Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?
Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?
Kannattaako ostaa E-mallinen MB vm. 2002 (ensirek. 2/2001) 3.2 litrasella dieselkoneella, ajettu 235 tkm, pellit näyttää myyjän mielestä hyviltä ja on suomiauto. Webastot, peruutustutkat, vaknopsäätimet ym. varusteet on. Myyjä pyytää 15500 euroa. Jotta olenkohan hullu jos ostan noin vanhan auton ja vielä Väyrysen..?
Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?
Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?
Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?
EW210 kirjoitti:Kannattaako ostaa E-mallinen MB vm. 2002 (ensirek. 2/2001) 3.2 litrasella dieselkoneella, ajettu 235 tkm, pellit näyttää myyjän mielestä hyviltä ja on suomiauto. Webastot, peruutustutkat, vaknopsäätimet ym. varusteet on. Myyjä pyytää 15500 euroa. Jotta olenkohan hullu jos ostan noin vanhan auton ja vielä Väyrysen..?
Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?


Viimeksi muokannut tempera, Ke 14.04.2010 07:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tohon hintaan pitää ollatodella tiptop ja loistovarustein, eikä pisaraakaan ruostetta missään. Pitää syynätä TODELLA TODELLA TODELLA tarkasti ja kylkilistat poistaa, alahelmat irti yms. että tiedät oikeasti että tuleeko siinä kuplaa helmojen/listojen alta seuraavan vuoden aikana vai ei... Sieltä se totuus näkyy. Kaikki Väyrysen myyjät ovat varmasti sitä mieltä, että "minulla on hyväpeltinen Väyrynen" koska mallista liikkuu niin paljon kauhutarinoita. Suomiautoa en kyllä ostais. Tolla hinnalla ja halvemallakin saat Saksasta paljon vähemmän ajetun ruosteettoman pelin.
Jos et tunne mallin koria tarkasti (siltä näyttää), pyydä autoa katsomaan mukaan joku, joka on oikeesti omistanut Väykkyjä ja tietää niistä jotain muuta kun Essonbaarijuttuja.
Jos et tunne mallin koria tarkasti (siltä näyttää), pyydä autoa katsomaan mukaan joku, joka on oikeesti omistanut Väykkyjä ja tietää niistä jotain muuta kun Essonbaarijuttuja.
Huih, missähän tuollaisen operaation saisi teetettyä? Jossain autotohtorilla..? Mitenkähän myyjä suhtautuu moiseen?masaf1 kirjoitti:Pitää syynätä TODELLA TODELLA TODELLA tarkasti ja kylkilistat poistaa, alahelmat irti yms.
En tosiaan tunne tuon mallin koria juurikaan (enkä muutenkaan tiedä autoista paljoa). C 220 D MB vm.-95 on ollut kyllä käytössäni yli 5 vuotta, siihenkin alkoi tuossa pari vuotta takaperin jo tulemaan ruostevikaa. Tuon C-mallisen varaosat ei ole olleet mitään kovin kalliita, E-mallisen osissa ilmeisesti hintataso on paljonkin C-mallisesta ylempänä? En todellakaan haluaisi mitään pommia ostaa.
Tulee mieleen että jos vm. 2002 E-mallin kori on huonompi kuin tuon -95 C-mallin joka pysyi kuitenkin pari vuotta ihan nättinä sen jälkeen kun sen ostin silloin kun se oli jo 9-vuotias, niin tuo Eemelihän puskee sitten jo ruostetta kohta... onhan sekin jo 9-vuotias. Vaikka kyllähän tuo Väykky pahalainen houkuttaisi, hieno vehje.
Saksasta tuontiakin on tullut harkittua, mutta ei oikein tiedä kenen puoleen kääntyä sieltä hakemisessa...masaf1 kirjoitti:Tolla hinnalla ja halvemallakin saat Saksasta paljon vähemmän ajetun ruosteettoman pelin.
Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?
Juu, aika reilusti yli... 78000€ oli ohjehinta tuolloin.tempera kirjoitti:EW210 kirjoitti: Hinta on ihan kohdillaan kun vertaa mitä se on maksanut uutena. Reilusti yli 40tuh e.
