ASR pois pelistä napista ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

ASR pois pelistä napista ?

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

nyt tuli uusi auto alle ja on 290td w210 . Tuossa on ilmeisesti ASR, kun vähän lähtee pito niin tuntuisi ainakin että rajoittaa tehoja ja kolmio vilkkuu mittarissa.

Löysin tälläisen Cool Hand Saku:n kirjoittaman ohjeen haulla:



"En ole kokeillut, mutta onnistuisiko näin:

Jarruvalokytkin---> siiinä on kahdet kärjet: toiset jarruvaloille ja toiset ABS/ASR:lle

Ota virtakynä/ yleismittari ja tutki, jos autosähkö ei ole ihan "hebreaa" niin kohta sinulla on nappi mistä saat luistoneston pois. Wink

Miinuspuolena ABS/BAS- valo alkaa palaa killittää mittaristossa. (herjaa viallisesta jarruvalokatkaisijasta) Laughing

Mutta ABS pitäisi toimia, sulakkeen irroittamalla ei toimi. "






Onko tietoa kenelläkään, jos laitan tuhon asr karvaan kytkimen väliin, niin sitten kun käännän takaisin asr:n päälle, niin toimiiko kaikki ok(asr?, jääkö varoitusvaloja?) vai pitääkö autosta ottaa virrat pois välillä ?

Onko semmoisesta tietoa sitten, että meneekö tonne abs/bas valolle oma johtonsa mittaristoon niin voisi sen sitten katkaista samalla kytkimellä kuin tuon asr:n ottaisi pois käytöstä(eli ne harvat kerrat kun haluan asr:n olevan pois pelistä, niin mittaristossakaan ei olisi mitään turhia varoitusvaloja).


tavoitteena olisi tehdä elektroniikalla asr:n pois kytkentä näin:
-napista asr päälle/pois , ja tälle oma ilmoitusvalonsa
-ei tulisi turhia häiriövaloja mittariin
-abs:sät silti pelaisivat
-aina kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin asr olisi päällä oletuksena(tämä siksi kun autolla ajaa joskus muutkin kuin minä).
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ja keskikonsolissako ei ole nappia jo valmiina...? :shock: Kun multa nimettäin löytyy poiskytkentäpainike jo tehtaan laittamana...

Kaikissa ei sitten ilmeisesti ole. :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei se tehtaan nappi kytke sitä pois kokonaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Sergey kirjoitti:ei se tehtaan nappi kytke sitä pois kokonaan.
Tarviikos sitä kokonaan pois saadakaan...? Kyllä mulle ainakin riittää se luiston määrä, jonka saa aikaan napista tökkäämällä. Kyllä sen kahva edellä saa kulkemaan niinkin. Makujahan on tietysti monia... 8)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Elikkä vissinkin ETS onkin tässä autossa, ainakin ETS:ssälle on varoitusvalo olemassa :) . Päättelin vaan toiminnasta kuin noita lueskelin ja ajattelin että olisi asr ollut.

Nappia ei konsolissa, mutta saanko tehtyä ETS:n poiskytkemiseen tollaisen napin ?
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
ok`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 19.03.2010 20:48

Viesti Kirjoittaja ok` »

Tuo jarrupolkimenkytkimen johtoihin kytkettävä nappi vois jopa ehken toimia, harmi kun lumet hävis niin testaaminen on hankalampaa nyt, että miten vaikuttaisi luistoon/luistonestoon..

Onko kukaan tuota kokeillut? Itsellä w202 ja ets..
W202 C280
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Eikös kumminkin tuolla kytkennällä ABS lakkaa toimimasta. Kun ABS ei saa jarrupoljin tietoa, ei se myöskään anna lupaa pumpun toimintaan.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
pepep321
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 29.06.2008 00:59
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pepep321 »

itellä samalla lailla rakennettu tuo nappi että ETS lähtee pois päältä. Samalla lähtee absit, mutta haittaako tuo!? .. jos vaan harvoin siis käytät
ok`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 19.03.2010 20:48

Viesti Kirjoittaja ok` »

Eihän se periaatteessa haittaa, ei jää kumminkaan vikavaloja palamaan abseilta/ets:ltä kytkimen käyttämisen jälkeen?

Aikansa kun etsi niin löytyi: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -97-a.html

Ei varmaankaan päde w202:sessa..
W202 C280
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sergey kirjoitti:ei se tehtaan nappi kytke sitä pois kokonaan.
häh? :shock:

kytkee ainakin mulla.....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ETS on aina päällä vaikka painaa mistä nappulasta. Jos varusteena ASR sen toki saa pois päältä mutta se ETS jää siltikin kummittelemaan taustalle.

Tuota Benzworldin ohjetta piti kokeilla mutta niin se talvi taas meni ohi...Kesällä 290:ssä ei ole tarvetta ETS:n poistamiselle :lol:
Vastaa Viestiin