w124 keskuslukko-ongelma (korjattu), abs-valo ei pala

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
John Smith
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 07.03.2010 23:45

w124 keskuslukko-ongelma (korjattu), abs-valo ei pala

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Morjens kaikille!

Tuli hommattua pitkän jahkailun jälkeen eka mersu, eli 230E -91 w124 bensa automaatti. Kilometrejä 208000, eli ihan kohtuullisesti ton ikäiselle autolle. (on ns. suomiauto). Olis ongelmaa ton keskuslukon kanssa. Elikkäs kuskin ovi ei lukitu ollenkaan. Hanttarin ovesta muut lukot lukittuu ihan normaalisti, mutta kuskin puolella ei tapahdu mitään. Pumppu jää surisemaan hetkeksi ja jotain pihinää kuuluu myös hetken aikaa. Kuskin oven lukkopatruuna on myös jumissa, mutta se vaatii ilmeisesti vain herkistelyä. Oliskos vika jossain siinä etuoven läpiviennin kohdalla?? En oo vielä kerennyt purkamaan, mutta ajattelin kysästä jos jollain ollut vastaava vaiva... todennäköisesti on.

Toinen on ilmeisesti etupyörän laakeri. Onko hankala vaihtaa ko. autoon??

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Viimeksi muokannut John Smith, Ti 13.04.2010 23:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vassor99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 22.05.2007 08:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja vassor99 »

Terve,
Epäilen että letku on irti siinä kuskinovessa.
Meneekö kaikki ovet auki (paitsi vasen etu) aamulla?
Jos ei niin vuotaa, jos kyllä niin tuo "ovi-pumppu" on huono, kalvo rikki.
Helppo vaihtaa ja halpa ostaa.

Etulaakeri voi vaihtaa itse, tunti, pari. vaikein on kai saada se vanha pois, vaatii vähän väkivaltaa.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
John Smith
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 07.03.2010 23:45

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Jep. Elikkäs otin jumittuneen patruunan pois ja kokeilin kääntää ruuvarilla ovia lukkoon suoraan mekanismista ja toimii hyvin. Tilasin siis uuden patruunan. Pitäisi tulla kaiken järjen mukaan tuolla kuntoon. Laakereissa oli aikamoinen klappi, katsotaan jos kiristäminen auttoi. Toisaalta saattaa olla että joutuu vaihtamaan, jos ovat kauan pyörineet tuolla välyksellä... Mistäs muuten abs-sulake löytyy?? Valo ei pala missään vaiheessa. Onko mitään hajua mistä kannattaisi hakea vikaa??
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Mistäs muuten abs-sulake löytyy?? Valo ei pala missään vaiheessa. Onko mitään hajua mistä kannattaisi hakea vikaa??

Konepellin alla, takana vasemalla. kannen alla paperi jossa ilmoitettu.
Sulake ehkä otettu pois, vika Abseissa.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
John Smith
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 07.03.2010 23:45

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Kävin jarruttelemassa hiekkatiellä ja kyllä ne ABSit toimii. Eli ainoa vika on ettei valo pala. Voiskos sitten vaan olla, että polttimo on palanut taikka polttimon liitin on irti kuten jollain forumilaisella oli ollut. Löytyyköhän jostain jotain järkevää ohjetta mittarivalopolttimoiden vaihtoon? Mitä tarvitsee purkaa jne? Äkkiä rikkoo jotain jos ei tiedä mitä tekee...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mittaristo lähtee irti "nykäsemällä" ns. vetämällä.
Sitä ei pidä mikään muu kiinni kojetaulussa kun se mittariston ympärillä oleva kumitiiviste.

Joku voi linkin laittaa niistä koukusta/ohjeista kun en ite osaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
simopanssi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 31.03.2010 19:24

Viesti Kirjoittaja simopanssi »

Mittariston irrotukseen löytyy hyvät ohjeet hakusanalla "mittariston irrotus w124".

Ne valot on helppo vaihtaa. Kannattaa myös lukaista haulla löytyvä topic aiheesta w124 mittariston polttimot. Sinne ei kannata laittaa liian tehokkaita tuikkuja.

Miun 230E ssä (-88) oli mittariston takana olevat johdot numeroitu. Lisäksi kun ekan hölmöilyn jälkeen tarkistin, on vastaava numerointi stanssattu myös mittaristoon. Eli helppo tarkastaa että piuhat on omilla paikoillaan...
Lamppujen vaihto on varsin helppoa.

Mittariston irrotuksessa ainakin on apua jos on kaposet ranteet, että saa nopeusmittarin vaijerin helposti irti ja etenkin takaisin paikalleen.
don corleone

W124 230E 1988
Vastaa Viestiin