C220d T 4-Matic
Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?
Sorry toi aikaisempi hinta kun ajattelin mummon markkoja. Sehän on ollut lähes puoli miljoonaa markkaa kaikilla herkuilla. Ja tälle masaf1 kuka ehdotti helmalistojen purkua niin menehän autoliikkeeseen työkalujen kanssa niin lähdet sieltä kun leppäkeihäs.mol kirjoitti:tempera kirjoitti:Juu, aika reilusti yli... 78000€ oli ohjehinta tuolloin.EW210 kirjoitti: Hinta on ihan kohdillaan kun vertaa mitä se on maksanut uutena. Reilusti yli 70tuh €
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Ikävä kyllä se on lähes ihan sama mitä auto on maksanut uutenä.
Käytettyjen hintataso määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan
Tuollaisen oikea markkinahintataso lienee 9500 euroa . Näin ainakin tullin mahtihintajärjestämän mukaan . Eli tuo olet maksamassa 6000 euroa (36000 mummon markkaa) yli markkinahinnan ???
Käytettyjen hintataso määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan
Tuollaisen oikea markkinahintataso lienee 9500 euroa . Näin ainakin tullin mahtihintajärjestämän mukaan . Eli tuo olet maksamassa 6000 euroa (36000 mummon markkaa) yli markkinahinnan ???
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Jos kori on oikeesti hyvä ja ei ole mitään vilppiä tai ruosteenpaljastumispelkohikeä myyjän peräreiän ympärillä, niin miksei sais avata YHTÄ ruuvia ja ottaa esim. kylkilistan pois ja nähdä mitä sen alla on? Kaikki kylkilistat saa pois parissa minuutissa. Faceliftistä lähtee ovien alapuolelta alahelmakin tosi helposti irti, menee ehkä kaks kokonaista minuuttia.
Ovitiivisteiden aluset kannattaa syynätä myös tarkasti, samoin kuin ovien alareunat, takakontin alareuna ja lukonympärys, konepellin etuosa. Pohjamuovin jos ottaa koneen alta pois, niin näkee sen mädäntyneen etupalkin pellinkin (jos on enää nähtävää kun koko pelti on ruostunut kadoksiin suolapaskan lilluessa sen päällä).
Saksasta saa 10000 €:llä loistopelin ja siihen verot 3000 € niin avot. Hain itsekin oman Väykkyni Saksasta, kun suomiautot oli niin aneemisia ruostepaskoja ja myyjät täysiä huijareita. Olen ollut tosi tyytyväinen, varsinkin kun ei ole tässä yksilössä ollut ruostemurheita.
PS. Koeajo ja syynäys kesti monta tuntia, tosin välissä lepäiltiin ja joristiin jonninjoutavia. Ei myyjä hermostunut mitenkään. Oli lähettänyt etukäteen sähköpostillakin minulle noin 150 valokuvaa autosta, kaikista pyytämistäni kohdista lähikuvia esim. tyypilliset ruostekohdat jne. Miksi siitä nyt pitäis hermostua, jos ei ole mitään salattavaa?
Ovitiivisteiden aluset kannattaa syynätä myös tarkasti, samoin kuin ovien alareunat, takakontin alareuna ja lukonympärys, konepellin etuosa. Pohjamuovin jos ottaa koneen alta pois, niin näkee sen mädäntyneen etupalkin pellinkin (jos on enää nähtävää kun koko pelti on ruostunut kadoksiin suolapaskan lilluessa sen päällä).
Saksasta saa 10000 €:llä loistopelin ja siihen verot 3000 € niin avot. Hain itsekin oman Väykkyni Saksasta, kun suomiautot oli niin aneemisia ruostepaskoja ja myyjät täysiä huijareita. Olen ollut tosi tyytyväinen, varsinkin kun ei ole tässä yksilössä ollut ruostemurheita.
