Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
EW210
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 13.04.2010 20:15

Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?

Viesti Kirjoittaja EW210 »

Kannattaako ostaa E-mallinen MB vm. 2002 (ensirek. 2/2001) 3.2 litrasella dieselkoneella, ajettu 235 tkm, pellit näyttää myyjän mielestä hyviltä ja on suomiauto. Webastot, peruutustutkat, vaknopsäätimet ym. varusteet on. Myyjä pyytää 15500 euroa. Jotta olenkohan hullu jos ostan noin vanhan auton ja vielä Väyrysen..?

Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?

Viesti Kirjoittaja tempera »

EW210 kirjoitti:Kannattaako ostaa E-mallinen MB vm. 2002 (ensirek. 2/2001) 3.2 litrasella dieselkoneella, ajettu 235 tkm, pellit näyttää myyjän mielestä hyviltä ja on suomiauto. Webastot, peruutustutkat, vaknopsäätimet ym. varusteet on. Myyjä pyytää 15500 euroa. Jotta olenkohan hullu jos ostan noin vanhan auton ja vielä Väyrysen..?

Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?
:P Mulla on kaksi vuotta vanhempi kun sun haluava. Hinta on ihan kohdillaan kun vertaa mitä se on maksanut uutena. Reilusti yli 70tuh €. Ruostetta en ole vielä löytänyt koska se on suojattu ja kaikki huollot tehty ajallaan. Sehän on cdi koneella turbon kanssa. Ei jää jalkoihin liikenteessä. Tietysti varaosat on kalliita jos niitä alkaa menemään. Tohon malliin löytyy kyllä tarvikeosiakin. Mulla on ajettu 278tuh km. Kulutus on pienimmillään n 5lt sadalla ja keskikulutus on n 7 lt yhdistetty kaupunki ja maantie. Onnea vaan hankintaan ja huomioitavaa on että kaikki autot ovat yksilöitä. :arrow: Niin vielä vaidelaatikko on tietokoneohjattu ns älykäs laatikko joka oppii kuskin ajotavan.
Viimeksi muokannut tempera, Ke 14.04.2010 07:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Tohon hintaan pitää ollatodella tiptop ja loistovarustein, eikä pisaraakaan ruostetta missään. Pitää syynätä TODELLA TODELLA TODELLA tarkasti ja kylkilistat poistaa, alahelmat irti yms. että tiedät oikeasti että tuleeko siinä kuplaa helmojen/listojen alta seuraavan vuoden aikana vai ei... Sieltä se totuus näkyy. Kaikki Väyrysen myyjät ovat varmasti sitä mieltä, että "minulla on hyväpeltinen Väyrynen" koska mallista liikkuu niin paljon kauhutarinoita. Suomiautoa en kyllä ostais. Tolla hinnalla ja halvemallakin saat Saksasta paljon vähemmän ajetun ruosteettoman pelin.

Jos et tunne mallin koria tarkasti (siltä näyttää), pyydä autoa katsomaan mukaan joku, joka on oikeesti omistanut Väykkyjä ja tietää niistä jotain muuta kun Essonbaarijuttuja.
EW210
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 13.04.2010 20:15

Viesti Kirjoittaja EW210 »

masaf1 kirjoitti:Pitää syynätä TODELLA TODELLA TODELLA tarkasti ja kylkilistat poistaa, alahelmat irti yms.
Huih, missähän tuollaisen operaation saisi teetettyä? Jossain autotohtorilla..? Mitenkähän myyjä suhtautuu moiseen?

En tosiaan tunne tuon mallin koria juurikaan (enkä muutenkaan tiedä autoista paljoa). C 220 D MB vm.-95 on ollut kyllä käytössäni yli 5 vuotta, siihenkin alkoi tuossa pari vuotta takaperin jo tulemaan ruostevikaa. Tuon C-mallisen varaosat ei ole olleet mitään kovin kalliita, E-mallisen osissa ilmeisesti hintataso on paljonkin C-mallisesta ylempänä? En todellakaan haluaisi mitään pommia ostaa.

Tulee mieleen että jos vm. 2002 E-mallin kori on huonompi kuin tuon -95 C-mallin joka pysyi kuitenkin pari vuotta ihan nättinä sen jälkeen kun sen ostin silloin kun se oli jo 9-vuotias, niin tuo Eemelihän puskee sitten jo ruostetta kohta... onhan sekin jo 9-vuotias. Vaikka kyllähän tuo Väykky pahalainen houkuttaisi, hieno vehje.
masaf1 kirjoitti:Tolla hinnalla ja halvemallakin saat Saksasta paljon vähemmän ajetun ruosteettoman pelin.
Saksasta tuontiakin on tullut harkittua, mutta ei oikein tiedä kenen puoleen kääntyä sieltä hakemisessa...
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?

