C200 cdi kytkimestä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

C200 cdi kytkimestä

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Kytkin luistaa, kun koneeseen laitettiin tehoa 183 hp ja 430Nm vääntöä. Onko joku laittanut 270 cdi:n kytkintä? Käykö 200 cdi:n vauhtipyörään, ja muutenkaan suoraan? Olen kuullut tällaista, että kävisi, mutta jos jollain varmaa tietoa, niin helpottais huomattavasti asiaa. Jos vauhtipyörä molemmissa sama, niin ilmeisesti ei sitä tarvitse käydä vaihtamaan.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vähennytä sitä vääntöä.

Kytkimen vaihto ei taida riittää.
Pitää vaihtaa vauhtipyöräkin.
Esim. 270cdi,n osat käy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Jep, vääntöä vähennettiin, mutta hieman houkuttais laittaa kytkin ja isommat väännöt takas. Mahtaisko 220:n kytkin pitää nuo väännöt? Joutuisko siihen vaihtamaan myös vauhtipyörän? Tietysti, jos tyytyis tuohon 370 vääntöihin, silloin vois ajella toistaiseksi entisellä kytkytimellä.
Tuempsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 12.06.2009 13:55
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Tuempsi »

Vähän Offtopicia tähän väliin, mutta kannattaisiko ehkä vähän rajoittaa noita lukemia? Jos siis vakiohilppeillä tuo on revitty, niin saattaapi ahdin olla aika rajoillaan, muista osista nyt puhumattakaan.

Pykälää isompi ahdin (Garretin GT25) ja sitten tuollaiset lukemat.. Mieluummin sitä ehjää ahdinta uuteen päivittelee ennemmin kuin "sulanutta" ;>

Mutta siis joo, 270 CDIn kytkin ei käy 200 CDIn vauhtipyörään, mutta kytkin+vauhtipyörä pakettina menee, jos ei suoraan, niin pienillä muutoksilla.

Tosin 270CDIn kytkinpaketti on vähän turhan hintava, sekä käytettynä lähes mahdottomuus löytää.. Heitä 220CDIn kytkin, pitäisi kestää tuollaiset väännöt vielä, kunhan kaikki jerkku ei tule heti yskäisemällä mukaan.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kaikki cdi-henkilö mallien kytkimet käy miten vaan sekaisin.
Mutta ei ole mitään oikeata järkeä kovin kummallista kykinpakettia vaihtaa, jos vauhtipyörä ei kestä ja 200cdi,ssä se ei oikein paljon yli 400nm kestä.

Tuossa on vnt-ahdin.
Tehoa, tai vääntöä ei ole tuolle ahtimelle yhtään liikaa, nykyiselle voimansiirrolle vaan on.
Silläkin on suuri merkitys, millä kierroksilla se vääntöpiikki on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Väännöt nousee 2000 kierroksen kohdalla. Ajelen nyt toistaiseksi näillä hieman pienemmillä väännöillä ja kytkin tuntuu sen pitävän. Täytyy tutustua sitten aiheeseen, jos luistoa alkaa tulemaan.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mulla kesti 200CDI ~40thkm (lastua) kunnes alkoi ahdin kylmänä viheltämään. Lastu oli sellainen KAIKKI irti lastu. Vauhtipyörä jyrisi ja
Kytkin alkoi luistaa kun ilmat kylmeni 0 asteen tienoille ja tuolloin tuntui koneesta parhaat tehotkin irtoavan.. :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin