Volvosta Ässään??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Killipoika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Volvosta Ässään??

Viesti Kirjoittaja Killipoika »

Valan tehneenä Volvomiehenä olen nyt sattumusten kautta päätynyt katselemaan tollasta 2000-vuoden Ässää...tarkemmin sillä pienemmällä 3.2 koneella

Muutama kysymys aiheeseen liittyen, kun en mersujen kanssa ole yhtään pelannut

1. Mitäs ostovaiheessa olisi hyvä tietää/tarkastaa?
2. Mites nuo navit, commandit yms. kun kyseessä on saksan maalta roudattu versio (tosin kaikkihan on... :lol: ) eli niitten päivitys englanniksi yms?
3. Olen antanut itselleni ymmärtää, että noitten Airmatic:en kanssa on probleemaa esiintynyt ja korjaaminen ei todellakaan halpaa??
4. Muuta huomion arvoista??

Kiitos jo etukäteen. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin rupeaa kysymyksiä palstalle sateleen jos hankintaan päädyn... :P
tempera
Mersumies
Mersumies

Re: Volvosta Ässään??

Viesti Kirjoittaja tempera »

Killipoika kirjoitti:Valan tehneenä Volvomiehenä olen nyt sattumusten kautta päätynyt katselemaan tollasta 2000-vuoden Ässää...tarkemmin sillä pienemmällä 3.2 koneella

2. Mites nuo navit, commandit yms. kun kyseessä on saksan maalta roudattu versio (tosin kaikkihan on... :lol: ) eli niitten päivitys englanniksi yms?
3. Olen antanut itselleni ymmärtää, että noitten Airmatic:en kanssa on probleemaa esiintynyt ja korjaaminen ei todellakaan halpaa??

Kiitos jo etukäteen. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin rupeaa kysymyksiä palstalle sateleen jos hankintaan päädyn... :P
:roll: :roll: Mulla on w210 MB E320cdi vm 2000. Ei ole tuontikamaa. Eikä ole commandia eikä navia. Automaattiilmastointi on sekä polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Tietysti automaatti ja tehoja on karvan verran alle 200hp turbolla. Ajettu on 277800km. Kaiken kaikkiaan olen ollut ihan tyytyväinen. Pientä remppaa autossa aina on.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Killipoika kirjoitti:Valan tehneenä Volvomiehenä olen nyt sattumusten kautta päätynyt katselemaan tollasta 2000-vuoden Ässää...tarkemmin sillä pienemmällä 3.2 koneella

Morjenttes!!! Onnittelut jo tulevan w220 johdosta :D
Ja vastauksia:
1. Lokasuojan kaaret, ovien alareunat. Siis ruosteiden suhteen.

2. Päivitys onnistuu kyllä, itselläkin on valikot englanniksi.

3. Airmatic:in ja MONIEN muiden vikojen suhteen kyllä pärjää, kop,kop jos vain työkalut pysyy kätösissä->käy kurkkaamassa projekti -osiossa
w220 vikoja ja ehjäystä.

4.jarrut kannattaa katsoa
-koeajolla kun käy, niin jos alusta on kunnossa, menee kuin juna.
alustarempalle tulee yllättävän kova hinta kun on niin paljon eri niveliä.
-ilmastointilaitteen toiminnan voi tarkastaa painamalla sisäkierto+rest -nappulat pohjaan n.5sek.
Tekee itsediagnostoinnin, jos vikakoodeja, niin tulee yksitellen näkyviin.
-sähköikkunat voi olla rikki, varsinkin kuskin ovessa.
-kuskin penkin istuinlämmittimen elementti voi olla rikki.
Siinäpä näin alkupaloiksi :)
-apuja kyllä saa tekniikkaan, itsekkin opettelen kyseistä kiesiä tuntemaan.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
warrior70
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja warrior70 »

Ostin vuosi sitten vm.2001 W220 320cdi:n, tuontiauto tietysti. Jotai pikkuremppaa on joutunu tekemään. Etuakseliston nivelet ei oo näköjään kovin vahvoja ja maksaa aika paljon. Pariviikkoo sitten laukesi ilmakompressori ja rupes hälyttämään ABS,ESP,Airmatic ja Brakeassistia, yllättävän halpa on uusi kompura (350€) ja helppo vaihtaa itse. Mulla navit ja muut himmelit (paitsi TV) toiminu moitteitta. Lokarin kaarissa vähän ruostekukan alkua ja kuskin penkinlämmitys ei toimi mullakaan. Mutta kyllä se niin hyvät kyydit antaa että ei haittaa pienet remontit. Ite oon ollu tyytyväinen. Samalla rahalla tietysti olis saanu uuden jonkun japsihippelin mutta sitten sitä remonttia piisaiskin.
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja kinsse »

En ole tehnyt suoraa vaihtoa volvosta w220:een, mutta epäsuorasti bemarin kautta kumminkin. S80 2,9 - E38 7,28 - w220 s500. Pakko sanoa, että lopulta oli kaipuuta lisätehoa kohtaan. Kävin vielä kokeilemassa s320:tä, mutta s500:n koeajo ratkaisi asian. Pyydän anteeksi, tätähän ei missään muodossa kysytty.

