722.3 pistoke
722.3 pistoke
tommonen bensakoneen perässä ollut toosa jossa on vasemmalla puolen sen punaisen alipainehässäkän (modulaattorin?) etupuolella pyöreä 2-napainen pistoke, oisko messinkinen hela, on vähän öljynen, niin mikähän se mahtaa olla?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
kun toi loota on bensan perässä niin siinähän on economy/sport valikko, eikös se toimi siten että e-asennossa lähtö on aina kakkosella ja s-asento lähtee ykkösellä jos niin polkimella pyytää, vaihdot isommille vaihteille e-asennossa pienemmillä kiekoilla kuin s-asennolla, voikos tätä hyödyntää 606 dieselin perässä?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
ei pidä paikkaansa, kyllä mulla ainakin vaihtaa isompaa sekä pienempää, nyt on jotakin muuta vikaa siinä sun systeemissäsAAVEE kirjoitti:Jarkko ! Tuo sama paska nappula aiheuttaa myös sen ettei loota
vaiha isompaa kylmänä ennen kun katti muka on vähän lämmenny.
Hivenen turha laitos.

mullon pelkkiä romuja vaan
Siis tarkotan sitä piuhaa ja möllykkää siellä lootan kylessä.touhottaja kirjoitti:ei pidä paikkaansa, kyllä mulla ainakin vaihtaa isompaa sekä pienempää, nyt on jotakin muuta vikaa siinä sun systeemissäsAAVEE kirjoitti:Jarkko ! Tuo sama paska nappula aiheuttaa myös sen ettei loota
vaiha isompaa kylmänä ennen kun katti muka on vähän lämmenny.
Hivenen turha laitos.
Ja ihan varmana pitää paikkansa. Väyrysessä ainakin ja muissa
-90 luvun puolenvälin malleissa. Jos sulla on vanhempi esim.
satalankku niin niissä ei sitä toimintaa taida olla.
Se on nimeltään transmission overload protection switch. Vaihteisto ilmoittaa moottorin ohjausyksikölle vaihteen vaihtumisesta, jolloin vääntömomenttia vähennetään ennakkoa säätämällä, kuten Jarkko arvelikin. Tarkoituksena ei niinkään ole parantaa vaihdon pehmeyttä, vaan suojata vaihteistoa mm. lämpenemiseltä.
Tässä dokumentti, jossa toimintaa on selitetty kuvin ja kytkentäkaavioin:
http://www.w124performance.com/service/ ... _1-015.pdf
Pitäisi toimia ilmankin. Esimerkiksi M119-moottorin ECU:ssa on varajärjestelmä, joka osaa päätellä vaihteen vaihtumisen kierrosten noususta.
Tässä dokumentti, jossa toimintaa on selitetty kuvin ja kytkentäkaavioin:
http://www.w124performance.com/service/ ... _1-015.pdf
Pitäisi toimia ilmankin. Esimerkiksi M119-moottorin ECU:ssa on varajärjestelmä, joka osaa päätellä vaihteen vaihtumisen kierrosten noususta.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
onkos tähän mitään tyhjentävää?Timo N kirjoitti:kun toi loota on bensan perässä niin siinähän on economy/sport valikko, eikös se toimi siten että e-asennossa lähtö on aina kakkosella ja s-asento lähtee ykkösellä jos niin polkimella pyytää, vaihdot isommille vaihteille e-asennossa pienemmillä kiekoilla kuin s-asennolla, voikos tätä hyödyntää 606 dieselin perässä?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Mikään ei takaa, että vaihteisto toimii moitteetta eri koneen perässä kuin mihin se on alun perin suunniteltu. Vaikka 722.3-sarjalaisissa on samat sisuskalut, niin ne eivät ole identtisiä esimerkiksi venttiilikoneistojen osalta. Monilla tuleekin ongelmia vaihtokohtien ja täyskaasukiihdytysten kanssa.Timo N kirjoitti:onkos tähän mitään tyhjentävää?
Haulla löytyi tällaiset aiheet:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58593
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35743
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=72380
Kannattaa melkeen tiedustella suoraan noilta, ketkä ovat vastaavan vaihteistosiirron jo tehneet.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93