Viesti Kirjoittaja mol »

tempera kirjoitti:
EW210 kirjoitti: Hinta on ihan kohdillaan kun vertaa mitä se on maksanut uutena. Reilusti yli 40tuh e.
Juu, aika reilusti yli... 78000€ oli ohjehinta tuolloin.
C220d T 4-Matic
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?

Viesti Kirjoittaja tempera »

mol kirjoitti:
tempera kirjoitti:
EW210 kirjoitti: Hinta on ihan kohdillaan kun vertaa mitä se on maksanut uutena. Reilusti yli 70tuh €
Juu, aika reilusti yli... 78000€ oli ohjehinta tuolloin.
Sorry toi aikaisempi hinta kun ajattelin mummon markkoja. Sehän on ollut lähes puoli miljoonaa markkaa kaikilla herkuilla. Ja tälle masaf1 kuka ehdotti helmalistojen purkua niin menehän autoliikkeeseen työkalujen kanssa niin lähdet sieltä kun leppäkeihäs.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

tommonen alle 450k ajettu ei vielä tartte mitää erityisempää syyniä. Jos avaimista lähtee käyntiin nii kaupat lukkoon :)

p.s miten helmikuussa on jo ollu 2002 malli? jotenki vois elokuulta jo alkaa seuraavan vuoden mallia kauppaamaan mutta että helmikuussa?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ikävä kyllä se on lähes ihan sama mitä auto on maksanut uutenä.
Käytettyjen hintataso määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan
Tuollaisen oikea markkinahintataso lienee 9500 euroa . Näin ainakin tullin mahtihintajärjestämän mukaan . Eli tuo olet maksamassa 6000 euroa (36000 mummon markkaa) yli markkinahinnan ???
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Jos kori on oikeesti hyvä ja ei ole mitään vilppiä tai ruosteenpaljastumispelkohikeä myyjän peräreiän ympärillä, niin miksei sais avata YHTÄ ruuvia ja ottaa esim. kylkilistan pois ja nähdä mitä sen alla on? Kaikki kylkilistat saa pois parissa minuutissa. Faceliftistä lähtee ovien alapuolelta alahelmakin tosi helposti irti, menee ehkä kaks kokonaista minuuttia.

Ovitiivisteiden aluset kannattaa syynätä myös tarkasti, samoin kuin ovien alareunat, takakontin alareuna ja lukonympärys, konepellin etuosa. Pohjamuovin jos ottaa koneen alta pois, niin näkee sen mädäntyneen etupalkin pellinkin (jos on enää nähtävää kun koko pelti on ruostunut kadoksiin suolapaskan lilluessa sen päällä).

Saksasta saa 10000 €:llä loistopelin ja siihen verot 3000 € niin avot. Hain itsekin oman Väykkyni Saksasta, kun suomiautot oli niin aneemisia ruostepaskoja ja myyjät täysiä huijareita. Olen ollut tosi tyytyväinen, varsinkin kun ei ole tässä yksilössä ollut ruostemurheita.

PS. Koeajo ja syynäys kesti monta tuntia, tosin välissä lepäiltiin ja joristiin jonninjoutavia. Ei myyjä hermostunut mitenkään. Oli lähettänyt etukäteen sähköpostillakin minulle noin 150 valokuvaa autosta, kaikista pyytämistäni kohdista lähikuvia esim. tyypilliset ruostekohdat jne. Miksi siitä nyt pitäis hermostua, jos ei ole mitään salattavaa?
EW210
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 13.04.2010 20:15

Viesti Kirjoittaja EW210 »

Soittelin myyjälle ja tämä suostui siihen että laitetaan auto pukille ja poistetaan kylkilistat ja helmat ja katsellaan paikkoihin.

Minustakin hinta tuntuu kovalle siihen nähden miten paljon kaikkien muiden autojen hinnat ovat laskeneet, vaikuttaa melkeinpä siltä että vähän ajettujen mersujen hinnat ovat edelleen suunnilleen samalla tasolla kuin silloin 5 vuotta sitten... :S

Onkos näissä 2000-lukulaisissa E-mersuissa muuten sitä vikaa, että ovien sisään kertyy vettä? Olen kuullut että joissain mersuissa ne kanavat menee tukkoon niin että oven sisällä saattaa loiskahdella oikein kunnolla. Näin taisi tapahtua tässä vm.-95 C-mallisessani, kun molempien etuovien alareunat ruostuivat äkkinäisesti.
Ja mitenkähän senkin varmistaisi, että ne kanavat on siellä auki..?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

[quote="EW210"]Soittelin myyjälle ja tämä suostui siihen että laitetaan auto pukille ja poistetaan kylkilistat ja helmat ja katsellaan paikkoihin.

Minustakin hinta tuntuu kovalle siihen nähden miten paljon kaikkien muiden autojen hinnat ovat laskeneet, vaikuttaa melkeinpä siltä että vähän ajettujen mersujen hinnat ovat edelleen suunnilleen samalla tasolla kuin silloin 5 vuotta sitten... :S

Onkos näissä 2000-lukulaisissa E-mersuissa muuten sitä vikaa, että ovien sisään kertyy vettä? Olen kuullut että joissain mersuissa ne kanavat menee tukkoon niin että oven sisällä saattaa loiskahdella oikein kunnolla. Näin taisi tapahtua tässä vm.-95 C-mallisessani, kun molempien etuovien alareunat ruostuivat äkkinäisesti.
Ja mitenkähän senkin varmistaisi, että ne kanavat on siellä auki..?[/quote


: :idea: :D :shock: :x :evil: :!: :?: :idea: :arrow: :lol:
Viimeksi muokannut tempera, Ti 20.04.2010 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

EW210 kirjoitti:Kannattaako ostaa E-mallinen MB vm. 2002 (ensirek. 2/2001) 3.2 litrasella dieselkoneella, ajettu 235 tkm, pellit näyttää myyjän mielestä hyviltä ja on suomiauto. Webastot, peruutustutkat, vaknopsäätimet ym. varusteet on. Myyjä pyytää 15500 euroa. Jotta olenkohan hullu jos ostan noin vanhan auton ja vielä Väyrysen..?

Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?
Tuolla on galluppia tyytyväisyydestä yms. Nyt mittarissa 330 000 km. Kaikenlaista pientä on ollu ja maalaushommia. Mutta kunnon ruostesuojaus on, joten ei tässä hätiä mitiä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737

Hinnoista en tiedä, ei ole kokemusta, kun en ole seurannu. Aattelin pidellä jonkun vuoden vielä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Kannattaako ostaa Väykky vm. 2002?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

EW210 kirjoitti:Kannattaako ostaa E-mallinen MB vm. 2002 (ensirek. 2/2001) 3.2 litrasella dieselkoneella, ajettu 235 tkm, pellit näyttää myyjän mielestä hyviltä ja on suomiauto. Webastot, peruutustutkat, vaknopsäätimet ym. varusteet on. Myyjä pyytää 15500 euroa. Jotta olenkohan hullu jos ostan noin vanhan auton ja vielä Väyrysen..?

Onko ne tuon ikäset Väykyt jo semmoisia ruosteenpesiä hetikohta että kannattaa kiertää kaukaa? Ja onko tällaisessa mersussa jotain pahoja tyyppivikoja..?

en ota kantaa vikoihin ja korjauksiin, ko autohan ei ole uusi!.
mutta jos hyvää ajettavaa ja melko ajatonta ulkonäköä haet niin siinä on auto jossa yhdistyy monta asiaa, varustelu,kone,kulutus,ajettavuus (varauksin), tilat jne.

ei siitä varmaan saman hintainen uusi auto paljon jää ominaisuuksissaan?.

hinta tosin kannattaa katsoa ja kuten joku kirjoitti auton pitää tuolla hinnalla olla yhden omistajan pitämä ja lähes uuden veroinen huippu varusteilla.

eipä muuta, kannatan ostoa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Paljonhan näitä haukutaan kaikkialla ja itsekin pelottelin. Tosi asiassa tuo W210 320cdi on todella hieno peli. Kyllä siinä on usein oikeasti hymy herkässä. Yleensä siihen pitää olla iso ja tehokas bensakone ja joku speciaalimalli. On se Väykky kyllä hyvä jos vaan on valmis hyväksymään tietyt huonot puolet ja omistaa autotallin.

Ei tolla 15500 € kyllä oikein parempaakaan autoa saa, vaikka kuinka ettis. Laittakaapa nettiautoon haku autosta, jossa on: kulutuspihi dieselkone, tehoa >150 heppaa, automaatti, xenonit, parkkitutkat, navi, xenonit, vakkari, automaatti-ilmastointi, nahkasisustus, jne...
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

masaf1 kirjoitti:Paljonhan näitä haukutaan kaikkialla ja itsekin pelottelin. Tosi asiassa tuo W210 320cdi on todella hieno peli. Kyllä siinä on usein oikeasti hymy herkässä. Yleensä siihen pitää olla iso ja tehokas bensakone ja joku speciaalimalli. On se Väykky kyllä hyvä jos vaan on valmis hyväksymään tietyt huonot puolet ja omistaa autotallin.

Ei tolla 15500 € kyllä oikein parempaakaan autoa saa, vaikka kuinka ettis. Laittakaapa nettiautoon haku autosta, jossa on: kulutuspihi dieselkone, tehoa >150 heppaa, automaatti, xenonit, parkkitutkat, navi, xenonit, vakkari, automaatti-ilmastointi, nahkasisustus, jne...
:arrow: :idea: Korjataan toi teho=197hp
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

>150 tarkoittaakin "enemmän kuin 150". Sen takia hakuun, että nyt kilpailijoitakin näkyy Nettiautossa eli muita kuin BMW 530D:tä ja Väykkyjä...
Vastaa Viestiin