PS. Koeajo ja syynäys kesti monta tuntia, tosin välissä lepäiltiin ja joristiin jonninjoutavia. Ei myyjä hermostunut mitenkään. Oli lähettänyt etukäteen sähköpostillakin minulle noin 150 valokuvaa autosta, kaikista pyytämistäni kohdista lähikuvia esim. tyypilliset ruostekohdat jne. Miksi siitä nyt pitäis hermostua, jos ei ole mitään salattavaa?
Soittelin myyjälle ja tämä suostui siihen että laitetaan auto pukille ja poistetaan kylkilistat ja helmat ja katsellaan paikkoihin.
Minustakin hinta tuntuu kovalle siihen nähden miten paljon kaikkien muiden autojen hinnat ovat laskeneet, vaikuttaa melkeinpä siltä että vähän ajettujen mersujen hinnat ovat edelleen suunnilleen samalla tasolla kuin silloin 5 vuotta sitten... :S
Onkos näissä 2000-lukulaisissa E-mersuissa muuten sitä vikaa, että ovien sisään kertyy vettä? Olen kuullut että joissain mersuissa ne kanavat menee tukkoon niin että oven sisällä saattaa loiskahdella oikein kunnolla. Näin taisi tapahtua tässä vm.-95 C-mallisessani, kun molempien etuovien alareunat ruostuivat äkkinäisesti.
Ja mitenkähän senkin varmistaisi, että ne kanavat on siellä auki..?
Minustakin hinta tuntuu kovalle siihen nähden miten paljon kaikkien muiden autojen hinnat ovat laskeneet, vaikuttaa melkeinpä siltä että vähän ajettujen mersujen hinnat ovat edelleen suunnilleen samalla tasolla kuin silloin 5 vuotta sitten... :S
Onkos näissä 2000-lukulaisissa E-mersuissa muuten sitä vikaa, että ovien sisään kertyy vettä? Olen kuullut että joissain mersuissa ne kanavat menee tukkoon niin että oven sisällä saattaa loiskahdella oikein kunnolla. Näin taisi tapahtua tässä vm.-95 C-mallisessani, kun molempien etuovien alareunat ruostuivat äkkinäisesti.
Ja mitenkähän senkin varmistaisi, että ne kanavat on siellä auki..?
[quote="EW210"]Soittelin myyjälle ja tämä suostui siihen että laitetaan auto pukille ja poistetaan kylkilistat ja helmat ja katsellaan paikkoihin.
Minustakin hinta tuntuu kovalle siihen nähden miten paljon kaikkien muiden autojen hinnat ovat laskeneet, vaikuttaa melkeinpä siltä että vähän ajettujen mersujen hinnat ovat edelleen suunnilleen samalla tasolla kuin silloin 5 vuotta sitten... :S
Onkos näissä 2000-lukulaisissa E-mersuissa muuten sitä vikaa, että ovien sisään kertyy vettä? Olen kuullut että joissain mersuissa ne kanavat menee tukkoon niin että oven sisällä saattaa loiskahdella oikein kunnolla. Näin taisi tapahtua tässä vm.-95 C-mallisessani, kun molempien etuovien alareunat ruostuivat äkkinäisesti.
Ja mitenkähän senkin varmistaisi, että ne kanavat on siellä auki..?[/quote
:

Minustakin hinta tuntuu kovalle siihen nähden miten paljon kaikkien muiden autojen hinnat ovat laskeneet, vaikuttaa melkeinpä siltä että vähän ajettujen mersujen hinnat ovat edelleen suunnilleen samalla tasolla kuin silloin 5 vuotta sitten... :S
Onkos näissä 2000-lukulaisissa E-mersuissa muuten sitä vikaa, että ovien sisään kertyy vettä? Olen kuullut että joissain mersuissa ne kanavat menee tukkoon niin että oven sisällä saattaa loiskahdella oikein kunnolla. Näin taisi tapahtua tässä vm.-95 C-mallisessani, kun molempien etuovien alareunat ruostuivat äkkinäisesti.
Ja mitenkähän senkin varmistaisi, että ne kanavat on siellä auki..?[/quote
:










Viimeksi muokannut tempera, Ti 20.04.2010 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?