Katselin tulevaa omaani jo vähän ruusunpunaisten linssien läpi. Noteerasin kuitenkin takaluukun alkavan ruosteen takaluukun paneelin välikössä, eli takaluukun kannen peräpeili maaluuseen. Ruostetta tai pikemmin maalin lähtöä oli hiven kuskin oven alakulmassa ja enemmän apparin ovessa, epäilen että kumpaankin on käynyt kipeää ja siitä lähtenyt etenemään. Muualta en löytänyt vastaavaa. Alustan toimivuutta ja jousitusta koitin testata maantiellä ja en niistä mitään moitittavaa ole löytänyt. Mitään vetelyitä noilla leveähköillä kitkoilla uraisilla teillä ei millään jousituksen asetuksella ole löytynyt. Muut olevat puutteet on helppo havaita, eli ovat silmin nähtävissä olevaa kulumista kuskinpenkissä ja eräissä namiskoissa. Myös tuulilasi menee vaihtoon. Vähän toista tonnia ajattelin uhrata ja omaa vaivaa, että saisin itseäni ärsyttävät jutut kuntoon.
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Killipoika kirjoitti:Valan tehneenä Volvomiehenä olen nyt sattumusten kautta päätynyt katselemaan tollasta 2000-vuoden Ässää...
Ennen kuin ostat, niin käyppä kattomassa Vantaalla Tikkurilassa Autopeltikorjaamo Parviaisen pihassa vähän tuoreempaa harmaata S500:sta miten on ruoste raiskannut muuten niin upean S500:n. Sisältä on kuin uusi ja muutenkin tosi kiiltävä peli, mutta edestä menee lokasuojat vaihtoon kun kaaret kukkii niin pahasti. Samalla varmaan maalataan takakaariakin ja alahelmojen lähistöä. Eikä muuten ole ilmaisia ne alkuperäiset uudet etulokarit x 2 + niiden maalaus + muuta maalausta. Ja ajatelkaa, alle 10-vuotiaaseen Ässään, jossa nyt sentään pitäisi olla edes kohtalaiset maalit vrt. muihin vastaavan ikäisiin tekeleisiin.

Älä osta, ellet ole oikeasti Rikas. Saman talon pihalla muuten on sitten kaikille innostuneille nähtävissä myös W211:ia ja uudempia S:iä, missä on ilmajousitus pettänyt. Jossain perä alhaalla, osassa etupää tippunut pyörien ollessa linkussa ja lokarit solmussa... :wink:
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Älä osta, ellet ole oikeasti Rikas. Saman talon pihalla muuten on sitten kaikille innostuneille nähtävissä myös W211:ia ja uudempia S:iä, missä on ilmajousitus pettänyt. Jossain perä alhaalla, osassa etupää tippunut pyörien ollessa linkussa ja lokarit solmussa... :wink:[/quote]

Tuosta kirjoituksesta sain käsityksen, että jo yhdenkin pääkaupunkiseudun autopeltikorjaamon pihalta löytyy kokoelma alkaen 2006- s-sarjan mersuja, joista on yksi jos toinenkin nurkka tontissa. Kuulostaa uskomattomalta. Nyt alkoi oma hankinta tuntua todelliselta vikainvestoinnilta, varsinkaan kun en ole massimiehiä. Rikkaidenhan ei käytetyillä ja vanhoilla autoilla tarvinne ajaa tai liikkua. Olen toki kuullut airmaticin vioista, mutta en liene ottanut kyllin vakavaa suhdetta asiaan. Ruostettakin oletin ilmaantuvan korkeintaan valikoituihin paikkoihin, ymmärsin viestin tarkoituksen olleen varoittaa auton olevan erittäin korroosioherkkä lähes kauttaaltaan. Taitaa tuota menoa tulla kiertopalkinto tästä kulkineesta. Vielä kun saisi vinkin jostain laatuautosta? :roll:
Matti R
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tuolta löytyy aika paljon juttua englanninkielellä, tosin amerikan vinkkelistä.
http://www.benzworld.org/forums/w220-s-class/

Mielestäni facelift-mallit (-03 vuosimallista lähtien) on kaikin puolin parempia kuin ennen sitä, saman vahvistaa jutut eri foorumeilla. -04 mallista eteenpäin on iso DVD-navi mukana.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin