koneen aukasu niin paha olis tulispahan kateltua mitä sinnekkin kuuluu). samalla teetättäis kannen,pumpun päivittäis ja laakerit vaihtais eli kevät huolto tulis tehtyä 

hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Kyllä niiden vanhojen hehkujen kunto selviää ilman vaihtamistakin. Annat virtaa kuhunkin yksi kerrallaan ja tutkit että noin 10A menee. Tapoja on monia tutkia tuo asia. Jos sinne menee virtaa sisään mutta ei ole oikosulkua niin varmasti siellä hehkuu punaisena.
Lisää tietoa: www.skg.fi