Tuolla on galluppia tyytyväisyydestä yms. Nyt mittarissa 330 000 km. Kaikenlaista pientä on ollu ja maalaushommia. Mutta kunnon ruostesuojaus on, joten ei tässä hätiä mitiä.EW210 kirjoitti:Kannattaako ostaa E-mallinen MB vm. 2002 (ensirek. 2/2001) 3.2 litrasella dieselkoneella, ajettu 235 tkm, pellit näyttää myyjän mielestä hyviltä ja on suomiauto. Webastot, peruutustutkat, vaknopsäätimet ym. varusteet on. Myyjä pyytää 15500 euroa. Jotta olenkohan hullu jos ostan noin vanhan auton ja vielä Väyrysen..?
Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Hinnoista en tiedä, ei ole kokemusta, kun en ole seurannu. Aattelin pidellä jonkun vuoden vielä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?
EW210 kirjoitti:Kannattaako ostaa E-mallinen MB vm. 2002 (ensirek. 2/2001) 3.2 litrasella dieselkoneella, ajettu 235 tkm, pellit näyttää myyjän mielestä hyviltä ja on suomiauto. Webastot, peruutustutkat, vaknopsäätimet ym. varusteet on. Myyjä pyytää 15500 euroa. Jotta olenkohan hullu jos ostan noin vanhan auton ja vielä Väyrysen..?
Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?
en ota kantaa vikoihin ja korjauksiin, ko autohan ei ole uusi!.
mutta jos hyvää ajettavaa ja melko ajatonta ulkonäköä haet niin siinä on auto jossa yhdistyy monta asiaa, varustelu,kone,kulutus,ajettavuus (varauksin), tilat jne.
ei siitä varmaan saman hintainen uusi auto paljon jää ominaisuuksissaan?.
hinta tosin kannattaa katsoa ja kuten joku kirjoitti auton pitää tuolla hinnalla olla yhden omistajan pitämä ja lähes uuden veroinen huippu varusteilla.
eipä muuta, kannatan ostoa.
Opel, "weird lieben autos"....
Paljonhan näitä haukutaan kaikkialla ja itsekin pelottelin. Tosi asiassa tuo W210 320cdi on todella hieno peli. Kyllä siinä on usein oikeasti hymy herkässä. Yleensä siihen pitää olla iso ja tehokas bensakone ja joku speciaalimalli. On se Väykky kyllä hyvä jos vaan on valmis hyväksymään tietyt huonot puolet ja omistaa autotallin.
Ei tolla 15500 € kyllä oikein parempaakaan autoa saa, vaikka kuinka ettis. Laittakaapa nettiautoon haku autosta, jossa on: kulutuspihi dieselkone, tehoa >150 heppaa, automaatti, xenonit, parkkitutkat, navi, xenonit, vakkari, automaatti-ilmastointi, nahkasisustus, jne...
Ei tolla 15500 € kyllä oikein parempaakaan autoa saa, vaikka kuinka ettis. Laittakaapa nettiautoon haku autosta, jossa on: kulutuspihi dieselkone, tehoa >150 heppaa, automaatti, xenonit, parkkitutkat, navi, xenonit, vakkari, automaatti-ilmastointi, nahkasisustus, jne...
masaf1 kirjoitti:Paljonhan näitä haukutaan kaikkialla ja itsekin pelottelin. Tosi asiassa tuo W210 320cdi on todella hieno peli. Kyllä siinä on usein oikeasti hymy herkässä. Yleensä siihen pitää olla iso ja tehokas bensakone ja joku speciaalimalli. On se Väykky kyllä hyvä jos vaan on valmis hyväksymään tietyt huonot puolet ja omistaa autotallin.
Ei tolla 15500 € kyllä oikein parempaakaan autoa saa, vaikka kuinka ettis. Laittakaapa nettiautoon haku autosta, jossa on: kulutuspihi dieselkone, tehoa >150 heppaa, automaatti, xenonit, parkkitutkat, navi, xenonit, vakkari, automaatti-ilmastointi, nahkasisustus, jne...


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.