Ässä W126 380 SE -81 laatikko ongelmaan apuja kaivataan...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Ässä W126 380 SE -81 laatikko ongelmaan apuja kaivataan...

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Moi,

Eli autohan on W126 380 SE jollen väärin ole käsittänyt laatikko on tämä 722.3? Viisaammat korjatkoon jos olen erheellinen :) Tuntuu olevan yleinen laatikko malli, eli siis käytetty monessa eri mallissa, korjatkaahan taas jos mutuni on viallinen :)

Eli probleema on vastaavanlainen, auto ei suostu omin voimin lähtemään liikkeelle, pientä heijausta vain kun painaa esim. D:llä kaasua.
Jos autolle antaa vauhtia vaikka yksin työntämällä laatikko lähtee vetämään ja toimii ok kunnes pysähdyn minuuteiksi esim, liikenne valoihin. Sen jälkeen tarvii taas pikku alkuvauhdin käsivoimin. Pienet pysähdykset eivät haittaa silloin lähtee paikoiltaan.

Eli mikä häntä mahtaisi vaivata?
Kuinka iso ja hintaisa urakka korjata itse ajokuntoon, ajokuntoon ilman mitään hifistely toimenpiteitä (budjet low) pois lukien tietty öljyjen ja filtterin vaihto. Jotta rakkaani saisi taas tienpäälle :)

Paljonko moinen laatikko yleensä maksaa, tuntuu olevan varsin yleinen ja monessa mallissa käytetty. Eli voisi kuvitella että niitä on "maailma täynnä" Siis jos homma tuntuu ylivoimaiselta?

Voin vaihtaa toimivan laatikon esim. W124 200d -88 varaosiin, kaikki löytyy auto on liikenteessä parhaillaankin tai miksei koko autoon mutta sitten saapi mulle antaa muitakin ÄssÄn osia.

Olen myös mahdollisesti kiinnostunut vaíhtamaan rakkaus Mersuni tuossa kunnossa johonkin muuhun bensa mersuun, esim w123 CE:hen tai johonkin muuhun mielenkiintoiseen kunnolliseen BENSA Mersuun. Esim W202 C-Mersu saattaisi kiinnostaa... Mutta mieluummin johonkin hieman spesiaali malliin. Tuning vehkeet yms voi sitten unohtaa...

Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista ja hyvää ns. kevään alkua!!! :lol: 8)
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Eikö löydy apuja??? :(
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Onko riittävästi öljyä laatikossa.

Eli laita moottori pyörimään ja katso mitä vaihteiston mittatikku kertoo.

Ja tuo 722.3 on yleinen laatikko. Löytyy monesta W124/W126 ja taitaapa olla vielä W140:ssäkin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko vika tullut yhtäkkiä vai onko liikkeelle lähössä ollut jo aikaisemmin lähtövaikeuksia eli odottanut hetken aikaa kunnes on vaihde kytkeytynyt päälle :roll:
oletan että lootassa riittävästi öljyä :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Laatikossa on öljyä melkein maksimissa käydessä... Ei ole mietiskellyt lähtiessään liikkeelle, joten yht äkkiä tämä onkelma hyökkäsi. Tosin auto sai hieman kovaa kyytiä kun vika ilmeni. Mutta kummaa on että laatikko toimii kun työntää esim d päällä oven karmista alkuvauhdit niin sitten taas mennään. Joten mitä olen sieltä saanut rikottua? Jonkin näköinen painevuoto?
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

koskas olet vaihtanu lootaan öljyt ja suodattimen :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

