Turbon pakopaineet
Turbon pakopaineet
Mulla olis mb 200d:n turbossa ahtopaineet 0.7 ja pakopaine 3.0, kuinka suuri pakopaine saisi olla?
tuolle samalle laipalle passaa vaikka om606:sen ahdinvjk183 kirjoitti:Mulla o sama ongelma. Mun 115 200d 124 koneel olevas meses on vanhan viton turbo, ahdot on jotain alle 1.0 ja pakopaineet on 3.0 tai yli. Ehkä siksi ei oikeen otehoo, vääntöö on mut ei vimaa, oon ajanu ainaki 3000km eikä o hajonnutkaa. mikä muu turbo vois käydä kolmiolaipalle?
Ei nyt ihan tehtaan jäljiltä mutta kun rakentelin 617a konetta vakio imu- ja pakosarjalla ja KKK 24:lla, niin 0.8 ahdoilla oli pakopaineet 1.2 . Jonkin verran pakopaineisiin varmaan on vaikuttanut downpipe joka oli 2.5 " ja jatkui perään samanlaisena. Mutta kun ahtoja nosti yli 1.2 niin silloin muistaakseni lähti pakopaineet sakkaamaan, eli nousi suhteettoman jyrkästi.
Mutta Mersun KKK24 turbo ei ole ollenkaan huono normaali turbotukseen, kun ei lähde yli kilon ahtoja pyytämään. On edullinen ja on t3 laipalla.
Sitten on asia erikseen jos hakusessa parisataa heppaa.
Mutta Mersun KKK24 turbo ei ole ollenkaan huono normaali turbotukseen, kun ei lähde yli kilon ahtoja pyytämään. On edullinen ja on t3 laipalla.
Sitten on asia erikseen jos hakusessa parisataa heppaa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Tarkotit varmaa, että kaikisa moottoreisa misä sä oot käyttäny?Solmurauta kirjoitti:Garretin GT32 hukkaportillisella ahtimella ei ole pakopaineongelmia.
Kaikissa moottoreissa jossa sitä on käytetty on mitatut pakopaineet olleet 1bar alle ahtopaineen.
1 bar ahtopaineilla pakopainemittari näytti nollaa eli kohtuu hyvä lukema.
7mm pumppu ja 300hv nii alakaa tolla löytyy sitä pakopainetta.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Ja porin ProTurbolla nyt vaan eivät tiedä kyllä hevon kettua mistään, missä ovat sanat ahdin ja diesel samassa.. Välissä jopa, jos lause koskee asiaa ahdin, tuntuu olevan vaikeuksia..
Mutta kyllähän he tietenkin kaiken tietävät, ovathan he tehneet 500 hevosvoimaisen 300D 12v koneen, vuonna 95 tai jotain.. Koskas niitä riittävällä tuotolla olevia mynäpumppuja muuten tulikaan?
DuPu
Mutta kyllähän he tietenkin kaiken tietävät, ovathan he tehneet 500 hevosvoimaisen 300D 12v koneen, vuonna 95 tai jotain.. Koskas niitä riittävällä tuotolla olevia mynäpumppuja muuten tulikaan?
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
en siis ole ainoa, joka on tehnyt saman huomionDuPu kirjoitti:Ja porin ProTurbolla nyt vaan eivät tiedä kyllä hevon kettua mistään, missä ovat sanat ahdin ja diesel samassa.. Välissä jopa, jos lause koskee asiaa ahdin, tuntuu olevan vaikeuksia..
DuPu

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
heh, he ohjasivat minun sähköpostiliikenteen suoraan lappeenrannan Pekalle, hän tuntuu tietävän mistä puhuuDuPu kirjoitti:Ja porin ProTurbolla nyt vaan eivät tiedä kyllä hevon kettua mistään, missä ovat sanat ahdin ja diesel samassa.. Välissä jopa, jos lause koskee asiaa ahdin, tuntuu olevan vaikeuksia..
Mutta kyllähän he tietenkin kaiken tietävät, ovathan he tehneet 500 hevosvoimaisen 300D 12v koneen, vuonna 95 tai jotain.. Koskas niitä riittävällä tuotolla olevia mynäpumppuja muuten tulikaan?
DuPu

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Solmurauta kirjoitti:Garretin GT32 hukkaportillisella ahtimella ei ole pakopaineongelmia.
Kaikissa moottoreissa jossa sitä on käytetty on mitatut pakopaineet olleet 1bar alle ahtopaineen.
1 bar ahtopaineilla pakopainemittari näytti nollaa eli kohtuu hyvä lukema.
Mites tuo GT32 käyttäytyy normi ajossa 603:ssa ? Tarkoitan missä lähtee ahtamaan ja onko viivettä jne. Kun tuota matikkia tekis mieli piristellä niin kuiteskin jossain vaiheessa vakio turbo käy ahtaaksi.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Lappeenrannan Pekalla taitaa kyllä tieto-taito olla asiantuntevalla tasolla, ja sieltä kautta tämä ProTurbon nimi/maine on tullut, porin "hengailupaja" ei vaan valitettavasti tunnu omaavan minkäänlaista tietoa tai asiantuntemusta.
Olisihan se hienoa, jos tälläkin suunnalla joku edes jotain noista "lämpö-energialla" sekä pakokaasulla toimivista ahtimista jotain tietäisi, varsinkin niiden sijaitessa diesel-moottorin kyljessä, mutta jos apua johonkin hiemankin kinkkisempään tarvii, on parempi kääntyä vaikkapa turbo-eemelin puoleen..
DuPu
Olisihan se hienoa, jos tälläkin suunnalla joku edes jotain noista "lämpö-energialla" sekä pakokaasulla toimivista ahtimista jotain tietäisi, varsinkin niiden sijaitessa diesel-moottorin kyljessä, mutta jos apua johonkin hiemankin kinkkisempään tarvii, on parempi kääntyä vaikkapa turbo-eemelin puoleen..
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007