pakopesä
pakopesä
saako tälläseen vanhaan garretin t04 ahtimeen pienempää pakopesää? turbo on tarkemmin T04B-46. siipikokoja en muista.
jokatapauksessa noita t04:sia turboja on monia malleja, niin onko niissä kaikissa sama runko ja kompressorikotelo ja muut, paitsi pakopesä on eri kokonen? ajattelin, että löytäisköhän jostakin tohon vähän pienempää pakopesää. ja joutuuko pakosiiven vaihtaan, jos sinne tulee pienempi pakopesä? vai kuinka noi on toteutettu. edelleenkin pikkasen hukassa kaikki nää turbojen oikeat termit sun muut, mutta ei se mitään. kai tosta nyt jotakin ymmärtää.
jokatapauksessa noita t04:sia turboja on monia malleja, niin onko niissä kaikissa sama runko ja kompressorikotelo ja muut, paitsi pakopesä on eri kokonen? ajattelin, että löytäisköhän jostakin tohon vähän pienempää pakopesää. ja joutuuko pakosiiven vaihtaan, jos sinne tulee pienempi pakopesä? vai kuinka noi on toteutettu. edelleenkin pikkasen hukassa kaikki nää turbojen oikeat termit sun muut, mutta ei se mitään. kai tosta nyt jotakin ymmärtää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
tuollahan nuita ois ei muutako soittoa sinnepäin ja kyselee sopevaa
http://www.proturbo.fi/index_fin.htm

http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
no niin tämähän kiinnostais mikä se ois se sopiva pakopesä, aatoksissa on holset 40 superi, 606, mynä 7mm, eli mitä eroo eri pakopesillä, saisko jotain muutakin tästä irti kuin että toisella herää aikaisemmin kuin toisella?jukkis. kirjoitti:no onhan se helppoa kuhan löyät sopivan pesän.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
mää nyt en ole mikään luotettavin lähde tässä asiassa, mutta oon käsittäny asian niin, että koko ahdin on kompromissi. isolla pesällä heräilee myöhään, mutta ei sitten ahdista missään olosuhteissa. ahtopaineetkaan ei vaan nouse määräänsä enempää, jos on riittävän iso pakopesä. pieni pesä sitten taas herää vikkelämmin ja aikasemmin, mutta alkaa ahdistaan jossain kohtaa. ahtopainettakin joudutaan lähes poikkeuksetta rajaan hukkaportilla.Timo N kirjoitti:no niin tämähän kiinnostais mikä se ois se sopiva pakopesä, aatoksissa on holset 40 superi, 606, mynä 7mm, eli mitä eroo eri pakopesillä, saisko jotain muutakin tästä irti kuin että toisella herää aikaisemmin kuin toisella?jukkis. kirjoitti:no onhan se helppoa kuhan löyät sopivan pesän.
jotakin tollasta olen ymmärtäny, mitään kokemusperästä tietoa ei asiasta ole. varmaan tässä on se sama, mikä monessa muussakin, että kokeilemalla selviää.
mutta joutuuko noita siipiä vaihteleen, jos pesä vaihtuu? vai onko samoille siiville eri kokosia pesiä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
samoille siiville löytyy useampaa eri pakopesää...pera8x kirjoitti:
mutta joutuuko noita siipiä vaihteleen, jos pesä vaihtuu? vai onko samoille siiville eri kokosia pesiä?
esim. holsetin hx40 saa ainakin 14#,16#,18# ja 20# portitonta pesää ja 17# portillista, tuo "#" merkki tarkoittaa holsetin kohdalla lähinnä sitä tutumpaa A/R lukua, mitä garrett käyttää, mutta ei ole ihan sama...
ennen T04 turboihin oli tapana sorvata joistakin holsetin pakopesistä sopiva, mulla olis ollut yksi sopiva holsetin pakopesä tuohon hommaan (väljä holset H1A), mutta olen ehtinyt hävittää jo turbon pois...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
pakosiipeä on kahta kokoa t04 ahtimissa 59mm ja sitten viitisen milliä isompaa
saman kokoiselle pakosiivelle käy toista arvoa oleva pakopesä
tässä tapauksessa se olisi luultavasti 0,84 ar
saman kokoiselle pakosiivelle käy toista arvoa oleva pakopesä
tässä tapauksessa se olisi luultavasti 0,84 ar
Viimeksi muokannut xr, Su 04.04.2010 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
http://www.rbracing-rsr.com/turbosupermaps.html
tuolla on karttoja niille jotka niitä jaksavat katella
tuolla on karttoja niille jotka niitä jaksavat katella