En sinä aikana kun kerkesin sillä itse ajamaan, eli ei ole parempaa tietoa siitä... Mut tämä toiminnan loppuminen tuli iha yhtäkkiä kun sai vähän kovuutta... Voisko muka öljyn ja suodattimen vaihto vaikuttaa??? Ja tosiaa jos semmosta laatikkoa toimivana jostaa löytys ni vaihdos irtois toi mun tän hetkine ajo auto w124 200d mut sit saa hiuka jotaa muutaki ässä osaa lykätä mulle vaihdos...
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

landon kirjoitti:En sinä aikana kun kerkesin sillä itse ajamaan, eli ei ole parempaa tietoa siitä... Mut tämä toiminnan loppuminen tuli iha yhtäkkiä kun sai vähän kovuutta... Voisko muka öljyn ja suodattimen vaihto vaikuttaa??? Ja tosiaa jos semmosta laatikkoa toimivana jostaa löytys ni vaihdos irtois toi mun tän hetkine ajo auto w124 200d mut sit saa hiuka jotaa muutaki ässä osaa lykätä mulle vaihdos...
kyllähän se hyvinkin mahollista olis, mutta tota sun vaihto tarjousta en nyt oikein käsitä,että mitä hiukka muutakin :?: :roll: :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Tarjota voi kaiken näköst roinaa kaupan pääl, en ny ihan pelkkää lodjuun välttämäti vaihda tota 200deetä... Lähinnä tekniikka osat kiinnostaapi... Ja etulokarit ja konepelti, mut tuskin löytyy champagne värisiä musta kun ei maalaajaksi ole :)
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Ja ekana tietty kuitenki kiinnostaa et mikähän sitä lodjuu vaivaa et maksaako vaivaa alkaa kaivaa... Huom riimittelyt :)
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kuulostaisi hieman öljynpaine ongelmalta, jos kerran laatikossa on oikea määrä öljyä.
Eli laatikko ei saa nostettua tarpeeksi painetta, jotta se lähtisi liikkeelle. Vikana voi olla esim rikkinäinen öljypumppu, joku viallinen tiiviste tms,
Minulla oli joskus samanlainen ongelma, kun öljypumppu hajosi. Auto ei lähtenyt liikkeelle kuin mäkilähtönä, jonka jälkeen kulku vaihdot oli normaalia.
Kyllähän tuohon "vaihto"laatikkoja on saatavilla, koska on noita 8-koneellisia 126:sia purettu jo paljonkin.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

itte uskoisin myös öljypumppu vikaan :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Kiitoksia, olenko väärässä että öljypumppu on semmoisessa paikassa että laatikko on irroitettava? Eli jossain turbiinin nurkilla? Olen aika tiedoton tomaateista mutta opiskelen koko ajan. Miten sen korjaus vai vaihtoonko? Sitten nämä mahdolliset tiivisteet, missä ja keitä he ovat :lol:
Mitäs noista laatikoista kiskotaan kun tuntuu löytyvän vähän pirun monesta eri Mersun mallista.
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

öljy pumppuhan on heti turbiinin takana, se on yheksällä ruuvilla kiinni lootassa ja lähtee vetämällä pois, siinä samalla kannattaa vaihtaa pakin männän tiiviste ja pumpun tiivisteet :wink: lootien hinnoista en tiijä :lol:
jos se on oikein kovastikki saanu jalakaa niin kannattaa kattoo se suodatin siitä venttiilipöydän reijästä onko imassu paperit venttiilipöydän sisään varsinkin jos suodatin ollu jo valamiiksi tukossa :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Eli toisinsanoen lodju irti sit vaan?
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niinpä se parasta on...

Sitten kun otat irti, niin puhdista myös vaihteiston öljynlauhdutin vanhasta öljystä. Ja jos lähetät jollekin hoidettavaksi pelkän vaihteiston niin, että turbiini on omissa nurkissasi, niin tyhjennä sekin ja laita siihen litra kerosiiniä tai vastaavaa. Pyörittele lientä turbiinin sisällä 2 - 5 minuuttia ja tyhjennä se pois tyhjennyspropun kautta. Toista edellämainittu niin usein, kunnes kerosiini tms. ei enää muuta väriään.

Ja ennenkun joku alkaa taas tähän antamaan eriäviä mielipiteitä, niin ilmoitan jo nyt, että ko. ohje on ihan Mercedeksen tehtaan korjausohjeesta. Täyttämiseen on saatavilla MB:ltä työkalu työkalunumerolla 116 589 00 15 00
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Kiitoksia huomattavia määriä, näin lähdetään tekemään jollei nyt joku välttämättä tyrkytä halpaa laatikkoa :lol: jos jollain kuvia aiheesta vielä ne olis enempiki kuin mahtavaa...
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllähän niitä muutamia laatikoita tiedän olevan irtaallaan.

Mutta jos asia kiinnostaa, niin MB-klubin nimissä pidetään syksyllä JAKK:lla koulutusviikonloppu automaattivaihteistoista.

Siitä myöhemmin jäsenkirjeissä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Mesedesi kirjoitti:Kyllähän niitä muutamia laatikoita tiedän olevan irtaallaan.

Mutta jos asia kiinnostaa, niin MB-klubin nimissä pidetään syksyllä JAKK:lla koulutusviikonloppu automaattivaihteistoista.

Siitä myöhemmin jäsenkirjeissä.
Sehän kuulostaa mielenkiintoiselta... Mihinkähän hintaan niitä irtolaatikoita mahtaisi löytyä?
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos sulla on lähipiirissä auto seppää niin hän voi vilkaista sisään askiin kunhan olet ottanut sen irti.
Sen pumpun lisäosineen löydät varsin täältä.
Ja voithan käyttää sitä askia ihan automaatti korjaamossa josta aina löytyy myös käytettyä ,toimivaa osaa ja hinta jää kohtuulliseksi.
Mutta ota laatikko ensin irti ja pulttaa se isokehä irti jonka sisässä on öljypumppu ja katso sisään.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

atlas kirjoitti:Jos sulla on lähipiirissä auto seppää niin hän voi vilkaista sisään askiin kunhan olet ottanut sen irti.
Sen pumpun lisäosineen löydät varsin täältä.
Ja voithan käyttää sitä askia ihan automaatti korjaamossa josta aina löytyy myös käytettyä ,toimivaa osaa ja hinta jää kohtuulliseksi.
Mutta ota laatikko ensin irti ja pulttaa se isokehä irti jonka sisässä on öljypumppu ja katso sisään.
Tarkotuksena on seppäillä itse se laatikko ja opiskella samassa. Tai jos edullinen vaihto laatikko löytyy vaihdan sen paikkaan ja korjaan tuon toisen sitten myytäväksi...
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kun otat turbiinin pois paikaltaan niin tällänen näkymä tullee essiin :wink:

Kuva

nuo yheksän ruuvia (13mm kantit) irti ja nyppäät pumpun irti, ole tarkkana pumpussa voi olla hiushalkeema mistä se päästää öljyt läpi ja paine ei nouse tarpeeksi ja tuon alla on myös pakin mäntä ja levyt :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Kiitos loistavasta kuvasta ja ohjeesta, kaikki ohjeet ovat tervetulleita 8)
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaa,a näkisippä sisältä :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13781
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

touhottaja kirjoitti:itte uskoisin myös öljypumppu vikaan :roll:
Itse en näistä vanhemmista laatikoista tiedä mitään mutta kun nämä asiantuntijat eivät tainneet selittää miksi se laatikko lähtee toimimaan "mäkistartilla" niin eikös tuossa ole siitä kyse että näissä laatikoissa on vielä se "secondary pump" joka saakin voimansa kardaanin puolelta eli laatikko saa voitelun myös hinattaessa toisin kuin uudet laatikot.

Tällaisen auton hinaus käyntiin pitäisi olla myös mahdollista tuon toisiopumpun ansiosta.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jep, näin se on :D
ja tuossahan tuota kuvernööriä hiukka näkyykin :roll: tuo pikittain oleva akseli :wink:
Kuva
tuon altahan se löytyy :lol:
Kuva
Viimeksi muokannut touhottaja, Ke 07.04.2010 08:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Mut tosiaan, edullista laatikkoakin sopii tarjota. Ei todella tarvii olla mikään priimä...
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eihän noita kasin lootia ihan pilivinpimein taija olla tyrkyllä, kutosen lootia kylläkin on paljon reilummin tarjolla :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mitähän tälle autolle kuuluu nykyään?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mesedesi kirjoitti:Mitähän tälle autolle kuuluu nykyään?
oliskohan saanu askin pellaa ja "unohtanu" kertoo siitä tänne meille mikä mahto olla vikana :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin